Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte tisselaken for dobbeltseng på jysk og har lagt det under det vanlige lakenet nå. Tenkte det er greit å beskytte madrassen både før og etter fødsel uten å måtte drive med engangsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå er det ikke lenge igjen til termin for alle sammen😽🙏🏻 

Jeg var på føde/gyn mottak i går fordi jeg har vært uvell med mye oppkast og svimmelhet de siste dagene. Viste seg at jeg har en ganske stor baby og mye fostervann som presser godt på magesekken, + blodprøver som ikke var helt i orden. De snakket om at det er mulig at de igangsetter fødsel om bare 1,5 uke allerede! Skal tilbake igjen på onsdag for kontroll. Sykt spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lidis88 skrev:

Oioi @Plexus så spennende! Fikk du estimat på hvor stor babyen er? 

Det er så rart å tenke på hvor utrolig kort tid det er til baby er født. Jeg har vært i en del sosiale sammenhenger denne helgen, og det er så SPRØTT å tenke på at det nok var siste gangen jeg møtte mange av venner og familie før babyen har kommet til verden. Veldig rart når folk sa "Lykke til med fødselen" når vi sa hade 😄

De sa at babyen var ca 3,5 kg nå. De sa ingenting om lengde, men at hun var symmetrisk stor og veldig aktiv. Lå med ctg i en halvtime hvor jeg skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente at babyen var aktiv. Følte jeg holdte knappen inne hele tiden. Så Babyen har det fint, men mor har det ikke så fint. Har gått fra å jobbe 100% og tatt på meg ekstravakter og masse energi, til å bare klare og komme meg opp fra sengen når jeg skal på do eller kaste opp.

Fikk litt hakeslep i går da de snakket om å indusere fødselen allerede om 1,5 uker. Har ikke skrudd opp sengen, vognen eller noen ting. Føler meg ikke heeeelt klar ennå😅

Endret av Plexus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi @Plexus, så gøy at hun kan være her innen så kort tid 😁 Når får du vite om du blir satt igang da eller ikke? :) 

Hvordan er formen @Lidis88? Sjæl med å få lykkeønskninger til fødsel 😅 hele slekta til samboeren oppi Trondheim begynte jo med det, var 2 mnd og noen uker igjen til termin, så syntes vel det var litt tidlig 😅 nå er det 55 dager igjen til termin her, og føler tiden går litt for fort. 

"Angster" litt over at hun plutselig er her 😬 misforstå meg rett, gleder meg jo helt sykt til å endelig få møte henne, bli kjent med lille snuppa og ta godt vare på henne. Vi er ferdig med alle innkjøp utenom seng, madrass, stellebord og alt som tilhører stellebordet, men er noe med det at etter 6 år er det plutselig ikke bare meg og samboeren lengre 😅 Nå er det snart en ny sjef og en ny hverdag med helt nye rutiner osv. Vet jo det går fint, og gleder meg til å få kroppen min tilbake. Litt sliten og lei av å bære på denne kula (men igjen, kommer til å savne den også), sliten i kroppen generelt og hodepinen jeg hadde i starten av svangerskapet har blusset opp igjen 🤗 Var innom legevakten sist søndag fordi da hadde jeg hatt intens hodepine i nesten 2 dager, uten bedring, men blodtrykk, puls og urinen så heldigvis fint ut. 

Tror siste rest av ventinga kommer til å gå litt saktere nå som alle de "koselige" innkjøpa er unnagjort og folk rundt oss også er litt utålmodige 🙈 en dyr tur på barnas hus og fikk tak i siste rest av utstyr 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg fødte første så faktisk magen som en bolledeig etter fødsel. Men det er rart hvor fort kroppen kommer tilbake igjen. Selvom jeg hadde gått ned mindre enn hva babyen veide da jeg kom hjem. Syns det var så rart,hehe. Men nå har jeg hørt at det er vanskeligere å komme seg etter tredjemann ift første, så jeg håper ikke det stemmer for min del!! 

Misunner dere litt som er kommet så langt! Jeg er bare 30+5! Syns bevegelsene begynner å bli vonde nå,så kan bli noen artige uker!!:) 

Lykke til alle sammen!! Det blir spennende å følge gruppa her nå fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lidis88 skrev:

Så bra det gikk såå fint! Oi det var bra størrelse ja 😄 då har nok babyen det veldig fint ja! Skjønner at du ikke har det fullt så bra. Ikke gøy å ha det sånn.. Veldig spent, kanskje du får det første julibarnet her i gruppa! (Selv om jeg håper litt at det blir meg da jeg kjeder meg og føler meg helt vanvittig klar 😅)

hehe ja 1,5 uke er veldig kort tid! Kanskje du kan sette mannen litt i gang med skruing og fiksing?

Ja😊 Blir spennende å se! Jo, skal sette han i sving når han kommer hjem. Han har sin sist jobbperiode nå før ferie, så håper hun holder seg inne til han kommer hjem på torsdag:) 

Krysser fingrene for at din baby kommer snart. Godt å høre at noen av oss er klare hvertfall 😅

@Gia_ jeg tror jeg får vite det på onsdag. Holder dere oppdatert:)

men kjedelig og ikke minst skummelt at du har så hodepine. Håper det gir seg fort. Jeg fikk faktisk et skoleelsempel av et migreneanfall tidligere i svangerskapet. Ikke uvanlig å få migrene ved store hormonelle omveltninger som graviditet. Det varte dog "bare" i to dager. God bedring hvertfall 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mine prøver roet seg ned. Ikke noe protein og blodtrykket hadde senket seg noe. :) Skal på sykehuset torsdag! Veldig spent :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Lidis88 skrev:

Så godt å høre:D herlighet så spennende, hold oss gjerne oppdatert :) hvordan går det med deg ellers? Har det imponerende energinivået holdt seg? 😄 hva fyller du dagene med? Jeg kjeder meg som nevnt, og tar gjerne imot tips til ting som ikke er altfor slitsomt (i tilfelle det blir fødsel, då vil jeg ha litt energi :))

Det går litt opp og ned, men bedre enn for en uke siden. Nå slapper jeg mye av hjemme, det kan være grunnen.

Ser serier, rydder, vasker klær, drikker iskaffe. Tja, dagene går bare bort 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Milio skrev:

Det går litt opp og ned, men bedre enn for en uke siden. Nå slapper jeg mye av hjemme, det kan være grunnen.

Ser serier, rydder, vasker klær, drikker iskaffe. Tja, dagene går bare bort 😂

Haha føler på det samme 😅 er så rart å se samboer leve et normalt liv og gå på jobb hver dag for så å prøve å rekke en treningsøkt på kvelden, mens her er det et mål å ha en aktivitet om dagen 😂 

Jeg har begynt å stresse litt med alle folkene jeg burde treffe, spesielt de venninnene mine som ikke har barn.. det er liksom sånn at hvis ikke jeg møter dem nå veldig snart, så kommer nok jeg (tror det er umulig å unngå) til å være en helt annen person når jeg har en hjelpeløs liten baby med meg neste gang vi møtes..

Er jo egentlig deilig å slappe av hjemme.. sikkert lurt av oss å slappe en del av fremover. Heldigvis er jeg fotballinteressert 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Lidis88 skrev:

Haha føler på det samme 😅 er så rart å se samboer leve et normalt liv og gå på jobb hver dag for så å prøve å rekke en treningsøkt på kvelden, mens her er det et mål å ha en aktivitet om dagen 😂 

Jeg har begynt å stresse litt med alle folkene jeg burde treffe, spesielt de venninnene mine som ikke har barn.. det er liksom sånn at hvis ikke jeg møter dem nå veldig snart, så kommer nok jeg (tror det er umulig å unngå) til å være en helt annen person når jeg har en hjelpeløs liten baby med meg neste gang vi møtes..

Er jo egentlig deilig å slappe av hjemme.. sikkert lurt av oss å slappe en del av fremover. Heldigvis er jeg fotballinteressert 😄

Har truffet en del venner i det siste. Alle sier «lykke til med fødselen, vi sees etterpå!», og da slår det meg.. det er ikke lenge igjen! 

Jordmor noterte at jeg hadde økt lite i vekt nå mot slutten. Faktisk bare 600g på litt over en mnd. Har ikke tenkt på det 😳 men blir jo bekymret nå da. Alle sier jo man skal legge på seg i slutten. Håper han får det han skal i magen, for jeg spiser jo når jeg blir sulten. Fråtser ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 19.40, Lidis88 skrev:

Tror det skal veldig mye til at han ikke får nok i seg! Du får vel kanskje et estimat på størrelsen på torsdag? Rart det der med vekten, noen legger utrolig lett på seg som gravid og noen nesten ingenting. Her er jeg 12 kg i pluss, men leser på preglife-appen at noen ikke går mer opp i vekt fra denne tiden.

Jeg har «bare» lagt på meg 9,2 kg. Veide 55  kg i utgangspunktet. Hele tiden tenkt at jeg bikker 10 kg før termin, kanskje til og med 11-12. Mulig jeg fortsatt gjør det, spesielt siden vi har fått sjokkvarmen tilbake her i Oslo-området, men sålenge lillegutt vokser bør jeg vel ikke tenke så mye på det. Jeg følger jo SF-kurven rett på streken 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...