Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Lidis88 skrev:

Jeg har brukt preglife-appen sin liste i tillegg til tips fra folk jeg kjenner. 

Har du termometer, neglesaks, badeolje, q-tips, våtservietter? Skal du ha stellebordet på badet?

Har alt som ikke er forbruksvarer fra før. Har stellebordet ved servanten på badet, veldig heldig som har plass til det🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, BettyCooper skrev:

Har alt som ikke er forbruksvarer fra før. Har stellebordet ved servanten på badet, veldig heldig som har plass til det🙂

Da høres det ut som du har mye på stell 😄 har du forresten hentet babypakker på rema 1000, apotek 1 og kiwi? Der får man jo mange forbruksvarer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lidis88 skrev:

Da høres det ut som du har mye på stell 😄 har du forresten hentet babypakker på rema 1000, apotek 1 og kiwi? Der får man jo mange forbruksvarer 😄

Det har jeg gjort for leenge siden 😂😂 litt utolmodig 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BettyCooper skrev:

Det har jeg gjort for leenge siden 😂😂 litt utolmodig 😝

Haha samme her, hentet de tidligst mulig 😄 syntes av en eller annen grunn det var veldig gøy å innrede stellebordet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned til termin i dag 😮 føles som jeg får kynnere av hver minste anstrengelse (Reise meg fra en stol osv). Noen som vet om det er vanlig? 

Ellers er jeg utrolig motivert for fødsel! Er hyggelig å være gravid (utrolig hvor mye oppmerksomhet man får av å være gravid, men tror jeg kommer til å like oppmerksomheten rundt en nyfødt baby er hyggeligere), men nå er jeg KLAR! Jeg er også overrasket over at jeg ikke gruer meg til fødsel, er bare spent :)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i uke 29 straks her så har ikke tillatt meg selv å bli utålmodig enda. Med en ganske tøff fødsel med nr 2 så gleder jeg meg nå til fødsel igjen og håper denne blir både kjappere og enklere. Uansett gøy å kjenne på den spenningen etterhvert på når hun kommer! 

Formen er tålig fin,jobber enda og etter ferie går jeg rett ut i permisjon.  Så derfor har jeg bare 5 uker igjen nå. Satser på jeg skal klare det! Tror jeg har litt halsbrann,og bekkenet verker aaaav og til,men heldigvis helt overlevbart. Kynnere har jeg lite av,0-2 til dagen.  Som tredjegangs hadde jeg forventet mye mer. Men lidis88,tror det er veldig vanlig å ha en del kynnere mot slutten, men du kan jo nevne det for jm,og slappe godt av nå mot fødsel!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips @blomst12skal til jordmor over helgen så tar det opp da:) er ikke så bekymret for mye kynnere siden jeg har kommet så langt, men er spent på om jeg kan forvente at noe skjer snart (!)

ja det er vel litt tidlig å bli utålmodig, vi vil jo at din lille skal vokse seg større og sunn og frisk i magen! Håper du får en mye bedre fødsel denne gangen 😄 åå fem uker går fort, hvis jeg tenker på fem uker tilbake, så føles det som nettopp! Må være veldig deilig å slippe å jobbe siste ukene av graviditeten og bare slappe av og nyte sommeren 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lidis88 skrev:

Takk for tips @blomst12skal til jordmor over helgen så tar det opp da:) er ikke så bekymret for mye kynnere siden jeg har kommet så langt, men er spent på om jeg kan forvente at noe skjer snart (!)

ja det er vel litt tidlig å bli utålmodig, vi vil jo at din lille skal vokse seg større og sunn og frisk i magen! Håper du får en mye bedre fødsel denne gangen 😄 åå fem uker går fort, hvis jeg tenker på fem uker tilbake, så føles det som nettopp! Må være veldig deilig å slippe å jobbe siste ukene av graviditeten og bare slappe av og nyte sommeren 😄

Ja det er egentlig veldig deilig!! Eneste minuset er at jeg ikke får forlenget permisjonen med ferieuker siden jeg tar ferie nå. Men var så lite gira på å jobbe hele sommeren,så da får det bare bli sånn.  Og med de nye (dumme) reglene ift permisjon og lengde er det enda kjipere. Men får bare bli ulønnet permisjon som mange andre og må ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, blomst12 skrev:

Ja det er egentlig veldig deilig!! Eneste minuset er at jeg ikke får forlenget permisjonen med ferieuker siden jeg tar ferie nå. Men var så lite gira på å jobbe hele sommeren,så da får det bare bli sånn.  Og med de nye (dumme) reglene ift permisjon og lengde er det enda kjipere. Men får bare bli ulønnet permisjon som mange andre og må ta!

Jaaa... de nye reglene irriterer meg!! Men men, blir litt ulønnet på oss også, men vi skal tåle det! Ja skjønner, blir litt delt det der med ferie før permisjon.. men blir sikkert deilig i sommer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå (rulle) ned til byen i dag og kjøpe inn noen siste småting tenkte jeg 😅 Av stellesaker mangler vi vel termometer bare. Har kjøpt mamkompresser denne gangen, fikk veldig såre brystvorter sist, og har hørt mye bra om disse kompressene. Så må jeg få kjøpt noen håndkler og sengetøy, så er det meste på plass tenker jeg :) Ammebher og et par ammesingleter til meg skal jeg kjøpe, og slippers til sykehuset. Tror jeg skal pakke fødebagen snart, deilig å ha den klar 😛 

Begynner å føle meg klar, med litt skrekkblandet fryd! To uker igjen nå så går jeg ut i permisjon. Sprøtt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lulus skrev:

Jeg skal gå (rulle) ned til byen i dag og kjøpe inn noen siste småting tenkte jeg 😅 Av stellesaker mangler vi vel termometer bare. Har kjøpt mamkompresser denne gangen, fikk veldig såre brystvorter sist, og har hørt mye bra om disse kompressene. Så må jeg få kjøpt noen håndkler og sengetøy, så er det meste på plass tenker jeg :) Ammebher og et par ammesingleter til meg skal jeg kjøpe, og slippers til sykehuset. Tror jeg skal pakke fødebagen snart, deilig å ha den klar 😛 

Begynner å føle meg klar, med litt skrekkblandet fryd! To uker igjen nå så går jeg ut i permisjon. Sprøtt! 

Oi Oi, veldig spennende. Jeg går ut om en uke. Føler meg sliten av jobb nå, så venter til permisjonen før jeg prøver å få oversikt over de siste tingene jeg trenger. 

Hva tenker du/dere andre om ammesingleter? Er det greit med de fra hm eller vil dere investere i noen med mer behagelig stoff der man kan gjemme puppen litt mer? Jeg tror ikke det vil føles veldig naturlig å vise puppene frem til Gud og hvermann.. samboer: helt greit, men veldig få andre jeg ønsker å vise de til.. ser at boob har en veldig god en i lyocell der man kan skjule puppen, men 500 kr for en singlet byr meg litt imot! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte hm sine på natta for det veldig praktisk og greit. På dagtid brukte jeg vanlig ammebh og en topp pluss en løs genser over. Da trakk jeg opp den løse genseren og ned topp+bh. Da amma jeg diskre og fint. I starten gikk jeg vekk for å amme men etterhver amma jeg for hvem som helst:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, blomst12 skrev:

Jeg brukte hm sine på natta for det veldig praktisk og greit. På dagtid brukte jeg vanlig ammebh og en topp pluss en løs genser over. Da trakk jeg opp den løse genseren og ned topp+bh. Da amma jeg diskre og fint. I starten gikk jeg vekk for å amme men etterhver amma jeg for hvem som helst:) 

Hihi er vel sånn det blir etter hvert ja!! Ja du det var veldig lurt! Jeg har heldigvis mange løse overdeler fra før (praktisk også når jeg er gravid!) så burde jo kunne bruke det en del 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å kjøpe inn noen ammesingletter, men håper på at jeg kan bruke mye av mine gamle klær. Tror jeg absolutt ikke kommer til og bli komfortabel og dra frem puppene å amme med jura ute for Gud og hvermannsen noensinne. skal dekke til brystene med sjal når jeg er ute blant folk tenker jeg Hehe:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lidis88 skrev:

Oi Oi, veldig spennende. Jeg går ut om en uke. Føler meg sliten av jobb nå, så venter til permisjonen før jeg prøver å få oversikt over de siste tingene jeg trenger. 

Hva tenker du/dere andre om ammesingleter? Er det greit med de fra hm eller vil dere investere i noen med mer behagelig stoff der man kan gjemme puppen litt mer? Jeg tror ikke det vil føles veldig naturlig å vise puppene frem til Gud og hvermann.. samboer: helt greit, men veldig få andre jeg ønsker å vise de til.. ser at boob har en veldig god en i lyocell der man kan skjule puppen, men 500 kr for en singlet byr meg litt imot! 😅

Jeg hadde ikke noen spesielle ammeklær sist, unntatt ammebher da, men da fødte jeg på vinteren. Har kjøpt to ammesingleter nå og så ser jeg an behovet tenker jeg. Var 2 for 149,- på H&M, grei deal det. Kjøpte de største ammebhene jeg fant der også, får håpe de holder 😅 Skal spandere på meg et par skikkelige litt dyrere ammebher når den verste melkesprengen har gitt seg. 

Jeg er ikke spesielt glad i å amme foran hvem som helst, mannen og mamma var greit, men ellers så satte jeg meg gjerne i et annet rom eller ammet litt diskré om vi var ute. Øvelse gjør også mester 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt sånn 2pk fra HM. Syns ikke de er så pene, men tenkte rent praktisk. Ellers har jeg en del topper med åpning/knapper i front. Tenker heller å kjøpe noen vanlige topper hvor man enkelt kan vippe ut puppen. 😂

Driver å fyller fryseren med mat om dagen, slik at jeg har noe å tine den første tiden med baby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ny her 👋 termin 12 juli! 

Jeg lurte litt på hva dere pakker i fødebaggen? Sto å skulle pakke fødebag nå men ble skikkelig usikker på hva man bruker av klær osv til den lille når man er der.. hvor mye tar dere med og hva? Jeg er så surrete for tiden at jeg plutselig står på KK med fem par sokker til babyen men ingen body 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pioner skrev:

Jeg er ny her 👋 termin 12 juli! 

Jeg lurte litt på hva dere pakker i fødebaggen? Sto å skulle pakke fødebag nå men ble skikkelig usikker på hva man bruker av klær osv til den lille når man er der.. hvor mye tar dere med og hva? Jeg er så surrete for tiden at jeg plutselig står på KK med fem par sokker til babyen men ingen body 🙈 

Haha! Velkommen :) 

Pakket fødebagen sakte men sikkert. Nå er den ferdigpakket. Har til meg: slippers, toalettsaker (sminke, tannbørste, shampoo/balsam, børste, hårføner), store bind (selv om jeg vet de har), store truser, sokker, ammesinglet, ammebh, purelan salve (selv om jeg vet de har), toalettpapir (for jeg har hørt de har sandpapir), ammeinnlegg i bomull og ull, lang cardigan for å dekke bleierumpen, gravidtights (ser ikke for meg å ønske tettsittende bukse), joggebukser, lang kjole, solbriller, kamera, mobillader, mac og lader, snacks, noe å drikke, pose til skittentøy. 

Til baby: bodyer (kortermet og langermet) i strl 50 og 56, bukser, sokker, lue i bomull og lue i tynn ull, helseteppe, våtservietter (selv om jeg vet de har), smokk, pyjamas.

Til mannen: ca det samme som meg.

Pakker skift til 3 dager. Skal til Ahus. Vet de sender oss hjem etter to, men tilfelle vi må være lengre er det greit å ha én dag til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor i går, og hodet har festet seg og hun sa at det at jeg har fått mer vann i kroppen kan tyde på at ting nærmer seg 😮 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lidis88 skrev:

Vært hos jordmor i går, og hodet har festet seg og hun sa at det at jeg har fått mer vann i kroppen kan tyde på at ting nærmer seg 😮 😄

Så spennende!!! Det begynner jo faktisk å nærme seg for noen av oss! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...