Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Jeg må bare nevne at alle maser om å få vite. Alle prøver seg. Svigersøster driver å presser samboer med «navn hun absolutt ikke liker» for å vekke en reaksjon. Svigermor har gitt opp. Mine foreldre spør heldigvis ikke. Vennene våre... herregud.. det gnålet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så slitsomt @Milio 😨 Hadde blitt irritert selv, og holdt det hemmelig til dåp/navnefest om dere skal ha det :fnise: Neida, men trodde det var vanlig folkeskikk å ikke terrorisere folk for å vite navn, er jo trossalt privat inntil videre.. lov å spørre, men må jo godta at foreldrene ikke ønsker 100 forskjellige meninger om man er heldig å få vite det, og godta at det er hemmelig inntil videre... 

Jacob var fint da, kun Jacob og Jonas som stod på lista hos meg som guttenavn før vi fikk vite kjønn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så plagsomt Milio!! Alt hva folk skal legge seg opp i. Her spør jo folk og kommer med forslag,men ikke av det masete slaget heldigvis.  

Jacob er nydelig da! Det hadde jeg hatt på mi liste hadde vi fått gutt. Det hadde og vært oppkalling i tillegg :) men med mindre vi ryker på en fjerdemann får det bli med drømmen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så rart at folk tror de har "rett" på å legge seg opp i sånt @Milio! Ikke spesielt gøy å dele en liste dersom folk skal kritisere de fleste navnene.. da er det mye bedre å dele navnet når det er bestemt (og babyen er født) Det vil alltid være noen som ikke liker et navn, men de passer seg kanskje litt for å si det hvis navnet allerede er avgjort.

Det virker ofte som om folk har en forventning om at man skal dele listen sin, men det er ikke spesielt gøy å gjøre hvis man er i tenkeboksen og ikke ønsker å bli påvirket av gud og hvermann..

Jeg merker ihvertfall at jeg ikke har spesielt lyst å dele ideene våre med flere før det er bestemt!

Endret av Lidis88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har blitt sjokkert over hvor mye folk føler seg berettiget til å vite. Alle forventer å vite alt og ta del i alt. For eksempel hvordan de skulle besøke oss på sykehuset. Det ble ikke populært da vi fortalte at sykehuset ikke tillater besøk, bortsett fra barnefar og søsken. Vi får bare to døgn der uansett (mest trolig). Men å nei.. det var jo helt horribelt. Alle skal jo komme og lukte på babyen. Virker som det er en konkurranse om å hilse først og å få vite det først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff @Milio det er ikke noe gøy 😕 babyen er jo helt ny og man skal jo bli kjent med den selv! Babyen setter ikke pris på å møte alle mulige venner de første dagene, da blir jo alt på deres premisser... Nei bra du gav beskjed! Man må få lov å sette litt grenser selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt avsporing forsåvidt,men siden du nevnte sykehus.. Vi sa ikke til foreldrene våre at vi reiste inn med første,og det var så sykt befriende! Jeg fødte uten mas og kommende bestemødre slapp å bekymre seg. Så ringte vi når ho var ute og alt hadde gått fint :) nå må vi jo ha barnevakt så det lar seg ikke gjøre denne gang da. Hvordan skal dere gjøre det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, blomst12 skrev:

Litt avsporing forsåvidt,men siden du nevnte sykehus.. Vi sa ikke til foreldrene våre at vi reiste inn med første,og det var så sykt befriende! Jeg fødte uten mas og kommende bestemødre slapp å bekymre seg. Så ringte vi når ho var ute og alt hadde gått fint :) nå må vi jo ha barnevakt så det lar seg ikke gjøre denne gang da. Hvordan skal dere gjøre det?:)

Vi blir å gjøre det sånn. Sa ifra til svigersøster idag. Tror hun forsøkte å ignorere svaret mitt, men sykehusets regler er sykehusets regler. Vi skal ikke ha besøk og vi skal ikke ha masse SMS og telefoner når vi er der :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt @Milio, da skjønner jeg godt at dere holder navnet for dere selv. Navnevalg er absolutt ikke en felles beslutning, det er kun mor og far som har noe dem skulle sagt der!

@blomst12 Vi hadde heller ikke tenkt å si det til noen når storesøster skulle melde sin ankomst, men så ble det jo brått litt annerledes da jeg egentlig bare skulle inn på kontroll og hadde med søstera mi dit, men så viste det seg at fødselen var i gang😝 i tillegg skjedde det den éne dagen mannens bil var på service, så han måtte ringe mora mi for å få ho til å hente han på jobb så han kom seg til sykehuset. Totalt kaos😆 mora mi ringte og gnåla allerede før vi hadde kommet oss fra fødestua og inn på vanlig rom. Da ble jeg rimelig irritert. Ho er kjempe furt nå også for at vi har sagt vi ikke kommer til å gi beskjed om at fødselen er i gang. Ho vil være barnevakt for storesøster, men jeg har avtalt med søstera mi fordi ho er mye roligere og mer fleksibel. Så hun blir den eneste som får vite noe, og jeg vet at ho følger vårt ønske om at ho ikke sier det til noen andre før vi vil det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rux skrev:

Så slitsomt @Milio, da skjønner jeg godt at dere holder navnet for dere selv. Navnevalg er absolutt ikke en felles beslutning, det er kun mor og far som har noe dem skulle sagt der!

@blomst12 Vi hadde heller ikke tenkt å si det til noen når storesøster skulle melde sin ankomst, men så ble det jo brått litt annerledes da jeg egentlig bare skulle inn på kontroll og hadde med søstera mi dit, men så viste det seg at fødselen var i gang😝 i tillegg skjedde det den éne dagen mannens bil var på service, så han måtte ringe mora mi for å få ho til å hente han på jobb så han kom seg til sykehuset. Totalt kaos😆 mora mi ringte og gnåla allerede før vi hadde kommet oss fra fødestua og inn på vanlig rom. Da ble jeg rimelig irritert. Ho er kjempe furt nå også for at vi har sagt vi ikke kommer til å gi beskjed om at fødselen er i gang. Ho vil være barnevakt for storesøster, men jeg har avtalt med søstera mi fordi ho er mye roligere og mer fleksibel. Så hun blir den eneste som får vite noe, og jeg vet at ho følger vårt ønske om at ho ikke sier det til noen andre før vi vil det selv.

Ånei det var jo typisk!! Var det vanlig svangerskapskontroll? Fødte du mye for tidlig?

Vi hadde faktisk hatt muligheten til å holde det hemmelig med nr 2 siden storesøstra tilfeldigvis var på overnatting hos mine foreldre den natta vi dro inn.  Men vi bor rett ved siden av svigers så svigermor hørte at vi kjørte avsted. Haha, hun sendte et par meldinger til samboeren min da, og fikk bekreftet at det var fødsel på gang.  Forøvrig tok fødsel nr 2 ganske lang tid,så mi mor fikk jo vite på det hun og siden ho hadde storesøster.  Ho syns det var grusomt å vente sånn,så tror ho heller hadde valgt å ikke vite faktisk! 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah @Rux for ei smørje 😂 

Her skal mamma mest sannsynlig være med på fødselen (vil heller ha muligheten til å sende henne ut hvis jeg ombestemmer meg under fødsel), og vi kommer nok til å sende svigers og hans mormor en melding når ting er igang. De er heldigvis ganske greie sånn sett og vi vet at de holder tett om det. Kun min mor som sikkert hadde kunne funnet på å ringe halve slekta si før baby er ute 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, blomst12 skrev:

Ånei det var jo typisk!! Var det vanlig svangerskapskontroll? Fødte du mye for tidlig?

Vi hadde faktisk hatt muligheten til å holde det hemmelig med nr 2 siden storesøstra tilfeldigvis var på overnatting hos mine foreldre den natta vi dro inn.  Men vi bor rett ved siden av svigers så svigermor hørte at vi kjørte avsted. Haha, hun sendte et par meldinger til samboeren min da, og fikk bekreftet at det var fødsel på gang.  Forøvrig tok fødsel nr 2 ganske lang tid,så mi mor fikk jo vite på det hun og siden ho hadde storesøster.  Ho syns det var grusomt å vente sånn,så tror ho heller hadde valgt å ikke vite faktisk! 

Jeg fødte i uke 35+5 (og er faktisk akkurat det med lillesøster i dag, så i dag skal jeg bare sitte stille og knipe sammen!!😂) Det var en ekstra kontroll jeg skulle ha på sykehuset pga at jeg egentlig fikk beskjed tidlig i svangerskapet at jeg hadde svangerskapsdiabetes, men så var langtidsblodsukker og alle målinger underveis kjempe bra, så de avblåste hele diagnosen når jeg var 7mnd på vei. Så kontrollen var bare en siste sjekk for å se at ungen var normalvektig, og da inviterte jeg søstera mi til å være med så ho kunne få se på ultralyden. Ho bor på andre kanten av landet, men var på ferie her. Men da vi kom dit og jeg sa til jordmor at jeg hadde hatt litt vondt i magen på mårran ville ho sjekke meg, og da hadde jeg 3-4cm åpning. En halvtime etterpå hadde jeg 8-9. 😆 Stakkars søs endte opp med å bli med på fødselen, lettere sjokkert😂😂 mannen kom inn døra 5min før ungen var ute, så ho opplevde jo mer av fødselen enn han. Skikkelig sirkus😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har født enda? 

Jeg var på ekstra ul idag pga lavtliggende morkake på oul. Den hadde trukket seg fint oppover heldigvis:) og jm målte litt og baby er estimert til 3600 ved termin. Første var 3320 og andremann 3540 så de sier vel at ungene blir større og større. I tillegg lå hun med hodet ned og det var festet!! Syns det var tidlig men hun mente bestemt det. 32 uker idag:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har bare tusen modningstegn som x-antall turer på toalettet, stikninger, våkner av 30 sek lange murringer i magen og tak i korsryggen. Men sånn har det vært en stund nå, så har gitt litt opp å tro det er starten på noe 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn her, bortsett fra noen kraftige kynnere som kommer av og til.. Bah. Begynner å bli riiimelig lei nå 😛 I tillegg skal alle mulige fremmede glo og kommentere magen, gidder snart ikke gå ut lenger 😂 Ble spurt om jeg ventet tvillinger i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjooh! Da er vi neeesten i mål med alt til lille 🤗 Fikk kjøpt seng og stellebord på 40% prosent idag hos barnas hus, 30% på madrass! Ganske greit å få gjort unna sånt på salg 😁 mer å bruke på klær ;) 

Nå mangler vi bare det som skal være i stellebordet (hva har dere i stellebordene?), sengekant og sengehimmel, så kan frøkna vår komme 💖 

44 dager til termin, måtte det gå fort! Rart å tenke på at dersom vi følger menstermin så er jeg høygravid fra igår av 😂 

Var hos jm på fredag, hun ligger som vi har kjent ei stund godt nedi bekkenet og klar til å feste seg mente jm. Kan kjenne hodet fra innsiden med fingeren 😅, ganske creepy! Ellers er jeg småskuffet over jm, vet ikke om det bare er hormonene eller hva, men føler jeg har fått lite utav alle timene utenom den første. Har nesten ikke vært tid for meg til å snakke om jeg tenker på noe, når hun forteller om fødsel sitter hun å blar gjennom ei bok, og hverken jeg eller samboeren fikk lufta oss med tanker rundt det som skal skje. Hun hadde det også travelt til neste kontroll, og når jeg sa vi gjerne ville fått snakka om fødsel igjen så kunne hun ikke love at vi fikk tid 🙄 Sist satt jeg også å venta ett kvarter, og det kvarteret ble trukket av min time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig med jordmor som ikke har tid @Gia_ 😕 Har dere vurdert kurs? Kan hende det er et tilbud på helsestasjonen, eller sykehuset. Noen tilbyr det privat også. 

Her går dagene saaakte. 14 dager til termin! På kontroll hos jordmor i dag ble jeg henvist opp til Riksen for CTG da babyens hjerterytme var oppe i 165 (har pleid å ligge rundt 140 de andre kontrollene). Ble mildt sagt litt stressa.. målingene på Riksen var derimot fine, så ble sendt hjem igjen.

Kjenner meg likevel litt urolig, jeg merker jo ingenting til babyens puls, så kan jo gå rundt uvitende 😕 Neste kontroll er dagen etter termindato.. kjenner heldigvis normalt med liv, så det er jo godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ukentlige kontroller, jeg. På kontrollen idag sa jordmor at hun ikke trodde jeg kom på neste som er onsdag neste uke. «Jeg tror du føder søndag eller mandag, jeg». Ble ikke sånn skikkelig oppspilt av det. Tenkte mer «jaha, det er ikke så lenge til», men pga hyppigere kynnere, stikninger fra innsiden av livmorhals (og ned), i tillegg til en mage som hadde «fødeklart mål» (hva betyr det??), så mente hun at det var veldig nært forestående. Så får vi se da.. fortsatt overbevist om overtid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

Har ukentlige kontroller, jeg. På kontrollen idag sa jordmor at hun ikke trodde jeg kom på neste som er onsdag neste uke. «Jeg tror du føder søndag eller mandag, jeg». Ble ikke sånn skikkelig oppspilt av det. Tenkte mer «jaha, det er ikke så lenge til», men pga hyppigere kynnere, stikninger fra innsiden av livmorhals (og ned), i tillegg til en mage som hadde «fødeklart mål» (hva betyr det??), så mente hun at det var veldig nært forestående. Så får vi se da.. fortsatt overbevist om overtid 😂

Forrige gang jeg var gravid, var jordmor helt sikker på at jeg kom til å gå over tiden, hadde ingen tegn what so ever 😄 Men endte med at jeg måtte avbestille timen fra barsel, han kom 4 dager før termindato. Tror det er vanskelig å spå det der.. hører jo om de som går modne med åpning kjempelenge, også sånne som meg som bare plutselig fødte 😅 Uansett så er det jo en spennende tid nå, om ikke lenge så skjer det jo noe! 

Har bestemt meg for at alt skal gjøres klart denne helgen, så er det gjort. Sengen skal skrus sammen også er det å få tak i en bilstol.. og det siste som skal i fødebagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...