Gå til innhold

Nat26's dagbok


nat26

Anbefalte innlegg

God påske

Lykke til hos legen. Håper du blir bedre i bekkenet snart. Og vekta er det vel typisk at jenter bekymrer seg over, ja... Men at det er forskjellig hos deg og legen synes jeg ikke du skal henge deg opp i for mye. Så lenge sammenligningen gjøres på samme vekt, er det det samme... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsner Siam,Madden ogMrs Potter.

Ja det med vekta er egentlig ikke så farlig:)Jeg var hos legen i går,hadde lagt på meg 2 kg siden siste kontroll for 5 uker siden så det er ikke noen krise.Babyen hadde det bra,SF-målet ligger fortsatt over normalen,så kanskje JM har rett i at det er en lang gutt som bor i magen min.Fikk høre hjertelyd til babyen og den var på 158.BT var litt høyere enn det pleier å være 120/70 var det,men legen sa at det ikke var noe farlig siden urinen var fin.Fikk med meg henvisning til fysio og bassengtrening,gleder meg sånn til å begynne med det.Når legen skulle måle SF klemte hun på magen,sambo så rart på henne og plutselig sier han:"Du må ikke klemme hardt så du skader babyen eller dama mi da".Hun holdt på å le seg i hjel.Han mente at det så veldig vondt ut han.Lurer på hvordan han reagerer under fødselen.God påske til alle:)

25+4(mens)

25+1(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påsken over for i år.Hadde det kjempebra,var deilig å våkne til en ferdig laget frokost hver dag:)Skjærtorsdag dro vi og besøkte onkelen til sambo og kona som bor i Hokksund.Satt ute lenge og sola varmet veldig.Dro hjemover i 23 tiden.Langfredag var vi bedt på middag hos svigers,vi grillet marinert ribbe det var kjempegodt.Påskaften fikk vi besøk av familien og søndag hadde vi besøk av en kamerat.Vi satt og spilte poker og sambo og kameraten koste seg med øl,og jeg med munkholm.I går reiste vi til sverige og handlet mat.Sambo kjøpte noen klær til babyen og en fin topp til meg.

I morgen skal jeg endelig begynne hos fysio,gleder meg sånn.Håper virkelig at det hjelper.Formen er ellers fin,Nicolai sparker hele tiden og jeg begynner å se på magen at han snur seg rundt,ganske artig.Ellers ble det brus hver dag i påske så nå skal jeg skjerpe meg.

26+3(mens)

26+0(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Høres ut som om du har hatt ei herlig påske! :Nikke:

Godt å høre at det er masse liv i magen.

:klem: fra Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøket Mrs Potter:)

I går var vi på biblioteket og lånte den fødselsvideoen.Gud så tøft.Jeg visste jo at det var vondt å føde men tror ikke jeg visste helt hva jeg gikk til,det samme sa sambo.Han vet i hvertfall hva han går til nå.Gruer meg ikke noe mindre nå som jeg har sett videoen.Men det var også helt fantastisk å se,det virker som om smerten blir glemt med en gang man får babyen på brystet.Når vi skulle legge oss så kom sambo med massasje olje og skulle massere magen min,ja for de anbefalte jo det i den videonDet var faktisk avslappende både for meg og babyen,han ble ihvertfall rolig helt til massasjen var over,da ble det liv.

Har sovet så dårlig i natt,var på do 4 ganger og det er ikke lett å sovne igjen.Så nå skal jeg legge meg ned på sofaen og slappe av.

26+5(mens)

26+2(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26, gurimeg så tøff du er... jeg har ikke sett hverken bilder eller film fra fødsel noengang jeg.... tror kanskje ikke jeg kommer til å gjøre det heller..... gulp.. jeg er så pysete!! :ler:

Så snill mann du har..... og livlig liten baby!! Det er min også, slår kolbøtter om kvelden har jeg på følelsen av, når jeg har lagt meg!!!

Ønsker deg en fin og avslappende dag!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Kan tenke meg det var skremmende å se videoen ja. Jeg hadde praksisen min på fødeavdelingen når jeg gikk på skolen. Fikk være med på 2 fødsler,og jeg ble overrasket over hvor "greit" det gikk. Når ungen var ute sto jeg der å tenkte "var det alt"? :ler:

Alle fødsler er jo selvfølgelig forskjellig,og dette var nok noen heldige kvinner med lette fødsler.Men jeg ble iallefall beroliget.Veldig greit å ha vært med på det..har litt peiling på hvordan det foregår.

Trøsten får være at så snart ungen er ut,så er smerten glemt:)

Snill mann du har da :hjerte:

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med hilsner fra dere shy og Mrs Potter:)

Shy:Skjønner godt at du kanskje ikke vil se det,det var litt skummelt.Men litt greit å vite hva man går til,spesielt mannen.Ingen fødsler er like,så jeg tenker sånn at det ikke trenger å være sånn som jeg så på videoen,seff ka det bli enda mer vondt men de klarte det så det gjør vi og :klem:

Mrs Potter:Så godt å høre at det ikke er så vondt for alle.Som du sier ingen fødsler er like,og som sambo sier nå er det ingen vei tilbake så jeg må gjennom det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mrs Potter:)Helgen var fin den.

Fredag var jo på treff med andre gravide,det var koselig.Vi koste oss masse og snakket om mye rartPå kvelden var vi bedt på en fest,kan ikke si at det var gøy men...Det var første gang jeg var på fest siden jeg ble gravid og det var veldig rart å ikke ta meg ett glass vin eller en øl liksom.Men det var koselig å møte folk,det var mange jeg ikke hadde sett på en stund.Dro hjem i tolv tiden,var utrolig trøtt og lei av å drikke munkholm.

I går,var vi i barnebursdag,ble kaker og brus på meg,det var godt.

I dag har jeg bare slappet av og ikke gjort noe i det hele tatt.Skal snart spise middag,kjedelig å spise middag alene men sambo er på fotballkamp så.Tenkte jeg skulle legge meg litt etter middagen,utrolig hvor sliten jeg føler meg hele tiden.Nicolai er veldig aktiv,han sparker hele tiden nesten,koselig å få tegn på at han har det bra.

27+1(mens)

26+5(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26!!

Håper du hadde en avslappende og koselig søndagskveld i går!!!

Høres ut som helgen ellers har vært bra... det er alltid rart å gå på fest og ikke "være med" likssom... man blir litt "utenfor" føler i allefall jeg.... men kroppen har sikkert utrolig godt av en avholdsperiode uansett... tror du ikke? Tiden går jo utrolig fort... tenk, om ikke lenge runder du 30 uker!!!! Brått så sitter du med herlige lille Nicholai (vakkert navn) i armene, og koser deg!!!!

Ønsker deg en smertefri og fin uke!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med hilsen fra deg shy :klem:

Ja,man føler seg utafor liksom på en fest når du sitter der med en munkholm,alle tittet på meg,men lo når de så magen.Kroppen har ikke vondt av det nei,alkohol forsvinner jo ikke,er der når jeg er ferdig med amming og:)Men det var gøy å møte folk.

Tiden flyr ja,skjønner ikke at jeg snart runder de magiske 28 ukene,bare 5 dager igjen.Helt utrolig,synes kke det er så lenge siden jeg tok en test jeg.

Nå skal jeg til legen og hente en ny sykemelding så skal jeg til fysioterapi.Håper det er bedre enn forrige gang,da var det vondt gitt,så ble jeg svimmel også.

27+2(mens)

26+6(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er det torsdag i dag alt?Tiden flyr av gårde synes jeg.Har ikke skjedd så mye her i gården i det siste.I går var jeg i byen sammen med mamma,tok en tur innom Vivikes og de hadde akkurat fått nye kjoler.Den ene var bard helt fantastisk,og den passet akkurat til meg og min mageOg det er en kjole som jeg kan bruke etterpå også.Kjolen kostet 1399 kr,og sambo var så snill at han ville spandere den på meg.Så i dag skal jeg møte han i byen når han er ferdig på jobben,så skal han betale den.

Magen vokser hele tiden,Nicolai også.Synes det begynner å bli trangt i magen jeg.Han sparker masse og det virker som om han koser seg i magen.Sambo fyller 30 år i juni,og når foreldra hans spurte hva han ønsket seg,sa han at han ville se sønnen vår en gang til på 3D,så vi skal dit om 14 dager.Gleder meg sånn.Ble overrasket når han sa det,trodde han skulle ønske seg noe helt annet jeg.Nå er det bare 2 dager til jeg runder den magiske grensen,28 uker.Gleder meg

27+5(mens)

27+2(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
Sambo fyller 30 år i juni,og når foreldra hans spurte hva han ønsket seg,sa han at han ville se sønnen vår en gang til på 3D,så vi skal dit om 14 dager
.

For en fantastisk mann du har! :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nat26!

Gratulerer med ny kjole :wink: Jeg gleder meg sånn til jeg er kommet like langt som deg i svangerskapet altså! Jeg er så utålodig på å se forandring hver dag, og ikke minst få livstegn fra lille spire :hjerte:

Ha ei super helg!

:klem: tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner Mrs Potter,Rosin og Tine:)

Rosin:Ja ikke sant,trodde virkelig ikke at han skulle ønske seg det nei.Gleder meg sånn til enda en 3D UL.

Tine:Jeg skjønner godt at du er utålmodig,det var jeg og i starten.Men etter uke 12,så begynte tiden å gå fort synes jeg.Deilig når man begynne å kjenne spark ja.

28+0(mens)

27+4(UL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nat26!

Nå har jeg lest gjennom dagboken din for første gang, høres ikke ut som du har det enkleste svangerskapet akkurat :-(

Jeg er omtrent like langt på vei som deg (27+2), og når jeg leser her skjønner jeg at jeg har sluppet veldig billig unna... Begynner bare å få problemer med å knyte skoene pga magestr. :wink:

Er litt bekymret for vekten jeg også ,selv om magen er akkurat på kurven (var til jordmor på torsdag) Men er jeg er jo bare 1,60 og veide 48 kg da jeg ble gravid så et sted må det jo synes :)

Alt er heldigvis bra med den lille også ser det ut til. Er bare så nysgjerrig på kjønnet, har valgt å ikke vite det..

Klem fra Musemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...