Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Skjæra på tunet
31 minutter siden, Frida skrev:

Jeg synes det er helt ok å telle med andres ting. Det er jo ting man får ut av huset, uansett hvem som har eid tingene. 

Enig. 

Jeg mener det må være lov å telle med andres eiendeler (så lenge de er enige assa :fnise:) fordi målet er å ha mindre ting i huset og dermed mer orden, noe som gagner alle. Mye som kastes er felles rot her (og vi nevner i fleng)

Dag 21: 

En haug med ræl, nærmere bestemt 21 ræler fra enda en roteskoff (rotehylle i skap) a la ødelagte kulepenner, minirubiks kuber (flertall ja), spisepinner, umbrakonøkler fra IKEA osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her telles alles ting. Mine, kjæresten og barnas. I dag har jeg rett og slett pause. Vært alene med ungene i dag og har hatt nok å henge fingrene i. 

Anonymkode: 6afad...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her telles alles ting. Mine, kjæresten og barnas. I dag har jeg rett og slett pause. Vært alene med ungene i dag og har hatt nok å henge fingrene i. 

Anonymkode: 6afad...64e

Ja, dette var meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17

1 halvtom flaske plumbo (bruker andre ting ved tette rør) 

1 gammel mikrofiberklut

1 kniv til å kutte svoren på ribba med

1 tørket pakke våtservietter

1 hårspenne 

1 gammel hundeshampo

1 gammel liten jolle (mannen kvittet seg med den - hurra!) har lagt i hagen de siste åra og skal bli godt å slippe å ta med den til nytt hus 

9 ødelagte konvolutter 

----

Jeg teller også ting fra hele familien. Så lenge noe forlater huset vårt er jeg fornøyd! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

DAG 20 :nori:

1 Andreas Viestad kokebok ubrukt og ulest - kanskje selge veldig billig eller gi bort til Fretex

1 Erik Bertrand Larsen bok ubrukt og ulest - kanskje selge veldig billig eller gi bort til Fretex

1 Megastor kortstokk ubrukt i innpakning (fått i gave) - Gi bort Fretex

13 Histore/illustrert vitenskap blader som kona endelig har sagt jeg kan fjerne- Gibort

4 Diverse kataloger - resirkulering papp/papir 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
2 timer siden, Chandra skrev:

Dag 17

1 halvtom flaske plumbo (bruker andre ting ved tette rør) 

1 gammel mikrofiberklut

1 kniv til å kutte svoren på ribba med

1 tørket pakke våtservietter

1 hårspenne 

1 gammel hundeshampo

1 gammel liten jolle (mannen kvittet seg med den - hurra!) har lagt i hagen de siste åra og skal bli godt å slippe å ta med den til nytt hus 

9 ødelagte konvolutter 

----

Jeg teller også ting fra hele familien. Så lenge noe forlater huset vårt er jeg fornøyd! 😃

1 Haha! Tørkete våtservietter... hvem kjenner seg ikke igjen her?

2. Båt, må være den største tingen noen her inne har kastet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 19

11 smykker

8 par ørepynt

Storopprydding i smykkeskrin og diverse bokser.

Alt til gjenbruk

Dag 20

2 rørdeler 

3 kabler

4 skjøteledninger

1 liten lampe (som jeg knuste)

10 bøker og hefter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14 var i går og så er det jo dag 15 i dag.

Jeg har nå i helgen hatt raid i klesskapene så da er begge dagskvotene gått i klær. 

Fytti så fort de små vokser ut av klærne sine, det er så jeg vurderer å kun ha max fem bukser, gensre, osv til hver av dem og bare vaske hele tiden for slik det er her nå så er plutselig nesten ubrukte klær blitt for små. Bortkasta shoppingtid og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Coolaid skrev:

1 Haha! Tørkete våtservietter... hvem kjenner seg ikke igjen her?

2. Båt, må være den største tingen noen her inne har kastet? 

Haha, ja de dukker brått opp både her og der! :rolleyes:

Kan hende jeg leder med båten ja. Ikke kastet heldigvis da. Ble gitt til broren til mannen. :D

--------

Dag 18

17 greier som var utgått på dato

1 gammel toalettmappe

Still going strong. Har allerede funnet frem noen ting til morgendagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
10 timer siden, Forundret.. skrev:

Dag 14 var i går og så er det jo dag 15 i dag.

Jeg har nå i helgen hatt raid i klesskapene så da er begge dagskvotene gått i klær. 

Fytti så fort de små vokser ut av klærne sine, det er så jeg vurderer å kun ha max fem bukser, gensre, osv til hver av dem og bare vaske hele tiden for slik det er her nå så er plutselig nesten ubrukte klær blitt for små. Bortkasta shoppingtid og penger.

Her har du noen spennende tanker. Vi norske heldig rike mennesker eier jo utrolig mye, mange ting av hvert osv.... Jeg eier for eksempel bare en dongeribukse. Jeg skal innrømme at jeg kunne godt hatt to, slik at jeg hadde en å gå med når jeg vasker den. Men vi burde alle eie mindre, heller kjøpe bedre kvalitet og ha få ting i klesskapet vårt, eller i kommoden til barna. Vi bruker utrolig mye penger på mange ting som ungene vokser fort ut av. :)

Jeg er mer fornøyd jo mindre jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Okay DAG 21!

21 Illustert vitenskap og historie blader. Endelig har jeg etter flere år fått lov å kaste de siste av disse. Takk til kona! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Dag 22: 

Fortsetter med rotehyller i skap. 

8 ballonger

7(!) smokker 

1 transprøyte

1 trykkblyant jeg hverken bruker eller har bly til. 

5 kritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fedig med 11, 12, 13 og 14, brukte en uke på å samle opp, og en helg til å få det vekk. Har kjørt på gjenbrukastasjon i, der gikk det mye. Har levert arvetøy til forskjellige mottakere. Har kasta ødelagte saker: dunputer med store hull, utslitte stygge sandkasseleker ingen har rørt på fire år, ødelagte paraplyer (flertall), verandaduker med jordslag, babybestikk, plasttallerkner, ikea-ræl. Ødelagte blomsterskjulere. Levert resten av arvetøyet i fretex-kontainer. Gitt bort fire større babyting (bilstol, vogn) på Finn, har gitt tilbake en stor pose med hjemmestrikk som min mor vil spare på til framtidige generasjoner eller gi videre osv. Det er ute av huset!

Nå begynner jeg på 15, jeg har mange planer, garnposene skal gjennomgås for eksempel, og kjøkkenskapene. De der vinkaraflene, trenger man noen gang mer enn én? Tepper og pledd(trenger ikke alle). Barnebøker, barnefilmer kan gis vekk. Gleder meg. Her er det tiden det står på.  

Anonymkode: 1deb3...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skjæra på tunet

Dag 23: 

2 plastkorker til en dunk jeg ikke har lenger

2 Anthon Berg-bokser som fulgte med i en konfekteske en gang 

2 komponenter til en oppvaskmaskin

7 bruksanvisninger til en oppvaskmaskin på mange forskjellige språk

1 oppvaskmaskin (mulig noen ser et mønster her, men den røyk i dag (for alltid ifølge servicetekniker)) :fnise:

1 gammel sjampo 

8 små hvitvins- champagne- og likørflasker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 19

Et sengeteppe, to putetrekk og matchende gardiner gitt til en venninne 

Presskannedel til en termokopp jeg aldri bruker

1 babylue

1 liten boks

Et par utslitte sokker

11 ødelagte konvolutter

Veldig godt å få gitt bort sengeteppet med tilbehør for det har stått i skapet i gangen siden før denne utfordringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips jeg hørte en gang ang ryddige hjem; For hver nye ting du kjøper skal en ting ut/kastes :) 2 nye ting = 2 ting ut.

Anonymkode: 40d24...9b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20:

I dag ble det rydding i bruksanvisninger og papirer

12 bruksanvisninger i papiravfallet

8 (minst) bunker papirer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...