Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

På 24.10.2017 den 19.56, Monstrum skrev:

Dag 5:
To gamle, ødelagte ladeledninger til telefonen (Lagt i en eske der vi samler opp småelektronikk for tiden, leveres til gjenvinning!)
Tre penner som var tomme for blekk

Dag 6:
Uante mengder tomme haldropsbrett/esker og tomme papirlommetørkle-pakker :forkjola:

Hatt en solid sykdomspause nå, men i forgårs tok vi ned noen esker fra loftet og gjennomgikk!
Så:

Dag 7: 5 lerret og to malepenselsett gitt bort til aktivitetssenteret
Dag 8: 1 moppeskaft (trenger strengt tatt ikke tre...), 3 kasseroller og 4 kasserollelokk gitt vekk til hybelboer
Dag 9: 1/2 stavmikser til gjenvinning (hvor resten er er fortsatt et mysterium), 4 spisebrikker, 3 blekkpatroner (passer ikke i printeren vi har nå), 1 garnnøste/katteleke
Dag 10, 11, 12: En bokserie på 34 bøker gitt til loppemarked!
Dag 13: 2 "ungkarskalendere", 1 gammelt brannslukkingsapparat, 4 kaffekopper, 1 suppeskål, 5 ringpermer

Og da er jeg up-to-date igjen med dag 14 i dag!
Dag 14: 14 kokebøker solgt via facebook. (Stått i en glemt eske på loftet alt for lenge, dermed mye vi plutselig hadde dobbelt opp av)

:takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Frida skrev:

Det er faktisk veldig mye man ikke savner heller, når det først er ute av huset. Tror ikke jeg har savnet noe til dags dato. Kanskje fordi jeg enda ikke har kastet ting som betyr noe for meg? :laugh:  Tror jeg vil slite der! 

Men jeg jobber mye med "kjekt-å-ha" tankegangen min, det hjelper godt på vei. 

Kjekt-å-ha-tankegangen min har jeg nesten kommet til livs, vil jeg si. Har nå kvittet meg med mye av det jeg ved tidligere anledninger har spart på fordi jeg kanskje kunne komme til å trenge det. Men når man ikke har brukt tingen på over ett år og heller ikke har tenkt tanken på å bruke det, ja da trenger man den heller ikke. 

Skal sies at jeg er lite sentimental når det gjelder ting, men min bedre halvdel derimot har litt større utfordringer der. Må argumentere ganske godt for å få han med på å kvitte oss med enkelte ting. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt av lasset på søndag som var dag 10. Og med forberedelser Halloween osv så  tenkte jeg at jeg fikk fortsette i dag.. Hvis jeg skulle ha regna med godteriutdelinga i går så har jeg dekk både søndagen, mandagen og tirsdagen minst.. 😬

I dag som egentlig er dag 13 men som jeg heller tar som dag 10 siden det var da jeg datt av lasset og velger å jukse litt, i dag har jeg blitt kvitt;

2 litografier som jeg har solgt. Naaaais 👍😀

1 badeleke kastet i søppla som har fått sånn sort gugge på innsiden.. 😨

2 smokker som var gamle og for små da de var 0-6 mnd.

5 gelpenner som var oppbrukt/ uttørka.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13

I dag har vi vært på farta fra tidlig morgen frem til nå, så måtte "jukse" å ta fra bunken med stygge konvolutter. MEN jeg er veldig fornøyd med de 3 tingene jeg kvittet meg med:

Et vinstativ (bruktbutikken)

En pilatesball som har lagt i kjelleren i "100 år" (bruktbutikken)

En nal som ikke helt gjør jobben sin. (kast)

10 konvolutter til resirkuleringen 

----

I dag har vi vært og tittet på det nye huset vi har kjøpt som vi tar over om 2 uker og jeg er helt overlykkelig over hvor mye oppbevaring det huset har. Masse innebygd garderobeplass og til og med svær skyvedørsgarderobe i kjelleren. Det gjorde meg bare enda mer gira på å rydde mer og forhåpentligvis klare å få det luftig og fresht inne i alle skapene. :nordvesta: Trenger virkelig å få smisket med mannen min slik at han vil kvitte seg med mer. Har allerede dratt noe ut på kjellergulvet han må vurdere. 

Noen ting har kommet inn i huset i dag også. Nye vintersko og votter til mini, og nye ullsåler til mine tursko. De skal vaskes, impregneres på nytt og få nye såler. Endelig har jeg kapasitet/lyst/ork til å passe på tingene jeg eier. De trer liksom mer frem nå som jeg kvitter meg med alt mulig annet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

DAG 16 

Og det begynner å bli tomt selv om det ikke ser sånn ut. Det blir vanskeligere å finne ting. Og det er her utfordringen kommer godt frem. Hvem har sagt at det skal være enkelt hele tiden? Jo mindre ting jeg har jo vanskeligere blir det å ta avgjørelse på de tingenen man har igjen. Tipper jeg kommer til å bli utfordret av meg selv og dette opplegget en god del fremover. Noen andre som har det sånn? Gleder meg til i morgen :) 

1 Underlag til panner

1 Dings...2 sverd i et sånt skjold, passer sikkert hos Fretex

2 Rammer 

7 Barnebøker som var mine når jeg var små - skal gi dem bort håper jeg

1 Kokebok som ikke har vært i bruk på maaaange år

4 LP plater som jeg hadde når jeg var yngre  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 15:  tre lokk, to smale slikkepotter, en boksåpner, en visp, en øse, visp som hører til enn stavmikser vi ikke har lengre, håndtak til en stekepanne vi heller ikke har lengre, tre babyskjeer og en jordbær"skreller"dings 🙈 

Dag 16: 16 sminkeprodukter og sminkerrdskaper som ikke blir brukt, kastet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
11 timer siden, Chandra skrev:

Dag 13

I dag har vi vært på farta fra tidlig morgen frem til nå, så måtte "jukse" å ta fra bunken med stygge konvolutter. MEN jeg er veldig fornøyd med de 3 tingene jeg kvittet meg med:

Et vinstativ (bruktbutikken)

En pilatesball som har lagt i kjelleren i "100 år" (bruktbutikken)

En nal som ikke helt gjør jobben sin. (kast)

10 konvolutter til resirkuleringen 

----

I dag har vi vært og tittet på det nye huset vi har kjøpt som vi tar over om 2 uker og jeg er helt overlykkelig over hvor mye oppbevaring det huset har. Masse innebygd garderobeplass og til og med svær skyvedørsgarderobe i kjelleren. Det gjorde meg bare enda mer gira på å rydde mer og forhåpentligvis klare å få det luftig og fresht inne i alle skapene. :nordvesta: Trenger virkelig å få smisket med mannen min slik at han vil kvitte seg med mer. Har allerede dratt noe ut på kjellergulvet han må vurdere. 

Noen ting har kommet inn i huset i dag også. Nye vintersko og votter til mini, og nye ullsåler til mine tursko. De skal vaskes, impregneres på nytt og få nye såler. Endelig har jeg kapasitet/lyst/ork til å passe på tingene jeg eier. De trer liksom mer frem nå som jeg kvitter meg med alt mulig annet. 

 

Dette. Jeg er sikker på at dette er noe mange av oss kan bli mye flinkere til. Er også sikker på at veldig mange ikke tar vare på eller fikser ting, og heller bare kjøper nytt. Tror mange penger kunne vært spart i norske familier dersom man ble flink til å ta godt vare på produkter man vil ha, i stedet for å kjøpe noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

 

DAG 17

7 gamle mobiltelefoner

1 mobil lader

1 internett kabel

1 slags usb adapter til data mus

1 coax kabel (tror jeg) 

1 rosa bånd fra et forkle

1 addidas treningsbukse som jeg aldri har brukt noe særlig

1 Lær dings som satt fast på en lykt som er knust

1 pk klesklyper

1 eske med italienske balsamico osv

1 plastlokk 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 16

4 lommelykter (som ikke virker/virker dårlig)

2 potteskjulere m,skår

3 par sokker

1 stor bunke papirer

2 lampeskjermer 

4 fruktkniver

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med, sammen med barna. Vi tar utfordringen alle 3. De er hos meg annenhver uke, så vi pauser hver uke de er hos moren.

 

Dag 1:

Jeg: eske vi har hatt ved peisen til opptenningsbriketter, men som ikke brukes

Datter: en gammel buff hun ikke bruker

Sønn: nøkkelring

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
42 minutter siden, Epictetus skrev:

Jeg blir med, sammen med barna. Vi tar utfordringen alle 3. De er hos meg annenhver uke, så vi pauser hver uke de er hos moren.

 

Dag 1:

Jeg: eske vi har hatt ved peisen til opptenningsbriketter, men som ikke brukes

Datter: en gammel buff hun ikke bruker

Sønn: nøkkelring

 

Så flott å få ungene med! Hurra for familien!!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14

Trekker tilbake at jeg ikke har mer å kvitte meg med. :tongue:

4 bruksanvisninger

Et sett med ekstradeler til svømmebrillene mine som uansett snart er ødelagt av klorvann

5 diverse papirer ryddet ut av arkivskuffen

en potetskreller som jeg ikke liker å bruke

En liten slikkepott som aldri blir brukt

En dings til å henge veska på 

En ødelagt strømpebukse

Apropo å passe på ting. Nå har jeg startet å vaske strømpebuksene i vaskepose slik at de forhåpentligvis funker lenger (bruker hver dag på jobb). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1:

Kastet noen neglelakker jeg ikke bruker

Diverse hårsprayer som var nesten oppbrukt

En sukkervoks som har stått omtrent ubrukt siden ifjor :P 

En oljeflaske som var gått ut på dato(olje til hud, ikke mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11. Torsdag.

I går torsdag fikk jeg solgt en gammel ny jakke som en var å plukka opp herfra, altså en gammel jakke som aldri ble brukt 😀

Jada, jeg har ørten annonser på Finn. Så i dag får jeg også bort et par barnesko 😁 

Og så har jeg satt ut i boden en pose med tåteflasker, ekstra tuter o.l som til sammen overskrider mer enn ti ting. Også funnet ny eier over Finn som plukker det opp i morgen. Satte det ut i boden for å få det ut av huset, det må jo være lov😀

Kommer tilbake med dagen i dag som blir den 12. dagen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid
1 time siden, Forundret.. skrev:

Dag 11. Torsdag.

I går torsdag fikk jeg solgt en gammel ny jakke som en var å plukka opp herfra, altså en gammel jakke som aldri ble brukt 😀

Jada, jeg har ørten annonser på Finn. Så i dag får jeg også bort et par barnesko 😁 

Og så har jeg satt ut i boden en pose med tåteflasker, ekstra tuter o.l som til sammen overskrider mer enn ti ting. Også funnet ny eier over Finn som plukker det opp i morgen. Satte det ut i boden for å få det ut av huset, det må jo være lov😀

Kommer tilbake med dagen i dag som blir den 12. dagen.

 

Jepps det  må være lov. Det viktigste er at man finner løsninger som man selv er fornøyd med. Man skal ikke la det praktiske ødelegge det gode. :) 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Så langt:

HVOR MANGE EIENDELER HAR DU FJERNET ?

Regn etter og klapp deg selv på skulderen. Er det ikke deilig? 

Til og med i går har jeg fjernet 153 eiendeler ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag dag 12.

I dag fikk jeg postlagt et par barnesko som jeg har solgt.

Jeg har rydda i malersakene og da ble der kastet to pensler og en svamp samt fem penseltusjer.

Og så fikk jeg kasta en kundereggdings som manglet restrerende for å være hel.

Og så har jeg stjålet ideen til noen andre her om å ha en klessekk som etterhvert skal bort og har puttet to plagg oppi der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...