Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Her har vi vært ugne hele gjengen i noen dager så jeg har tatt den 16 dagen som skulle vært på tirsdag nå i dag.

Jeg har gitt bort et pcbord. 4  blå ildfaste former. 9 creme brule former. Knaggrekke. Lamellpakke pluss mye mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

OKAY SOKKEHELVETE DAG 22, 23 & 24!

Har gått gjennom alle de single sokkene som har plaget meg i mange år, bedre kjent som "sokkeposen", som egentlig er blitt en skittentøyskurv som stod på loftet etter at "sokkeposen" fikk sprengt kapasitet. Nå har jeg paret haugevis med sokker til kona, og kastet langt over 130 single sokker. Jeg trengte 69 plagg for å bøte for dag 22, 23 og 24, så med over 130 jævelsokker så syns jeg det er bra. Lurer egentlig på hvor de andre 130 småjævlene er blitt av? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Coolaid skrev:

OKAY SOKKEHELVETE DAG 22, 23 & 24!

Har gått gjennom alle de single sokkene som har plaget meg i mange år, bedre kjent som "sokkeposen", som egentlig er blitt en skittentøyskurv som stod på loftet etter at "sokkeposen" fikk sprengt kapasitet. Nå har jeg paret haugevis med sokker til kona, og kastet langt over 130 single sokker. Jeg trengte 69 plagg for å bøte for dag 22, 23 og 24, så med over 130 jævelsokker så syns jeg det er bra. Lurer egentlig på hvor de andre 130 småjævlene er blitt av? 

 

Jeg er imponert over mengden single sokker! :fnise:  Hvor lenge har dere samlet opp over 130 single sokker? Sparer dere alltid på dem i tilfelle andre sokken dukker opp?

Altså, jeg må innrømme at det satt langt inne å kaste den single sokken som lå i sokkeskuffen min og ventet på maken sin. Det var yndlingsokkene over alle yndlingssokker! Men i sommer ga jeg opp, måtte innse og ta innover meg at den andre sokken aldri ville dukke opp igjen. snufs.. Må tilføye at dette var et unntak, jeg kaster single sokker raskt og effektivt ellers. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: En boks med ødelagte ørepropper og et brukt duftlys som lukter ekkelt.

Det ble mer enn det da.. Jeg gjorde den «feilen» at jeg skulle bare rydde i klesskapet og brette alle klærne før jeg la på plass det som var nyvasket, og plutselig gikk en full søppelsekk med klær til UFF 😬 Gjorde det litt vanskelig for meg selv i denne utfordringen, kunne jo ventet til dag 27 eller noe 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 23:

1 stort plastlokk (som hadde unnsluppet forrige storopprydding på kjøkkenet)

3 kokebøker

2 hobbybøker (jul og påske)

3 utslitte skjorter

5 par hullete ullsokker 

3 luer (ull)

1 buff   (ull)

2 par hansker  (ull/akryl)

3 skjerf/sjal i bomull

Alt unntatt lokket går til gjenbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Frida skrev:

Jeg er imponert over mengden single sokker! :fnise:  Hvor lenge har dere samlet opp over 130 single sokker? Sparer dere alltid på dem i tilfelle andre sokken dukker opp?

Altså, jeg må innrømme at det satt langt inne å kaste den single sokken som lå i sokkeskuffen min og ventet på maken sin. Det var yndlingsokkene over alle yndlingssokker! Men i sommer ga jeg opp, måtte innse og ta innover meg at den andre sokken aldri ville dukke opp igjen. snufs.. Må tilføye at dette var et unntak, jeg kaster single sokker raskt og effektivt ellers. 

 

Vet du hva? Takk for at du spør... :) fordi det har jeg ikke tenkt på før. Og meningen med denne utfordringen er å bli bevisst på vårt forhold til ting, det vi eier og tar vare på, det vi beholder uten mening. Jeg tror at vi har slengt de single sokkene i en pose og så har vi tatt posen frem en sjelden gang og funnet en og annen som vi har manglet. Men dette har jo samlet seg opp og vokst seg større og større i hvertfall 5 til 10 år om jeg skal tippe. Tror også de har vært "greit" å ta vare på fordi "den ene sokken som vi trenger kan jo være oppi der".... Uansett, humoristisk ja men ikke minst har jeg blitt bevisst på en praksis som jeg ikke var særlig klar over at jeg drev med. Dette skal jeg være bevisst på fremover. 

Jeg må spørre alle dere andre - hvorfor og hvordan får man single sokker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Coolaid skrev:

Jeg må spørre alle dere andre - hvorfor og hvordan får man single sokker? 

Takk som spør. Hvorfor? Fordi vi er fire mennesker i husstanden hvor ingen er god på orden i klesskap/klær. Vi har tre skittentøykurver, en i hver etasje og en til finvask. En sokk havner fort i en annen vask enn partneren. Tørketrommel, tørkestativ, feil sted i skapet, feil skap. Barnas sokker går om hverandre, så den savnede er kanskje i den andres genserskuff. Eller forsvant i et putevar. To av familiemedlemmene liker å ta av seg sokkene og gå barbeint inne. Da er den ene på kjøkkenet og den andre på barnerommet. I utkledningstøyet. Hos kompisen. Kompliserende svar på hvordan: vi har også en god del klær på hytta, og vaskemaskin der. Derfor tror jeg ofte de enslige er verdt å spare på, for den andre er kanskje på hytta? Jeg skal liksom lete etter den og huske på det månedsvis senere...

Løsning: hvis alle har en sokkeskuff der det til en hver tid bare ligger par, og vi har et lett tilgjengelig sted for midlertidig enslige, som parres fortløpende, det bør være færre enn ti, da kan det gå. For sånn har jeg det akkurat nå :)

men, med barna har det oppstått et tvillingsproblem: enslige vanter og votter. De fyller en pose de også 🙁

Anonymkode: 1deb3...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med single sokker er en interessant diskusjon! Her i huset er det bare mannen som har single sokker og det er jeg som står for all klesvask og bretter alle sokker i etterkant. Så hva mannen gjør med sokkene er ikke godt å si. :P Jeg har en liten boks for de og går igjennom de ofte så har ikke så mange. Men det er allikevel et evig mysterium. 

Endret av Chandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2017 den 6.56, Wenda skrev:

DAG 5

1- en gammel skohylle

2 3 4 og 5- noen gamle syltetøyglass som jeg lenge har tenkt er kjekt å ha, men aldri brukt :ler:

 

DAG 6

1- et par sko

2 og 3- gamle kniver

4- en gammel kakeboks

5- en ødelagt lommelyk

6- et par sokker 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av og til funnet single sokker i "muffen" - altså i pakningen på oppvaskemaskinen når man åpner døren... kanskje det er de som ikke klarte å rømme som ligger der? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg må spørre alle dere andre - hvorfor og hvordan får man single sokker? 

Jeg har en teori på det! 

Jeg tror de rømmer! 

Tipper de legger seg i leggen på buksa om kvelden og når en dagen etterpå skal ut å gå så smetter de ut når du minst aner det, ute, på butikken, på besøk hos svigermor.. Ja, når tid som helst. Og i mellomtia mens sokkepartneren er ute på vift så er den andre igjen på gulvet hjemme, går i vaskemaskina helt alene og så stakkars, havner den i sokkeposen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag som er den 17 dagen så har jeg blitt kvitt 1babyteppe som jeg solgte, fått det postlagt å greier.

Og så kasta jeg 6 stk sånne  gamle brukte hjørnebeskyttere fra ikea.

Jeg solgte også 1 gass ovn i morges, også gjennom Finn. De kjøpte med seg 1 gassflaske også i samme slengen.

Jeg kasta 4 gamle smokkesnorer etter nr en, nr to bruker ikke smokk og jeg tipper ingen ville hatt dem om jeg så kasta De etter dem.

Har lagt 1 ubrukt sprinkelbeskytter og 3 små håndklær i klessekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 25

1 Solg en forsterker på Finn.no som ikke har vært i bruk på ca 10 år

3 Mobilkort pin/puk som ikke er i bruk
1 Medlemskort ikke i bruk
1 Oppbevaringsgreie/til sykkelykt som jeg ikke har mer
2 Fargekart
1 Plastboks 
1 Parabolkort - eier ikke parabol mer
1 Førstehjelpskrin
1 Ledningsamler 
1 Lokk til isboks
1 Plastgreie
1 Ring til sånn arabersjall som gjør at man kan se ut som en olje sheik
2 Skinnposer til oppbevaring av hodetelefoner
1 Plastlokk
1 Rumpetaske
1 Plastboks
1 Satelittfinner til parabol
1 "Penn" til Ipad
1 Ledningsforlenger hodetelefoner
1 Ødelagt rubiks kube

1 Konas busskort hun bruker app

1 Gavekort som aldri ble brukt og er ugyldig - fikk dette i 2016 og har tenkt at jeg burde bruke det før det ble ugyldig. Så ble det ugyldig. 

 



 

 

 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Forundret.. skrev:

I dag som er den 17 dagen så har jeg blitt kvitt 1babyteppe som jeg solgte, fått det postlagt å greier.

Og så kasta jeg 6 stk sånne  gamle brukte hjørnebeskyttere fra ikea.

Jeg solgte også 1 gass ovn i morges, også gjennom Finn. De kjøpte med seg 1 gassflaske også i samme slengen.

Jeg kasta 4 gamle smokkesnorer etter nr en, nr to bruker ikke smokk og jeg tipper ingen ville hatt dem om jeg så kasta De etter dem.

Har lagt 1 ubrukt sprinkelbeskytter og 3 små håndklær i klessekken.

Utrolig bra jobba! Salg er jo kjempeimponerende ! ! ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Forundret.. skrev:

 

Tipper de legger seg i leggen på buksa om kvelden og når en dagen etterpå skal ut å gå så smetter de ut når du minst aner det, ute, på butikken, på besøk hos svigermor.. 

:rodme: Noe annet som kan legge seg i leggen på buksa om kvelden er trusa! Og den kan falle ut på butikken...:rodme: :rodme: :rodme:

(tar den som anonym jeg :rodme:)

Anonymkode: b9874...d8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Coolaid skrev:

Dag 25

1 Solg en forsterker på Finn.no som ikke har vært i bruk på ca 10 år

3 Mobilkort pin/puk som ikke er i bruk
1 Medlemskort ikke i bruk
1 Oppbevaringsgreie/til sykkelykt som jeg ikke har mer
2 Fargekart
1 Plastboks 
1 Parabolkort - eier ikke parabol mer
1 Førstehjelpskrin
1 Ledningsamler 
1 Lokk til isboks
1 Plastgreie
1 Ring til sånn arabersjall som gjør at man kan se ut som en olje sheik
2 Skinnposer til oppbevaring av hodetelefoner
1 Plastlokk
1 Rumpetaske
1 Plastboks
1 Satelittfinner til parabol
1 "Penn" til Ipad
1 Ledningsforlenger hodetelefoner
1 Ødelagt rubiks kube

1 Konas busskort hun bruker app

1 Gavekort som aldri ble brukt og er ugyldig



 

 

 

Var det et ruter-kort kona hadde kasta du femti kroner (de koster det nå, de påfyllbare). Du kan ikke veksle dem inn, men når du har venner utenbysfra som skal ta kollektivt, må de bruke 50 kroner for å spare 22,- turen. 

Anonymkode: 1deb3...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Coolaid skrev:

Utrolig bra jobba! Salg er jo kjempeimponerende ! ! ! 

Takker, takker * neie pent *

Har sikkert tredve annonser på Finn da, og så er det jo utbetalingsdag for mange i dag 🙈

Håper på å få noe solgt i morgen og på søndag også, skal nå få gitt bort noe i morgen 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:rodme: Noe annet som kan legge seg i leggen på buksa om kvelden er trusa! Og den kan falle ut på butikken...:rodme: :rodme: :rodme:

(tar den som anonym jeg :rodme:)

Anonymkode: b9874...d8a

Nå lo jeg høyt her altså 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg kastet så mye hadde jeg ikke eid noe som helst. Har ikke 465 ting en gang :P 

Anonymkode: cd443...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg har av og til funnet single sokker i "muffen" - altså i pakningen på oppvaskemaskinen når man åpner døren... kanskje det er de som ikke klarte å rømme som ligger der? :sjokkert:

Ja hvis du vasker sokkene i oppvaskmaskinen så! :laugh:

Nei skjønner hva du mener. Jeg har også tenkt den tanken. Men hvorfor er det i så fall bare mannens sokker som rømmer til "muffen"? :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...