Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Linaa skrev:

Dette er jeg på! garantert! Skal få samboeren også til å være med, og da blir det 930 ting og tang!

Digg å gjøre sammen + litt intern konkurranse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 25

1 steingreie

2 deler til et slppeldunksystem som ikke brukes lenger

Diverse barneklær og sko

diverse papirer og kvitteringer

totalt 25 ting 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 26, 27,28 & 29 ! (110 ting) 

(Det anbefales IKKE å gjøre dette :laugh: )

1 Møbel som ble solgt på Finn.
1. Møbel som ble gitt bort til en venninne
1 Et par votter som ble gitt bort til famile
1 Kaste et par med sko på jobben som skulle vært kastet for lengst - har totalt brukt dem opp 
5 Oppbrukte håndkler til Uff sekken
3 Single sokker ( Ja enda flere) Til Uff sekken
1 Møbel som er fjernet fra soverommet - blir gitt bort eller kjørt på skroten
33 Illustret vitenskap/historie gies til  fretex
39 Donalt pocket går til fretex
6 Kladdebøker fra almennefag går i papirbosset
1 Målebånd
1 Bok går til Fretex
2 Bruksanvisninger
2 dvd
1 Liten katalog
1 Håndspritflaske
3 Gardinstenger
2 3D briller 
2 Garderobestenger
1 Kart over friluftsområder
1 Rammeplan for barnehager
1 NTL medlemsblad
1 DNT sommerens flotteste turer

Rett og slett så syns jeg dagen i dag ble litt preget av panikk for å ikke klare å oppnå målet. Ikke smart å ligge bakpå og utsette ting. Det begynner å bli tomt, skikkelig tomt. Har ikke peiling på hvordan dag 30 kommer til å gå. Føler jeg absolutt har lite stuffig å gå på. :sukk:

Ellers, stå på flinkiser, tenk på alt dere har administrert av følelser og ting&tang! 

How-to-Declutter-Your-Home-for-a-Move-or-Renovation.png.26f7761e3fe02890c1ac18287be83e3f.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6:

Ett par sko, ett par slags tøfler, en lue, en lommelykt, noe middel man smører under skoene (:vetikke:) og en t-skjorte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Dag 27: 

19 diverse juggeløredobber og juggelsmykker

3 brosjyrer 

1 matoljebeholder til å ha på bordet

4 små vinflasker som ikke er drikkbare lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skjæra på tunet

Dag 28: 

Jeg må innrømme at jeg sniktok denne dagen i går samtidig med dag 27, så jeg har ikke 100% oversikt over akkurat hva som ble kastet, men det var en god blanding av hva som ble kastet i går, med vekt på mange små sprit, vin og sprudlevinflasker. 

Ellers var det enda mere smykkejuggel, et par innerpotter og en henglås uten nøkkel. 

Så tar jeg dag 29 etterpå og kaaanskje dag 30 (så får jeg tatt igjen for helga) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Dag 29 og dag 30! :mynona::nordvesta:

1 kulepenn

1 modem ødelagt i tordenvær (til elektrisk avfall) 

1 (ødelagt) jordan wipesbøtte 

2 stk tre år gamle juicer 

1 plastdings

1 stor LEDpære som fulgte med en lape (med forferdelig lys) 

3 serpentiner 

16 (!) så godt som tomme vitamin-, mineral-, og kostpulverbokser 

1 syltetøyglass

Og vi fortsetter i minibaren: :bond:

4 sprudlevin

5 småflasker sprit 

5 øl 

1 kirsebærsherry 

2 småflasker bacardi 

1 vann med smak 

1 akevitt 

(alt dette har bare noen dråper igjen og har stått veldig lenge så det helles ut og kildesorteres) 

4 flasker til hjemmesafting som naboen ble veldig glad for

1 pose veldig gammel kummin

2 spray i farlig avfall 

1 ødelagt termos

4 plastbokser

1 dosett 

HURRA! :nordvesta: 

Jeg vet ikke hva jeg synes var mest utrolig nå etterpå. At jeg har klart å kaste så mye, eller at jeg ikke synes det har minket. Det har jo selvsagt egentlig minket, men jeg oppholder meg ikke daglig inne i skap og boder, så jeg ser ikke resultatet så godt. Jeg har ikke ting i stua jeg helst vil ha ut. :) 

Vurderer å starte på nytt igjen, men får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6:

En hullete bokser, en sil, en flaske utgått sminkefjerner/hudrens, en ødelagt uglepynt, en barberhøvel og en utgått munnskyll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3:

1 lue. 

1 hals. 

1 gammel kortmappe. 

Nesten så jeg begynner å bli redd for at jeg ikke har nok ting å kvitte meg med, men kanskje det er fordi jeg ikke har helt oversikten. Ser uansett hvor langt jeg kommer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elaine Marley skrev:

 

Nesten så jeg begynner å bli redd for at jeg ikke har nok ting å kvitte meg med, men kanskje det er fordi jeg ikke har helt oversikten. Ser uansett hvor langt jeg kommer :)

Det er nok litt av poenget med utfordringen. At man først begynner litt overflatisk med ting man lett ser at man ikke trenger lengre. Men så blir det vanskeligere og man må begynne å gå gjennom skuffer og skap, og så innser man til slutt at man egentlig har alt for mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Wenda skrev:

Det er nok litt av poenget med utfordringen. At man først begynner litt overflatisk med ting man lett ser at man ikke trenger lengre. Men så blir det vanskeligere og man må begynne å gå gjennom skuffer og skap, og så innser man til slutt at man egentlig har alt for mye

Og så er det jo forskjell på ting. Noen ting er vanskeligere å kvitte seg med enn andre. Tenk på ting man ikke har brukt på en god stund men som det sitter langt inne å kvitte seg med. Det er litt av det denne utfordringen skal berører og utfordre. Det skal koste litt å klare 30 dager. Alt er ikke like lett som kulepenner, en kortstokk eller ødelagt junk som man har samlet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Coolaid skrev:

Og så er det jo forskjell på ting. Noen ting er vanskeligere å kvitte seg med enn andre. Tenk på ting man ikke har brukt på en god stund men som det sitter langt inne å kvitte seg med. Det er litt av det denne utfordringen skal berører og utfordre. Det skal koste litt å klare 30 dager. Alt er ikke like lett som kulepenner, en kortstokk eller ødelagt junk som man har samlet på. 

Veldig sant. Har gått et par runder med meg selv på enkelte ting. Noen av de har jeg valgt å kvitte meg med, andre venter jeg litt med og ser hvordan jeg føler det når jeg nærmer meg slutten på utfordringen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 27:

3 treningsbukser (dårlig passform, blir ikke brukt)

4 overdeler (som har sett bedre dager)

7 par tynnslitte og hullete ullsokker (havnet nesten i pusse-sko-boksen, men har nok der)

1 plastboks med innhold (som skal holde bilen fuktfri, men fungerer dårlig)

1 slags fuglemater (som aldri blir brukt)

2 te-kanner (har for mange)

6 cd`er  (tok kun opp plass i en skuff)

3 tørkehåndduker på kjøkkenet (som ikke tørker skikkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Wenda skrev:

Det er nok litt av poenget med utfordringen. At man først begynner litt overflatisk med ting man lett ser at man ikke trenger lengre. Men så blir det vanskeligere og man må begynne å gå gjennom skuffer og skap, og så innser man til slutt at man egentlig har alt for mye

 

37 minutter siden, Coolaid skrev:

Og så er det jo forskjell på ting. Noen ting er vanskeligere å kvitte seg med enn andre. Tenk på ting man ikke har brukt på en god stund men som det sitter langt inne å kvitte seg med. Det er litt av det denne utfordringen skal berører og utfordre. Det skal koste litt å klare 30 dager. Alt er ikke like lett som kulepenner, en kortstokk eller ødelagt junk som man har samlet på. 

Sant nok. 

Jeg har en tendens til å ta vare på alt mulig. "Kan jo hende at jeg trenger denne en gang". Eller at ting er fine, men så bruker jeg dem ikke og de blir liggende bak i et skap eller en skuff. 

Så dette blir nok vanskeligere enn jeg hadde trodd, men det er jo alle utfordringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tweet skrev:

Dag 6:

En hullete bokser, en sil, en flaske utgått sminkefjerner/hudrens, en ødelagt uglepynt, en barberhøvel og en utgått munnskyll.

Det skulle vært dag 7, så tok en ekstra ting i dag! 

Dag 8: tre kjøkkenkluter, en stekespade, et garn, en slikkepott, to plastgreier man har isbiter i og et kubbelys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 4: 

1 lue. 

1 par armvarmere. 

1 cardigan. 

1 kjole. Denne skal jeg selge. Kjolen er fin, men jeg føler meg litt som gamle tante olga i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag ni (mandag)

  • En hamburgerpresse (wtf? Enten en julegave jeg har glemt bort eller noe mannen har dratt inn)
  • Gitt bort en dress til baby
  • To plater tilhørende toastjernet jeg allerede har kastet
  • Ryddet unna tre store leker for de minste og lagt ut for salg, leveres til bruktbutikken hvis de ikke selges innen ei uke
  • Rydder stadig i sminken, kastet en eyeliner og en lipgloss jeg ikke liker

Dag ti 

  • Seks inntørka tusjer
  • En aktivitetsbok som ungen ikke har interesse for lengre
  • Tre penner som ikke funker

Dag elleve

  • Tømt kjøkkenskap, kjøleskap og fryser for minst elleve ulike ting, sikkert det dobbelte. Burde sikkert spart det til dag 22 eller noe, men jeg var sjuk og måtte bare bli kvitt noe som krevde minimal innsats :sjenert: 

Dag tolv

  • Fortsatt sjuk, så jeg har ryddet i gamle papirer. Det vil si: brent opp en haug gamle (betalte :P) regninger som en viss person i huset bare MÅ samle på. Trenger ikke vite hvor mye vi betalte i bompenger i august 2015 liksom. Minst tolv gamle brev, konvolutter osv er nå borte.

Phju!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt av på dag 26! Altså i går. Tok over nytt hus i går og samtidig har jeg ikke sjans til å finne så mange ting på en dag lenger. Men det betyr ikke at jeg gir opp ryddingen. Har mål om å kaste minst en ting om dagen hver eneste dag og jeg håper jeg klarer å finne mye mer å kvitte meg med under flyttingen. 

Så i går kastet jeg en ødelagt stor lekehest samt en stygg tapetrull som fulgte med det nye huset. 

I dag ble det en hullete sokk. 

Og ikke minst må jeg få alt som skal vekk til bruktbutikk, klescontainer etc ut av huset. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...