Gå til innhold

Den mest oppskrytte storbyen du har besøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd der i flere år, og dette kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i, mm du er i zone 3. 

Anonymkode: b7657...b38

Jeg var midt i sentrum vil jeg tro. Piccadilly og omegn. Lite kjent der egentlig. Det var jo nesten ikke en åpen kiosk å oppdrive der. 

Var der for 6 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Mass skrev:

Jeg var midt i sentrum vil jeg tro. Piccadilly og omegn. Lite kjent der egentlig. Det var jo nesten ikke en åpen kiosk å oppdrive der. 

Var der for 6 år siden. 

Høres veldig rart ut. Piccadilly og China Town er åpne hele natten, og det er buss- og taxisus absolutt hele tiden. Soho ligger jo også rett rundt hjørnet, der er det liv og røre hver dag. 

Anonymkode: b7657...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, -jk- skrev:

Alt stengt er ikke min erfaring, selv på søndag var mange butikker oppe helt til 21. Har dog ikke rotet så mye rundt der på sen kveldstid men vil da tro at det er nok av barer og klubber å velge i...

Jeg var på jentetur så jeg reagerte veldig (vi var ute på kveldstid) på åpningstidene med tanke på at det var 'byen som aldri sov'. Forventet ikke nattåpne klesbutikker altså, men det levde ikke opp til forventningene mine for å si det sånn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig rart ut. Piccadilly og China Town er åpne hele natten, og det er buss- og taxisus absolutt hele tiden. Soho ligger jo også rett rundt hjørnet, der er det liv og røre hver dag. 

Anonymkode: b7657...b38

Det var sommerferie og ukedager med i beregningen om det har noe å si. Jeg vet ikke hvordan de praktiserer det - om det er slik som her. Husker at jeg spesielt reagerte på det fordi at når vi skulle avgjøre hvor vi skulle reise så ble det lokket med at London var byen som aldri sov. Forventningene var deretter. Men det er 6 år siden så mange detaljer er nok glemt. Elsket den parken der da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mass skrev:

Det var sommerferie og ukedager med i beregningen om det har noe å si. Jeg vet ikke hvordan de praktiserer det - om det er slik som her. Husker at jeg spesielt reagerte på det fordi at når vi skulle avgjøre hvor vi skulle reise så ble det lokket med at London var byen som aldri sov. Forventningene var deretter. Men det er 6 år siden så mange detaljer er nok glemt. Elsket den parken der da. 

Sommerferie/ukedag har ikke mye å si. Kl. 22 var det ikke uvanlig at folk var ute å spiste/drakk/bare gikk rundt. Hadde skjønt det om du sa kl. ett, men ikke ti? Klesbutikker er stengt, bortsett fra jallasjappene, og det er det jo enormt mange av i det området der. Ting stenger jo, selvom "det er en by som aldri sover". 

Anonymkode: b7657...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sommerferie/ukedag har ikke mye å si. Kl. 22 var det ikke uvanlig at folk var ute å spiste/drakk/bare gikk rundt. Hadde skjønt det om du sa kl. ett, men ikke ti? Klesbutikker er stengt, bortsett fra jallasjappene, og det er det jo enormt mange av i det området der. Ting stenger jo, selvom "det er en by som aldri sover". 

Anonymkode: b7657...b38

Jeg opplevde det som veldig "dødt" veldig tidlig kontra flere andre steder. Jeg hadde ikke forventet at alt var åpent døgnet rundt, men hadde gjerne forventet mer yrende liv og litt flere åpne steder. Jeg er et nattemenneske og liker å kjenne yret av liv når jeg går ut på kveldene og når jeg først er på ferie utenlands, så jeg var virkelig skuffet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, dyptvann skrev:

Siden den norske definisjonen på storby er at det må være 50000 innbyggere, må jeg faktisk si Fredrikstad 😂. Men dette må jeg si strider mot min oppfatning om hva en storby er. Å kalle Fredrikstad en storby er et hån mot ekte storbyer. 

Men av skikkelige storbyer ble jeg skikkelig skuffet over Montevideo. 

Hvorfor ble du skuffet over Montevideo? Og var du i andre byer i Uruguay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad=søppelby

så fredrikstad er uten tvil Norges og verdens største møkkaby. Har vært der ved noen tilfeller og alltid blitt skuffet

Anonymkode: 35efb...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 16.03, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg ikke reist så mye, så jeg vet ikke hvilke storbyer som er mest oppskrytt. Men du/dere som har reist mye hvilke byer synes dere er overrated.

Anonymkode: 9a9da...4a0

Paris

Anonymkode: b3a67...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig få storbyer jeg ikke har likt, synes de fleste har noe ved seg som jeg liker. Men jeg likte ikke Helsinki eller Napoli noe særlig (ikke det at jeg vil si at de er oppskrytt, da jeg gjerne heller ikke nødvendigvis hadde veldig store forventninger).

Anonymkode: 80eac...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne opptre med dine egne definisjoner, men det blir omtrent som å si at «sola er ingen stjerne, og det lar jeg ingen astrofysiker endre på» :fnise:

Anonymkode: 1998d...2b5

Jeg sjekket nå, og du har rett. Per definisjon er Trondheim en storby, da alle byer med mer enn 50 000 innbyggere regnes som storbyer i Norge. Men, alt er relativt. I Norge har vi ikke de helt store byene, og dermed blir selv landsbyer i verdensmålestokk regnet som storbyer her. Heldigvis er ikke Trondheim til å sammenligne med de riktig store byene, for da hadde ikke jeg bodd her. Jeg misliker virkelig disse verdensmetropolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Fredrikstad=søppelby

så fredrikstad er uten tvil Norges og verdens største møkkaby. Har vært der ved noen tilfeller og alltid blitt skuffet

Anonymkode: 35efb...e44

Hvorfor?? :mynona:

Anonymkode: e4b3d...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.10.2017 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Egentlig få storbyer jeg ikke har likt, synes de fleste har noe ved seg som jeg liker. Men jeg likte ikke Helsinki eller Napoli noe særlig (ikke det at jeg vil si at de er oppskrytt, da jeg gjerne heller ikke nødvendigvis hadde veldig store forventninger).

Anonymkode: 80eac...193

Hva! Helsinki er jo jævla hyggelig da, bra shopping og utrolig bra restauranter! Salt lakris, salmiakki og mummitroll! What's not to like lissom. 

Anonymkode: c9581...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 22.45, Mass skrev:

London var byen som aldri sov. Forventningene var deretter. 

Det er vel New York som er the City that never sleep....

Anonymkode: 33b3a...10e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel New York som er the City that never sleep....

Anonymkode: 33b3a...10e

Hehe - jah, det høres mer riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det er trist for dere som svarer London, for det er jeg enig i at er en fantastisk by om man kommer seg litt ut av selve bykjernen og de mest overbefolka stedene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NewInTown skrev:

Syns det er trist for dere som svarer London, for det er jeg enig i at er en fantastisk by om man kommer seg litt ut av selve bykjernen og de mest overbefolka stedene.

Vel, Camden med sine markeder er ganske overbefolket til tider men jeg synes allikevel det er et fantastisk sted. Vi kommer til å booke hotell i det området neste gang vi drar. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...