Gå til innhold

Den mest oppskrytte storbyen du har besøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er enig i at Paris ikke levde opp til forventningene, og jeg har vært der mange ganger. Det betyr ikke at man ikke synes at Paris er en fin by, for det er den jo, men at den ikke er så vanvittig 'wow' som populærkulturen skal ha det til. Det er nok en by som var utrolig unik for 70 år siden, en fantastisk kunstnerby, men som nå ikke har samme 'sjel'. Noe av det jeg husker best fra mine opphold i Paris er å gå rundt på kveldstid og ikke finne noe hyggelig og rimelig sted å spise middag, og det er ganske absurd i et land som tross alt er kjent for sin fantastiske gastronomiske kultur.

Selv liker jeg meg f.eks. mye bedre i Berlin, hvor man kan sykle rundt i Kreuzberg/Neukölln og plutselig kommer over drøssevis med koselige kafeer, rare gallerier, billige vintagebutikker, bokhandlere, masse digg etnisk mat og gatemarkeder, og uten at horder av turister allerede har maltraktert stedet med kameraer og selfiesticks. Det er en mye mer behagelig og chill vibe, en veldig spennende by med masse kulturelt som skjer, uten at det er ment å tyne mest mulig penger ut av deg. Det er mindre salg av romantiske illusjoner, mer 'ekte' på en måte.

Anonymkode: 9c003...5e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

London. Har bare vært der en gang da, så tenker å gi byen en ny sjangse en eller annen gang.

Anonymkode: b8d73...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stockholm. Skulle dit på konsert og reise alene, la inn ekstra dager for alt skulle jo være så flott, men fant ikke helt sjarmen altså. Til dere som ikke liker London, kom dere vekk fra Oxford Street og lignende turistfeller, så finner dere sjarmen med byen. 

Anonymkode: 61b47...d58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roma. Egentlig ikke noe galt med byen, men satt igjen med en litt sånn "been there done that"følelse da jeg kom hjem.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først at ingen reisemål så langt har skuffet meg, men det nærmeste må være Berlin. Mye spennende historie, riktignok, men stygg og nedslitt by. Føles veldig øst-blokk, og ikke på en positiv måte. Har forøvrig vært i mange østblokkland og likt meg de fleste steder. 

Anonymkode: 2b2f1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Praha.

Frister ikke til gjentakelse. 

Anonymkode: 42c51...2a1

Var det stedet eller folkene? Har planer om å dra dit, men kanskje best å drøye planene?

Anonymkode: 5cbdb...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma - som for @Brunhilde satt jeg igjen med følelsen av "been there done that" da jeg reiste derfra.  Byen er huket av på lista over besøkte byer, men jeg føler ikke noe stort behov for å reise dit igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berlin synes jeg var lite spennende. Kanskje den er bedre hvis man er mer lokalkjent og vet hvor de koselige stedene er. 

Synes også Riga var rimelig grå og kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Paris og New York. Har vært i begge byene to ganger, og skjønner ikke begeistringen. London, derimot :hoppe: Man må holde seg unna Oxford Street og Madame Tussauds, selvsagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det stedet eller folkene? Har planer om å dra dit, men kanskje best å drøye planene?

Anonymkode: 5cbdb...be6

Praha er ikke bra. Dra heller til Brno. Det er den vakreste byen jeg vet om og i en helt annen liga enn Praha.

Anonymkode: ca9e1...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...