Gå til innhold

Den mest oppskrytte storbyen du har besøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Definitivt Roma! Aldri har jeg gledet meg mer til å dra til en by for å oppleve historie, og aldri har jeg blitt så skuffet. Å stå ved Colusseum og samtidig være i et stort lyskryss ødela fullstendig opplevelsen for meg... :( 

Anonymkode: 8b6cd...db2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde hørt så mye fint om Krakow, men huff nei. Eneste by jeg har følt meg utrygg i. Har ikke vært all verdens steder men London, Dublin, Stockholm, Brussel, Berlin og Roma var fine opplevelser. Anbefaler i så måte Dublin som ble favoritten og den jeg har vært tilbake i flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det folk har hørt at skal være så fantastisk i Oslo? Kan ikke huske å noensinne hatt noen store forventninger til byen før jeg har reist dit.

Anonymkode: ea662...b69

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris. Da jeg reiste dit forstod jeg ikke hypen. Nå skal det sies at jeg var der med eksen min, og turen er nok farget av det. Har lyst til å reise tilbake igjen for å se om jeg kan like den byen, 

Anonymkode: 24c9f...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

London - vært der to ganger, den ene gangen med briter

Oslo - bodd der ett år, skjønner ikke hvorfor folk liker den byen.

Elsker Barcelona!

Anonymkode: 4d554...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris.  Synes byen er slitt uflidd og møkkete.  Vært der flere ganger sitter med samme følelsen.  Roma som flere sier vært der sett det.  Likte London.  

Anonymkode: 6d1ce...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

London. Har bare vært der en gang da, så tenker å gi byen en ny sjangse en eller annen gang.

Anonymkode: b8d73...1d7

Da har du nok ikke vært på de riktige stedene i London ;)

Dropp Oxford Street og ta en tur til Camden Town og Camden Stables Market for eksempel. Et helt annet London.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Berlin og det var grusomt. Men det var ikke jeg som la føringer til hvor vi skulle dra, hvor vi skulle spise og hva vi skulle oppleve, så tenker at det kunne vært med på å forme inntrykket mitt. Er villig til å dra dit èn gang til. Særlig etter å ha lest Anonymbrukers skildninger over her i tråden. Syns nemlig det høres veldig koselig ut å sykle rundt, stoppe å se på kunst og prøve små cafèer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med hva man gjør der er selvsagt et poeng. I Brussel var vi fire venner som syklet rundt og fant masse små markeder, spiste ved et lite vann og utforsket bruktbutikker og plasser og tok et glass vin. Været var knall og vi hadde en utrolig fin opplevelse. Tviler veldig på at det er den gjengse opplevelsen av Brussel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Los Angeles. 

(Vet ikke hvorfor folk nevner Oslo her, Oslo er vel ikke engang en storby).

Anonymkode: 515b7...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utrolig å lese noen av kommentarene her. Dere som nevner Praha, har dere virkelig vært i Praha?

Dere som nevner Paris, har dere virkelig vært i Paris? 

Dere som nevner Berlin, har dere virkelig vært i Berlin?

Dere som nevner London, har dere virkelig vært i London?

Dere som nevner Milano og Roma, osv...

Alle disse byene er store byer. Dey bor flere mennesker der enn i hele Norge til sammen. Alle disse byene har manmge forskjellige områder, og jeg mistenker at mange av dere som ble skuffa, har vært i turistområdene.

Det er selvsagt lov til å ha sin mening, men det blir for dumt å mene at en storby er oppskrytt hvis du bare har vært i turistområdene, og f.eks bare i løpet av noen få dager...

Anonymkode: d8ee7...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria
23 hours ago, AnonymBruker said:

Var det stedet eller folkene? Har planer om å dra dit, men kanskje best å drøye planene?

Anonymkode: 5cbdb...be6

For meg var det mest de andre turistene. Virker som om utrolig mange var der pga. billig alkohol. Massevis av britiske utdrikningslag, drita nordmenn... og lokalbefolkning som utnyttet dette. Byen ellers er utrolig vakker, arkitektur osv. Jeg driver med geocaching, og fant mange ganske fine områder litt utenfor sentrumskjernen, men man skal heller ikke gå langt fra stien før det er fullt av menneskebæsj og tomme ølbokser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York.
Aldri vært i en så dårlig by før.
Klart det var mange butikker og man kunne shoppe over alt, men definitivt ikke verdt det. Dra heler til Barcelona, Florida, Stockholm, muligens en italiensk by nær mosoleum (nært sjøen, glemt hva den het). Alle de stedene har god shopping, og noe som er enda viktigere, en utrolig fin opplevelse å tilby også. :) 
Det skjer alltid noe spennende i en by som Barcelona så det er en favoritt, og Stockholm er spennende. Har vært flere steder, så nevner de jeg mener er best og dårligst. 
Amsterdam er bob, noen deler er litt dårlig i typen New York opplevelse, mens noen deler av Amsterdam er Barcelona god i opplevelse. 

Mest oppskrytte derimot er uten tvil New York. 
Hyped til det igjennom filmer og tull siden man var unge, så ekstremt skuffende by. Og mange pervoer som går etter unger... opplevde det når jeg gikk ut alene en gang og akkurat hadde passert rundt 10 år. Voksne menn som prøver seg på BARN. .-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Linaria skrev:

For meg var det mest de andre turistene. Virker som om utrolig mange var der pga. billig alkohol. Massevis av britiske utdrikningslag, drita nordmenn... og lokalbefolkning som utnyttet dette. Byen ellers er utrolig vakker, arkitektur osv. Jeg driver med geocaching, og fant mange ganske fine områder litt utenfor sentrumskjernen, men man skal heller ikke gå langt fra stien før det er fullt av menneskebæsj og tomme ølbokser. 

Har vært i Praha 2 ganger og skal ned igjen i mars. kan ikke si jeg så så mye fulle nordmenn eller andre fulle turister. Liker byen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...