Gå til innhold

Den mest oppskrytte storbyen du har besøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller Southwark eller Primrose Hill.

Og Islington, Fulham, South Kensington/Glouchester Rd, Hampstead, Chelsea, Spitalfields, Holborn.... Enormt mange flotte områder i London! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest oppskrytte byen jeg har vært i, er uten tvil Wien. Vakkert; javisst, men jeg klarte liksom ikke helt å «knekke koden» der. Fant aldri de stedene som sjarmerer meg eller som gjør meg glad for å være der. Det gjør jeg som regel alle andre steder. Nå skal det sies at jeg reiste i følge med flere andre til Wien, og hun som var den sterkeste premissleverandøren på reisen var såpass forskjellig fra meg at det kan ha bidratt til å trekke ned inntrykket.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Los Angeles falt ikke i smak her, syntes byen var sjelløs og overfladisk. Mange fantastisk byer lenger sør og nord i California derimot :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å nevn Oslo i en tråd som omhandler storbyer :P Oslo er bare et lite bystrøk i forhold til byer som Paris og London.

Anonymkode: e21eb...730

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2017 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Trondheim

Anonymkode: 5cbdb...be6

Hvis du reiste til Trondheim og forventet en storby, da forstår jeg du ble skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Drakan skrev:

Jeg bodde på broadway, var over hele Manhatten. :a034:
Når var du der? Jeg var rundt 2000 så lurer på om det var pervoer og slikt når du var der. Syntes byen stinket søppel, i alle fall elven når man for til frihetsgudinnen over elven. Selv 3 etasje på båten kunne ikke hindre stanken fra elven (og all den søpla som fløt i elva). Opplevde også skuddveksling utfor hotellet på broadway... så... er ikke en trygg by for turister. 

Anbefaler ingen med god luktesans NY. :) 
Er også mange svindlere der som prøver å lure penger av folk. 

Så det er nesten 20 år siden du var der? Og du var ti år? Da vet du jo egentlig omtrent ingen ting om hvordan byen er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å nevn Oslo i en tråd som omhandler storbyer :P Oslo er bare et lite bystrøk i forhold til byer som Paris og London.

Anonymkode: e21eb...730

 

29 minutter siden, Emera skrev:

Hvis du reiste til Trondheim og forventet en storby, da forstår jeg du ble skuffet.

Det at dere har deres egne private definisjon av hva som er storby, betyr ikke at dere innehar en riktig definisjon. Et stort og tett befolket land som Tyskland regner f.eks alle byer med over 100 000 innbyggere som storbyer. Da vil både Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim være definert som storby. Det at Berlin og Paris er større, betyr ikke at ikke Oslo er en storby likevel. I Oslo m/omegnskommuner bor det om lag en million innbyggere. Det lukter storby etter internasjonale definisjoner, det. 

Anonymkode: 1998d...2b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det at dere har deres egne private definisjon av hva som er storby, betyr ikke at dere innehar en riktig definisjon. Et stort og tett befolket land som Tyskland regner f.eks alle byer med over 100 000 innbyggere som storbyer. Da vil både Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim være definert som storby. Det at Berlin og Paris er større, betyr ikke at ikke Oslo er en storby likevel. I Oslo m/omegnskommuner bor det om lag en million innbyggere. Det lukter storby etter internasjonale definisjoner, det. 

Anonymkode: 1998d...2b5

Trondheim er ingen storby, og det lar jeg ikke Tyskland endre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per nå så vil jeg si Tallinn, men jeg tror det var mer settingen jeg reiste i (jobb).
Positive var at vi fikk omvisning i Gamlebyen, og turen var i og for seg grei,
men vi gikk i grupper hvor alle ville forskjellig utenom oppleggene.
Syns også at de ansatte rundt om i butikker var sure, lite smil og kundeservice å hente.
Havnet også på bar, og fulle estlendere er ikke mye moro..
Har lyst til å dra tilbake, enten med ei venninne eller med samboeren,
men nå står London for tur først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/29/2017 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Trondheim

Anonymkode: 5cbdb...be6

Trondheim er ikke en storby, så forstår skuffelsen, selv om jeg elsker byen min! :fnise:

Jeg ble skuffet over Amsterdam. 

Anonymkode: 31606...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, funginger skrev:

Så det er nesten 20 år siden du var der? Og du var ti år? Da vet du jo egentlig omtrent ingen ting om hvordan byen er. 

skrev rundt 2000, og cirka 10 år, men jeg sier ikke når jeg var der direkte eller min direkte alder. :) 
Har ingen planer om å dele info som kan avsløre min ekte identitet. Alder og årstall er slikt man kan bruke til å finne ut hvem noen er om man kjenner familie eller lignende. :) 
Du kan sikkert sette inn et variable på 7 år fremover eller bakover i tid (bare for å gjøre det ekstra vanskelig). :) 

Har vært i Amerika flere gang etter dette også, ikke at jeg noengang vil tilbake til NY, kjørt forbi med buss og stinker enda så vidt nesen min har merket (priser meg lykkelig at jeg ikke har endt der igjen). :) 

Endret av Drakan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emera skrev:

Trondheim er ingen storby, og det lar jeg ikke Tyskland endre på.

Du må gjerne opptre med dine egne definisjoner, men det blir omtrent som å si at «sola er ingen stjerne, og det lar jeg ingen astrofysiker endre på» :fnise:

Anonymkode: 1998d...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 hours ago, Perle said:

Bangkok er vel neppe den mest oppskrytte byen, men har ikke noe ønske om å reise tilvake med mindre jeg må. 

 

Bangkok var den første byen jeg også tenkte på, og minnes som helvette på jord. Luftfuktighet fra en annen hverden og gamle mennesker med sovende barn som tigget penger, mens barnemor er ute og prostituerer seg. Følte byen manglet livsgnist, alt handlet om overlevelse, transaksjoner og utnyttelse. Helt jævelig og et sted jeg aktivt har gått inn for å unngå i senere tid. 

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Drakan said:

Jeg bodde på broadway, var over hele Manhatten. :a034:
Når var du der? Jeg var rundt 2000 så lurer på om det var pervoer og slikt når du var der. Syntes byen stinket søppel, i alle fall elven når man for til frihetsgudinnen over elven. Selv 3 etasje på båten kunne ikke hindre stanken fra elven (og all den søpla som fløt i elva). Opplevde også skuddveksling utfor hotellet på broadway... så... er ikke en trygg by for turister. 

Anbefaler ingen med god luktesans NY. :) 
Er også mange svindlere der som prøver å lure penger av folk. 

Var der vinteren 97, siden på høsten og vinteren 2001 (veldig preget av Sep 11). Har stort sett vært på høsten siden den gang (6 eller 7 ganger, noen i fm jobb), en gang i påsken, og aldri opplevd lukt.

Men er blitt fortalt at det midt på sommeren lukter mye, ikke bare søppel, men bær som faller fra trærne, blir tråkket på og råtner i 30+graders varme - og lukter. 

Har sikkert vært heldig, men eneste gang jeg er blitt slått ned var i Bogstadveien i Oslo en tirsdag kveld i 20-tiden.. 

On 10/1/2017 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Hva slags ting pleier dere å se på når dere reiser? Museum eller arkitektur osv?

Anonymkode: cc615...21d

Vi pleier å velge et eller to kjente historie eller kunstmuseer (ofte så mye å se på et museum at jeg blir overmett om det blir mange). Og så kjente bygg, nye eller gamle.  Også minnesmerker fra krigshistorie el politisk historie feks. 

(Washington DC glemte jeg, vært der noen ganger men drar gjerne dit) igjen). Elsker også parker og å gå på kafeer og kikke på folk. Gjør alltid endel research når det gjelder spisesteder.

(Jeg shopper sjelden mye, men har enkelte ting jeg kjøper fast når jeg er i enkelte byer/land som NY el Singapore (sportsklær feks, shampo og balsam, klær fra utvalgte, faste butikker).)

Anonymkode: 79224...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Superblomst skrev:

Bangkok var den første byen jeg også tenkte på, og minnes som helvette på jord. Luftfuktighet fra en annen hverden og gamle mennesker med sovende barn som tigget penger, mens barnemor er ute og prostituerer seg. Følte byen manglet livsgnist, alt handlet om overlevelse, transaksjoner og utnyttelse. Helt jævelig og et sted jeg aktivt har gått inn for å unngå i senere tid. 

For meg som digget Bangkok kan jeg ikke forstå at du sitter igjen med et slikt inntrykk. 

Kampala derimot kunne passet din beskrivelse av Bangkok. For DER handlet definitivt alt om overlevelse og slumen der kan utvilsomt minne om helvete på jord...

Endret av sirenas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo.

Jeg har ikke i noen storby sett så mye rask. Det er narkomane, romfolk og tiggere over alt. Masse bompenger og umulig å få parkert.

Det er så mye innvandrere der at jeg får mer inntrykk av at jeg går gatelangs i Mogadishu. 

Anonymkode: 457ea...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...