Gå til innhold

Den mest oppskrytte storbyen du har besøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden den norske definisjonen på storby er at det må være 50000 innbyggere, må jeg faktisk si Fredrikstad 😂. Men dette må jeg si strider mot min oppfatning om hva en storby er. Å kalle Fredrikstad en storby er et hån mot ekte storbyer. 

Men av skikkelige storbyer ble jeg skikkelig skuffet over Montevideo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Oslo.

Jeg har ikke i noen storby sett så mye rask. Det er narkomane, romfolk og tiggere over alt. Masse bompenger og umulig å få parkert.

Det er så mye innvandrere der at jeg får mer inntrykk av at jeg går gatelangs i Mogadishu. 

Anonymkode: 457ea...683

Nå har det gjentatte ganger blitt poengtert at Oslo ikke er noen storby. Om du får "Mogadishu-vibber" av Oslo foreslår jeg at du reiser litt rundt i verden og opplever annet enn enn hjembygda. 

Anonymkode: 9af31...d0f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Ullvott skrev:

Den mest oppskrytte byen jeg har vært i, er uten tvil Wien. Vakkert; javisst, men jeg klarte liksom ikke helt å «knekke koden» der. Fant aldri de stedene som sjarmerer meg eller som gjør meg glad for å være der. Det gjør jeg som regel alle andre steder. Nå skal det sies at jeg reiste i følge med flere andre til Wien, og hun som var den sterkeste premissleverandøren på reisen var såpass forskjellig fra meg at det kan ha bidratt til å trekke ned inntrykket.  

Interessant, jeg har helt motsatt inntrykk av Wien, det er nok den storbyen i Europa som har overrasket meg mest positivt, hadde kanskje veldig små forventninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torelli skrev:

Interessant, jeg har helt motsatt inntrykk av Wien, det er nok den storbyen i Europa som har overrasket meg mest positivt, hadde kanskje veldig små forventninger.

Helt enig! Var i Wien i mai og kunne gjerne reist tilbake :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris, Roma og Vilnius (men sistnevnte hadde jeg vel ikke så altfor høye forventninger til egentlig).

Anonymkode: 14ee4...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 17.31, AnonymBruker skrev:

London.

Anonymkode: 9c520...d0e

Helt enig. Må si London. Fikk høre om 'byen som aldri sov' og så var alt stengt og gatene spøkelsesaktige før 22 om kvelden nesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo.

Jeg har ikke i noen storby sett så mye rask. Det er narkomane, romfolk og tiggere over alt. Masse bompenger og umulig å få parkert.

Det er så mye innvandrere der at jeg får mer inntrykk av at jeg går gatelangs i Mogadishu. 

Anonymkode: 457ea...683

Innen man har gått fra Oslo S til midten av Carl Johan har man opplevd et dusin tiggere, langere, åpenlyst narkomane og prostituerte.  Er ikke lekt det Oslo var for 25 år siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mystix skrev:

Innen man har gått fra Oslo S til midten av Carl Johan har man opplevd et dusin tiggere, langere, åpenlyst narkomane og prostituerte.  Er ikke lekt det Oslo var for 25 år siden. 

Du snakker om den bittelille delen av Oslo som alle turistene besøker og lokalbefolkningen unngår. Resten av byen er fin og veldig langt unna Mogadishu.

Anonymkode: 703ab...a71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mass skrev:

Helt enig. Må si London. Fikk høre om 'byen som aldri sov' og så var alt stengt og gatene spøkelsesaktige før 22 om kvelden nesten. 

Alt stengt er ikke min erfaring, selv på søndag var mange butikker oppe helt til 21. Har dog ikke rotet så mye rundt der på sen kveldstid men vil da tro at det er nok av barer og klubber å velge i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mystix skrev:

Innen man har gått fra Oslo S til midten av Carl Johan har man opplevd et dusin tiggere, langere, åpenlyst narkomane og prostituerte.  Er ikke lekt det Oslo var for 25 år siden. 

Hehe, så du aldri "Døden på Oslo S"? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke så veldig kresen, men kanskje Milano? Syns det var ganske kjedelig ift hva jeg hadde forventet. Bra uteliv, men dyrt. 
Den jeg hadde null forventninger til og elsket var Beograd. Anbefales!

Anonymkode: 3dc98...7d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mystix skrev:

Innen man har gått fra Oslo S til midten av Carl Johan har man opplevd et dusin tiggere, langere, åpenlyst narkomane og prostituerte.  Er ikke lekt det Oslo var for 25 år siden. 

Lol, når du velger selveste turisthelvette er det jo slik i ALLE storbyer. Hvor mange narkiser ser du rundt Bogstadveien, og til og med Løkka? 

5 timer siden, Mass skrev:

Helt enig. Må si London. Fikk høre om 'byen som aldri sov' og så var alt stengt og gatene spøkelsesaktige før 22 om kvelden nesten. 

Jeg har bodd der i flere år, og dette kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i, mm du er i zone 3. 

Anonymkode: b7657...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Superblomst said:

Bangkok var den første byen jeg også tenkte på, og minnes som helvette på jord. Luftfuktighet fra en annen hverden og gamle mennesker med sovende barn som tigget penger, mens barnemor er ute og prostituerer seg. Følte byen manglet livsgnist, alt handlet om overlevelse, transaksjoner og utnyttelse. Helt jævelig og et sted jeg aktivt har gått inn for å unngå i senere tid. 

He he, Bangkok er byen, vært der 40 ganger, elsker å være der, men det tar litt tid å komme inn i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...