Gå til innhold

Den mest oppskrytte storbyen du har besøkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

New York 

Anonymkode: dafd6...bda

Oj, da hadde du høye forventninger. Alle byers mor:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎09‎.‎2017 den 17.33, T-Rex skrev:

Paris er en veldig fin by. Om du ikke har opplevd den sånn har møtet mellom deg og byen feilet, på en eller annen måte.

For eksempel kan du ha besøkt byen for første gang i juli eller august.

Vært der flere ganger. Absolutt kraftig overvurdert by.

Anonymkode: 1c074...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎09‎.‎2017 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Berlin og Roma

Anonymkode: bcbd4...78e

To av mine favoritter! London og Paris har jeg derimot ikke noe behov for å se igjen.

Anonymkode: 1c074...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2017 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært der ennå,  men ble veldig nysgjerrig på hva du ikke likte? I mitt hode er det mye prostitusjon etc der eller?  

På forhånd takk!

Anonymkode: d9a56...888

Jeg elsker Bangkok! Har vært der mange ganger, men unngår å gå i prostitusjonsstrøket. Ønsker ikke å bo i det området. 

Bangkok har mange fine severdigheter,  templer, fantastisk god mat, ( prøv street food!) og kanskje verdens største weekend market, Chatuchak!!! Det i seg selv er en grunn til å reise til Bangkok! Synes i tillegg det er fint å ta en båttur på elven. 

Synes også det er gøy å gå på de enormt store kjøpesentrene der, ikke for å shoppe, men for å se, og kanskje spise på de enorme foodcourtene! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2017 den 22.31, Drakan skrev:

skrev rundt 2000, og cirka 10 år, men jeg sier ikke når jeg var der direkte eller min direkte alder. :) 
Har ingen planer om å dele info som kan avsløre min ekte identitet. Alder og årstall er slikt man kan bruke til å finne ut hvem noen er om man kjenner familie eller lignende. :) 
Du kan sikkert sette inn et variable på 7 år fremover eller bakover i tid (bare for å gjøre det ekstra vanskelig). :) 

Har vært i Amerika flere gang etter dette også, ikke at jeg noengang vil tilbake til NY, kjørt forbi med buss og stinker enda så vidt nesen min har merket (priser meg lykkelig at jeg ikke har endt der igjen). :) 

Det er nok mange her som nå vil prøve å avsløre din identitet!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, tirben skrev:

Det er nok mange her som nå vil prøve å avsløre din identitet!!!!! 

Lol. Skulle tatt seg ut. 
Jeg er bare ekstremt forsiktig. :heks: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 10.58, tirben skrev:

Jeg elsker Bangkok! Har vært der mange ganger, men unngår å gå i prostitusjonsstrøket. Ønsker ikke å bo i det området. 

Bangkok har mange fine severdigheter,  templer, fantastisk god mat, ( prøv street food!) og kanskje verdens største weekend market, Chatuchak!!! Det i seg selv er en grunn til å reise til Bangkok! Synes i tillegg det er fint å ta en båttur på elven. 

Synes også det er gøy å gå på de enormt store kjøpesentrene der, ikke for å shoppe, men for å se, og kanskje spise på de enorme foodcourtene! 

 

Er det ikke flest pedofile og sexkjøpere som reiser til Thailand og Bangkok? Jeg syns sånt er så trist, og hadde garantert kommet i store problemer for jeg hadde skjelt ut alle ekle griser som kjøpte seg unge thaijenter.. 

Anonymkode: c9581...8e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns New York er litt sånn.. overrated. Fatter ikke hvorfor folk syns det er så kult. London likeså, mest pga folka som er frekke drittsekker. Hver gang jeg er i London så blir jeg skjelt ut fordi de tror jeg er amerikaner :( Får kjeft for USAs politikk og gudene vet hva. HATER folk fra London. 

Anonymkode: c9581...8e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milano er en gørrkjedelig by. Har vært der 3 ganger i forskjellige anledninger,men ikke akkurat mye å finne på der.

Likte heller ikke så godt Madrid. Jeg er ofte i Spania men Madrid var ikke min greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. september 2017 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Kirkenes

Anonymkode: 665c7...20b

Kirkenes er da ikke noen storby.

Anonymkode: 03d5a...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Los Angeles og London. UK har så mange bedre byer å by på enn London hvor alt er kjas og mas. 

Anonymkode: 71181...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke flest pedofile og sexkjøpere som reiser til Thailand og Bangkok? Jeg syns sånt er så trist, og hadde garantert kommet i store problemer for jeg hadde skjelt ut alle ekle griser som kjøpte seg unge thaijenter.. 

Anonymkode: c9581...8e8

Det er nok en del av det dessverre.  Men Thailand er også blitt barnefamiliers favoritt da det jo er rimelig der og har godt klima på vinteren.  Ellers er Bangkok også vanlig å ha som stopp ved turer til andre land iØsten, da det er rimelige flybilletter dit. Vi har feks stoppet der for å fly videre til Vietnam. Har derfor tatt noen dager der for å oppleve Bangkok også. Første gang vi var der, syntes jeg det var kaotisk, men ved de neste besøkene har vi begynt å få oversikt og blitt kjent der. 

Bangkok er en storby og det er derfor fullt mulig å unngå prostitusjonsstrøket. Husk at de fleste i Thailand jobber IKKE i sexindustrien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns New York er litt sånn.. overrated. Fatter ikke hvorfor folk syns det er så kult. London likeså, mest pga folka som er frekke drittsekker. Hver gang jeg er i London så blir jeg skjelt ut fordi de tror jeg er amerikaner :( Får kjeft for USAs politikk og gudene vet hva. HATER folk fra London. 

Anonymkode: c9581...8e8

Hva??? Hvorfor tror de du er amerikaner? Hvordan kommer du i kontakt med de menneskene? Jeg har vært i London utallige ganger og har bodd der i noen år, og har aldri opplevd å bli skjelt ut! Har heller aldri blitt tatt for å være fra USA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.10.2017 at 9:57 PM, AnonymBruker said:

Hva! Helsinki er jo jævla hyggelig da, bra shopping og utrolig bra restauranter! Salt lakris, salmiakki og mummitroll! What's not to like lissom. 

Anonymkode: c9581...8e8

Jeg syntes bare Helsinki var en ganske grå og kjedelig by, sammenlignet med mange andre storbyer i Europa. Vi var nok kanskje også litt uheldige med restaurantene i tillegg. Dette er snakk om for 10 år siden, så byen kan og ha modernisert seg siden vi var der.

Anonymkode: 80eac...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 18.24, tirben skrev:

Hva??? Hvorfor tror de du er amerikaner? Hvordan kommer du i kontakt med de menneskene? Jeg har vært i London utallige ganger og har bodd der i noen år, og har aldri opplevd å bli skjelt ut! Har heller aldri blitt tatt for å være fra USA. 

Er hvis jeg tar taxi, er på restaurant og sånn. Jeg har kanskje litt amerikansk aksent men de må jo oppføre seg mot folk. Syns dem var mer hyggelige lenger nord jeg ass, jeg har selv studert i Leeds :)

Anonymkode: c9581...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.10.2017 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes bare Helsinki var en ganske grå og kjedelig by, sammenlignet med mange andre storbyer i Europa. Vi var nok kanskje også litt uheldige med restaurantene i tillegg. Dette er snakk om for 10 år siden, så byen kan og ha modernisert seg siden vi var der.

Anonymkode: 80eac...193

Ja tro meg, ting har endret seg. Nå er de kjente for sine mange gode restauranter, bra shopping og hyggelig uteliv. Restauranten Maya f.eks, hadde noe av den beste burritosen og margaritas jeg har fått servert EVER. Og jeg er veldig mye i Mexico og de landene der, så jeg kan dette med taco. Men man drar jo ikke til Helsinki fordi de har sånn veldig mange attraksjoner å by på, det er klart. For min del liker jeg bare å bo luksuriøst og drikke prosecco + en del shopping :) 

Anonymkode: c9581...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Los Angeles og London. UK har så mange bedre byer å by på enn London hvor alt er kjas og mas. 

Anonymkode: 71181...f83

Trenger ikke være kjas og mas. Sist jeg var der på gjennomreise og hadde en dag der gikk jeg gjennom Hyde Park, tok et glass hvitvin i sola, kikket på en fotoutstilling et tilfeldig sted jeg gikk forbi, tok en runde på fantastiske Victoria & Albert Museum og drakk kaffe inne i gårdsrommet mens jeg så på barn som vasset og lekte i fontenen, kjøpte salat på M&S og spiste i en ustriglet del av parken på vei tilbake...

Anonymkode: 33b3a...10e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 For min del liker jeg bare å bo luksuriøst og drikke prosecco + en del shopping :) 

Anonymkode: c9581...8e8

Bra for deg, men GJESP altså...

Hilsen kvinne 50+

Anonymkode: 33b3a...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dette blir jo en smakssak, da. Når man har bastante meninger om spørsmålet (som jeg selv har), så er det ikke nødvendigvis den spesifikke byen som det er noe galt med objektivt sett, men at ens subjektive preferanser ikke tilfredsstilles på det aktuelle stedet. Jeg forstår at mange liker de stedene jeg ikke liker, rett og slett fordi man har forskjellig smak. Når det er sagt: 

Jeg synes Praha er et høl med litt fargerike malingsstrøk på fasaden. 
Berlin er bare et høl. 
New York er toppen av det mest unødvendige reisemålet i hele USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...