Pølsevann Skrevet 18. april 2018 #1461 Del Skrevet 18. april 2018 20 minutter siden, Fanteria skrev: Kan anbefale dyne og et pledd @Omo. Da kan du også regulere med klær. Her har også magen sunket en del og kjenner også på følelsen av at ingen ting holder den oppe. Er også plaget med en del kynnere, masse bevegelse og nå tror jeg at jeg har fått maserier også. Er flere som har kommentert at de tror hun kommer før tida. Det gjør meg helg tussete i hodet, for alt vi vet kan jeg gå over :/ Hvordan kjennes maserier ut? Og hvordan vet man at det er det det er og ikke noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 18. april 2018 #1462 Del Skrevet 18. april 2018 Det blir som rier. Kan slappe av i sofaen og kjenner tak i nederste del av magen og i ryggen, som jeg må puste meg gjennom. Hvor takene sitter er like inviduelt som under vanlige rier. Blir ganske sliten etter en sånn runde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. april 2018 #1463 Del Skrevet 18. april 2018 1 time siden, Fanteria skrev: Det blir som rier. Kan slappe av i sofaen og kjenner tak i nederste del av magen og i ryggen, som jeg må puste meg gjennom. Hvor takene sitter er like inviduelt som under vanlige rier. Blir ganske sliten etter en sånn runde. Hmmm.. men hvordan vet man at det er maserier og ikke vanlige rier egentlig? Ser for meg full panikk her i stua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 18. april 2018 #1464 Del Skrevet 18. april 2018 9 minutter siden, Omo skrev: Hmmm.. men hvordan vet man at det er maserier og ikke vanlige rier egentlig? Ser for meg full panikk her i stua Ikke like vonde? Vanskelig å komme med en god forklaring da rier oppfattes ulikt. Jeg har bare hatt et par tak om kvelden før det blir stille igjen. Riene tar seg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. april 2018 #1465 Del Skrevet 18. april 2018 4 minutter siden, Fanteria skrev: Ikke like vonde? Vanskelig å komme med en god forklaring da rier oppfattes ulikt. Jeg har bare hatt et par tak om kvelden før det blir stille igjen. Riene tar seg opp. Haha, jeg som ikke har hatt noen av delene får satse på at jeg skjønner det Men ja, hvis det er en eller noen få så skjønner jeg vel uansett at det ikke er noe ordentlig på gang. Er maserier et tegn på nær forestående fødsel? Eller er det et tegn på at man burde ta det med ro? Eller noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 18. april 2018 #1466 Del Skrevet 18. april 2018 3 minutter siden, Omo skrev: Haha, jeg som ikke har hatt noen av delene får satse på at jeg skjønner det Men ja, hvis det er en eller noen få så skjønner jeg vel uansett at det ikke er noe ordentlig på gang. Er maserier et tegn på nær forestående fødsel? Eller er det et tegn på at man burde ta det med ro? Eller noe annet? Har googlet en del og slik jeg har forstått det så blir det litt som kynnere. De skal bare forberede kroppen på det som kommer. Har i dag lest om folk som har det i mange uker før fødsel og andre i bare noen dager. Jeg får hvertfall takene når jeg tar det med ro. Når jeg ligger i senga eller sitter i sofaen på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. april 2018 #1467 Del Skrevet 18. april 2018 28 minutter siden, Fanteria skrev: Har googlet en del og slik jeg har forstått det så blir det litt som kynnere. De skal bare forberede kroppen på det som kommer. Har i dag lest om folk som har det i mange uker før fødsel og andre i bare noen dager. Jeg får hvertfall takene når jeg tar det med ro. Når jeg ligger i senga eller sitter i sofaen på kvelden. OK.. det er en spennende tid i møte. Nye greier som skal skje med kroppen, nå som vi er så vant med alt det gamle og skjønner hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 18. april 2018 #1468 Del Skrevet 18. april 2018 27 minutter siden, Omo skrev: OK.. det er en spennende tid i møte. Nye greier som skal skje med kroppen, nå som vi er så vant med alt det gamle og skjønner hva det er Sånn er det når de små kommer ut, bare enda mer frustrerende ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. april 2018 #1469 Del Skrevet 18. april 2018 1 minutt siden, Fanteria skrev: Sånn er det når de små kommer ut, bare enda mer frustrerende ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 19. april 2018 #1470 Del Skrevet 19. april 2018 Jeg har laget handleliste over hva vi mangler, og det var mye mindre enn jeg trodde, så det blir overkommelig. En tur til KID og en til Babyshop så er vi i boks. Jeg sover godt og dårlig sånn ca annenhver natt, så i dag er jeg sliten igjen Er vel bare å bli vant til å sove for lite hvertfall. Gleder meg til helg og permisjon. Gleder meg ikke så mye til at jeg har en del ærender. Blir så sliten av de. Jeg får hold av å gå 20-30 meter. Føler meg i skikkelig knallform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 19. april 2018 #1471 Del Skrevet 19. april 2018 3 timer siden, Omo skrev: Jeg har laget handleliste over hva vi mangler, og det var mye mindre enn jeg trodde, så det blir overkommelig. En tur til KID og en til Babyshop så er vi i boks. Jeg sover godt og dårlig sånn ca annenhver natt, så i dag er jeg sliten igjen Er vel bare å bli vant til å sove for lite hvertfall. Gleder meg til helg og permisjon. Gleder meg ikke så mye til at jeg har en del ærender. Blir så sliten av de. Jeg får hold av å gå 20-30 meter. Føler meg i skikkelig knallform Jeg har ikke fått oversikt enda. Vi skal få på plass guttungens soverom først, så skal lilles rom tas. Så fort skapet er oppe så tenkte jeg å få vasket klær og få en oversikt. Tror ikke jeg trenger klær, men blir noen nye salver. Tenkte å få ordna med de babypakker først, så vil tro jeg slipper å kjøpe noe. Ting går sakte, men sikkert fremover. Og den nattesøvnen er du ikke alene om å slite med :/ er noe skikkelig herk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 19. april 2018 #1472 Del Skrevet 19. april 2018 Plutselig glimter samboern til her. Han har jo hele tiden sagt at han aner da ikke hva vi skal kjøpe og alt det der. At jeg må fikse sånt. Men nå hadde han plutselig en mening om både dyner og bleier. Han sier vi ikke kan pakke inn babyen i plastikk (engangsbleier), så vi må jo ha bomullsbleier. Vi får se da Og vi må ha ulldyne! Kan ikke ha dun, det er ikke bra! Så nå får vi se hva han finner på nett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 20. april 2018 #1473 Del Skrevet 20. april 2018 10 timer siden, Omo skrev: Plutselig glimter samboern til her. Han har jo hele tiden sagt at han aner da ikke hva vi skal kjøpe og alt det der. At jeg må fikse sånt. Men nå hadde han plutselig en mening om både dyner og bleier. Han sier vi ikke kan pakke inn babyen i plastikk (engangsbleier), så vi må jo ha bomullsbleier. Vi får se da Og vi må ha ulldyne! Kan ikke ha dun, det er ikke bra! Så nå får vi se hva han finner på nett da. Ulldyne? Er det da du skal fortelle han at dundynene til Princess er kommet best ut i test? men det er godt at han viser engasjement. Husker mannen gikk fra å ikke vite hvordan han skulle forholde seg til det, til å bli like spent som meg tror mye skjer siste tiden når de ser hvor sprekkferdige vi er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 20. april 2018 #1474 Del Skrevet 20. april 2018 1 time siden, Fanteria skrev: Ulldyne? Er det da du skal fortelle han at dundynene til Princess er kommet best ut i test? men det er godt at han viser engasjement. Husker mannen gikk fra å ikke vite hvordan han skulle forholde seg til det, til å bli like spent som meg tror mye skjer siste tiden når de ser hvor sprekkferdige vi er Åh, har de på princess? Da skal vi sjekke der og. Vi har ulldyne vi og. Det puster bedre og regulerer temperatur bedre enn dun. I Norge er ulldyne til voksne hvertfall skitdyre, så han har kjøpt fra England. Og drev å snakket om å ta en dagstur for å kjøpe dyner i går kveld. Men vi fant ikke små nok dyner da. Sovehygiene (som det heter) er noe han er ekstremt opptatt av. Ingen tilfeldighet hva slags laken og sengetøy vi har heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 20. april 2018 #1475 Del Skrevet 20. april 2018 Vi har kjøpt til guttungen og han virker fornøyd. Men nå tror jeg ikke han vet bedre heller sovehygiene kjenner jeg til. Her får jeg også klare tilbakemeldinger på hva som ikke er aktuelt og så må jeg selv finne alternativer som er godkjent om jeg vil at noe skal skje neste året @Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 20. april 2018 #1476 Del Skrevet 20. april 2018 Åj, jeg har ikke tenkt så veldig grundig over dyne. Så kjekt med menn som er engasjerte i sovehygienen. Selv om det kanskje ikke hjelper hvis de bare forteller hva som ikke er aktuelt uten å skaffe noe de syns duger Her ble det en den sommerdundyne i første omgang. Jeg er lettet over at jeg har fått kjøpt den, i stedet for å gruble videre i det uendelige på om vi kanskje burde ha sovepose i stedet. Det er flere som får hold av å gå, altså @Omo. Jeg kommer jo ikke av flekken for tida, enten hold eller kraftige kynnere, eller så er det bare føttene og leggene som verker fordi de er dobbelt så store som normalt Men nå som jeg har gått inn i uke 37, er vondter litt spennende også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 20. april 2018 #1477 Del Skrevet 20. april 2018 Jeg har heller ikke tenkt grundig over dyne. Jeg fant på Kid og tenkte "jepp, 299,- den tar vi. Ferdig med det" før samboern begynte å blande seg inn Jeg får noen ganger hold av å gå fra Sofaen til badet Og vi bor ikke akkurat i et palass, så det er ikke langt. Har lagt masse planer for permisjonen før babyen kommer, så jeg tror tida kommer til å gå fort. Men det er egentlig sånn at jeg hadde klart å fått unnagjort alt jeg har planlagt på 2 dager hvis jeg hadde hatt normalt tempo, men nå regner jeg med å bruke 2 uker For jeg tipper at den dagen jeg skal til jordmor så er det det eneste jeg orker, så da planlegger jeg ikke mer den dagen osv. Snegla-Omo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 20. april 2018 #1478 Del Skrevet 20. april 2018 Litt selvironi er på sin plass. Var en tur på senteret i dag. Med kort handleliste og en klar rute (den korteste) tuslet jeg inn dørene. Under en time senere hadde jeg gått fra å gå normalt til å vagge med museskritt. Følte at ungen skulle ramle ut og at bekkenet skulle falle fra hverandre. Tror det blir å be om rullestol når jeg skal ha han med på ikea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 20. april 2018 #1479 Del Skrevet 20. april 2018 Åh, jeg kan ikke en gang tenkte meg å gå på ikea nå Glad vi var der for en måneds tid siden. Var innom garnbutikk på vei hjem i dag, og tenkte for meg selv at nå hadde jaggu bekkenet mitt blitt mye bedre. Kjente det knapt. Kjente bare at jeg var skikkelig sliten i beina. Men fy søren, det bekkenet kommer plutselig tilbake. Kom meg nesten ikke opp av sofaen etter å ha sovet litt i stad. Jeg skal til foreldrene mine i morgen for å hjelpe de med noe greier og spise middag og sånt, også spurte moren min om jeg ikke ville komme til de allerede i dag så kunne jeg overnatte der og slappe av osv. Men jeg kjenner at jeg orker virkelig ikke. Det er en time å reise med kollektiv fra jobben (enda lenger helt hjemmefra), så etter jobb hadde jeg virkelig ikke orka det. Jeg føler jeg må bare lade i min egen sofa for tiden. Slapper best av her. Og siden jeg hadde besøk hele forrige helg (fredag til tirsdag morgen), så har jeg underskudd på avslapping allerede. Og nå er det 2 dager igjen med jobb, så er det permisjon!! Herregud. Tida flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 20. april 2018 #1480 Del Skrevet 20. april 2018 Det er lov å sette seg selv først nå @Omo. Jeg hadde glatt valgt å bli hjemme selv. Er noe med å ikke føle at man må ta hensyn til andre. Jeg og mannen skal ut å spise og sove på hotell i morgen som en siste kosetur før vi blir fler. Fikk et lite stikk fra han nå... han håper vi kan føre litt lengre samtaler enn tre setninger før jeg må uffe meg eller bytte posisjon i stolen/sofaen. kommer visst litt mye klaging fra min kant om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå