Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, LeonoraI skrev:

Takk! Jeg har sånn angst, men er samtidig så utrolig lykkelig!

Krysser fingrene for at det går veien denne gangen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LeonoraI skrev:

Takk! Jeg har sånn angst, men er samtidig så utrolig lykkelig!

Det er vanskelig å legge bort angsten etter vonde opplevelser, men heldigvis er sannsynligheten mye større for at det skal gå bra enn for at det ikke skal gjøre det! Godt å høre at du klarer å kjenne på at du er lykkelig også :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, miore skrev:

Det er vanskelig å legge bort angsten etter vonde opplevelser, men heldigvis er sannsynligheten mye større for at det skal gå bra enn for at det ikke skal gjøre det! Godt å høre at du klarer å kjenne på at du er lykkelig også :hjerte: 

Absolutt, det er ikke enkelt. Spørs hvordan det blir videre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor skulle sende henvisning til sykehuset for en kontroll for meg. Da får jeg time i posten gjør jeg ikke?? Blir ikke oppringt eller får noe elektronisk? :klo: 

jeg har ikke så mye erfaring henvisninger. 

Veldig teit at vi ikke har fått surret oss til å endre adresse enda i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det hendt mye siden sist jeg sjekket, ser jeg! Synes tiden går så raskt nå, selv om jeg ikke får gjort så veldig mye annet enn å strikke og slappe av. Det ble litt for mye sitting i påsken pga familiemiddager osv, så bekkenet har kranglet litt mer nå etterpå. Min egen feil, så nå må jeg ta mer hensyn fremover. Heldigvis er det endelig fritt for is og snø, så endelig kan jeg gå litt på gress og grus osv etter fysioterapeutens råd. 

Ble overrasket med babyshower her en dag også, det var veldig hyggelig! Visste at ei venninne av meg kom til å ordne det siden vi avtalte det før vi fikk barn at vi skulle arrangere det for hverandre, og jeg arrangerte for henne for et halvt år siden. Så jeg visste det kom, men hadde tenkt at det kanskje ikke ble før om noen uker, eller at jeg kom til å forstå når de ville lure meg. Så jeg var ganske sjokkert der jeg stod i joggebukse og bustete hår og trodde at jeg bare skulle få besøk av ei venninne og vi skulle slappe heeeelt av sammen.. :fnise: Fikk mye fine klær, og ei gigantisk bleiekake av liberobleier i størrelse 2, så det burde vel holde en stund (120 bleier tror jeg det var tilsammen :P). 

Fikk også gavekort på baby/nyfødtfotografering! Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men når vi fikk det i gave så kjenner jeg at jeg vil det. Vil ikke ha så mye dilldall (f.eks babyen liggende i en kurv i en rar posering), men ser på nettsiden at der er mange enkle bilder også, så det blir nok bra :)

På 9.4.2018 den 16.00, LeonoraI skrev:

Hei, jenter. Vet ikke om noen husker meg :) Ville bare si at jeg har fått positiv test, ser ut som det blir desemberbaby istedenfor maibaby. Håper det går fint med dere alle <3 Ville også takke for alle gode ord

Gratulerer så mye @LeonoraI !! :hjerter: Har tenkt på deg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at jeg får babyshower til helga... Da får jeg besøk av 2 venninner som bor andre steder i landet. Men vi få nå se :ler:  Jeg har noen venninner med babyer, så jeg håper ikke det blir sånn at jeg må sitte å holde på de og skifte bleie på de osv fordi de vil at jeg skal øve meg. For da kommer jeg til å føle at alle ser på meg og dømmer meg for alt jeg gjør og får prestasjonsangst. :sjenert:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Omo skrev:

Jeg mistenker at jeg får babyshower til helga... Da får jeg besøk av 2 venninner som bor andre steder i landet. Men vi få nå se :ler:  Jeg har noen venninner med babyer, så jeg håper ikke det blir sånn at jeg må sitte å holde på de og skifte bleie på de osv fordi de vil at jeg skal øve meg. For da kommer jeg til å føle at alle ser på meg og dømmer meg for alt jeg gjør og får prestasjonsangst. :sjenert:  

 

Så spennende da! Skjønner at du blir litt mistenksom når folk kommer på besøk langveisfra, ja! 😂 

Ååh håper du slipper det! Var 3 stykker som hadde med baby her, men jeg fikk heldigvis ingen sånne oppgaver. Tror ikke det hadde gått så bra.. 🙈 

Endte opp hos legen i dag, da jeg de siste dagene har vært litt kvalm, mer sliten og uvel, svimmel og plutselig litt vanskelig å få av ringen på fingeren osv. Altså typiske tegn på svangerskapsforgiftning. Det viste seg at blodtrykket  mitt heller var for lavt enn for høyt (110/65), men legen var glad jeg tok kontakt allikevel, og minnet meg på å drikke mer 🙈 Jeg hadde også litt protein i urinen, og det har jeg ikke hatt før, så det ble tatt litt blodprøver mtp svangerskapsforgiftning allikevel. Er så langt å måtte dra helt til legevakta eller føden på kveldstid dersom jeg plutselig skulle blitt mye dårligere,  så det var greit å heller dra en tur til legekontoret som er bare 2 minutter unna 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, strawberry skrev:

Så spennende da! Skjønner at du blir litt mistenksom når folk kommer på besøk langveisfra, ja! 😂 

Ååh håper du slipper det! Var 3 stykker som hadde med baby her, men jeg fikk heldigvis ingen sånne oppgaver. Tror ikke det hadde gått så bra.. 🙈 

Endte opp hos legen i dag, da jeg de siste dagene har vært litt kvalm, mer sliten og uvel, svimmel og plutselig litt vanskelig å få av ringen på fingeren osv. Altså typiske tegn på svangerskapsforgiftning. Det viste seg at blodtrykket  mitt heller var for lavt enn for høyt (110/65), men legen var glad jeg tok kontakt allikevel, og minnet meg på å drikke mer 🙈 Jeg hadde også litt protein i urinen, og det har jeg ikke hatt før, så det ble tatt litt blodprøver mtp svangerskapsforgiftning allikevel. Er så langt å måtte dra helt til legevakta eller føden på kveldstid dersom jeg plutselig skulle blitt mye dårligere,  så det var greit å heller dra en tur til legekontoret som er bare 2 minutter unna 😅

Bra de tok blodprøver også da, for det er jo ikke alltid man får høyt BT selv om man har sv.f. har jeg lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Omo skrev:

Bra de tok blodprøver også da, for det er jo ikke alltid man får høyt BT selv om man har sv.f. har jeg lest. 

Ja, blir heldigvis godt ivaretatt. Nei er visst ikke alltid høyt ved svangerskapsforgiftning 🤪Men når det var så lavt så er det nok heller at jeg er litt dehydrert, for jeg pleier vanligvis å ha blodtrykk rundt 120/80, så undertrykket var veldig lavt for å være meg. Så er nok heller derfor jeg har vært uvel tror jeg 😅 Får nok i meg litt for lite salt også, så han sjekket det også, og det kan gjøre at blodtrykket blir lavt. Spent på hva blodprøvene viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får krysse fingrene for at det er noe så enkelt som dehydrering. 

Jeg har BT på 100/60 jeg, så jeg har veldig lavt. Men har det samme som før jeg ble gravid da. Men er jo stadig vekk litt svimmel også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det egentlig magen synker ned? Er det når hodet fester seg? Eller er det når det nærmer seg fødsel? Eller er det vanligvis i uke XX? 

Min er så høyt oppe. Har ikke noe volum nederst liksom. Og jeg håper den snart synker litt så det ikke blir då vondt med livmor som stanger i ribbeina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men nå er jeg 37+2, fikk beskjed på 36+0 kontroll at hodet var festet, og har fortsatt mye vondt i ribbeina. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ikke at magen tydelig senket seg med førstemann. Husker jeg ble fortalt 4 dager før fødsel at «denne magen står jo fortsatt høyt, blir ikke fødsel på leeenge». Hodet festet seg vel sånn i uke 36/37. 

Nå ligger hu i tverrleie, så nå er jeg brei som ei låvedør :fnise: og bare på ene sida siden rumpa er rett ved navelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh!!! Søren :ler: kanskje den ikke synker før etter fødsel :P 

oi, tverrleie! Hun må jo snu seg så hun ligger klar! Hvor langt er du igjen @Fanteria

Hodet var ned men ikke festet sist jordmorkontroll på meg. Aner ikke om det er festet nå. Finner jeg ut på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme opplevelse som @Fanteria med førstemann! Merket aldri at magen sank, det var en av mange grunner til at jeg var overrasket da jeg fødte 38+2. 

Jeg er 36+2 i dag (shit, hvis jeg føder samtidig denne gangen er det bare to uker til :sjokkbla: ), og hodet er definitivt ikke festet enda basert på juniors bevegelsesmønstre. Og det virker som om det ikke er -noe- mer plass i magen etter frokost og lunch, så det er litt utfordrende å spise middag for tiden! Kompenserer med å spise en heeel del sjokolade 🙈 Nå som jeg endelig knapt er kvalm, prøver jeg visst å ta igjen for manglende sjokoladespising resten av svangerskapet :P Jeg har også trappet litt opp på jobbprosenten de siste par ukene før permisjon, jeg liker tydeligvis å gjøre ting litt motsatt av de fleste andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, miore skrev:

Jeg har samme opplevelse som @Fanteria med førstemann! Merket aldri at magen sank, det var en av mange grunner til at jeg var overrasket da jeg fødte 38+2. 

Jeg er 36+2 i dag (shit, hvis jeg føder samtidig denne gangen er det bare to uker til :sjokkbla: ), og hodet er definitivt ikke festet enda basert på juniors bevegelsesmønstre. Og det virker som om det ikke er -noe- mer plass i magen etter frokost og lunch, så det er litt utfordrende å spise middag for tiden! Kompenserer med å spise en heeel del sjokolade 🙈 Nå som jeg endelig knapt er kvalm, prøver jeg visst å ta igjen for manglende sjokoladespising resten av svangerskapet :P Jeg har også trappet litt opp på jobbprosenten de siste par ukene før permisjon, jeg liker tydeligvis å gjøre ting litt motsatt av de fleste andre! 

:fnise:  Må le, for jeg er også mett etter frokost og lunsj og sliter med å spise middag. Og mens jeg leste det du skrev så satt jeg å  spiste en hel smil sjokolade :P  Venter på at samboern kommer hjem, så skal han få middag, så får jeg vel småspise litt av den jeg og. Tar det skikkelig enkelt i dag. En sånn Findus fiskerett som er frossen og skal settes rett inn i ovnen + en frossen fløtegratinerte poteter som skal settes rett i ovnen. Kokken Omo! :P 

Trappet opp ja :ler: jeg kjenner at jeg godt kunne trappet ned enda litt til. Jeg blir veldig sliten etter 6 timer på jobb, men det skal jeg klare i 5 dager til. Også er det 2 dager med 4,5 timer. Det skal jeg komme meg gjennom. Har jo masse (kanskje) tid å hvile etter det. 

Oi, nå går vi alle inn i en fase hvor ting kan skje når som helst snart... Det er litt skummelt altså. Blir spennende å se hvem som føder tidlig og hvem som føder sent. Og om noen treffer på termindato. Det er vel lite sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste dagene har jeg blitt så varm. Har alltid hørt om at gravide er så varme og greier. Ikke skjønt greia. Har vært normaltemperatur på meg. Kanskje fordi det har vært så sabla kaldt ute?  Men nå svetter jeg om natta. Våkner og er våt mellom puppene liksom. Og kollegaen min som går med t-skjorte hele vintern skjønner ikkeno når jeg setter opp vinduet og lufter og klager på at det er varmt. Han måtte lukke det for det var kaldt, og der satt jeg i tynn sommerkjole med korte ermer og svettet :P Ikke har jeg feber heller. Panna kjennes hvertfall normal ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen startet permisjonen min, og jeg har enda ikke hørt fra NAV. :sad: I tillegg merker jeg at jeg er litt redd for at kontantstøtten forsvinner før vi rekker å bruke den, skjer så mye med foreldrepermisjonen om dagen! :sjokkbla:

På butikken i dag tenkte jeg å kjøpe nattbind til renselen. Der stod jeg da, forran bind og tamponger, og følte meg som en tiåring. Herregud, så mange forskjellige det finnes?! Jeg har jo holdt meg til kun tamponger i årevis, er usikker på om jeg noensinne har kjøpt bind engang. Så endte opp med å ikke kjøpe noe.. :sjenert: Snart tørr jeg vel ikke kjøpe kondomer heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Omo skrev:

De siste dagene har jeg blitt så varm. Har alltid hørt om at gravide er så varme og greier. Ikke skjønt greia. Har vært normaltemperatur på meg. Kanskje fordi det har vært så sabla kaldt ute?  Men nå svetter jeg om natta. Våkner og er våt mellom puppene liksom. Og kollegaen min som går med t-skjorte hele vintern skjønner ikkeno når jeg setter opp vinduet og lufter og klager på at det er varmt. Han måtte lukke det for det var kaldt, og der satt jeg i tynn sommerkjole med korte ermer og svettet :P Ikke har jeg feber heller. Panna kjennes hvertfall normal ut. 

Mannen min har klagd på at jeg er så varm de siste dagene, har ikke merket noe selv da.. Men kan vel i tillegg nevne at temperaturen inne hos oss er 14 grader i skrivende stund.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonio skrev:

Mannen min har klagd på at jeg er så varm de siste dagene, har ikke merket noe selv da.. Men kan vel i tillegg nevne at temperaturen inne hos oss er 14 grader i skrivende stund.. :laugh:

Hos oss er den 25-26.... sånn er det med mannfolk fra tropiske strøk. Liker å ha det varmt rundt seg. Men jeg snik-skrur ned ovnene stadig. Men han snik-skrur de opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...