Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Omo skrev:

De har ikke lystgass på Ullevål lenger. Men den sprøyta settes jo i ryggen, så da ser man det jo ikke. 

Har de ikke? Hvorfor ikke? Fødte førstemann der, og var så fornøyd 😊 

Andremann er født i Skien, og der funka ikke lystgassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Miss moneypenny skrev:

Har de ikke? Hvorfor ikke? Fødte førstemann der, og var så fornøyd 😊 

Andremann er født i Skien, og der funka ikke lystgassen.

Aner ikke. Dyrt kanskje? Jordmora på fødselsforberedende kurs som sa det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har visst for dårlig ventilasjonsanlegg, om jeg har forstått det rett, så det er av hms-årsaker med tanke på de som jobber der :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@strawberry, jeg har hatt noen smerter som høres lignende ut noen ganger. Lynende og skikkelig vondt midt på nede ved skambeient og videre ned mens babyen beveger på seg. Jeg lurer på om det er hodet som klemmer på noen nerver. Blir også litt nervøs for fødselen når det skjer, men da er smertene i det minste litt mer forutsigbare, håper jeg :overrasket:

Jeg har begynt å få sting/hold i høyre side hver gang jeg går tur. Jeg har hund, og må ut på tur, og det er egentlig fint. Men nå går det skikkelig sakte med kynnere og denne plagsomme stingsmerten. Ellers får jeg ekstra mye kynnere når jeg sitter i bil av alle ting. Da blir like ille som når jeg går, nesten verre. Mye rare vondter man skal ha som gravid, altså :fnise:

Vi var på fødsesforberedende kurs, og der sendte de epiduralnåla rundt. Nesten litt dårlig gjort! Jeg har ikke sprøyteskrekk, bortsett fra oppå håndbaken, og nå også i ryggen. Veneflon og epidural er med andre ord ikke ting jeg ser veldig lyst på. Planen min er lystgass og noen sånne strømgreier de hadde til å sette på ryggen, som jeg innbiller meg skal virke bra på meg. Og så er jeg helt åpen for epidural når jeg har så vondt og er så sliten at jeg ikke bryr meg om den nåla mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?? Vise nåla! Det burde jo ikke vært lov! 

Jeg får også hold på høyre side veldig fort faktisk. Veldig glad jeg ikke har hund nå altså! :ler: selv om jeg har veldig lyst på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Omo skrev:

What?? Vise nåla! Det burde jo ikke vært lov! 

Jeg får også hold på høyre side veldig fort faktisk. Veldig glad jeg ikke har hund nå altså! :ler: selv om jeg har veldig lyst på. 

 

Nei det burde ikke vært lov, helt enig. Har jo sett den nåla flere ganger, og er redd det toget har fått for min del selv om den settes i ryggen. Jeg vet jo hvor stor den er... og går ut fra at man kjenner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Miss moneypenny skrev:

Nei det burde ikke vært lov, helt enig. Har jo sett den nåla flere ganger, og er redd det toget har fått for min del selv om den settes i ryggen. Jeg vet jo hvor stor den er... og går ut fra at man kjenner det!

Jeg lever i lykkelig uvitenhet enda og skal unngå å se den. Jeg gir blod og den nåla der er jo ganske tjukk som mange blir skremt av. Jeg snur meg alltid vekk når de driver med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg ikke var hyggelig gjort! Man vet at det er en nål. Man trenger faktisk ikke se den! Er det for å skremme folk fra å ta den? Skjønner ikke hva det er godt for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅÅÅÅ godtesjuk for tiden. Frem til uke 25-26 eller noe sånt tror jeg hadde jeg null behov for sukker, søtt og sjokolade. Perfekt tenkte jeg, for jeg har alltid vært en godtegris. Plutselig hadde jeg ikke lyst på sjokolade liksom. Det er helt sykt til meg å være. Men nå!! Herregud!! MÅ.HA!! 

I butikken i dag kjøpte jeg kokosboller, melkesjokoladeplate, ben & Jerry is, cafe bakeriet kjeks, kanelgiflar..... og bananer og klementiner da.. 2 sunne ting. 

I påsken sa jeg til samboern, men kanskje mest til meg selv at etter påske skal vi ikke kjøpe noe mer sjokolade og godteri. Vel... jeg feilet i dag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjalu nå jeg, har lyst til å se nåla! :fnise: Men jeg synes det er artig å se på når de setter nåla i meg ved blodprøver / blodgiving da. Og da jeg skulle sette inn og ta ut p-stav måtte de flere ganger be meg snu meg vekk.

 

Om det hjelper @Omo endte jeg opp med en bærepose sjokolade fra Sverige i dag. :laugh: Selv om mannen prøver å være flink og derfor ikke ville kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk se alt av verktøy; tang og sugekopp, nåler. osv Og ei ekte, fersk morkake. Det ble snakket varmt om epidural, så jeg tror meningen var mer å forberede og trygge enn å skremme. Jeg kunne godtatt nåla inn der man vanligvis tar blodprøve. Men når den skal i ryggen, skulle jeg gjerne fått lov å innbille meg at den er tynn og søt!

Jeg har ikke fått noe særlig søtsug, men jeg har plutselig begynt å like kaffe igjen. Jeg elsker kaffe normalt sett, men til nå i svangerskapet har jeg spydd bare satte har en kopp i nærheten av meg. Siden det har ført til full koffeinavvennig, føler jeg meg nesten rusa av bare litt kaffe nå. Det gjør kanskje hun i magen og, så jeg prøver å holde meg til koffeinfri. Tror kanskje jeg må ha bønner, kvern og presskanne i fødebagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke det er mer plass i huden til å vokse mer. Den er då stram at det er ubehagelig nå. Føles som jeg har på en stram kjole som er 2 str for liten og har spist en 8-retters middag :daane: 

Har dere fått den linea negra eller hva den heter? Mørk strek fra navelen og ned? Jeg leste om den i appen for sikkert 15 uker siden. Veldig tidlig. Jeg tror jeg får den nå. Synes det ser ut som en svak strek på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, og tenk huden skal bli strammere!:fnise:

Ingen strek på meg, men har lest den kommer lettere på de som får farge fort. Huden min er kritthvit, så nysgjerrig på om jeg vil få i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kritthvit hud her også og bli aldri brun, men en svak strek kan skimtes! Forsvinner den igjen etterpå? Dumt spørsmål kanskje men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne. Da er vi vel ikke i faresonen med tanke på eksponering for sol hvertfall. Jeg er melkehvit jeg og, så får kanskje bare en lys strek hvis det blir noe ut av den. 

E25E3B22-D220-4F36-9AF6-69024A76F4C0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg oppdaget nettopp at jeg har fått streken. Man må se godt etter for å se den da. Jeg har også veldig lys hud som ikke blir brun i sola, så hadde ikke regnet med å få noe pigmentering noe sted. Men jeg har faktisk fått litt farge i ansiktet også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye rart disse hormonene gjør med oss.. Lurer på hva slags funksjon den linjen skal ha biologisk sett egentlig. 

 

Har dere tenkt å ta nyfødtfoto? Jeg har egentlig litt lyst, for jeg er ikke så flink til å ta bilder selv. Men så er det ganske kostbart og jeg tror ikke vi kommer til å printe ut å henge opp egentlig. Men så synes jeg det ofte blir veldig fine bilder. Også er jeg litt delt på om jeg synes sånne oppstilte bilder er fine eller ikke. Klarer ikke å bestemme meg helt.
Men det hadde kanskje vært koselig med bilder med oss og babyen også. Men det koster kanskje ekstra siden det da blir familiebilde?

Jeg har jo speilreflekskamera, men jeg er ikke noe flink til å se gode utsnitt og sånne ting. Og nå har jeg ikke brukt det på 3 år eller noe sånt, så jeg må jo lære meg det på nytt. Noe å drive med i permisjonen før baby kommer tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i kontakt med en fotograf for nyfødtbilder :) fint å sende til besteforeldre og andre i familien. Det ble brukt noen i forbindelse takkekortene etter navnefesten. Vi har også valgt ut ett som henger i gangen. 

Det koster en del, men er koselig å ha noen gode bilder fra den tiden. Vi hadde ikke ork til å styre med det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst. Men samboeren synes det er teit. Men han synes jo «alt» er teit da. Motstrømsmann. 

Har googlet litt og funnet et par jeg synes har fine portfolioer. Men så tenker jeg på det å reise rundt før babyen er 14 dager og. Orker vi en utflukt på noen (4-5) timer da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...