Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Oi @miore. Må ikke si sånt! Håper hun snur seg med hodet ned. Er visst ikke så vanlig at nr 2 fester seg. 

Jeg svetter også mellom puppene om natta @Omo :O våkner opp og kjenner jeg er helt klam. Usj... 

de fleste her betegnes som høygravide nå og noen av oss har vel kommet til uke 37. Så nå kan alt skje! :D Håper alle her får fine fødeopplevelser :hjerte:

jeg også flekker av meg. Orker ikke ha på for mye klær eller trange klær. Helst ingen klær. Men kan liksom ikke gå i nettoen hele dagen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig deilig med varmere vær! Vinterjakka henger på knaggen og er byttet ut med skjørt og kjoler med cardigans og kimonoer over :nori:

endelig vår! :laugh:

hvordan har helgen deres vært, damer? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er endelig vinterjakken lagt bort, og dongerijakka tatt frem! Så deilig! 😍 Passer bra siden jeg ikke har klart å lukke vinterjakka på noen uker 😅 

Her går tiden mest til å slappe av og nyte finværet. Mannen derimot jobber mye, siden det ikke blir mulighet til å jobbe så mye overtid etter babyen kommer. Men i dag skal vi nyte dagen sammen her hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en skikkelig fin helg med besøk av to venninner som bor på andre plasser i landet. Vært ute å shoppet litt, gått (kort og sakte) tur i området rundt her og spist is og kost oss i sola og laget god mat. Også ble jeg (litt) overrasket med babyshower. Det var koselig. Fikk bleiekake med div smokker og biteringer og bamser og sånt, boka «la mamma bæsje i fred», et mamma survivalkit og baby survivalkit, sånne photocards, leker og fotpleie/spa time. Også hadde hun ene med 2 bæreposer fulle av arveklær i str 62 (og littegrann i str 56), så nå har jeg hvertfall nok klær! 

Og nå er jeg i uke 36+2 og appene har kommet med ny funksjon: har du født? Trykk her for å aktivere babymodus :sjokkert:  nå går det visst fort frem til fødsel! 4 uker til termin! Om 6 uker er jeg definitivt mamma!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hadde hun andre venninna mi med en easy grow vinterpose, solskjerming til vogn, en strikket ullpose til å bruke i bilsete. Så jeg har nå 3 vinterposer :ler: tror babyen skal holde varmen til vinteren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon i dag, og har nå kjent mensenmurringer siden påskeaftenhelga. Håper det ikke går så langt over termin, sliter skikkelig med sovestilling for tiden! Termin 8 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fantastisk helg du har hatt @Omo:nordvesta:

Og ja, merker det nærmer seg når den spør om du har født. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med besøk og babyshower da, Omo! :)

Merker at tiden flyr, plutselig er jeg 35+0! Kan ikke helt fatte det. Og folk jeg møter på spør om vi ikke har fått ennå, for det er ikke alle som har fått med seg termindatoen/måned (f.eks naboer). Blir litt stressa når jeg får spørsmål om det, for jeg føler meg ikke helt klar for å bli mamma ennå! :P Så nå har jeg ordnet klar litt mer til fødebagen og ting her hjemme, og sett litt på fødeavdelingen for å forberede meg litt mentalt til fødsel. Har også funnet ut at jeg har mer enn nok klær i 56 nå, og begynner å få nok i 62 også, så om vi får mer i de størrelsene i gave så håper jeg det er byttelapp på.. :fnise: Men det er heldigvis vanlig.  

Er så spent på størrelsen til mini også, siden det er store babyer i samboer sin familie, mens i min familie er vi typisk 3,5-kg babyer. Synes magen har vokst så mye de siste 2-3 ukene, men det er vel veldig vanlig i denne perioden. 

Håper du slipper å vente så altfor lenge @Lissygloss! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere har hatt en fin helg :) jeg ble også overrasket med babyshower i går. Jentene hadde gått sammen om et gavekort på the Well, så da kom tårene :rodme: gleder meg til å ta det i bruk og håper kanskje noen av de vil være med på spadag :)  helt ferdig i dag, men definitivt verdt det :P 

i dag har jeg skrevet pakkeliste for fødebagen. Begynner å kjenne på at det nærmer seg nå. Bittelitt stressa :O 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med spa!! Det hadde vært godt nå!! 

Jeg tror jeg skal starte på fødebagen i dag. Hvis jeg orker. Har sovet skikkelig dårlig, så kan hende jeg bare låses fast i sofaen i ettermiddag/kveld. 

Vært hos jordmor i dag. Hodet var på vei til å feste seg, men ikke helt festet enda. Og resten av målingene er fine. Har litt protein i urin, men det har jeg hatt hele veien og ingen andre symptomer på sv.forgiftning, så da er ikke det noe å bekymre seg over. Jeg synes magen har vokst enormt i det siste, så jeg var sikker på at SF målet skulle bli langt over snitt. Men det var akkurat på snittet da :ler: håper jeg får en gjennomsnittsbaby på 3,5kg! 

Jeg klarer ikke se på fødeavdelingen lenger @strawberry :ler: gikk helt fint før, men nå blir det litt for nærme for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på kontroll i dag. :fnise: Vi snakket om amming, og jeg bare lurer.. Er det jeg som har lest meg opp for mye på forhånd, eller hva skjer? For hun virket så overrasket over at jeg hadde sett ammevideoene til ammehjelpen. Altså som om det ikke var noe hun hadde opplevd ofte før at kommende mødre hadde gjort?

Har dere vært og sett på videoene og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett på videoene, men dro på ammekurs i regi av helsestasjonen jeg er tilknyttet :) men gøy å kunne overraske litt da @Tonio ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett på ammevideoene ja. Noen er bare veldig opptatt av å gjøre ting riktig og å være forberedt (jeg er iallefall sånn) :fnise: Så når jordmoren snakket om amming så satt jeg bare og sa bekreftende "ja, for man skal vel se sugetaket helt bak i kjaken" osv. Så hun skjønte at jeg hadde lest om amming eller sett litt på filmer. 

Ja @Omo, jeg tror jeg også må slutte å se fødeavdelingen nå. Det var noe veldig trist på siste episoden jeg så. Ganske flaut når jeg sitter og gråter og mannen kommer inn på stua, og jeg bare: "Ja, nå er jeg sånn høygravid *snufs* som ser på fødeavdelingen og *snufs* griner!"  Fikk heldigvis klem og trøst av han da.. :fnise:  

I dag ble mini sin fødebag pakket, det vil si hentesett og litt klær, et teppe og gulpekluter. Føler jeg pakket veldig mye til henne, men det er jo ikke nødvendig å bære den baggen inn fra bilen før etter at hun er født. Er så redd for å stå der fødeklar og ha med så sinnsykt mange ting at det ser ut som jeg skal flytte inn :P Morgenkåpen i seg selv kommer jo til å ta kjempestor plass, men alle jeg har snakket med sier at det er et must, så jeg får bare prøve å vakuumpakke den litt. 

Jeg skjønner fremdeles ikke at det er en baby inni meg jeg, da.. Altså jeg skjønner jo at vi skal ha baby, men ikke at det er hun som ligger og sparker inni meg og er med meg overalt :P Det er liksom bare en upraktisk bowlingkule. 

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte aldri den badekåpa jeg. Er usikker på om jeg skal ta med denne gangen heller. Har hvertfall levert fødebagen for en fixup. Glidelåsen røk sist jeg brukte den :/ skal hente den på fredag og så starter jeg med pakningen. 

i det siste har jeg fått kose på to små, skjønne jenter født 25. og 28. mars. Jeg kjenner savnet etter mageboeren helt ut i fingertuppene. Jeg er så mentalt og fysisk klar for å møte henne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke helt sånn at jeg skjønner at det er en baby inni meg. :ler: lurer på om det går opp før hun er ute :P 

orket ikke noenting etter jobb jeg. Helt ødelagt. Det er ikke langt å gå til bussen etter linsekontroll, men måtte ta t bane dit først. Og føltes som jeg hadde vært på hardfylla og fått bank når jeg kom hjem. Så jeg har ligget flatt til nå. 

Prøve på den fødebagen igjen i morgen 

jeg har fått en bok om amming på helsestasjonen, og den ble jeg anbefalt å starte å lese når det var 4 uker igjen. Så det er jo nå. Men jeg leste i spedbarnsboken for noen måneder siden, og der stod det om en eller annen ammestilling som jeg ikke skjønte bæret av, så jeg har sett en video på ammehjelpen foreløpig. 

Opplever dere at folk reiser seg for dere på kollektivtrafikken? Jeg må ofte stå og ingen gidder å reise seg opp. Spesielt når det er stappfull buss på ettermiddagen. I dag hadde jeg så sinnsykt vondt i ryggen og bekkenet og måtte stå. De 10 min kjentes ut som en halvtime! Og de som reiser seg for meg er stort sett damer faktisk. Tror ikke en mann har reist seg enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det minner meg på at jeg også fikk en bok eller et hefte om amming som jeg må lese! La det bare sammen med alle andre de andre brosjyrene osv og tenkte at jeg skal lese det en gang. Får begynne på det i morgen. 

Så kjipt at folk ikke gidder å reise seg! Mannfolk altså. Du får prøve å strutte ekstra godt med magen og ta deg på bekkenet, så kanskje noen skjønner det (om du ikke gjør det fra før da). Skjønner at det er damer som reiser seg oftest, de har jo gjerne vært gjennom det samme selv, eller skal det en gang i fremtiden. Heldigvis er det ikke så lenge til du skal ha permisjon nå iallefall!  :)Selv er jeg heldig at jeg slipper å ta kollektivtrafikk. Det vil si, her går ikke buss forbi så veldig ofte, typ 6-8 ganger daglig eller noe, så da er det litt mer praktisk med bil.. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, ja litt mer praktisk med bil. Her går bussen forbi 6-8 ganger i halvtimen (hvis ikke mer) i rushen :ler: og finnes ikke parkeringsplasser, så her er det upraktisk med bil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alle titter på magen min når jeg er ute og går nå, men på kollektivtransport blir jeg brått usynlig :ler: Det gjør ikke meg noe da, fordi jeg ikke får vondt av å stå. Jeg ville rett og slett spurt jeg, hvis du har behov for sitting @Omo! Jeg har ikke opplevd én gang at noen har reist seg for meg under dette svangerskapet, faktisk. Forrige gang skjedde det en gang, og da var det en gammel dame - og vi endte nesten opp med å krangle fordi begge mente den andre trengte setet mest :P Det endte opp med at hun kjeftet på fjortisgutten som satt ved siden av med store øyne og så på, siden hun mente han var den på hele t-banen med minst behov for å sitte :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her - alle ser på magen, men den er magisk borte når jeg står på bussen :ler:  Jeg får bli flinkere til å spørre. Bare føles sånn småfrekt liksom. Jeg vil jo ikke stikke meg ut :P 

I dag føler jeg meg så mye bedre. Sov skikkelig godt i natt til tross for at jeg var oppe 2 ganger på do. Men jeg sovnet fort igjen og sov dypt og tungt. Utrolig hvor mye søvn har å si altså. 

Og jeg tror magen har begynt å synke litt nå. Føles ikke like kvelende i ribbeina og jeg klarer å spise mer. Og jeg kjenner at det kjennes tyngre på undersiden av magen. Når jeg går kjennes det ut som at det ikke er noe som støtter opp vekta av magen på undersiden, bare huden som gjør at babyen ikke bare faller ut. Så magemusklene har vel reist sin vei, siden det ikke er noe støtte der. 

Jeg tenker å finne en dag i begynnelsen av permisjonen hvor jeg og samboern må ut å handle det siste vi trenger. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om vi skal ha dyne i vogna eller en sånn tynn pose ala easygrow eller noe lignende. De ser jo fine og praktiske ut de posene, men de er jo veldig dyre da. Og kanskje de er upraktiske om det blir varmt på sommern? Det er kanskje lettere å regulere temperatur med dyna? Har dere noen tanker om det? Ser også ut som de posene er innmari svære, så jeg er usikker på om det er plass oppi liggedelen. Til vintern har jeg jo 3 poser jeg har arvet, så der blir det definitivt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale dyne og et pledd @Omo. Da kan du også regulere med klær. 

Her har også magen sunket en del og kjenner også på følelsen av at ingen ting holder den oppe. Er også plaget med en del kynnere, masse bevegelse og nå tror jeg at jeg har fått maserier også. Er flere som har kommentert at de tror hun kommer før tida. Det gjør meg helg tussete i hodet, for alt vi vet kan jeg gå over :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...