Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg burde be mannen ta en titt etter streken, kan jo hende jeg bare ikke ser den. :fnise:

Trodde de fleste nyfødtbilder ble tatt hjemme jeg? At fotografen kom på hjembesøk liksom. :klo: Men har ikke satt meg inn i det i det hele tatt, så aner ikke. Ser for meg at baby fort kan være grinete etter en biltur og helt nytt sted. Vi tar nok bilder selv, og med vi mener jeg mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Tonio skrev:

Kanskje jeg burde be mannen ta en titt etter streken, kan jo hende jeg bare ikke ser den. :fnise:

Trodde de fleste nyfødtbilder ble tatt hjemme jeg? At fotografen kom på hjembesøk liksom. :klo: Men har ikke satt meg inn i det i det hele tatt, så aner ikke. Ser for meg at baby fort kan være grinete etter en biltur og helt nytt sted. Vi tar nok bilder selv, og med vi mener jeg mannen.

De jeg har sett på er det i studio hvertfall. Men de setter av 3-4 timer så man har masse tid til kos, amming og hvile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt å vite, jeg tror at jeg heller ville ønsket profesjonelle bilder når de blir litt større. Samtidig hvis man føler man har råd og energi til det, så hvorfor ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. jeg kom til å tenke på... tar man med seg bilsetet på sykehuset når man reiser inn. Sammen med fødebagen? Eller er det sånn som far drar å henter før man skal hjem? De fleste har den vel i bilen som de uansett kjører til sykehuset, men vi skal jo ta taxi... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er vanlig, men vil tro at det er greit å gjøre det som passer dere best. :) Bare husk at det kan hende man blir sendt hjem første gangen man drar til sykehuset, så kan være kjedelig å måtte dra med seg setet i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Omo skrev:

Jeg har veldig lyst. Men samboeren synes det er teit. Men han synes jo «alt» er teit da. Motstrømsmann. 

Har googlet litt og funnet et par jeg synes har fine portfolioer. Men så tenker jeg på det å reise rundt før babyen er 14 dager og. Orker vi en utflukt på noen (4-5) timer da? 

Det kommer nok veldig an på babyen og formen din etter fødsel, tenker jeg. Nettopp derfor er jo sånne ting litt vanskelige å planlegge på forhånd :vetikke: Med min kolikkbaby hadde det vært rimelig uaktuelt; vi hadde uansett bare vrælebilder og sovebilder frem til hun ble ganske gammel (de gangene hun sov var eneste gangene hun ikke vrælte), så for oss hadde det vært ganske bortkastet og i tillegg ekstremt stressende. Hvis de ikke har veldig lange ventelister ville jeg avventet å ta avgjørelsen før du vet litt mer om hvordan hverdagen blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok bildene våre i studio da han var 8 dager gammel. Det var rolig stemning og godt og varmt. Det ble satt av god tid så vi ikke skulle oppleve noe stress. Hele tiden blir ting lagt opp etter barnets behov. Må det skiftes på, ammes eller bysses så venter fotografen på at det gjøres. 

Kom kolikken så tidlig hos dere @miore :O trodde det kom når babyen ble litt større :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fanteria skrev:

Vi tok bildene våre i studio da han var 8 dager gammel. Det var rolig stemning og godt og varmt. Det ble satt av god tid så vi ikke skulle oppleve noe stress. Hele tiden blir ting lagt opp etter barnets behov. Må det skiftes på, ammes eller bysses så venter fotografen på at det gjøres. 

Kom kolikken så tidlig hos dere @miore :O trodde det kom når babyen ble litt større :/ 

Hun var rolig første døgnet, etter det var det full rulle..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

Hun var rolig første døgnet, etter det var det full rulle..!

Åh... det må ha vært en ganske heftig opplevelse. Kolikk i seg selv er tøft å gå gjennom. Men dagene etter fødsel brukes på å lande litt. Det er jo mye å ta inn over seg :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fanteria skrev:

Åh... det må ha vært en ganske heftig opplevelse. Kolikk i seg selv er tøft å gå gjennom. Men dagene etter fødsel brukes på å lande litt. Det er jo mye å ta inn over seg :/ 

Skikkelig ilddåp, for å si det sånn :ler: Vi håper vi slipper kolikk denne gangen, for det vil gjøre det en del enklere å få overskudd til å gi storesøster den oppmerksomheten hun fortjener! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Det kommer nok veldig an på babyen og formen din etter fødsel, tenker jeg. Nettopp derfor er jo sånne ting litt vanskelige å planlegge på forhånd :vetikke: Med min kolikkbaby hadde det vært rimelig uaktuelt; vi hadde uansett bare vrælebilder og sovebilder frem til hun ble ganske gammel (de gangene hun sov var eneste gangene hun ikke vrælte), så for oss hadde det vært ganske bortkastet og i tillegg ekstremt stressende. Hvis de ikke har veldig lange ventelister ville jeg avventet å ta avgjørelsen før du vet litt mer om hvordan hverdagen blir!

Men jeg har jo bestilt en kollikfri sovebaby :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter. Vet ikke om noen husker meg :) Ville bare si at jeg har fått positiv test, ser ut som det blir desemberbaby istedenfor maibaby. Håper det går fint med dere alle <3 Ville også takke for alle gode ord

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Omo skrev:

Ehh.. jeg kom til å tenke på... tar man med seg bilsetet på sykehuset når man reiser inn. Sammen med fødebagen? Eller er det sånn som far drar å henter før man skal hjem? De fleste har den vel i bilen som de uansett kjører til sykehuset, men vi skal jo ta taxi... 

Tror det kommer mest an på sykehuset dere skal føde på, og avstanden hjem. Her ble mannen sendt hjem på natta, ikke noe barselhotell eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, LeonoraI skrev:

Hei, jenter. Vet ikke om noen husker meg :) Ville bare si at jeg har fått positiv test, ser ut som det blir desemberbaby istedenfor maibaby. Håper det går fint med dere alle <3 Ville også takke for alle gode ord

Så koselig!! Lykke til videre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, LeonoraI skrev:

Hei, jenter. Vet ikke om noen husker meg :) Ville bare si at jeg har fått positiv test, ser ut som det blir desemberbaby istedenfor maibaby. Håper det går fint med dere alle <3 Ville også takke for alle gode ord

Det gjør jeg :) så koselige nyheter! Ønsker deg all hell og lykke på veien frem til den lille kommer! :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tung dag i dag. Var litt for ivrig i går med å rydde på rommet. Så i dag har skambeinet verket veldig, i tillegg har jeg veldig med nedpress. Krysser alt som er å krysse på at hodet snart fester seg så jeg kan få litt stabilitet i bekkenet  :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LeonoraI skrev:

Hei, jenter. Vet ikke om noen husker meg :) Ville bare si at jeg har fått positiv test, ser ut som det blir desemberbaby istedenfor maibaby. Håper det går fint med dere alle <3 Ville også takke for alle gode ord

Hurra for desemberbaby! 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miore skrev:

Hurra for desemberbaby! 🎉

Takk! Jeg har sånn angst, men er samtidig så utrolig lykkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos osteopaten i dag og fikk løsnet litt opp i vond nakke, skuldre, rygg og bekken. Skal en gang til før termin. Og han sa at hvis jeg mot formodning skulle få skikkelig problemer med bekkenet etter fødsel (noen kan få det, at det ikke trekker seg skikkelig sammen), så skulle jeg bare ringe, så skulle han komme opp på sykehuset og gi meg behandling. Så det var jo betryggende da. Men han trodde ikke det skulle skje da. 

Men siden jeg var der jobbet jeg jo inn den tiden igjen på jobb, så ble lang dag på jobb. Så nå er jeg ganske sliten kjenner jeg. Blir rolig sofakveld. 

Og jeg har kjøpt vannmelon, så det skal jeg kose meg med. Siden jeg ser ut som jeg har spist en diger vannmelon likevel :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...