Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Svangerskap sekund for sekund. For å ikke snakke om repeat for repeat. Hjelp!

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melus skrev (5 timer siden):

Jeg lurer oppriktig på noe som overhode ikke er vondt ment, men hvordan kan det ha seg at de fikk IVF så raskt til tross for at de hadde blitt gravide på egenhånd to ganger på ca ett år? 

Det lurer jeg oppriktig på å. Jeg venta 6 mnd

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivfreisen skrev (22 minutter siden):

Det lurer jeg oppriktig på å. Jeg venta 6 mnd

Jeg har i utgangspunktet tillit til det offentlige helsevesenet, men her er det mye som skurrer. Stina har sagt at hun har normal eggreserve, at PF har normal sæd, de har blitt gravide på egenhånd relativt fort flere ganger, OG hun er ung. Samlet sett er dette et par ikke som har dårlig tid og trenger å gå foran hele køen i Porsgrunn. Hun kom inn på rekordtid - og kvinner med langt dårligere prognoser som har dårligere tid venter fortsatt, og har heller ikke blitt oppringt på ringeliste. Hun har rukket å bli kalt inn til samtale, starte med medisiner, hatt egguttak og innsett - OG blitt gravid, før andre som sendte søknad tidligere ikke en gang har fått svar på henvisningen sin. Så ja, noe skurrer. 

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (2 minutter siden):

Jeg har i utgangspunktet tillit til det offentlige helsevesenet, men her er det mye som skurrer. Stina har sagt at hun har normal eggreserve, at PF har normal sæd, de har blitt gravide på egenhånd relativt fort flere ganger, OG hun er ung. Samlet sett er dette et par ikke som har dårlig tid og trenger å gå foran hele køen i Porsgrunn. Hun kom inn på rekordtid - og kvinner med langt dårligere prognoser som har dårligere tid venter fortsatt, og har heller ikke blitt oppringt på ringeliste. Hun har rukket å bli kalt inn til samtale, starte med medisiner, hatt egguttak og innsett - OG blitt gravid, før andre som sendte søknad tidligere ikke en gang har fått svar på henvisningen sin. Så ja, noe skurrer. 

Men hva skurrer? Skulle gjerne hatt noen med peiling på temaet sitt perspektiv. 
Jeg har ikke peiling på IVF. 
Kan de ha kjøpt seg inn? Det er ikke privat hun har gått da? Mener å huske hun har sagt det et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Men hva skurrer? Skulle gjerne hatt noen med peiling på temaet sitt perspektiv. 
Jeg har ikke peiling på IVF. 
Kan de ha kjøpt seg inn? Det er ikke privat hun har gått da? Mener å huske hun har sagt det et sted?

Hun har fått IVF gjennom det offentlige 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (12 minutter siden):

Men hva skurrer? Skulle gjerne hatt noen med peiling på temaet sitt perspektiv. 
Jeg har ikke peiling på IVF. 
Kan de ha kjøpt seg inn? Det er ikke privat hun har gått da? Mener å huske hun har sagt det et sted?

Det som skurrer er om hun har blitt prioritert offentlig pga status/navn. Enten av en sykepleier, koordinator eller legeteam. Det er ingenting ved Stinas epikrise som tilsier at de skal få en sånn «hastebehandling» som de har fått. Ut i fra det Stina selv har delt, havner de automatisk litt bak i køen fordi hun ved to anledninger med kort mellomrom har blitt gravid på egen hånd. Hun sa også at den siste egglederen hennes er helt åpen, som egentlig ikke gjør henne kvalifisert til IVF. Jeg ble henvist selv fordi min eggleder var «delvis» tett, og gynekologen sa at vi burde gått privat dersom den var helt åpen, fordi man da i teorien er i stand til å bli gravid selv - og havner ganske langt bak i køen offentlig. Jeg blir provosert når jeg ser jenter i IVF-grupper som har fjernet begge egglederne og ikke har noe annet valg enn IVF, og som venter tålmodig på innkalling til Porsgrunn, og ikke en gang har hørt noe, mens Stina har gjennomgått full behandling i samme tidsperiode. 

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jammen meg vært interessant og visst hvor mye de bruker på mat i mnd, ikke minst foodora o.l😳 Må jo være helt sinnsykt..

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen her som har lest epikrisen hennes (håper jeg, for da bør man absolutt ikke skrive i denne tråden), så det kan da være grunner der som tilsier at hun har blitt prioritert som ikke vi vet om. Det er ikke sikkert hun vil dele alle sine helseopplysninger med kreti og pleti, og kanskje pynter hun på sannheten også. Kan jo godt henne PK ikke har perfekt sæd, men det er kanskje ikke noe han er konfortabel med at hun skal brette ut, det kan jo gå på manndomsfølelsen hans. Så da tar de en hvit løgn. Kan også være noe helt annet. Just saying… 

 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (23 timer siden):

Jeg kan tenke at hun mista første gangen, mens andre ikke var en reell abort, da hun testa rett før mens. For ho hadde jo hang up på testing.🤔

Dette er løgn. Hun har hele veien ventet med å teste til rimelig tid. Akkurat den siste gangen testet hun jo tidligere fordi hun ville sjekke før hun punget ut med 20.000 for ivf-medisiner. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (7 timer siden):

Tror nok at hun tikket av noen bokser når det ble innvilget,  siden hun måtte fjerne ene egglederen. Der tror jeg nok at hun er riktig vurdert. 

Okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Men hva skurrer? Skulle gjerne hatt noen med peiling på temaet sitt perspektiv. 
Jeg har ikke peiling på IVF. 
Kan de ha kjøpt seg inn? Det er ikke privat hun har gått da? Mener å huske hun har sagt det et sted?

Nei, hun nan ikke ha kjøpt seg inn, den spekuleringen enkelte driver med her inne , er helt på trynet. Nå må folk gi seg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (20 minutter siden):

Dette er løgn. Hun har hele veien ventet med å teste til rimelig tid. Akkurat den siste gangen testet hun jo tidligere fordi hun ville sjekke før hun punget ut med 20.000 for ivf-medisiner. 

Ho testet UNORMALT MYE. Kjenner ingen som har testet så mye som henne. Og nå er det gravideoppdatering i monitor nærmest konstant. Og gjerne negativt. Det er helt normalt å være opptatt av egen graviditet, men ho tar kaka. Og ingen må si henne i mot, selv ikke de som kommer med gode råd (ser bort fra de som gir ho råd ho liker) Da henges de ut som dumme, ufølsomme etc. At ho selv ikke skjønner at folk går lei sier enormt mye om hvor fokuset hennes er; «Me my self and i» 

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ncih skrev (På 24.3.2024 den 23.09):

Seaband greia hun bruker, jeg har brukt det men funket ikke med meg da jeg sliter ekstremt med kvalme.

 

noen som har prøvd å synes det fungerer?

Jeg brukte det en periode jeg var mye kvalm i dette svangerskapet, og syntes det hadde grei effekt. Om det var placebo eller ikke vet jeg ikke, men de gjorde sånn at jeg klarte litt mer enn å bare eksistere. Men så forsvant virkningen helt etter en stund, og jeg var like kvalm igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ivfreisen skrev (2 timer siden):

Det lurer jeg oppriktig på å. Jeg venta 6 mnd

Kjendis så klart, de er mer verdt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melody80s skrev (12 minutter siden):

Uke 9 og det begynner å bli dårlig plass til mat…

Innbilt svangerskap tenker jeg. Ingen er så mega gravid som en ugravid

Hun er ikke så utmagret akkurat.

Hun kan bare glede seg til å bli kvitt skjønnhetssøvnen etter at barnet er født.

Endret av Margit777
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som at Stina fokuserer så mye på symptomene fordi hun ikke klarer å ta det innover seg. Jeg tror oppriktig på at hun er bekymret, og fokuserer dermed i overkant mye på disse symptomene. Det blir liksom en stempel på at ja, jeg er gravid, jeg kjenner på kvalme osv. Det at hun i tillegg er en offentlig person, blir det en måte å melke inntekten, men jeg tror virkelig at mange kan kjenne seg igjen i hennes fiksering på symptomer. Hun har kanskje ikke prøvd «lenge nok» sammenlignet med andre som har kanskje prøvd i 8 år, men ønsket om barn har vært der hele veien, og hun har nok kjent på nederlag og skuffelse hver gang det ikke gikk hennes vei. Jeg tror vi må gi henne litt slækk her. Hun trenger nok å bli trygg på at det går den rette veien. 
 

 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

Dette er løgn. Hun har hele veien ventet med å teste til rimelig tid. Akkurat den siste gangen testet hun jo tidligere fordi hun ville sjekke før hun punget ut med 20.000 for ivf-medisiner. 

Nei, det er ikke løgn. Hun var jo helt besatt på tidlig testing i høst. Fikk PF til å løpe ut og kjøpe tester som skulle slå ut på minst mulig hCG. Og tok gjerne mange tester for å være sikker. For kroppen var jo imot henne og ga altfor mange symptomer selv når hun ikke var gravid. 

Endret av Pidla
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (18 minutter siden):

Innbilt svangerskap tenker jeg. Ingen er så mega gravid som en ugravid

Hun er ikke så utmagret akkurat.

Hun kan bare glede seg til å bli kvitt skjønnhetssøvnen etter at barnet er født.

Hæ? Hva mener du? Hun er jo gravid. Og hva mener du med "hun er ikke så utmagret akkurat"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er formen bra nok til jentekveld. I sta var hun kvalm. Nå er det moctails og pizza. Er som en komedie dette her

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...