Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Men det er mange grunner til at man har lite plass eller at det føles som lite plass. Det er ikke bare fosteret som vokser. Skjer mye i kroppen på kort tid. Så har ikke sagt at det er fosteret og livmoren alene som gjør det og det sa ikke hun heller. Det opplevde jeg ganske tidlig og har det fortsatt sånn i uke 23 så det kan du ikke si noe på hvordan ting oppleves for andre gravide og når man kjenner forskjellige ting🙂

Hvis dere oppriktig mener at dere har dårlig plass i magesekken i uke 8+0 så er det bare å ønske lykke til med siste del av svangerskapet ...

  • Liker 22
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Orly said:

Men altså at du har hatt det sånn, betyr ikke at alle får det sånn.

Man kan både sminke seg og trene, tiss/oppkast/neseblod har vi aldri hatt i senga og min sov også tidlig rundt. Barn er ikke like og det finnes ingen fasit på hvordan dette blir. Og får man barn med kolikk osv så finner man nok en måte å takle det også på.

Jeg opplever at de fleste erfarer dette i småbarnslivet jo. Det er ganske vanlig. :)  Jeg jobber med barn/foreldre daglig, så uvanlig å høre at mødre får tid til å trene hver dag og aldri har vært borti oppkast/tiss i sengen. 

Å sminke seg får nok de fleste til. Det er bare jeg som ikke velger å prioritere det. :) 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (5 minutter siden):

Hvis dere oppriktig mener at dere har dårlig plass i magesekken i uke 8+0 så er det bare å ønske lykke til med siste del av svangerskapet ...

Jo takk du👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (11 minutter siden):

Hvis dere oppriktig mener at dere har dårlig plass i magesekken i uke 8+0 så er det bare å ønske lykke til med siste del av svangerskapet ...

Og kanskje man da bør bruke siste del på å lese seg litt opp på anatomi ja. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på snap at hun viser frem magen, men har man mage i uke 9 da?

Jeg hadde ikke mage på grunn av graviditet da jeg var 9 uker på vei, men husker at den begynte å bli oppblåst i uke 13 /14. Er det vanlig å få mage så tidlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (6 minutter siden):

Ser på snap at hun viser frem magen, men har man mage i uke 9 da?

Jeg hadde ikke mage på grunn av graviditet da jeg var 9 uker på vei, men husker at den begynte å bli oppblåst i uke 13 /14. Er det vanlig å få mage så tidlig?

Det kommer helt an på hvor embryo har festet seg. Men det er vell ikke særlig vanlig, spesielt ikke i første svangerskap å få mage så tidlig. Det hun viser frem er nok en svært oppblåst mage. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣🤣🤣Uke 9 og DEN magen. Snakk om å presse den ut🤣🤣

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornett skrev (4 minutter siden):

🤣🤣🤣Uke 9 og DEN magen. Snakk om å presse den ut🤣🤣

Magen vises tidligere for noen da. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (16 minutter siden):

Ser på snap at hun viser frem magen, men har man mage i uke 9 da?

Jeg hadde ikke mage på grunn av graviditet da jeg var 9 uker på vei, men husker at den begynte å bli oppblåst i uke 13 /14. Er det vanlig å få mage så tidlig?

Det kalles oppblåst. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (30 minutter siden):

Magen vises tidligere for noen da. :P

Vel, ingen har babymage i uke 9 uansett.

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (35 minutter siden):

Magen vises tidligere for noen da. :P

Det er umulig at embryoet på 20-30 mm gir gravidmage. Luft og utskyting av magen derimot kan gi "gravidmage" enten man er gravid eller ei.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (2 timer siden):

Den magen hun viser, blir magene så store allerede i uke 9? 

 

Spør for en venn som ikke kan noen ting om det. 

Hun er oppblåst. Hun trenger bare å prompe litt. 

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

introvert_ skrev (På 26.3.2024 den 21.18):

Kan noen forklare det at Stina ikke er interessert i PF sin familie? Når og hvorfor sa hun det?

Følger PF, virker som hun aldri er med når han er hos moren og broren🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visla skrev (2 minutter siden):

Følger PF, virker som hun aldri er med når han er hos moren og broren🤷‍♀️

Hun har jo sagt at hun ikke bryr seg om hans familie 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Hun har jo sagt at hun ikke bryr seg om hans familie 

Det har jeg ikke fått med meg, det er jo veldig drøyt å si offentlig om svigerfamilien!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (4 timer siden):

Det er tydelig at hun også sliter med angst, og at hun bør få foreldreveiledning før barnet kommer. For hun kommer til å få seg et sjokk. 

Jeg har ikke fått en hel natt med søvn på flere år jeg. Trange kjoler og høyhælte sko er det bare å glemme, for her må jeg ofte løpe etter gutta. Å gå sminkefri gjør jeg 80 % av tiden. Å få trent hver dag har man ikke tid til. Så er det tiss, oppkast, neseblod med mer i senga ettersom babyen blir eldre. Trassalderen kan jo virkelig bli interessant å få status om. De har ofte meltdowns for den minste ting, og da må barnet valideres og veiledes.
 

Er hun klar over hvor mye det krever å være en foreldre? Det er ikke bare å sitte og se pen ut med en baby på armen, men en 100 % jobb der man skal bidra til at barnet utvikler seg fysisk, kognitivt, intellektuelt, sosialt og emosjonelt. Hva er hennes tanker om det? Om hun allerede nå har det grusomt, så har hun en helt ny verden i vente. 

Men ALT dette er lettere enn å være plaget med kraftig svangerskapskvalme. Det synes i hvert fall jeg, som selv syntes jeg hadde det grusomt i de første 20 ukene av nåværende svangerskap. Nå er jeg ikke ute etter å forsvare klagingen inne på kanalen hennes sånn sett, må innrømme at jeg også har sluttet å trykke innpå etter at hun ble så ensporet, men det å slite med et tungt svangerskap og klage over det har ikke noe å gjøre med foreldreevnen når barnet kommer.

Ingen kan være forberedt på hvor annerledes livet blir når man får sitt første barn, og det gjelder like mye for både influensere som oss andre.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nussepus skrev (2 timer siden):

Og kanskje man da bør bruke siste del på å lese seg litt opp på anatomi ja. 

Det her blir bare verre og verre!  ikke nok med at SB har påberopt seg å være smartere enn gjennomsnittet, men at folk generelt er så dårlig opplyst og med så lite NORMALT vett som her. Jeg orker ikke 🤣 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (4 minutter siden):

Men ALT dette er lettere enn å være plaget med kraftig svangerskapskvalme. Det synes i hvert fall jeg, som selv syntes jeg hadde det grusomt i de første 20 ukene av nåværende svangerskap. Nå er jeg ikke ute etter å forsvare klagingen inne på kanalen hennes sånn sett, må innrømme at jeg også har sluttet å trykke innpå etter at hun ble så ensporet, men det å slite med et tungt svangerskap og klage over det har ikke noe å gjøre med foreldreevnen når barnet kommer.

Ingen kan være forberedt på hvor annerledes livet blir når man får sitt første barn, og det gjelder like mye for både influensere som oss andre.

Forskjellen på influensere flest, som SB og oss vanlige er jo at de vanligvis har et enormt fokus på seg selv! Og se seg i speil, ta selfies, legge ut, få tilbakemeldinger om hvor fine og flotte de er osv. Hvordan rekke og prioritere å «se bra nok» ut for det, når man får et barn som krever mest? Men er det ikke sånn at hun tenker å ha moren sin boende der en stund, mener jeg har lest det her inne før? Og så har man jo alltids filter da, som brukes flittig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (14 minutter siden):

Forskjellen på influensere flest, som SB og oss vanlige er jo at de vanligvis har et enormt fokus på seg selv! Og se seg i speil, ta selfies, legge ut, få tilbakemeldinger om hvor fine og flotte de er osv. Hvordan rekke og prioritere å «se bra nok» ut for det, når man får et barn som krever mest? Men er det ikke sånn at hun tenker å ha moren sin boende der en stund, mener jeg har lest det her inne før? Og så har man jo alltids filter da, som brukes flittig 😅

Har troen på at SB, som de fleste andre klarer å tilpasse seg den nye tilværelsen, selv om det selvsagt blir knallhardt :) Brått har hun et barn som er mye viktigere enn det å se bra ut. Og så har hun jo alltids filter som du sier, haha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (2 timer siden):

Jeg opplever at de fleste erfarer dette i småbarnslivet jo. Det er ganske vanlig. :)  Jeg jobber med barn/foreldre daglig, så uvanlig å høre at mødre får tid til å trene hver dag og aldri har vært borti oppkast/tiss i sengen. 

Å sminke seg får nok de fleste til. Det er bare jeg som ikke velger å prioritere det. :) 

Har to barn og kan ikke huske jeg hadde en våken natt med de to. Ingen barn er like. Å Stina kan også få en rolig baby. Jeg blir provosert når jeg leser mødre som sier "bare vent til du får baby.. da blir ikke livet som før.. da får du ikke tid til noe.. da sover du ikke en eneste natt det første året". Ingen barn er like

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...