Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Er helt sikker på at stina blir en god mamma. Heldigvis har jeg sluppet å bli gjort sånn til latter av fremmede gjennom mine graviditeter. Tenk å ligge på barsel med  kvinner man ikke kjenner som også nettopp har født og man deler erfaringer så får man sånt som dette dytta opp i trynet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eli Si skrev (6 minutter siden):

Er helt sikker på at stina blir en god mamma. Heldigvis har jeg sluppet å bli gjort sånn til latter av fremmede gjennom mine graviditeter. Tenk å ligge på barsel med  kvinner man ikke kjenner som også nettopp har født og man deler erfaringer så får man sånt som dette dytta opp i trynet. 

Ja huff. Enig. Tenk om man bare kunne ha unngått det på en eller annen måte…… tenk om man bare kunne stoppet å dele alt ned til hver minste detalj av livet sitt. 
Jaja🤷🏻‍♀️

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Hun har jo sagt at hun ikke bryr seg om hans familie 

Har hun sagt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (20 minutter siden):

Ja huff. Enig. Tenk om man bare kunne ha unngått det på en eller annen måte…… tenk om man bare kunne stoppet å dele alt ned til hver minste detalj av livet sitt. 
Jaja🤷🏻‍♀️

På kornet!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (28 minutter siden):

Ja huff. Enig. Tenk om man bare kunne ha unngått det på en eller annen måte…… tenk om man bare kunne stoppet å dele alt ned til hver minste detalj av livet sitt. 
Jaja🤷🏻‍♀️

Hun har sagt hun vil dele åpent hele prosessen. Hva er det som provoserer så med at hun er åpen om at formen ikke er god? Er det pga at hun er gravid og at man da føler at man er bedre på det selv? Hva med de som deler åpent om alt gjennom en kreftdiagnose? Behandling, bivirkninger osv? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Si skrev (7 minutter siden):

Hun har sagt hun vil dele åpent hele prosessen. Hva er det som provoserer så med at hun er åpen om at formen ikke er god? Er det pga at hun er gravid og at man da føler at man er bedre på det selv? Hva med de som deler åpent om alt gjennom en kreftdiagnose? Behandling, bivirkninger osv? 

Måten hun svarer følgerene sine på gjør en del. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eli Si skrev (7 minutter siden):

Hun har sagt hun vil dele åpent hele prosessen. Hva er det som provoserer så med at hun er åpen om at formen ikke er god? Er det pga at hun er gravid og at man da føler at man er bedre på det selv? Hva med de som deler åpent om alt gjennom en kreftdiagnose? Behandling, bivirkninger osv? 

Det er så utrolig repeterende og negativt fokus! Graviditet kan ikke sammenlignes med sykdom!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (4 minutter siden):

Det er så utrolig repeterende og negativt fokus! Graviditet kan ikke sammenlignes med sykdom!

Nå hørtes jeg ut som de jeg selv hater som sier "Skjerp deg, graviditet er ingen sykdom!" Var ikke det jeg mente. Jeg mente at å være gravid er noe positivt, men Stina får det til å høres ut som verdens verste ting.

Endret av Pidla
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (Akkurat nå):

Nå hørtes jeg ut som de jeg selv gater som sier "Skjerp deg, graviditet er ingen sykdom!" Var ikke det jeg mente. Jeg mente at å være gravid er noe positivt, men Stina får det til å høres ut som verdens verste ting.

Tenker det vil bli mer positivitet når hun kommer over det verste og føler at det er en baby der. Ikke alle er fortrolige med at det er en baby der de første mnd. Det kan faktisk ta litt tid før man knytter seg til det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Si skrev (22 minutter siden):

Hun har sagt hun vil dele åpent hele prosessen. Hva er det som provoserer så med at hun er åpen om at formen ikke er god? Er det pga at hun er gravid og at man da føler at man er bedre på det selv? Hva med de som deler åpent om alt gjennom en kreftdiagnose? Behandling, bivirkninger osv? 

Kan ikke snakke for andre enn meg selv. 
Men for meg er det ganske irriterende med menensker generelt som oppfører seg som om de er smartere enn andre. Og som tror at de er de første som opplever noe. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Kan ikke snakke for andre enn meg selv. 
Men for meg er det ganske irriterende med menensker generelt som oppfører seg som om de er smartere enn andre. Og som tror at de er de første som opplever noe. 

Det var nesten litt trist lesing. Når jeg gikk gravid første gang var det første gang jeg var det. Når jeg har vært syk er det første gang jeg har hatt den sykdommen. Jeg liker å tro at jeg har empati med det folk opplever for første gang selv om andre har opplevd det før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Si skrev (10 minutter siden):

Det var nesten litt trist lesing. Når jeg gikk gravid første gang var det første gang jeg var det. Når jeg har vært syk er det første gang jeg har hatt den sykdommen. Jeg liker å tro at jeg har empati med det folk opplever for første gang selv om andre har opplevd det før.

Men du var sikkert åpen og ydmyk når andre som har gått igjennom dette før sa noe til deg som du kunne lære av? Eller?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Men du var sikkert åpen og ydmyk når andre som har gått igjennom dette før sa noe til deg som du kunne lære av? Eller?

Tja det vet jeg ikke helt. Læring og belærende er 2 forskjellige ting. Så jeg vil ikke tro jeg alltid har vært åpen og ydmyk 🙂

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eli Si skrev (2 minutter siden):

Tja det vet jeg ikke helt. Læring og belærende er 2 forskjellige ting. Så jeg vil ikke tro jeg alltid har vært åpen og ydmyk 🙂

Nei det er jo en ærlig sak! Ikke alle har den evnen åpenbart. Som er poenget mitt :) 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Si skrev (51 minutter siden):

Hun har sagt hun vil dele åpent hele prosessen. Hva er det som provoserer så med at hun er åpen om at formen ikke er god? Er det pga at hun er gravid og at man da føler at man er bedre på det selv? Hva med de som deler åpent om alt gjennom en kreftdiagnose? Behandling, bivirkninger osv? 

Er enig i mye av det du skriver. Det Er viktig for SB og dele rundt denne prosessen. Det samme gjorde. Pilotfrue. Jeg følger ikke med så mye nå om dAgen fordi dette med alle plager blir litt mye. Men er nok mange som liker og følge med på det også 

Dersom det stemmer at hun har kommet først i kø til behandling pga navn så blir dette helt feil. Men ingen her inne vet fasiten på dette så det blir bare spekulasjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Har to barn og kan ikke huske jeg hadde en våken natt med de to. Ingen barn er like. Å Stina kan også få en rolig baby. Jeg blir provosert når jeg leser mødre som sier "bare vent til du får baby.. da blir ikke livet som før.. da får du ikke tid til noe.. da sover du ikke en eneste natt det første året". Ingen barn er like

Ingen barn er like. Men det som ER likt er at livet ditt endres for alltid i det øyeblikket man blir foreldre. Og DET tror jeg mange ikke reflekterer nok rundt. Å få barn er å være bekymret resten av ens liv. Å få barn er såpass endrende at skilsmisseraten eller å oppløse et samboerskap er skyhøyt de tre første årene av barnets liv. Nettopp fordi småbarnstilværelsen ER krevende. Å tro at alt bare blir å være enkelt er naivt. Det er sikkert mange parforhold som er dårligere enn Stina og Per Fredrik sitt. Men når jeg ser hvor egosentrisk Stina er, og Per Fredriks oppheng i sleepscore og søvn, blir jeg litt bekymret på dems vegne. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Harnoejegvilsi skrev (5 minutter siden):

Ingen barn er like. Men det som ER likt er at livet ditt endres for alltid i det øyeblikket man blir foreldre. Og DET tror jeg mange ikke reflekterer nok rundt. Å få barn er å være bekymret resten av ens liv. Å få barn er såpass endrende at skilsmisseraten eller å oppløse et samboerskap er skyhøyt de tre første årene av barnets liv. Nettopp fordi småbarnstilværelsen ER krevende. Å tro at alt bare blir å være enkelt er naivt. Det er sikkert mange parforhold som er dårligere enn Stina og Per Fredrik sitt. Men når jeg ser hvor egosentrisk Stina er, og Per Fredriks oppheng i sleepscore og søvn, blir jeg litt bekymret på dems vegne. 

Aldri greit når livet ikke blir som man hadde tenkt seg så her får du sympati av meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (25 minutter siden):

Ingen barn er like. Men det som ER likt er at livet ditt endres for alltid i det øyeblikket man blir foreldre. Og DET tror jeg mange ikke reflekterer nok rundt. Å få barn er å være bekymret resten av ens liv. Å få barn er såpass endrende at skilsmisseraten eller å oppløse et samboerskap er skyhøyt de tre første årene av barnets liv. Nettopp fordi småbarnstilværelsen ER krevende. Å tro at alt bare blir å være enkelt er naivt. Det er sikkert mange parforhold som er dårligere enn Stina og Per Fredrik sitt. Men når jeg ser hvor egosentrisk Stina er, og Per Fredriks oppheng i sleepscore og søvn, blir jeg litt bekymret på dems vegne. 

Jeg tror de er såpass oppegående at de fatter at livet endrer seg med tanke på søvn og alt når den tid kommer. ALLE er egoistiske til den dagen man får ett barn og da endrer (forhåpentligvis) de fleste seg og retter seg etter barnet. Man MÅ kunne gi folk en sjanse! Er ennå lenge igjen av graviditeten så da får de da fortsette å surre med sine prosjekter til barnet er født. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle forskjellige, heldigvis. Jeg fikk med min 1 mage når jeg var 6 mnd på vei, med nr 2 når jeg var 4 mnd på vei, med nr 3 når jeg var 4 mnd på vei. Jeg tok bilder av magen hver mnd for å ha i babybøkene.

Stinas mage er bare luft og livmoren har ikke kommet over skambenet ennå en gang. Og hvis hun ikke har plass til mat nå så kommer resten av svangerskapet handle om hvor lite hun orker å spise, lite energi og ennå mere vondter.

Jeg har avfulgt som mange andre har gjort, men følgertallet hennes øker så er mange som liker å se på svangerskap sekund for sekund og bare klaging. 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (5 timer siden):

Jeg opplever at de fleste erfarer dette i småbarnslivet jo. Det er ganske vanlig. :)  Jeg jobber med barn/foreldre daglig, så uvanlig å høre at mødre får tid til å trene hver dag og aldri har vært borti oppkast/tiss i sengen. 

Å sminke seg får nok de fleste til. Det er bare jeg som ikke velger å prioritere det. :) 

Det er nok like vanlig som uvanlig,  hvertfall utfra de foreldrene jeg har der jeg jobber og min omgangskrets. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...