Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Sikkert deilig med en haug med forskjellige moctails når man er SÅ kvalm😂🍿

Endret av Kringledame
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

melody80s skrev (1 time siden):

Uke 9 og det begynner å bli dårlig plass til mat…

Ja🙈 Hun er utrolig 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (1 time siden):

Det kvinnemennesket der blir mer og mer usmakelig. Hun har virkelig forandret seg til det negative bare på et halvt år - synd, fordi jeg likte å følge henne før. Stina har jo i mange måneder vært rammet av ekstrem kvalme, alskens symptomer, oppblåste eggstokker, hodepine, fatigue og gudene vet hva. Kvalmen de siste dagene har vært så lammende at hun i følge henne selv kun har ligget i senga og sett i taket for å overleve. Per Fredrik har under denne tiden fungert som tjeneren hennes. Løpt i butikken til alle døgnets tider og laget det som frister Stina mest den timen. Han kom for sent til en viktig avtale han hadde fordi han måtte dandere ulike dipper på et fat fordi Stina plutselig hadde lyst på nachos i et lite opphold i denne invalidiserende kvalmen sin. Nå derimot, har Per Fredrik selv blitt dårlig. Han har fått allergisk reaksjon, måtte på legevakten og har sovet dårlig i natt med en sleepscore på bare 33. Hva gjør Stina den ene dagen mannen hennes er syk og hun selv har litt energi? Jo, hun kjører full glam og drar på jentekveld! På byen! Og driter i mannen sin som er hjemme og kanskje trenger litt omsorg etter å ha stått på pinne for henne i flere måneder. Stina fremstår som et forbanna egoistisk kvinnemenneske uten omtanke for noen andre enn seg selv 

Fra å være sengeliggende av kvalme, til mocktails på jentekveld… inneholder ikke noe særlig sukker heller de. Hun som er livredd for å få i seg sukker. At noen fortsatt følger det sirkuset med hun der, er for meg et mysterium. Holder lenge med å få med seg galskapen her inne 🤣 

  • Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for guds skyld hun holder ungen unna sosiale medier når den tid kommer..

Det her er så jævlig trist, for jeg likte henne ganske godt frem til for en stund siden, men hun har forandret seg skikkelig. Hun fremstår ekstremt selvsentrert og det er noe av det verste jeg vet. 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (4 timer siden):

Det kvinnemennesket der blir mer og mer usmakelig. Hun har virkelig forandret seg til det negative bare på et halvt år - synd, fordi jeg likte å følge henne før. Stina har jo i mange måneder vært rammet av ekstrem kvalme, alskens symptomer, oppblåste eggstokker, hodepine, fatigue og gudene vet hva. Kvalmen de siste dagene har vært så lammende at hun i følge henne selv kun har ligget i senga og sett i taket for å overleve. Per Fredrik har under denne tiden fungert som tjeneren hennes. Løpt i butikken til alle døgnets tider og laget det som frister Stina mest den timen. Han kom for sent til en viktig avtale han hadde fordi han måtte dandere ulike dipper på et fat fordi Stina plutselig hadde lyst på nachos i et lite opphold i denne invalidiserende kvalmen sin. Nå derimot, har Per Fredrik selv blitt dårlig. Han har fått allergisk reaksjon, måtte på legevakten og har sovet dårlig i natt med en sleepscore på bare 33. Hva gjør Stina den ene dagen mannen hennes er syk og hun selv har litt energi? Jo, hun kjører full glam og drar på jentekveld! På byen! Og driter i mannen sin som er hjemme og kanskje trenger litt omsorg etter å ha stått på pinne for henne i flere måneder. Stina fremstår som et forbanna egoistisk kvinnemenneske uten omtanke for noen andre enn seg selv 

Ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melody80s skrev (9 timer siden):

Uke 9 og det begynner å bli dårlig plass til mat…

Og det er ikke unormalt. Jeg er gravid og tok ikke mange ukene før jeg følte jeg hadde mindre plass til mat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkidoriseg skrev (44 minutter siden):

Håper for guds skyld hun holder ungen unna sosiale medier når den tid kommer..

Det her er så jævlig trist, for jeg likte henne ganske godt frem til for en stund siden, men hun har forandret seg skikkelig. Hun fremstår ekstremt selvsentrert og det er noe av det verste jeg vet. 

Probably not, som hun ville sagt. Det er så mange influencere som sverger på at barna aldri skal brukes i SoMe. Starter kanskje med skjulte fjes, men kroppen og alt om matvaner og søvn og sykdom deles. Det er også utlevering. Og så blir fristelsen for stor og de ender opp med å ha barna med i reklame likevel. (Se feks treningsinfluencer Maren Erdvik som sverget at ingenting om hennes barn skulle ut, men som nå lar henne være stjerna i en reklame for Pampers bleier)

Endret av Pidla
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Gakkepus said:

Det virker som at Stina fokuserer så mye på symptomene fordi hun ikke klarer å ta det innover seg. Jeg tror oppriktig på at hun er bekymret, og fokuserer dermed i overkant mye på disse symptomene. Det blir liksom en stempel på at ja, jeg er gravid, jeg kjenner på kvalme osv. Det at hun i tillegg er en offentlig person, blir det en måte å melke inntekten, men jeg tror virkelig at mange kan kjenne seg igjen i hennes fiksering på symptomer. Hun har kanskje ikke prøvd «lenge nok» sammenlignet med andre som har kanskje prøvd i 8 år, men ønsket om barn har vært der hele veien, og hun har nok kjent på nederlag og skuffelse hver gang det ikke gikk hennes vei. Jeg tror vi må gi henne litt slækk her. Hun trenger nok å bli trygg på at det går den rette veien. 
 

 

Det er tydelig at hun også sliter med angst, og at hun bør få foreldreveiledning før barnet kommer. For hun kommer til å få seg et sjokk. 

Jeg har ikke fått en hel natt med søvn på flere år jeg. Trange kjoler og høyhælte sko er det bare å glemme, for her må jeg ofte løpe etter gutta. Å gå sminkefri gjør jeg 80 % av tiden. Å få trent hver dag har man ikke tid til. Så er det tiss, oppkast, neseblod med mer i senga ettersom babyen blir eldre. Trassalderen kan jo virkelig bli interessant å få status om. De har ofte meltdowns for den minste ting, og da må barnet valideres og veiledes.
 

Er hun klar over hvor mye det krever å være en foreldre? Det er ikke bare å sitte og se pen ut med en baby på armen, men en 100 % jobb der man skal bidra til at barnet utvikler seg fysisk, kognitivt, intellektuelt, sosialt og emosjonelt. Hva er hennes tanker om det? Om hun allerede nå har det grusomt, så har hun en helt ny verden i vente. 
 

Disse influencerne er for øvrig altfor opptatt av overfladiskhet og materialisme. Det er ikke bra for barn å vokse opp i. Det skapes et samfunn der man måler sin verdi i det ytre, og ikke i det naturlige og i det unike indre. 
 

Jeg oppfatter både SE og SB som veldig usikre sjeler. Jeg håper morsrollen gjør de tryggere i seg selv. 

  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Og det er ikke unormalt. Jeg er gravid og tok ikke mange ukene før jeg følte jeg hadde mindre plass til mat. 

Du er klar over at i uke 9 så er fosteret ca 2,5 - 3 cm lang og ligger fortsatt helt nede i bekkenet, mens magesekken din ligger øverst i bukhulen?
Man kan godt føle seg oppblåst, men det har ingen ting med voksende livmor å gjøre i uke 9. Veldig spesielt å si at det begynner å bli dårlig plass, når hun bare er oppblåst

IMG_6603.jpeg

Endret av melody80s
Skrivefeil
  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom min egen reise mot å bli forelder, har jeg møtt mange hindringer: fra ekstrauterine graviditeter til flere spontanaborter og mange runder med IVF. Til tross for de utallige utfordringene, valgte jeg å fokusere på takknemlighet for de små seirene og for de barna jeg til slutt kunne holde i armene mine.

I kontrast ser Stinas opplevelse med fertilitetsbehandling ut til å ha vært mindre komplisert og langvarig. Hun har gjennomgått sine IVF-forsøk ved en offentlig klinikk i Porsgrunn og synes å ha avansert gjennom prosessen raskere enn det mange andre opplever. Dette vekker spørsmål hos meg om muligheten for at hun på en eller annen måte har klart å omgå de vanlige ventelistene. Har hun kjøpt seg plassen ? Isåfall viste jeg ikke at Porsgrunn gjorde slik ! 

Mens jeg absolutt er glad på hennes vegne for graviditeten, finner jeg det vanskelig å se forbi det som kan oppfattes som en manglende anerkjennelse for de utfordrende og ofte smertefulle reisene andre gjennomgår i forsøket på å bli foreldre. Spesielt når det kommer til hennes beskrivelse av symptomer, som virker å overstige det mange betrakter som typiske graviditetserfaringer.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojjo skrev (1 minutt siden):

Gjennom min egen reise mot å bli forelder, har jeg møtt mange hindringer: fra ekstrauterine graviditeter til flere spontanaborter og mange runder med IVF. Til tross for de utallige utfordringene, valgte jeg å fokusere på takknemlighet for de små seirene og for de barna jeg til slutt kunne holde i armene mine.

I kontrast ser Stinas opplevelse med fertilitetsbehandling ut til å ha vært mindre komplisert og langvarig. Hun har gjennomgått sine IVF-forsøk ved en offentlig klinikk i Porsgrunn og synes å ha avansert gjennom prosessen raskere enn det mange andre opplever. Dette vekker spørsmål hos meg om muligheten for at hun på en eller annen måte har klart å omgå de vanlige ventelistene. Har hun kjøpt seg plassen ? Isåfall viste jeg ikke at Porsgrunn gjorde slik ! 

Mens jeg absolutt er glad på hennes vegne for graviditeten, finner jeg det vanskelig å se forbi det som kan oppfattes som en manglende anerkjennelse for de utfordrende og ofte smertefulle reisene andre gjennomgår i forsøket på å bli foreldre. Spesielt når det kommer til hennes beskrivelse av symptomer, som virker å overstige det mange betrakter som typiske graviditetserfaringer.

Virker som det er noe ugler i mosen. Ser jo fler influensere som venter plass i Porsgrunn og de har venter lenge på innkomst samtale med lege. Stusser selv på den raske prosessen deres. Fler som stiller seg spørsmål ved dette. Hvis dette er tilfelle setter det Porsgrunn i et dårlig lys. 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivfreisen skrev (4 minutter siden):

Virker som det er noe ugler i mosen. Ser jo fler influensere som venter plass i Porsgrunn og de har venter lenge på innkomst samtale med lege. Stusser selv på den raske prosessen deres. Fler som stiller seg spørsmål ved dette. Hvis dette er tilfelle setter det Porsgrunn i et dårlig lys. 

Enig ! Syntes dette virker veldig rart ! Jeg har både gått offentlig og privat, offentlige var det lange ventelister og det er nok enda lengre nå, privat fikk vi starte ved første syklus ! Aka - betalte vi fikk vi starte med en gang 😳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mojjo skrev (3 minutter siden):

Enig ! Syntes dette virker veldig rart ! Jeg har både gått offentlig og privat, offentlige var det lange ventelister og det er nok enda lengre nå, privat fikk vi starte ved første syklus ! Aka - betalte vi fikk vi starte med en gang 😳

Får håpe noen som er ved behandling der sier ifra at det snakkes om at folk betaler seg tidligere. Negativt for porsgrunn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den magen hun viser, blir magene så store allerede i uke 9? 

 

Spør for en venn som ikke kan noen ting om det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (3 minutter siden):

Den magen hun viser, blir magene så store allerede i uke 9? 

 

Spør for en venn som ikke kan noen ting om det. 

Kan det, men det er bare luft. Jeg fikk fort mage, men det var luft og mye mat. Men nå er jeg en av de som får veldig oppblåst mage etter å ha spist en stor middag😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marihone skrev (1 time siden):

Det er tydelig at hun også sliter med angst, og at hun bør få foreldreveiledning før barnet kommer. For hun kommer til å få seg et sjokk. 

Jeg har ikke fått en hel natt med søvn på flere år jeg. Trange kjoler og høyhælte sko er det bare å glemme, for her må jeg ofte løpe etter gutta. Å gå sminkefri gjør jeg 80 % av tiden. Å få trent hver dag har man ikke tid til. Så er det tiss, oppkast, neseblod med mer i senga ettersom babyen blir eldre. Trassalderen kan jo virkelig bli interessant å få status om. De har ofte meltdowns for den minste ting, og da må barnet valideres og veiledes.
 

Er hun klar over hvor mye det krever å være en foreldre? Det er ikke bare å sitte og se pen ut med en baby på armen, men en 100 % jobb der man skal bidra til at barnet utvikler seg fysisk, kognitivt, intellektuelt, sosialt og emosjonelt. Hva er hennes tanker om det? Om hun allerede nå har det grusomt, så har hun en helt ny verden i vente. 
 

Disse influencerne er for øvrig altfor opptatt av overfladiskhet og materialisme. Det er ikke bra for barn å vokse opp i. Det skapes et samfunn der man måler sin verdi i det ytre, og ikke i det naturlige og i det unike indre. 
 

Jeg oppfatter både SE og SB som veldig usikre sjeler. Jeg håper morsrollen gjør de tryggere i seg selv. 

Men altså at du har hatt det sånn, betyr ikke at alle får det sånn.

Man kan både sminke seg og trene, tiss/oppkast/neseblod har vi aldri hatt i senga og min sov også tidlig rundt. Barn er ikke like og det finnes ingen fasit på hvordan dette blir. Og får man barn med kolikk osv så finner man nok en måte å takle det også på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melody80s skrev (1 time siden):

Du er klar over at i uke 9 så er fosteret ca 2,5 - 3 cm lang og ligger fortsatt helt nede i bekkenet, mens magesekken din ligger øverst i bukhulen?
Man kan godt føle seg oppblåst, men det har ingen ting med voksende livmor å gjøre i uke 9. Veldig spesielt å si at det begynner å bli dårlig plass, når hun bare er oppblåst

IMG_6603.jpeg

Men det er mange grunner til at man har lite plass eller at det føles som lite plass. Det er ikke bare fosteret som vokser. Skjer mye i kroppen på kort tid. Så har ikke sagt at det er fosteret og livmoren alene som gjør det og det sa ikke hun heller. Det opplevde jeg ganske tidlig og har det fortsatt sånn i uke 23 så det kan du ikke si noe på hvordan ting oppleves for andre gravide og når man kjenner forskjellige ting🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
LinnHenrikke skrev (8 timer siden):

Det kvinnemennesket der blir mer og mer usmakelig. Hun har virkelig forandret seg til det negative bare på et halvt år - synd, fordi jeg likte å følge henne før. Stina har jo i mange måneder vært rammet av ekstrem kvalme, alskens symptomer, oppblåste eggstokker, hodepine, fatigue og gudene vet hva. Kvalmen de siste dagene har vært så lammende at hun i følge henne selv kun har ligget i senga og sett i taket for å overleve. Per Fredrik har under denne tiden fungert som tjeneren hennes. Løpt i butikken til alle døgnets tider og laget det som frister Stina mest den timen. Han kom for sent til en viktig avtale han hadde fordi han måtte dandere ulike dipper på et fat fordi Stina plutselig hadde lyst på nachos i et lite opphold i denne invalidiserende kvalmen sin. Nå derimot, har Per Fredrik selv blitt dårlig. Han har fått allergisk reaksjon, måtte på legevakten og har sovet dårlig i natt med en sleepscore på bare 33. Hva gjør Stina den ene dagen mannen hennes er syk og hun selv har litt energi? Jo, hun kjører full glam og drar på jentekveld! På byen! Og driter i mannen sin som er hjemme og kanskje trenger litt omsorg etter å ha stått på pinne for henne i flere måneder. Stina fremstår som et forbanna egoistisk kvinnemenneske uten omtanke for noen andre enn seg selv 

Jeg har hele tiden tenkt at Stina sikkert er en omsorgsfull og god kjæreste tilbake siden Per Fredrik er så god mot henne, men begynner ærlig talt å stusse selv. 

Håper hun leser det du skriver. Hun har seriøst drømmemannen til mange av oss, ta for faen vare på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøflusen skrev (På 28.3.2024 den 22.01):

Folk kan si hva de vil om Sophie Elise, men der har man ei som virkelig er takknemlig for graviditet, baby og alt som følger med! Blir varm i hjertet når jeg stikker innom snap og ser hva hun legger ut. Og det overskygger dumme valg og meninger! Rake motsetning av Stina som velger å klage på alt. Hun hadde kanskje hatt godt av å henge mer med Sophie Elise og lært litt. Vi får håpe og krysse fingrene for at hun ikke får bekkenløsning når kvalmen gir seg 🤞🫣 

Her er jeg faktisk enig. Unner Stina graviditeten og har heiet på de siden hun mistet første gangen, men det er veldig mye fokus på det negative nå. Sofie har kanskje en lettere graviditet(?), men hun virker både takknemlig og fokuserer på de positive tingene. Det var heller ikke så fokus på kjønn der, men de visste jo hva det var før graviditeten ble offentliggjort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...