Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Poly skrev (1 time siden):

Vet ikke om Stina har denne diagnosen men hyperemesis kan man faktisk dø av. Jeg hadde dødd uten sykehusinnleggelse.  

Er for tidlig å konkludere med at hun har det . Virker heller ikke som om hun faktisk spyr hele tiden , men at hun er kvalm hele tiden. Vet ikke om hun tar kvalmestillende nå, men hun uttalte så vidt jeg husker tidligere at sånne piller ville hun slite med å svelge . De finnes også som stikkpiller , så finnes løsninger hvis ho er villig til å prøve . I tillegg til å få intravenøst kvalmestillende hvis ingenting hjelper. Selv hatt hypermesis og man får god oppfølging av lege , jordmor og sykehus dersom man har det . Vi får håpe for Stina sin del at hun ikke har det, og at dette bare er de første mnd kvalme . Tror hun vil få enorme utfordringer hvis hun faktisk skal gå igjennom dette fram til fødsel. Det ville vi alle slite med , men S viser ikke akkurat styrke i forhold til utfordringer hun går igjennom i forhold til graviditet . Hun tok sorgene på forskudd i forhold til en hver bivirkning av prøverør behandlingen, fikk etter hva vi skal forstå hver eneste bivirkning , er nå gravid og har tydlige utfordringer i forhold til kvalme og trøtthet. Jeg synes ikke hun viser ikke stå på vilje i forhold til å gjøre situasjonen bedre enn den er for seg selv og partner.  Veldig flott at PK vil gjøre så mye for ho , men håper ho ikke bruker han helt opp. For han har stått på pinne for ho hele veien i forhold til prøverør behandling og tiden etterpå. Håper ho blir bedre framover og klarer å mestre hverdagen. Kvalme kan være veldig hemmende , men nå er hun i situasjonen så får gjøre det beste ut av det. Premien i enden er verd det . 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (37 minutter siden):

Jeg tror de fleste hadde reagert negativt til slutt  om ei venninne/familiemedlem hadde hengt i tlf i timesvis og klaget konstant- hvert dag, detaljert om den dårlige formen sin…og bjeffet tilbake om en hadde forsøkt å komme med råd eller stilt spørsmål.. det er vel litt det samme som oppstår her. Det er vel egentlig ikke det at Stina er kvalm eller at PF viser omsorg som trigger mest her, men den konstante repeteringen om det. Og for min del- så synes jeg det er frekt å snakke slik til dem som sørger for inntekten hennes. Men en kan jo bare avfølge heller da, hvertfall en stund om en blir lei av å høre på det. Å snappe, er jo jobben hennes. Mister hun «kunder» nå, eller får reaksjoner fra dem, så synes jeg hun skal ta det til seg også. Jeg vet hvertfall at jeg hadde fått beskjed fra min overordnende om jeg hadde sittet og brekt meg foran kundene mine. Hadde nok måtte gjøre noen andre arbeidsoppgaver til jeg var bedre 😆

Det som er problemet, er at det jeg skrev var nettopp ment for dem som synes at Stina skal skjerpe seg og at stakkars PF som må handle på butikken med handleliste. Noen menn gjør det gladelig og frivillig, usikker på hvorfor alt det andre kommer frem da jeg prøver å poengtere akuratt denne siden av saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (1 time siden):

Jeg har brukt min energi til å stå i jobb så lenge det var mulig. Da måtte jeg opp å sminke meg og prøve å se noenlunde oppegående ut, pluss arbeidsoppgaver.. det gjorde at jeg ble helt utslitt og tom for energi. Så da tok mannen min som hadde mer energi enn meg på seg alt av husarbeid og matlaging, frivillig vel og merke. Om man har en mannebaby som ikke klarer å ta ut av oppvaskmaskin eller lage middag (tro meg det finnes) så synes jeg man skal revurdere forholdet ja. 

Jeg er helt enig i et man bør revurdere forholdet om man har en mannebaby som ikke kan ta ut av oppvaskmaskinen/lage middag ( jeg skilte meg fra min tilslutt) , men her misforstod du meg for jeg mente at Stina burde kunne feks ta ut av oppvaskmaskinen istedenfor å sminke seg om hun er så lav på energi. Men for all del om deres forhold fungerer slik at hun kan bare velge hva hun orker og Per Fredrik fikser resten så er det helt opp til de. Men jeg synes fortsatt det er for mye syting. Og det er forskjell på å ikke ha energi igjen til husarbeid etter en arbeidsdag som du beskriver kontra Stina som ikke er i arbeid. 

Men for all del, de må legge opp sitt forhold som det passer de men jeg mener ikke at man er fritatt alt selv om man er gravid personlig.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (45 minutter siden):

Behandles som en prinsesse? Ønsket dere ikke dette barnet sammen? Og det var vel han som ha deg sine edle dråper så der kunne bli en mulighet. Hva er det med kvinner og graviditet i dag? Enkelte skal liksom bæres opp på en gullstol. Såklart det for noen er ekstra hardt å gå gravid med tanke på kvalme og andre vondter,  men dette har kvinner gjort i tusenvis/millioner av år. Og det et helt frivillig. 

Ikke nevn dette for henne da, for brått så kanskje hun merker symptomer her også.

Men hun har ingen jobb. Hun kan i motsetning til de aller fleste kvinner gjøre akkurat som hun vil. Å sminke seg når hun uansett bruker filter kunne hun da spart seg for. Kunne også fint ha droppet podkast hvis det var så ille. 

Men vet du hvorfor flere av oss egentlig reagerer på henne? Det er måten hun har snakket til sine følgere på i lang tid. Hun kan være ganske nedlatende og ufin. Og dette mot dem som er grunnen til at hun tjener penger. Og de fleste har ikke vært ufine.  Hun har også drevet og hintet til graviditet en god stund nå, men vært veldig ufin mot dem som med god intensjon har "spekulert" at hun er gravid, fordi de har ønsket det på hennes vegne. 

Derfor og mest derfor mange har fått henne i vrangstrupen.  Og da blir alt som kommer derfra bare sett på som en enorm syt. Hadde hun bare vært litt mer ydmyk så tror jeg det hadde satt henne i bedre lys.

Det er vel fortsatt slik at en kvinne går gravid og ikke "vi er gravide", vil det eller ei, så da kan man på de få måneder det gjelder være litt hjelpesløs og ta imot hjelp av dem som vil hjelpe. Mitt innlegg var nettopp ment for dem lenger oppe som lo av Stina som lå kvalm og PF som "løp" på butikken med handlelista, hva nå folk fikk hun i vrangstrupen for er forsåvidt irrelevant, da jeg synes ikke det er greit å vite hvordan en annen har det, og hvorfor/hvor inderlig den andre ønsker å hjelpe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoletta skrev (5 minutter siden):

Jeg er helt enig i et man bør revurdere forholdet om man har en mannebaby som ikke kan ta ut av oppvaskmaskinen/lage middag ( jeg skilte meg fra min tilslutt) , men her misforstod du meg for jeg mente at Stina burde kunne feks ta ut av oppvaskmaskinen istedenfor å sminke seg om hun er så lav på energi. Men for all del om deres forhold fungerer slik at hun kan bare velge hva hun orker og Per Fredrik fikser resten så er det helt opp til de. Men jeg synes fortsatt det er for mye syting. Og det er forskjell på å ikke ha energi igjen til husarbeid etter en arbeidsdag som du beskriver kontra Stina som ikke er i arbeid. 

Men for all del, de må legge opp sitt forhold som det passer de men jeg mener ikke at man er fritatt alt selv om man er gravid personlig.

Kan du godt si, jeg har som jeg allerede har skrevet ikke følgt med på hun på en stund og tydeligvis gått glipp av all "sytingen". Men å bedømme hvor dårlig hun faktisk er, og hva hun burde å fått til.. det synes jeg ikke er opp til oss. Jeg har også hatt dårlige dager da jeg prioriterte å dusje, og ble helt utslitt av den grunn., men burde jeg da heller prioritert å tatt ut av oppvaskmaskin?.. kanskje dusjing og sminking ikke er 100% det samme, for Stina tror jeg det å sminke seg er like essensielt som å dusje.. så hvordan de sammen fordeler husarbeid seg i mellom og hvor mye PF velger å stå på i denne perioden synes jeg også de skal få ha seg i mellom. Ønsker dem all hell og lykke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (52 minutter siden):

Det er vel fortsatt slik at en kvinne går gravid og ikke "vi er gravide", vil det eller ei, så da kan man på de få måneder det gjelder være litt hjelpesløs og ta imot hjelp av dem som vil hjelpe. Mitt innlegg var nettopp ment for dem lenger oppe som lo av Stina som lå kvalm og PF som "løp" på butikken med handlelista, hva nå folk fikk hun i vrangstrupen for er forsåvidt irrelevant, da jeg synes ikke det er greit å vite hvordan en annen har det, og hvorfor/hvor inderlig den andre ønsker å hjelpe. 

Jeg syns faktisk det er helt rett og naturlig å reagere nettopp pga måten hun snakker til sine følgere. Mange av dem har langt mer utfordringer enn henne pga jobb blant annet.  Og følgerene hennes er grunn til at hun kan leve et luksusliv.

Selvsagt skal mannen trå til ekstra når dama er gravid og sliter, men det finnes en grense. Spesielt hvis mannen jobber i tillegg.  

Syns heller ikke at man skal prioritere sminke hvis man er sååå syk,  men heller lage seg slitt mat når mannen er opptatt. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (15 minutter siden):

Jeg syns faktisk det er helt rett og naturlig å reagere nettopp pga måten hun snakker til sine følgere. Mange av dem har langt mer utfordringer enn henne pga jobb blant annet.  Og følgerene hennes er grunn til at hun kan leve et luksusliv.

Selvsagt skal mannen trå til ekstra når dama er gravid og sliter, men det finnes en grense. Spesielt hvis mannen jobber i tillegg.  

Syns heller ikke at man skal prioritere sminke hvis man er sååå syk,  men heller lage seg slitt mat når mannen er opptatt. 

Hun er jo generelt klagete og pysete som person da, lenge før hun ble gravid også. Men man er forskjellig, greit nok. Blir bare ekstra lett å se nå og særlig hvis man leser litt imellom linjene, hva dette egentlig dreier seg om. 
Stina har tidligere vært åpen om psykiske problemer, jeg tror mye av svaret ligger der. Hun holdt jo på sånn her inne på farmen også blant annet. Da var vel ikke graviditet et tema en gang.. 

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for meg som ikke ser 50 snap om dagen og generelt ikke fulgt med på henne i ett par måneder pga eget liv ser det yut som det har blitt "Vi som hater Stina" -tråd. Den har ikke jeg behov for å hverken følge med på eller forsvare meg i. Gleder meg til å følge med på hennes reise videre, håper hun kommer seg litt til hektene og kommer med strikk, blomster og hage innhold og det jeg likte å følge med på. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (25 minutter siden):

Hun er jo generelt klagete og pysete som person da, lenge før hun ble gravid også. Men man er forskjellig, greit nok. Blir bare ekstra lett å se nå og særlig hvis man leser litt imellom linjene, hva dette egentlig dreier seg om. 
Stina har tidligere vært åpen om psykiske problemer, jeg tror mye av svaret ligger der. Hun holdt jo på sånn her inne på farmen også blant annet. Da var vel ikke graviditet et tema en gang.. 

Er mange som sliter psykisk og allikevel klarer å oppføre seg bedre. Får divanykker av hele dama. 

Jeg bagatelliserer ikke psykiske problemer altå. For all del. Det er veldig viktig å ta seriøst. Men det er helheten hennes. 

Også skrytes det at hun er sååå sterk som holder ut av snille/naive følgere. 

Virker som om de fleste bloggere fiske etter komplimenter på hvor fantastiske de er. Og de trenger det mer enn gjennomsnittsmenneske. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (3 minutter siden):

Ja for meg som ikke ser 50 snap om dagen og generelt ikke fulgt med på henne i ett par måneder pga eget liv ser det yut som det har blitt "Vi som hater Stina" -tråd. Den har ikke jeg behov for å hverken følge med på eller forsvare meg i. Gleder meg til å følge med på hennes reise videre, håper hun kommer seg litt til hektene og kommer med strikk, blomster og hage innhold og det jeg likte å følge med på. 

Forskjell på å hate å påpeke en ufin oppførsel mot følgerene sine..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (56 minutter siden):

Er mange som sliter psykisk og allikevel klarer å oppføre seg bedre. Får divanykker av hele dama. 

Jeg bagatelliserer ikke psykiske problemer altå. For all del. Det er veldig viktig å ta seriøst. Men det er helheten hennes. 

Også skrytes det at hun er sååå sterk som holder ut av snille/naive følgere. 

Virker som om de fleste bloggere fiske etter komplimenter på hvor fantastiske de er. Og de trenger det mer enn gjennomsnittsmenneske. 

Jada, helt enig i det. Men på meg virker det som om det er mye det som ligger til grunn for at hun kanskje er som hun er. Det er ingen unnskylding for å oppføre seg dårlig mot noen, men muligens en forklaring 🤷‍♀️ man takler jo ting forskjellig, uavhengig hva det er. 
Det er jo akkurat det som er litt av greia med å eksponere seg selv som de gjør, det blir et jag om å få oppmerksomhet koste hva det koste vil. Det er vel ikke uten grunn at mange influensere sliter med det ene og det andre. Kan umulig være bra for psyken, eller livet generelt og hele tida jakte likes og viewes i alt man gjør. Burde ikke vært lov, spør du meg. En ting hva de selv velger å utsette eget liv og helse for, men mange har generelt dårlig påvirkning på veldig mange mennesker de når ut til. Det er skremmende. 

Endret av Lzzy
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodite83

Fatter ikke at PF holder ut.....men han må jo være en skikkelig tøffel høres det ut som.... Har ei venninne som har en tøffel til samboer..hun ligger i sofaen, lat som bare det, og kommanderer typen til å hente ditt og gjøre datt!! Skjønner ikke at mannfolka gidder..... det finnes andre fisk i havet altså!!  Verste jeg ser er mannfolk som bærer dama si på gullstol 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til sutrete diva. 

Synes hun var veldig søt og mer innholdsrikfør, men nå fremstår hun bare som en bortskjemt og sutrete drittunge. Bare klaging og "jeg er så sterk som står i dette" - innlegg på repeat. 

 

Irriterer meg også over den overdrevne filter bruken på snap. 

 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor hun gidder den overdrevne sminkebruken og filter. Hun har jo vist seg uten sminke både på farmen og i sminkevideoer på YT, så det er jo ikke noen hemmelighet hvordan hun ser ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun har fått seg en liten virkelighets oppfatning. To dager uten snap post og den som ble lagt ut nå var ( det kom snø i natt, den smelter og nå skal jeg ut. Ikke et smilefjes eller video av hun. Viktig å holde inntjeningen gående. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivfreisen skrev (3 minutter siden):

Tror hun har fått seg en liten virkelighets oppfatning. To dager uten snap post og den som ble lagt ut nå var ( det kom snø i natt, den smelter og nå skal jeg ut. Ikke et smilefjes eller video av hun. Viktig å holde inntjeningen gående. 

Såg selv snappen,  sånn hun beskriver seg selv er jo helt normalt med tanke på gravidteten… , realiteten og vær gravid.

Og hun hadde vært hos frisør… såh.  Lurer på hvordan hun skal takle dette i det hele tatt… Meget spesielt må jeg si. Så enig, reagerte selv på dette med snø video… Fatter ikke at det er mulig og tjene på noe sånt, men det er min mening jaffal…….. 
hun legger ut snø video mens andre har jobb, familie og masse andre forpliktelser..🥶

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hørt at man ikke skal fylle på leppene under graviditeten. Men jeg skjønner ikke helt dette. Hvorfor er det ikke anbefalt å fjerne fillers før en graviditet? Det man fyller på forsvinner jo gradvis og det går jo ut i kroppen? Eller er det noe jeg ikke skjønner her 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoletta skrev (8 timer siden):

Ble sikkert feil sitering her nå men det får stå sin prøve,, du sier lenger opp her at det minste han (partner ) kan gjøre er å ta husarbeid og  lage mat siden du lager barn 24 timer i døgnet.. Og at man da bør revurdere sitt forhold om dette ikek blir gjort ( behandlet som en prinsesse som du skrev) Men det er ikke alle som kan være hjemme på dagtid for å fore sin gravide partner, det er folk som er gravide uten partner osv osv, Disse gravide kan også være dårlige, men de aller aller fleste klarer å ordne litt selv til tross for at formen er såder. Og når du orker å kjøre til Oslo for å delta i podkast, når du orker å dusje og sminke deg.. ja da klarer du vel å gjøøre et minimum av hverdagslige ting også? Eller så kunne man byttet ut energien man brukte på dette ved å feks trykke igang robotstøvsugeren eller tømme oppvaskmaskinen. 

Jeg vet av egen erfaring at man kan være dårlig i svangerskap, har vært det selv i 3 av 4 graviditeter men det er ikke måte på hvordan denne jenta klager i mine øyne. Og denne oppførselen synes jeg lite om, både på SoMe og i RL.

Så jeg har avvfulgt selv om jeg unner de å bli gravide selv om jeg der også synes hun overdriver veldig i forhold til at de har prøvd sååå lenge osv osv.

Stopp verden, jeg er for gammel og vil av 😉

Dersom partner ikke er hjemme eller man ikke har partner, så MÅ man jo fikse det selv, men om man har en mann, og han har mulighet, så synes jeg ikke det er så mye å forvente. Hvorfor skal man lide seg igjennom det når partneren kan hjelpe? Det er jo noe av det et partnerskap dreier seg om - man hjelper og støtter hverandre når det trengs og er et team. Kvinnen lager et barn, og mannen gjør den jobben så lett som mulig for henne. 

Og dersom mannen min f.eks har influensa, men jeg er frisk, så forventer jeg selvsagt ikke at han skal gjøre noe. Da er handling, matlaging, barn og husarbeid selvsagt mitt ansvar imens han slapper av - og det samme andre veien når det er motsatt. Hvorfor skal det være noe annet når man er dårlig pga svangerskap? Da går man jo til og med igjennom det for begges skyld.

Hun orket å kjøre til Oslo og ha podcast, og snakket om at hun var glad hun klarte å gjennomføre det siden hun hadde hatt lyst så lenge og det hadde vært planlagt lenge. At man klarer det én gang, betyr ikke at man er i form til å klare alt annet i hverdagen ellers. Hun klarte ikke å dra på jentekveld f.eks. Å dusje må man jo en gang i blant uansett hvordan formen er ... Jeg er også gravid og i dårlig form - å dusje er en liten kamp hver gang, men jeg må jo tvinge meg igjennom det. Hun sminker seg ikke daglig nå, selv om det vanligvis er noe hun gjør hver dag.

Jeg synes igrunn alle dere som klager så sinnsykt over at hun blir "behandlet som en prinsesse" bare høres bitre ut over at dere ikke blir det selv. Det er meningen at menn skal behandle sin gravide kone som en prinsesse. 👸😘

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 minutt siden):

Dersom partner ikke er hjemme eller man ikke har partner, så MÅ man jo fikse det selv, men om man har en mann, og han har mulighet, så synes jeg ikke det er så mye å forvente. Hvorfor skal man lide seg igjennom det når partneren kan hjelpe? Det er jo noe av det et partnerskap dreier seg om - man hjelper og støtter hverandre når det trengs og er et team. Kvinnen lager et barn, og mannen gjør den jobben så lett som mulig for henne. 

Og dersom mannen min f.eks har influensa, men jeg er frisk, så forventer jeg selvsagt ikke at han skal gjøre noe. Da er handling, matlaging, barn og husarbeid selvsagt mitt ansvar imens han slapper av - og det samme andre veien når det er motsatt. Hvorfor skal det være noe annet når man er dårlig pga svangerskap? Da går man jo til og med igjennom det for begges skyld.

Hun orket å kjøre til Oslo og ha podcast, og snakket om at hun var glad hun klarte å gjennomføre det siden hun hadde hatt lyst så lenge og det hadde vært planlagt lenge. At man klarer det én gang, betyr ikke at man er i form til å klare alt annet i hverdagen ellers. Hun klarte ikke å dra på jentekveld f.eks. Å dusje må man jo en gang i blant uansett hvordan formen er ... Jeg er også gravid og i dårlig form - å dusje er en liten kamp hver gang, men jeg må jo tvinge meg igjennom det. Hun sminker seg ikke daglig nå, selv om det vanligvis er noe hun gjør hver dag.

Jeg synes igrunn alle dere som klager så sinnsykt over at hun blir "behandlet som en prinsesse" bare høres bitre ut over at dere ikke blir det selv. Det er meningen at menn skal behandle sin gravide kone som en prinsesse. 👸😘

Skal vi liksom bli såra nå?😄 Typisk hersketeknikk. Nei, for min del handler det om væremåten hennes, hvordan hun snakker til sine følgere. Tar ikke saklig kritikk på en grei måte, men svarer nedlatende eller blokkerer. Kan hende du liker sånne folk, men det er normalt å ikke være så begeistret for dem.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare det at Stina ikke er interessert i PF sin familie? Når og hvorfor sa hun det?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...