Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Det handler vel om noe så «enkelt» som inntjening. Jo mer de snakker og drar ut absolutt alt, jo flere reklamesnutter blir vist. Gjelder begge to. Har alltid likt paret, men det har blitt litt mye nå. Ser jo bare på denne tråden her nå, den har endret seg. Eller den  har blitt mer aktiv negativt. Er jo et symptom på  hva paret tilbyr seerne sine. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klara91 skrev (7 timer siden):

Jeg har tidligere bare fulgt Stina overfladisk her og der, men har nå fulgt de begge på Snapchat i 2 uker. At disse to passerte samtalen til Porsgrunn om egnethet er helt vanvittig 😳 En mann som åpenbart er autist. To voksne mennesker som lever så rigide liv at de bor i hver sin del av huset og kun spiser middag sammen. Vasker klær hver for seg fordi å vaske sammen er «ekkelt». Begge to bruker skjønnhetsfiltre på alt de legger ut. PelleK har oppheng på laks, vann, sleepscore og Mummi og snakker ikke om annet. Han klager over å måtte stå opp før kl 11, og må sove middagshvil den ene gangen det skjer og dagen er ødelagt. Stina er sykelig opptatt av eget utseende, redigerer seg til det ugjenkjennelige og virker som en person uten noe sosial intelligens 😳

Denne oppsummeringen her er faktisk hylende morsom😂

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 timer siden):

Og sover Stina til sånn 13-14 hver dag hele tiden?  

Nei det gjør hun ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg må presisere en ting. Det handler ikke om at vi ikke har empati for kvalmen! Vi har alle vært kvalm og vi hater det vel alle som en! 
Jeg hater å være kvalm, jeg blir faktisk helt slått ut og orker ingenting. Er livredd for oppkast også så det er faktisk det verste jeg vet. 
Men når man kan filme seg selv i evigheten,dra på podcastinnspilling,gå turer mens man filmer,gå i hagen å kose seg. Da kan man faktisk lage mat selv. 
Maten hun får er heller ikke voldsom avansert,igår var det tortilla chips med dip!! Som han måtte KOMME HJEM for å lage til henne. Dette er hinsides. 
Det blir for dumt! 
 

  • Liker 18
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten hun svarte ene følgeren på i går var forkastelig, hvem tror hun at hun er? «Giiiiiirl!!! Det er veldig søtt at du tror at jeg har energi til å dra på butikken for å handle mat, og etterpå lage maten». Søtt å tro at hun kan lage sin egen mat? 

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (9 minutter siden):

Måten hun svarte ene følgeren på i går var forkastelig, hvem tror hun at hun er? «Giiiiiirl!!! Det er veldig søtt at du tror at jeg har energi til å dra på butikken for å handle mat, og etterpå lage maten». Søtt å tro at hun kan lage sin egen mat? 

Så ufordragelig at det fins ikke ord 😅

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (3 minutter siden):

Så ufordragelig at det fins ikke ord 😅

Får håpe barnet tar etter pappaen, for han virker så snill og god. 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (12 timer siden):

PK måtte komme hjem og lage mat til henne. Hjelpes altså. Ja vi andre er super woman i full jobb, små barn og var gravid samtidig. Hvor skal dette ende?

Og dette med gutt/jente og symptomer stemte absolutt ikke hos meg heller, men jeg skrev ingenting til Stina om det for da hadde jeg vel blitt blokkert.....

Må si jeg er spent på hvordan det blir med nattevåk , såre pupper og sting . Hun fokuserer jo kun på overfladiske ting . Det er noe ekstremt hjelpesløst over henne 🥲

  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så patetisk og ufordragelig nå at jeg avfølger henne. Det er lov å ta seg sammen litt  O R K E R  I K K E ! At hun ikke ser det selv?! Tenk hvis alle som ble gravide skulle oppført seg sånn 🫣 Blir for dumt. Hun spiller jo bare, har overskudd til å gjøre det hun vil, men ikke til å gjøre de «kjedelige» tingene.
Ding ding! Reality check, lille prinsesse 

  • Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara91 skrev (17 timer siden):

Jeg har tidligere bare fulgt Stina overfladisk her og der, men har nå fulgt de begge på Snapchat i 2 uker. At disse to passerte samtalen til Porsgrunn om egnethet er helt vanvittig 😳 En mann som åpenbart er autist. To voksne mennesker som lever så rigide liv at de bor i hver sin del av huset og kun spiser middag sammen. Vasker klær hver for seg fordi å vaske sammen er «ekkelt». Begge to bruker skjønnhetsfiltre på alt de legger ut. PelleK har oppheng på laks, vann, sleepscore og Mummi og snakker ikke om annet. Han klager over å måtte stå opp før kl 11, og må sove middagshvil den ene gangen det skjer og dagen er ødelagt. Stina er sykelig opptatt av eget utseende, redigerer seg til det ugjenkjennelige og virker som en person uten noe sosial intelligens 😳

Jeg er redd for at innlegget ditt blir slettet fordi du nevner en diagnose. Men tegnene er helt tydelige, de/han legger jo selv ut innhold som sterkt indikerer at det er noe sånt.

For meg virker det som de begge kan ha sine... "utfordringer" på samme punkt.

Stina er også helt ekstrem når det kommer til rutiner, fokus på seg selv, hva hun trenger osv. Det er ikke et normalt med slikt hyperfokus på to-tre ting. Så de kjenner seg nok igjen i hverandre når det kommer til rigiditet og har en felles.., hva skal man si, forståelse av hva den andre trenger på dette punktet. Så de gir hverandre plass. Men det har aldri kommet tydelig frem for meg hva Stina gjør for PF, jeg har bare sett at han behandler henne som en prinsesse. Han virker ekstremt selvoppofrende overfor Stina. Hun har skutt gullfuglen! Min mann hadde ikke giddi å vært min personlige tjener.

Av det jeg har sett virker PF som en herlig fyr med et hjerte av gull. Stina virker litt vel utnyttende, av det vi får se. Dama klarer alt mulig annet bortsett fra å ta vare på seg selv, det trenger hun PF til å gjøre. At hun ikke forstår at følgerne reagerer på dette sier meg at det mangles sosial intelligens. Kanskje man kan sette "sosial" i parentes i setningen før denne, for det hun driver med er ikke normalt. Mye av det hun sier er ganske ekstreme greier, uten at det virker som hun forstår at det er syke ting å si. Å si til 100k folk at man ikke har interesse av svigerfamilien sin. At hun føler det er bortkastet om de får gutt... 🤪

Og jeg synes hun sykeliggjør graviditet og setter gravide i et dårlig lys, slik hun stadig setter kvinner i dårlig lys. Hun virker sinnsykt lite selvstendig og helt hinsides overfladisk. Hun har ikke godt av å bare traske hjemme i boblen sin, men jeg lurer på om det har gått så langt at hun ikke hadde klart å tilpasse seg en vanlig jobb dersom inntektene fra some falt helt bort. Dette merkelige tilrettelagte livet de lever for at hun ikke skal oppleve motstand har gjort henne ekstremt skjør.

Selv om PF virker litt rar, så har han hvertfall mye omsorg, hjerterom, ståpåvilje, kapasitet, osv. Virker ikke sykelig opptatt av seg selv, bortsett fra at hele dagen påvirkes av hvordan klokka vurderer søvnen hans. Hvis sleepscoren er 85 har han visst hatt en MYE dårligere natt enn om den gir sleepscore 90. De fleste merker ikke særlig forskjell på disse 6%...

Og når de spiser middag sammen så snakker de jo ikke, de ser på TV... Så jeg lurer på hva de egentlig har til felles. Om de klarer å samarbeide om noe og ikke fortsette på hver sin kant slik som nå, blir spennende å se når de får barn og faktisk må samarbeide. Stina kan ikke la PF ta alt ansvar mens hun klager fra sofaen. Jeg håper ikke han godtar det hvertfall.

Endret av Blåttvann
  • Liker 15
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodite83

Hvor langt er hun på vei? Trodde ikke man informerte om graviditet før det har gått 3 måneder.. for å være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra aktiviteten og innleggene i denne tråden, virker det at som Stina har klart å skape den berømte togkrasj-effekten: Uansett hvor irriterende hun oppleves er det åpenbart vanskelig å la være å se på innholdet hun legger ut. Det er sjeldent et godt utgangspunkt for en beundringsverdig og suksessfull SoMe-karriere, det er jo bare å se på Pilot-paret.. 

Jeg har sjeldent sett et par i SoMe som har en livsstil mindre rigget for å ha barn. Selv om jeg ikke tviler på at de kommer til å bli gode og omsorgsfulle foreldre, håper jeg for deres skyld at de har reflekt over hva slags valg og (ned)prioriteringer de vil gjøre når de får barn.

Som flere har påpekt er de begge meget sære på flere punkter. De lever i hver sin del av huset, har separate kjøkken og bad, lager hver sin middag som de spiser sammen i stua på kveldstid foran TVen. Å handle mat for uken har jeg aldri sett de gjøre og middagene hennes virker nesten aldri planlagt ettersom hun ukentlig drar innom butikken på slutten av dagen fordi hun ikke har lyst på noe hjemme. Hun er neat freak og rydder/vasker/støvsuger flere ganger daglig. Han er opphengt i å få nok søvn og løpe x antall kilometer på tom mage for frokost spiser han aldri. Selv på ferie lever de tilsynelatende separat for å dyrke egne interesser. De fremstår som umodne på mange plan.

Istedenfor å reflektere over magestørrelse, vektoppgang og hvor stor brystene vil bli når hun bare er gravid i uke 7+1, ville det vært langt mer interessant å høre hva slags tanker hun har om å legge sine behov og interesser til side når barnet kommer. Hvordan stiller hun (og forsåvidt PK) seg til våkenetter, kronisk søvnmangel og et lite menneske som krever 100 % av de døgnet rundt? Hvordan vil det bli å ikke ha tid til å gjøre alle de tusen små og store tingene hun har gjort til nå, alt fra å vaske sminkekoster, organisere garn, rydde huset og ikke minst det massive hageprosjektet hun har hvert år? Det hadde jeg syns var spennende å høre, men istedet velger hun ut spørsmål som utelukkende fokuserer på det overfladiske. Hvis ikke de har reflektert dypere enn dette kommer de til å gå på en massiv smell. 

Endret av Fizzypo
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (4 minutter siden):

Ut ifra aktiviteten og innleggene i denne tråden, virker det at som Stina har klart å skape den berømte togkrasj-effekten: Uansett hvor irriterende hun oppleves er det åpenbart vanskelig å la være å se på innholdet hun legger ut. Det er sjeldent et godt utgangspunkt for en beundringsverdig og suksessfull SoMe-karriere, det er jo bare å se på Pilot-paret.. 

Jeg har sjeldent sett et par i SoMe som har en livsstil mindre rigget for å ha barn. Selv om jeg ikke tviler på at de kommer til å bli gode og omsorgsfulle foreldre, håper jeg for deres skyld at de har reflekt over hva slags valg og (ned)prioriteringer de vil gjøre når de får barn.

Som flere har påpekt er de begge meget sære på flere punkter. De lever i hver sin del av huset, har separate kjøkken og bad, lager hver sin middag som de spiser sammen i stua på kveldstid foran TVen. Å handle mat for uken har jeg aldri sett de gjøre og middagene hennes virker nesten aldri planlagt ettersom hun ukentlig drar innom butikken på slutten av dagen fordi hun ikke har lyst på noe hjemme. Hun er neat freak og rydder/vasker/støvsuger flere ganger daglig. Han er opphengt i å få nok søvn og løpe x antall kilometer på tom mage for frokost spiser han aldri. Selv på ferie lever de tilsynelatende separat for å dyrke egne interesser. De fremstår som umodne på mange plan.

Istedenfor å reflektere over magestørrelse, vektoppgang og hvor stor brystene vil bli når hun bare er gravid i uke 7+1, ville det vært langt mer interessant å høre hva slags tanker hun har om å legge sine behov og interesser til side når barnet kommer. Hvordan stiller hun (og forsåvidt PK) seg til våkenetter, kronisk søvnmangel og et lite menneske som krever 100 % av de døgnet rundt? Hvordan vil det bli å ikke ha tid til å gjøre alle de tusen små og store tingene hun har gjort til nå, alt fra å vaske sminkekoster, organisere garn, rydde huset og ikke minst det massive hageprosjektet hun har hvert år? Det hadde jeg syns var spennende å høre, men istedet velger hun ut spørsmål som utelukkende fokuserer på det overfladiske. Hvis ikke de har reflektert dypere enn dette kommer de til å gå på en massiv smell. 

Lurer på hvordan det blir for de når de må flytte middagen til 16-17 (når vi dødelige spiser middag) kontra nå hvor de spiser middag kl 21 og lunsj kl 15 🤣

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Blåttvann said:

Jeg er redd for at innlegget ditt blir slettet fordi du nevner en diagnose. Men tegnene er helt tydelige, de/han legger jo selv ut innhold som sterkt iindikerer at det er noe sånt på gang.

For meg virker det som de begge kan ha sine... utfordringer på samme punkt.

Stina er også helt ekstrem når det kommer til rutiner, fokus på seg selv, hva hun trenger osv. De kjenner seg nok igjen i mye av det ssammeved hverandre når det kommer til rigiditet og har en felles.., hva skal man si, forståelse av hva den andre trenger på dette punktet. Så de gir hverandre plass. Men det har aldri kommet klart frem for meg hva Stina gjør for PF, jeg har bare sett innhold hvor han behandler henne som en prinsesse.

Av det jeg har sett virker PF som en helt herlig fyr med et hjerte av gull. Stina virker litt vel utnyttende, av det vi får se. Dama klarer alt mulig annet bortsett fra å ta vare på seg selv, det trenger hun PF til å gjøre. At hun ikke forstår at følgerne reagerer på dette sier meg at det mangles sosial intelligens der i gården. Kanskje man kan sette "sosial" i parentes i setningen før denne. For det hun driver med er ikke normalt. Mye av det hun sier er gandke ekstreme greier, uten at det virker som hun forstår at det er syke ting å si. Å si for 100k folk at man ikke har interesse av svigerfamilien sin... 🤪

Og jeg synes hun sykeliggjør graviditet og setter gravide i et dårlig lys. Hun har tidligere satt kvinner i dårlig lys, synes jeg. Hun virker ekstremt lite selvstendig og helt hinsides overfladisk. Hun har ikke godt av å bare traske hjemme, men jeg lurer på om det har gått så langt at hun ikke hadde klart å tilpasse seg en vanlig jobb dersom inntektene fra some falt helt bort. Dette ekstreme fokuset på at hun ikke skal oppleve motstand eller vanskeligheter har vel gjort henne ekstremt skjør.

Selv om PF virker litt rar, så har han hvertfall mye omsorg, hjerterom, ståpåvilje, kapasitet, osv. Virker ikke sykelig opptatt av seg selv, bortsett fra at hele dagen påvirkes av hvordan klokka hans vurderer sleepscoren hans. Hvis sleepscoren er 85 har han visst hatt en MYE dårligere natt enn om den sier 90. De fleste merker ikke særlig forskjell på 6%...

Og når de spiser middag sammen så snakker de jo ikke, de ser på TV...

Den blir nok ordentlig påvirka når de får barn i hus. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (12 minutter siden):

Den blir nok ordentlig påvirka når de får barn i hus. 😅

Klarer ikke å se for meg at to så rigide , selvopptatte mennesker , med så lav terskel for ødelagt søvn , sammen kan klare å ta vare på et spedbarn . 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NiceOrNothing said:

Klarer ikke å se for meg at to så rigide , selvopptatte mennesker , med så lav terskel for ødelagt søvn , sammen kan klare å ta vare på et spedbarn . 

De vil nok klare å ta vare på barnet, men det vil nok bli ordentlig tøft når den harde realiteten banker på døren. Det er mye de som nedprioritere og kanskje til og med gi helt avkall på. De har lenge levd en livsstil svært få egentlig kan tillate seg. Sleepscore, Hva er det? Jeg har aldri gitt den tanken energi, og jeg har en Apple Watch, men det er ikke så viktig. Det kommer netter hvor kroppen må hente seg inn igjen uansett, uavhengig av sleepscore. De er nok i den bobla hvor det å få barn har blitt veldig romantisert, og det gjelder jo kanskje de fleste som er i den samme prosessen. Husker selv hvor opptatt jeg var av klær, utstyr, flasker, smokker, men jeg tenkte overhode ikke på at jeg kom til å ha voldsomme svingninger, og hvor jævlig det var med spreng, null sleepscore, gulp (på de flotte nye klærne) osv. Det er mulig de fungerer på en annen måte enn det de velger å publisere. SoMe er en fordreining av virkeligheten og motivasjonen og funksjonen bak publisering er jo penger osv

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette kommer til å bli en kjempesmell på forholdet deres. Å få barn er virkelig en test på ett forhold. Våkennetter, endringer av rutiner og ja alt som hører ett barn til. Egne behov kommer tilslutt og vil gjøre det i mange mange år. 

Som mange andre har sagt så har hun ikke til nå belyst graviditeten positivt, bare negativt og med så mange følgere er det synd at hun kanskje "skremmer" en del med det.

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sprettballen said:

Dette kommer til å bli en kjempesmell på forholdet deres. Å få barn er virkelig en test på ett forhold. Våkennetter, endringer av rutiner og ja alt som hører ett barn til. Egne behov kommer tilslutt og vil gjøre det i mange mange år. 

Som mange andre har sagt så har hun ikke til nå belyst graviditeten positivt, bare negativt og med så mange følgere er det synd at hun kanskje "skremmer" en del med det.

Hun har nok ikke belyst graviditeten positivt, men hun tenker nok at det er det hun gjør. Hun rapporterer om hvordan hennes 1 trimester oppleves (som ikke er unikt for de fleste kvinner), og høster på den måten oppmerksomhet/omsorg og ikke minst økonomiske fordeler. Faktisk, syns jeg Sofie Elise har mer variert og positivt innhold. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (12 timer siden):

Og vi er mange som har hatt flere barn i tillegg til å være gravide i første, andre og tredje-trimester, mat må lages og barn må ivaretas. Hun er et kvarter på vei, og syter og klager over helt normale plager/symptomer x-antall gravide kvinner opplever som helt vanlige graviditetssympomer.

Det var store overskrifter i media for noen uker siden at SB hadde mistet et barn? Begynner å bli drittlei av at media skal overdrive og å kalle et embryo for barn. For oss som har mistet et barn langt uti svangerskapet er det en hån, og tror nok SB hadde satt enorm pris på de helt normale symptomene om hun faktisk hadde gått gravid i mange måneder for så å miste barnet kontra å miste på et tidspunkt de fleste knapt har oppdaget graviditet.

Kunne ikke vært mer enig. I tillegg hadde Stina overskriften «mistet babyen» to dager etter hun hadde første positive graviditetstest. 
jeg har selv mistet tidlig grunnet exu. Skal ikke si at det ikke gjør vondt å miste tidlig, det gjør kjempevondt og det å bli fratatt noe du har ønsket er grusomt. Men kunne aldri falt meg inn i kalt embryoet, baby. 
hun hadde en kjemisk graviditet, ja det gjør vondt å miste når babydrømmen ser ut til å gå i oppfyllelse. Men sånn som det blir lagt frem er det ekstremt triggende for de som har mistet sent i svangerskapet. 
Dårlig journalistikk å skrive slike overskrifter. Ikke minst misvisende. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs1 skrev (13 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig. I tillegg hadde Stina overskriften «mistet babyen» to dager etter hun hadde første positive graviditetstest. 
jeg har selv mistet tidlig grunnet exu. Skal ikke si at det ikke gjør vondt å miste tidlig, det gjør kjempevondt og det å bli fratatt noe du har ønsket er grusomt. Men kunne aldri falt meg inn i kalt embryoet, baby. 
hun hadde en kjemisk graviditet, ja det gjør vondt å miste når babydrømmen ser ut til å gå i oppfyllelse. Men sånn som det blir lagt frem er det ekstremt triggende for de som har mistet sent i svangerskapet. 
Dårlig journalistikk å skrive slike overskrifter. Ikke minst misvisende. 

Enig! Ble avfølg på begge to fra meg i dag, håper flere gjør det samme. Måte på hva man skal være med på å finansiere.. endeløst svada, nei takk! 

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...