Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

snurk skrev (På 23.3.2024 den 21.17):

Helt ærlig så skjønner jeg henne godt. Kvalme kan være utrolig lammende. Jeg var selv voldsomt kvalm i begge mine svangerskap og var også sykemeldt pga kvalme. Klarte heller ikke handle på butikken eller lage mat, hadde i aldri i livet klart å kjøre bil og venninnekveld hadde vært uaktuelt. Når jeg var gravid med mitt andre barn lå jeg på sofaen som en potetsekk hele første trimester og mannen min måtte gjøre ALT selv 🫣

Jeg og. Var helt ferdig i et av svangerskapene. Kastet opp daglig, føltes ut som jeg bestandig var sjøsyk. Lå mest helt stille og håpet det skulle gå over de første mnd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (2 timer siden):

Men jeg tenker at det spiller liten rolle om det er han eller hun som står for det meste av inntekten der. Hovedsaken er at de har til livets opphold. Å heller det livet dems eller noen av de andre influencere som må ha palasser til 20-30 millioner og dyre biler.. 

Har jeg sagt noe annet? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (1 time siden):

Jeg og. Var helt ferdig i et av svangerskapene. Kastet opp daglig, føltes ut som jeg bestandig var sjøsyk. Lå mest helt stille og håpet det skulle gå over de første mnd. 

Jeg har også opplevd dette og/eller at det å lage mat føltes helt håpløst. Ikke minst finne på hva vi skulle ha til middag. Så det kan jeg forstå på en måte. 
 

Måten hun svarte på fikk henne mest til å høres bortskjemt ut syns jeg. Tror du virkelig at jeg orker å lage middag selv eller 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 timer siden):

Jeg har også opplevd dette og/eller at det å lage mat føltes helt håpløst. Ikke minst finne på hva vi skulle ha til middag. Så det kan jeg forstå på en måte. 
 

Måten hun svarte på fikk henne mest til å høres bortskjemt ut syns jeg. Tror du virkelig at jeg orker å lage middag selv eller 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Guuuuuuuurl. Søtt at du tror jeg har energi til å dra på butikken å handle for så å stå å lage maten 👑 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med på Stina på en stund, egentlig etter at hun mista, så fikk ikke med meg at hun var gravid på nytt. Det var jo hyggelig å høre.

Jeg er selv høygravid og i forholdsvis grei form, men i starten- uke 6 til 12-13 ca holdt jeg meg laangt unna kjøkken og alt av matlaging. Alt fra tanker på middag til laging gjorde meg såå kvalm. Jeg er så glad at mannen min sto på og pleiet meg i den perioden, og jeg måtte "bestille" middag av han (kun det som fristet eller i det minste ikke gjorde meg kvalm) og han måtte sette tallerken foran meg for at jeg skulle få noe i meg. Jeg gikk ned 3 kg på den perioden (ikke mye, men strengt tatt burde man jo gått opp som gravid). Samt at nå de siste ukene før fødsel er jeg så sliten og han har stått for det aller meste av husarbeid og matlaging, handling osv. Jeg har spurt han om ikke det er slitsomt, og han sa - kroppen din jobber 24t i døgnet med å lage dette barnet vi ønsket oss, det minste han kan gjøre er å lage mat, støvsuge, vaske klær osv..  så jeg synes dere som kommenterer stygge ting om Stinas oppførsel og PFs rolle kan skjerpe dere... de mennene liker å behandle oss som prinsesser når vi bærer dems barn- men dere må kanskje revurdere deres forhold til partner. 

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fulgt med på Stina på en stund, egentlig etter at hun mista, så fikk ikke med meg at hun var gravid på nytt. Det var jo hyggelig å høre.

Jeg er selv høygravid og i forholdsvis grei form, men i starten- uke 6 til 12-13 ca holdt jeg meg laangt unna kjøkken og alt av matlaging. Alt fra tanker på middag til laging gjorde meg såå kvalm. Jeg er så glad at mannen min sto på og pleiet meg i den perioden, og jeg måtte "bestille" middag av han (kun det som fristet eller i det minste ikke gjorde meg kvalm) og han måtte sette tallerken foran meg for at jeg skulle få noe i meg. Jeg gikk ned 3 kg på den perioden (ikke mye, men strengt tatt burde man jo gått opp som gravid). Samt at nå de siste ukene før fødsel er jeg så sliten og han har stått for det aller meste av husarbeid og matlaging, handling osv. Jeg har spurt han om ikke det er slitsomt, og han sa - kroppen din jobber 24t i døgnet med å lage dette barnet vi ønsket oss, det minste han kan gjøre er å lage mat, støvsuge, vaske klær osv..  så jeg synes dere som kommenterer stygge ting om Stinas oppførsel og PFs rolle kan skjerpe dere... de mennene liker å behandle oss som prinsesser når vi bærer dems barn- men dere må kanskje revurdere deres forhold til partner. 

Bare av ren nysgjerrighet. 
Hadde du blitt underernært/dødd av sult om han ikke var tilgjengelig for deg i den perioden?  

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (21 minutter siden):

Bare av ren nysgjerrighet. 
Hadde du blitt underernært/dødd av sult om han ikke var tilgjengelig for deg i den perioden?  

Dette lurer jeg også på.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (25 minutter siden):

Bare av ren nysgjerrighet. 
Hadde du blitt underernært/dødd av sult om han ikke var tilgjengelig for deg i den perioden?  

Dette var veldig satt på spissen?! Nei hadde ikke dødd av underernæring/ sult foran kjøleskapet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (39 minutter siden):

Bare av ren nysgjerrighet. 
Hadde du blitt underernært/dødd av sult om han ikke var tilgjengelig for deg i den perioden?  

Alle har vel vett nok til å få i seg mat framfor å sulte foran kjøleskapet. Men når man kan unngå voldsomme triggere som forverrer kvalmen, så gjør man jo gjerne det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (14 minutter siden):

Dette var veldig satt på spissen?! Nei hadde ikke dødd av underernæring/ sult foran kjøleskapet. 

Virker jo sånn? Både på deg og Stina?

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (8 minutter siden):

Dette var veldig satt på spissen?! Nei hadde ikke dødd av underernæring/ sult foran kjøleskapet. 

Ble sikkert feil sitering her nå men det får stå sin prøve,, du sier lenger opp her at det minste han (partner ) kan gjøre er å ta husarbeid og  lage mat siden du lager barn 24 timer i døgnet.. Og at man da bør revurdere sitt forhold om dette ikek blir gjort ( behandlet som en prinsesse som du skrev) Men det er ikke alle som kan være hjemme på dagtid for å fore sin gravide partner, det er folk som er gravide uten partner osv osv, Disse gravide kan også være dårlige, men de aller aller fleste klarer å ordne litt selv til tross for at formen er såder. Og når du orker å kjøre til Oslo for å delta i podkast, når du orker å dusje og sminke deg.. ja da klarer du vel å gjøøre et minimum av hverdagslige ting også? Eller så kunne man byttet ut energien man brukte på dette ved å feks trykke igang robotstøvsugeren eller tømme oppvaskmaskinen. 

Jeg vet av egen erfaring at man kan være dårlig i svangerskap, har vært det selv i 3 av 4 graviditeter men det er ikke måte på hvordan denne jenta klager i mine øyne. Og denne oppførselen synes jeg lite om, både på SoMe og i RL.

Så jeg har avvfulgt selv om jeg unner de å bli gravide selv om jeg der også synes hun overdriver veldig i forhold til at de har prøvd sååå lenge osv osv.

Stopp verden, jeg er for gammel og vil av 😉

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Bare av ren nysgjerrighet. 
Hadde du blitt underernært/dødd av sult om han ikke var tilgjengelig for deg i den perioden?  

Vet ikke om Stina har denne diagnosen men hyperemesis kan man faktisk dø av. Jeg hadde dødd uten sykehusinnleggelse.  

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoletta skrev (3 minutter siden):

Ble sikkert feil sitering her nå men det får stå sin prøve,, du sier lenger opp her at det minste han (partner ) kan gjøre er å ta husarbeid og  lage mat siden du lager barn 24 timer i døgnet.. Og at man da bør revurdere sitt forhold om dette ikek blir gjort ( behandlet som en prinsesse som du skrev) Men det er ikke alle som kan være hjemme på dagtid for å fore sin gravide partner, det er folk som er gravide uten partner osv osv, Disse gravide kan også være dårlige, men de aller aller fleste klarer å ordne litt selv til tross for at formen er såder. Og når du orker å kjøre til Oslo for å delta i podkast, når du orker å dusje og sminke deg.. ja da klarer du vel å gjøøre et minimum av hverdagslige ting også? Eller så kunne man byttet ut energien man brukte på dette ved å feks trykke igang robotstøvsugeren eller tømme oppvaskmaskinen. 

Jeg vet av egen erfaring at man kan være dårlig i svangerskap, har vært det selv i 3 av 4 graviditeter men det er ikke måte på hvordan denne jenta klager i mine øyne. Og denne oppførselen synes jeg lite om, både på SoMe og i RL.

Så jeg har avvfulgt selv om jeg unner de å bli gravide selv om jeg der også synes hun overdriver veldig i forhold til at de har prøvd sååå lenge osv osv.

Stopp verden, jeg er for gammel og vil av 😉

Signere denne. Har ikke fulgt stina og kjenner ikke så mye til henne. Selvsagt en flott person på sitt.

fikk med meg hun var gravid igjen og syns det var fint for de.

Men synes hun klager noe helt sykt. Normalen er vell mann må ta tid selv og ikke bare legge seg ned.. Det er hardt… Men er faktiskt realiteten for de fleste… Har selv 4 barn og tette barn. Har nå en på 3 mnd og den gravidteten eller forsåvidt alle har jeg hatt ekstremt kvalme… alt var litt sånn æsj som Stina sier, det er vondt… Men jeg måtte gjøre ting likavell. 
Prøvde og tenka at det er bra med gravid symptomer og sunt.

Etter min mening så er den klagingen usunn og trist. For livet og med en baby er til tider krevende, kolikk f.eks og kan sikkert ikke stå flere timer og være 100% opptatt av utseende.

Personlig så er livet med baby fint. Men så priotere jeg jo vekk og stå i speilet og sminke meg evig tid.

Så håper det er innstilt på livet med baby er ikke bare rosenrødt. Er hormoner kanskje og alt mulig( sårbar) etter fødsel og med tanke på hennas historikk osv. 

Nattevåken netter og en mann som er opptatt av sleepscore eller hva det er…

og har sett litt på tideligere innlegg ang. Barn og tanker fra blogg osv. Liker overhode ikke hun er sykelig opptatt av kjønn.. Greit og ønske seg men blir du galen av det så syns jeg mest litt synd om barnet blir en gutt med tanke på hennas utalelser… en normal regel er at barnet er frisk og klarer seg.

har selv 3 gutter og jente fikk vi sist.

Var innsilt på siste og ble gutt men ble overasket… Aldri gått og vært sykelig opptatt av kjønn. Itillegg så har jeg inntrykk av verden går i grus om det blir gutt.. trist nok.

 

 

 

huff, jaja… :) 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (1 time siden):

Bare av ren nysgjerrighet. 
Hadde du blitt underernært/dødd av sult om han ikke var tilgjengelig for deg i den perioden?  

De fleste blir nok blitt fanget opp av helse og innlagt på sykehus før de hadde blitt alvorlig underernært under graviditeten. Den «dødd av sult»-kommentaren skjønner du vel selv at ikke er hovedproblemet her i Norge, men ekstremt svangerskapskvalme kan være alvorlig. Nå aner jeg ikke om det er problemet med Stina, for jeg orker ikke å se snap på snap om graviditet så følger henne ikke lengre (men skjønner godt at det er hennes hovedfokus nå). Problemet er nok uansett mer at man fort kan bli feilernært og det kan bli problematisk nok i seg selv. 

Endret av Kinder
Endret litt på en setning
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikoletta skrev (44 minutter siden):

Ble sikkert feil sitering her nå men det får stå sin prøve,, du sier lenger opp her at det minste han (partner ) kan gjøre er å ta husarbeid og  lage mat siden du lager barn 24 timer i døgnet.. Og at man da bør revurdere sitt forhold om dette ikek blir gjort ( behandlet som en prinsesse som du skrev) Men det er ikke alle som kan være hjemme på dagtid for å fore sin gravide partner, det er folk som er gravide uten partner osv osv, Disse gravide kan også være dårlige, men de aller aller fleste klarer å ordne litt selv til tross for at formen er såder. Og når du orker å kjøre til Oslo for å delta i podkast, når du orker å dusje og sminke deg.. ja da klarer du vel å gjøøre et minimum av hverdagslige ting også? Eller så kunne man byttet ut energien man brukte på dette ved å feks trykke igang robotstøvsugeren eller tømme oppvaskmaskinen. 

Jeg vet av egen erfaring at man kan være dårlig i svangerskap, har vært det selv i 3 av 4 graviditeter men det er ikke måte på hvordan denne jenta klager i mine øyne. Og denne oppførselen synes jeg lite om, både på SoMe og i RL.

Så jeg har avvfulgt selv om jeg unner de å bli gravide selv om jeg der også synes hun overdriver veldig i forhold til at de har prøvd sååå lenge osv osv.

Stopp verden, jeg er for gammel og vil av 😉

Jeg har brukt min energi til å stå i jobb så lenge det var mulig. Da måtte jeg opp å sminke meg og prøve å se noenlunde oppegående ut, pluss arbeidsoppgaver.. det gjorde at jeg ble helt utslitt og tom for energi. Så da tok mannen min som hadde mer energi enn meg på seg alt av husarbeid og matlaging, frivillig vel og merke. Om man har en mannebaby som ikke klarer å ta ut av oppvaskmaskin eller lage middag (tro meg det finnes) så synes jeg man skal revurdere forholdet ja. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (50 minutter siden):

Virker jo sånn? Både på deg og Stina?

Javell?! Din oppfatning kan vel ikke hverken jeg eller Stina påvirke. Jeg hadde sikkert overlevd på ritzkjeks, saltpinner, noe nøtter og saft. Men hadde nok heller ikke stått å laget middag til meg selv drittkvalm. Men hadde nok ikke dødd. Noen (som nevnt allerede) sliter med hyperemesis (også kalt ekstrem svangerskapskvalme) og blir innlagt på sykehus i flere uker med drypp og intravinøst. De dør nå kanskje heller ikke, vet ikke om det finnes registrerte tilfeller i norge.. men hva er poenget, når man kan få litt hjelp av noen som vil hjelpe?!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poly skrev (1 time siden):

Vet ikke om Stina har denne diagnosen men hyperemesis kan man faktisk dø av. Jeg hadde dødd uten sykehusinnleggelse.  

Hun har ikke den diagnosen. Så det blir feil sammenligning da det ikke er det samme

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke fulgt med på Stina på en stund, egentlig etter at hun mista, så fikk ikke med meg at hun var gravid på nytt. Det var jo hyggelig å høre.

Jeg er selv høygravid og i forholdsvis grei form, men i starten- uke 6 til 12-13 ca holdt jeg meg laangt unna kjøkken og alt av matlaging. Alt fra tanker på middag til laging gjorde meg såå kvalm. Jeg er så glad at mannen min sto på og pleiet meg i den perioden, og jeg måtte "bestille" middag av han (kun det som fristet eller i det minste ikke gjorde meg kvalm) og han måtte sette tallerken foran meg for at jeg skulle få noe i meg. Jeg gikk ned 3 kg på den perioden (ikke mye, men strengt tatt burde man jo gått opp som gravid). Samt at nå de siste ukene før fødsel er jeg så sliten og han har stått for det aller meste av husarbeid og matlaging, handling osv. Jeg har spurt han om ikke det er slitsomt, og han sa - kroppen din jobber 24t i døgnet med å lage dette barnet vi ønsket oss, det minste han kan gjøre er å lage mat, støvsuge, vaske klær osv..  så jeg synes dere som kommenterer stygge ting om Stinas oppførsel og PFs rolle kan skjerpe dere... de mennene liker å behandle oss som prinsesser når vi bærer dems barn- men dere må kanskje revurdere deres forhold til partner. 

Behandles som en prinsesse? Ønsket dere ikke dette barnet sammen? Og det var vel han som ha deg sine edle dråper så der kunne bli en mulighet. Hva er det med kvinner og graviditet i dag? Enkelte skal liksom bæres opp på en gullstol. Såklart det for noen er ekstra hardt å gå gravid med tanke på kvalme og andre vondter,  men dette har kvinner gjort i tusenvis/millioner av år. Og det et helt frivillig. 

Poly skrev (1 time siden):

Vet ikke om Stina har denne diagnosen men hyperemesis kan man faktisk dø av. Jeg hadde dødd uten sykehusinnleggelse.  

Ikke nevn dette for henne da, for brått så kanskje hun merker symptomer her også.

Sovushka skrev (59 minutter siden):

Jeg har brukt min energi til å stå i jobb så lenge det var mulig. Da måtte jeg opp å sminke meg og prøve å se noenlunde oppegående ut, pluss arbeidsoppgaver.. det gjorde at jeg ble helt utslitt og tom for energi. Så da tok mannen min som hadde mer energi enn meg på seg alt av husarbeid og matlaging, frivillig vel og merke. Om man har en mannebaby som ikke klarer å ta ut av oppvaskmaskin eller lage middag (tro meg det finnes) så synes jeg man skal revurdere forholdet ja. 

Men hun har ingen jobb. Hun kan i motsetning til de aller fleste kvinner gjøre akkurat som hun vil. Å sminke seg når hun uansett bruker filter kunne hun da spart seg for. Kunne også fint ha droppet podkast hvis det var så ille. 

Men vet du hvorfor flere av oss egentlig reagerer på henne? Det er måten hun har snakket til sine følgere på i lang tid. Hun kan være ganske nedlatende og ufin. Og dette mot dem som er grunnen til at hun tjener penger. Og de fleste har ikke vært ufine.  Hun har også drevet og hintet til graviditet en god stund nå, men vært veldig ufin mot dem som med god intensjon har "spekulert" at hun er gravid, fordi de har ønsket det på hennes vegne. 

Derfor og mest derfor mange har fått henne i vrangstrupen.  Og da blir alt som kommer derfra bare sett på som en enorm syt. Hadde hun bare vært litt mer ydmyk så tror jeg det hadde satt henne i bedre lys.

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovushka skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke fulgt med på Stina på en stund, egentlig etter at hun mista, så fikk ikke med meg at hun var gravid på nytt. Det var jo hyggelig å høre.

Jeg er selv høygravid og i forholdsvis grei form, men i starten- uke 6 til 12-13 ca holdt jeg meg laangt unna kjøkken og alt av matlaging. Alt fra tanker på middag til laging gjorde meg såå kvalm. Jeg er så glad at mannen min sto på og pleiet meg i den perioden, og jeg måtte "bestille" middag av han (kun det som fristet eller i det minste ikke gjorde meg kvalm) og han måtte sette tallerken foran meg for at jeg skulle få noe i meg. Jeg gikk ned 3 kg på den perioden (ikke mye, men strengt tatt burde man jo gått opp som gravid). Samt at nå de siste ukene før fødsel er jeg så sliten og han har stått for det aller meste av husarbeid og matlaging, handling osv. Jeg har spurt han om ikke det er slitsomt, og han sa - kroppen din jobber 24t i døgnet med å lage dette barnet vi ønsket oss, det minste han kan gjøre er å lage mat, støvsuge, vaske klær osv..  så jeg synes dere som kommenterer stygge ting om Stinas oppførsel og PFs rolle kan skjerpe dere... de mennene liker å behandle oss som prinsesser når vi bærer dems barn- men dere må kanskje revurdere deres forhold til partner. 

Jeg tror de fleste hadde reagert negativt til slutt  om ei venninne/familiemedlem hadde hengt i tlf i timesvis og klaget konstant- hvert dag, detaljert om den dårlige formen sin…og bjeffet tilbake om en hadde forsøkt å komme med råd eller stilt spørsmål.. det er vel litt det samme som oppstår her. Det er vel egentlig ikke det at Stina er kvalm eller at PF viser omsorg som trigger mest her, men den konstante repeteringen om det. Og for min del- så synes jeg det er frekt å snakke slik til dem som sørger for inntekten hennes. Men en kan jo bare avfølge heller da, hvertfall en stund om en blir lei av å høre på det. Å snappe, er jo jobben hennes. Mister hun «kunder» nå, eller får reaksjoner fra dem, så synes jeg hun skal ta det til seg også. Jeg vet hvertfall at jeg hadde fått beskjed fra min overordnende om jeg hadde sittet og brekt meg foran kundene mine. Hadde nok måtte gjøre noen andre arbeidsoppgaver til jeg var bedre 😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (På 24.3.2024 den 17.34):

Hva mener hun med å ta innover seg at hun er gravid? ( Ta innover seg at hun mistet, ta innover meg, ta innover meg ta innov…) Hun snakker da ikke om annet enn graviditet og symptomer så er det noe hun har gjort så er det å ta det innover seg! 
 

Og tenk å forvente at hun skal lage seg mat selv da, gitt! 

Må bare le ,hun ser jo ikke skogen for bare trær 🙃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...