Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Silje får passet sitt påskrevet for at hun ber Stina lage mat selv 🤣 

Lord give me strength,å høre på henne begrunne hvor slitsomt det er å først dra å handle for å så lage mat er seriøst hilarious. Vi som jobber og har barn samtidig som vi er gravide må være utenomjordiske aliens. Med superkrefter. 

Oi! Såklart kan man ikke handle eller lage mat som gravid.. det bør man jo kunne forstå 😅

Jeg skjønner at hun er sliten/trøtt/kvalm, men når man er hjemme hele dagen så burde man kunne klare å lage sin egen mat. Hun har energi til podcast, men alt annet er vanskelig. Har alltid likt Stina, men nå er det så mye negativ hele tiden. Hadde gledet meg til å følge henne i graviditeten, men så langt har det ikke vært noe bra innhold.. kun klaging. 

Hun lurte tidligere i dag på hvordan hun skulle få energi til jentekveld + kjøring 2t. Flere jeg kjenner har 30/40 min reisevei til jobb  for deretter å tilbringe dagen PÅ jobb! Kanskje til og med toppe ettermiddagen med å hente i barnehagen og hjem til ettermiddagskaoset 😅

  • Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig så skjønner jeg henne godt. Kvalme kan være utrolig lammende. Jeg var selv voldsomt kvalm i begge mine svangerskap og var også sykemeldt pga kvalme. Klarte heller ikke handle på butikken eller lage mat, hadde i aldri i livet klart å kjøre bil og venninnekveld hadde vært uaktuelt. Når jeg var gravid med mitt andre barn lå jeg på sofaen som en potetsekk hele første trimester og mannen min måtte gjøre ALT selv 🫣

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanneli skrev (1 time siden):

Oi! Såklart kan man ikke handle eller lage mat som gravid.. det bør man jo kunne forstå 😅

Jeg skjønner at hun er sliten/trøtt/kvalm, men når man er hjemme hele dagen så burde man kunne klare å lage sin egen mat. Hun har energi til podcast, men alt annet er vanskelig. Har alltid likt Stina, men nå er det så mye negativ hele tiden. Hadde gledet meg til å følge henne i graviditeten, men så langt har det ikke vært noe bra innhold.. kun klaging. 

Hun lurte tidligere i dag på hvordan hun skulle få energi til jentekveld + kjøring 2t. Flere jeg kjenner har 30/40 min reisevei til jobb  for deretter å tilbringe dagen PÅ jobb! Kanskje til og med toppe ettermiddagen med å hente i barnehagen og hjem til ettermiddagskaoset 😅

Dette høres ut som et "mannesvar" á la "å være gravid er ingen sykdom". Her må vi heller backe hverandre litt og fremheve at graviditet kan være tøft, så det ingen selvfølgelighet at man greier å gjøre hverdagslige ting som å lage mat selv om man bare er hjemme hele dagen. Holdninger som dette får jeg frysninger av.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (1 time siden):

Huff, så ille 🙈 da hadde det blitt med et barn tror jeg. Men jeg har faktisk også hørt at man ofte er mer dårlig med jenter, men ingen «regel» uten unntak 🤷‍♀️ kjerringråd burde kanskje heller brukes mot kvalme, tenker nå jeg da.. 

Ja, det var helt grusomt ! Ble siste svangerskap, var heldigvis bare vanlig kvalm med de andre . 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gravid selv og vet at første trimester kan være hardt. Og at det er veldig inviduelt. Men at hun kan dra til Oslo å spille inn podcast, eller dra på shopping, men ikke lage sin egen mat engang. Det er rart.

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (22 minutter siden):

Dette høres ut som et "mannesvar" á la "å være gravid er ingen sykdom". Her må vi heller backe hverandre litt og fremheve at graviditet kan være tøft, så det ingen selvfølgelighet at man greier å gjøre hverdagslige ting som å lage mat selv om man bare er hjemme hele dagen. Holdninger som dette får jeg frysninger av.

Enig, hadde selv svangerskapskvalme til uke 20. Litt av grunnen til at det er så vanskelig å handle og lage mat er jo rett og slett at alt er skikkelig ekkelt. Hadde aversjon mot det meste av vanlig mat, og etter en stund mislikte jeg plutselig de få tingene jeg tidligere hadde likt. Orket ikke å se på de matvarene på butikken engang. Det var et evig slit! Aversjonene var der konstant, selv om formen kunne være grei enkelte dager.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snurk skrev (1 time siden):

Helt ærlig så skjønner jeg henne godt. Kvalme kan være utrolig lammende. Jeg var selv voldsomt kvalm i begge mine svangerskap og var også sykemeldt pga kvalme. Klarte heller ikke handle på butikken eller lage mat, hadde i aldri i livet klart å kjøre bil og venninnekveld hadde vært uaktuelt. Når jeg var gravid med mitt andre barn lå jeg på sofaen som en potetsekk hele første trimester og mannen min måtte gjøre ALT selv 🫣

 

Mippiie123 skrev (11 minutter siden):

Har vært gravid selv og vet at første trimester kan være hardt. Og at det er veldig inviduelt. Men at hun kan dra til Oslo å spille inn podcast, eller dra på shopping, men ikke lage sin egen mat engang. Det er rart.

Jeg tenker hun kan ikke lage mat men filme seg og snakke så mye orker hun . Det er like utmattende snakke når en er dårlig , så burde spare energi sin for å lage seg mat . 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte henne snakke om ingefær. Og man kan spise vanlig ingefær , men holde seg unna konsentrerte ingefærshots! Puh måtte bare få det ut! 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara91 skrev (30 minutter siden):

Jeg har tidligere bare fulgt Stina overfladisk her og der, men har nå fulgt de begge på Snapchat i 2 uker. At disse to passerte samtalen til Porsgrunn om egnethet er helt vanvittig 😳 En mann som åpenbart er autist. To voksne mennesker som lever så rigide liv at de bor i hver sin del av huset og kun spiser middag sammen. Vasker klær hver for seg fordi å vaske sammen er «ekkelt». Begge to bruker skjønnhetsfiltre på alt de legger ut. PelleK har oppheng på laks, vann, sleepscore og Mummi og snakker ikke om annet. Han klager over å måtte stå opp før kl 11, og må sove middagshvil den ene gangen det skjer og dagen er ødelagt. Stina er sykelig opptatt av eget utseende, redigerer seg til det ugjenkjennelige og virker som en person uten noe sosial intelligens 😳

Altså, jeg er ikke nødvendigvis uenig i noe av dette. Det er utvilsomt sært, men det er jo ikke noe her som bør være diskvalifiserende hos en IVF-klinikk? Alle har sine særheter, deres kommer bare veldig godt fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mippiie123 skrev (1 time siden):

Har vært gravid selv og vet at første trimester kan være hardt. Og at det er veldig inviduelt. Men at hun kan dra til Oslo å spille inn podcast, eller dra på shopping, men ikke lage sin egen mat engang. Det er rart.

Og vi er mange som har hatt flere barn i tillegg til å være gravide i første, andre og tredje-trimester, mat må lages og barn må ivaretas. Hun er et kvarter på vei, og syter og klager over helt normale plager/symptomer x-antall gravide kvinner opplever som helt vanlige graviditetssympomer.

Det var store overskrifter i media for noen uker siden at SB hadde mistet et barn? Begynner å bli drittlei av at media skal overdrive og å kalle et embryo for barn. For oss som har mistet et barn langt uti svangerskapet er det en hån, og tror nok SB hadde satt enorm pris på de helt normale symptomene om hun faktisk hadde gått gravid i mange måneder for så å miste barnet kontra å miste på et tidspunkt de fleste knapt har oppdaget graviditet.

Endret av K_mb
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara91 skrev (31 minutter siden):

Jeg har tidligere bare fulgt Stina overfladisk her og der, men har nå fulgt de begge på Snapchat i 2 uker. At disse to passerte samtalen til Porsgrunn om egnethet er helt vanvittig 😳 En mann som åpenbart er autist. To voksne mennesker som lever så rigide liv at de bor i hver sin del av huset og kun spiser middag sammen. Vasker klær hver for seg fordi å vaske sammen er «ekkelt». Begge to bruker skjønnhetsfiltre på alt de legger ut. PelleK har oppheng på laks, vann, sleepscore og Mummi og snakker ikke om annet. Han klager over å måtte stå opp før kl 11, og må sove middagshvil den ene gangen det skjer og dagen er ødelagt. Stina er sykelig opptatt av eget utseende, redigerer seg til det ugjenkjennelige og virker som en person uten noe sosial intelligens 😳

Jeg har ikke fulgt PF noe særlig, så kan ikke uttale meg stort om ham, men dersom han skulle være autist - mener du det diskvalifiserer ham fra å kunne bli en god pappa?

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke fulgt PF noe særlig, så kan ikke uttale meg stort om ham, men dersom han skulle være autist - mener du det diskvalifiserer ham fra å kunne bli en god pappa?

Han virker nå iallefall mer enn omsorgsfull nok, jeg følger han mer enn henne.. og synes han til stadighet flyr hit og dit og ordner for alle rundt seg.. hvertfall det jeg har fått med meg. 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fulgt PF noe særlig, så kan ikke uttale meg stort om ham, men dersom han skulle være autist - mener du det diskvalifiserer ham fra å kunne bli en god pappa?

Nei, absolutt ikke :) Mange autister er høytfungerende og helt supre foreldre. Det som vekker bekymring hos meg er at han brukte en hel dag på å klage på at «dagen var fullstendig ødelagt» fordi han måtte stå opp før kl 11 for å dra på ultralyd 😳 Han klagde over dette x antall ganger og måtte i tillegg sove på ettermiddagen for å hente seg inn. På den ultralyden skulle de få vite om embryoet faktisk hadde festet seg - kanskje en av de viktigste avtalene han hadde i løpet av livet, og allikevel går dagen hans så i knas fordi han måtte stå opp før planlagt tid 😳 Jeg tenker med gru på hvordan det blir nå de da får en baby som er våken til alle døgnets tider og hvordan dette vil påvirke hverdagen hans som er så ekstremt rutinepreget. 

Endret av Klara91
  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sover Stina til sånn 13-14 hver dag hele tiden?  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt på en stund er hvorfor Stina aldri er med på besøk til PF sin familie 🤔 hun var ikke med i familiebursdag dit, og ikke med i juleselskap. Og heller aldri med når han bare besøker moren sin, noe han gjør ofte.

 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror absolutt at PF blir en god far, han virker som en veldig omsorgsfull person. Han er ofte hos moren sin og hjelper henne, og leser til og med høyt for henne når han er der. Og han gjør jo alt som Stina ber om selvfølgelig, og litt til…

Jeg har også stusset veldig på at Stina aldri er med PF når han besøker moren. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (25 minutter siden):

Jeg tror absolutt at PF blir en god far, han virker som en veldig omsorgsfull person. Han er ofte hos moren sin og hjelper henne, og leser til og med høyt for henne når han er der. Og han gjør jo alt som Stina ber om selvfølgelig, og litt til…

Jeg har også stusset veldig på at Stina aldri er med PF når han besøker moren. 

Stina har jo uttalt tidligere at hun ikke har noe interesse av PF sin familie. Hun forventer derimot at han stiller opp når hun har den årlige julelunsjen med hennes familie ref bloggen hennes. Så ja, at noen stusser på egnethet over her kan jeg forstå 😅

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (41 minutter siden):

Stina har jo uttalt tidligere at hun ikke har noe interesse av PF sin familie. Hun forventer derimot at han stiller opp når hun har den årlige julelunsjen med hennes familie ref bloggen hennes. Så ja, at noen stusser på egnethet over her kan jeg forstå 😅

Har hun sagt det??? 😳 Men er ikke broren hans innom der, eller husker jeg helt feil… 

Endret av Lzzy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler hun gjør seg verre enn det hun er eller tror det psykisk pga hun ønsker det så sterkt å få baby at alle symptomer etc er verre enn det de er. Hvis det gir mening?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...