Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Harnoejegvilsi skrev (44 minutter siden):

Ingen barn er like. Men det som ER likt er at livet ditt endres for alltid i det øyeblikket man blir foreldre. Og DET tror jeg mange ikke reflekterer nok rundt. Å få barn er å være bekymret resten av ens liv. Å få barn er såpass endrende at skilsmisseraten eller å oppløse et samboerskap er skyhøyt de tre første årene av barnets liv. Nettopp fordi småbarnstilværelsen ER krevende. Å tro at alt bare blir å være enkelt er naivt. Det er sikkert mange parforhold som er dårligere enn Stina og Per Fredrik sitt. Men når jeg ser hvor egosentrisk Stina er, og Per Fredriks oppheng i sleepscore og søvn, blir jeg litt bekymret på dems vegne. 

Men den dagen de har barnet i armene så vil de nok tenke anderledes. Alle gjør jo det. Er få som skjønner hva det vil si og ha barn før de får nummer 1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eli Si skrev (2 timer siden):

Er helt sikker på at stina blir en god mamma. Heldigvis har jeg sluppet å bli gjort sånn til latter av fremmede gjennom mine graviditeter. Tenk å ligge på barsel med  kvinner man ikke kjenner som også nettopp har født og man deler erfaringer så får man sånt som dette dytta opp i trynet. 

Du har vel heller ikke delt så i detalj, at vi vet at spermkvaliteten til typen din er så bra, at legen ikke har sett maken før?

Du har kanskje heller ikke delt hver gang du og typen hadde samleie?

Du har heller kanskje ikke delt ALT du føler, hver minste nerve og følelse logges og snappes(mest for å generere penger).  

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (12 minutter siden):

Du har vel heller ikke delt så i detalj, at vi vet at spermkvaliteten til typen din er så bra, at legen ikke har sett maken før?

Du har kanskje heller ikke delt hver gang du og typen hadde samleie?

Du har heller kanskje ikke delt ALT du føler, hver minste nerve og følelse logges og snappes(mest for å generere penger).  

Det kan jo ikke sammenlignes for jeg har ikke en snapkanal der jeg har sagt at det er jobben min og at jeg skal dele alt. Hun er jo også åpen om at det er der hun tjener penger (Snap). Stiller meg forsåvidt helt anderledes hvis kanalen hadde vært å prakke på hvermannsen ræl, umerket reklame, utlevering av barn osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Jeg tror de er såpass oppegående at de fatter at livet endrer seg med tanke på søvn og alt når den tid kommer. ALLE er egoistiske til den dagen man får ett barn og da endrer (forhåpentligvis) de fleste seg og retter seg etter barnet. Man MÅ kunne gi folk en sjanse! Er ennå lenge igjen av graviditeten så da får de da fortsette å surre med sine prosjekter til barnet er født. 

Er ALLE som ikke har barn egoistiske? Hvor dumt sagt var ikke dette? 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Er ALLE som ikke har barn egoistiske? Hvor dumt sagt var ikke dette? 

Med det mener jeg at man er opptatt med sine hobbyer og er opptatt av sine behov. Løgn å påstå man ikke er en smule selvopptatt når man ikke har ett barn å tenke på. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Er enig i mye av det du skriver. Det Er viktig for SB og dele rundt denne prosessen. Det samme gjorde. Pilotfrue. Jeg følger ikke med så mye nå om dAgen fordi dette med alle plager blir litt mye. Men er nok mange som liker og følge med på det også 

Dersom det stemmer at hun har kommet først i kø til behandling pga navn så blir dette helt feil. Men ingen her inne vet fasiten på dette så det blir bare spekulasjoner 

Pilotfrue delte via bloggen, da begrenset det seg av naturlige årsaker. 1-3 innlegg pr dag. Denne snappingen fra Stina ( og andre forsåvidt) er så gjentagende, repeterende  og detaljert at det nesten er facinerende at det går an. Men som du sier, noen liker sikkert det også. Jeg tenker at det bare er å avfølge eller ikke følge med en periode om det blir for mye. Som du også sier.
Jeg tror hun holder på å «lande» nå etter, for henne- en lang periode med nedturer og frykt for aldri å bli gravid. Og så reagerer hun ikke helt som «vi» forventer nå. Jeg håper hun snart føler seg trygg nok på at dette går veien- slik at hun kan rette fokus litt mer ut mot andre rundt seg. 

Og jeg fikk med meg- siden det var litt diskusjon lenger oppe i tråden her ang gravid eller bare oppblåst- at hun sa at hun var spent på om magen ble mindre igjen for så å bli større ( hun regnet med det) , så hun er jo klar over at den er oppblåst og ikke bare «gravid». 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pidla skrev (3 timer siden):

Nå hørtes jeg ut som de jeg selv hater som sier "Skjerp deg, graviditet er ingen sykdom!" Var ikke det jeg mente. Jeg mente at å være gravid er noe positivt, men Stina får det til å høres ut som verdens verste ting.

For noen er det også det. Ikke sikkert Stina blir en av de som liker å gå gravid. Kjenner flere som hatet å gå gravid. Jeg elska det. Vi er alle forskjellige.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Med det mener jeg at man er opptatt med sine hobbyer og er opptatt av sine behov. Løgn å påstå man ikke er en smule selvopptatt når man ikke har ett barn å tenke på. 

Selvopptatt er faktisk foreldre også, men mange er mer begrenset pga barn. Men Selvopptatt er mange foreldre. Løgn å påstå at foreldre flest ikke er selvopptatte.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (30 minutter siden):

Selvopptatt er faktisk foreldre også, men mange er mer begrenset pga barn. Men Selvopptatt er mange foreldre. Løgn å påstå at foreldre flest ikke er selvopptatte.

Aldri sagt at foreldre ikke er selvopptatt,men man kan ikke være selvopptatt i like stor grad som før barn. Men man har alltid egne behov som må dekkes. Livet stopper ikke selv om man får barn. 

Endret av Sunfl0wer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Aldri sagt at foreldre ikke er selvopptatt,men man kan ikke være selvopptatt i like stor grad som før barn. Men man har alltid egne behov som må dekkes. Livet stopper ikke selv om man får barn. 

Når man får barn så har man ingen andre valg nei. Det skulle jo bare mangle. Men selvopptatt er de og barnkortet bruker de for alt det er verdt. Noe mange i omgivelsene får merke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melody80s skrev (9 timer siden):

Her er altså livmor og foster i uke 9. 

IMG_6607.jpeg

Ja, men det er vanlig å føle at man blir fortere mett, man føler seg full i magen, selv i første trimester, da indre organer hos mor flytter seg oppover for å gjøre plass til ett voksende foster og også pga luft i magen. Det er mye som skjer inni kroppen til mor de første ukene. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (15 timer siden):

For noen er det også det. Ikke sikkert Stina blir en av de som liker å gå gravid. Kjenner flere som hatet å gå gravid. Jeg elska det. Vi er alle forskjellige.

Jeg er en av de som hatet det. Kunne født månedlig om jeg bare fikk slippe graviditet.

Første svangerskap var «enkelt» uten andre plager enn et litt slitent bekken på slutten. Hatet likevel hvert sekund, for jeg følte meg ikke vel, og jeg var redd hele tiden.

Jeg hadde ikke prøvd lenge, eller i det hele tatt, men hadde nettopp hatt en exu og mistet en eggleder. Da jeg ble gravid like etterpå så var jeg sikker på at det samme skjedde igjen, og den «angsten» fulgte meg gjennom hele svangerskapet, til tross for ultralyder hvor alt var fint.

Hadde ikke den redselen med nummer to, men da var jeg kvalm og fikk tidlig vondt i rygg og bekken, så trivdes ikke da heller😅 

Jeg synes ikke graviditet er magisk og fantastisk, selv om jeg selvfølgelig elsker barna mine, og er takknemlig for at jeg fikk dem. For meg var det noen deprimerende måneder, og sånn er det bare for noen.

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snurk skrev (23 timer siden):

Hvis dere oppriktig mener at dere har dårlig plass i magesekken i uke 8+0 så er det bare å ønske lykke til med siste del av svangerskapet ...

Enig 😂 tenkte ikke over graviditeten engang før jeg hadde vært på ultralyd ( uke 17-18) småtrøtt og kvalm ja, men ingen særbehandling av noe slag, å full jobb og skole . Graviditet er jo en naturlig ting som kvinner har gjort i tusenvis av år i tillegg til å leve et (normalt ) liv . Helt spesielt å se noen findyrke hver minste lille ting og brodere det ut. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (51 minutter siden):

Enig 😂 tenkte ikke over graviditeten engang før jeg hadde vært på ultralyd ( uke 17-18) småtrøtt og kvalm ja, men ingen særbehandling av noe slag, å full jobb og skole . Graviditet er jo en naturlig ting som kvinner har gjort i tusenvis av år i tillegg til å leve et (normalt ) liv . Helt spesielt å se noen findyrke hver minste lille ting og brodere det ut. 

Så fint at DU hadde det relativt enkelt,men sånn er det ikke for alle. Folk burde fatte at alle graviditeter er forskjellige og kvinner takler det forskjellig. Skjønner ikke poenget med å "konkurrere" i å ha den enkleste eller tøffeste graviditeten men heller ha forståelse for at det ikke er en fasit for dette. 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Så fint at DU hadde det relativt enkelt,men sånn er det ikke for alle. Folk burde fatte at alle graviditeter er forskjellige og kvinner takler det forskjellig. Skjønner ikke poenget med å "konkurrere" i å ha den enkleste eller tøffeste graviditeten men heller ha forståelse for at det ikke er en fasit for dette. 

Poenget mitt er at en graviditet er like naturlig som snø om vinteren . Det er ingen fasit nei, men det har blitt en greie at folk får hang up på det. Verdens mest naturlige tilstand . Ingen av oss hadde vært her idag dersom graviditet var så «vanskelig « 😂

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt er at en graviditet er like naturlig som snø om vinteren . Det er ingen fasit nei, men det har blitt en greie at folk får hang up på det. Verdens mest naturlige tilstand . Ingen av oss hadde vært her idag dersom graviditet var så «vanskelig « 😂

Litt enkel måte å se det på. Ja,det er naturlig og man kommer seg åpenbart igjennom det,men er veldig tøft for mange mens det står på og det burde man ha respekt for. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Litt enkel måte å se det på. Ja,det er naturlig og man kommer seg åpenbart igjennom det,men er veldig tøft for mange mens det står på og det burde man ha respekt for. 

Har respekt for det. Å mange har det vanskelig . Men man får jo mer det man fokuserer på. Å fokuserer man på vansker , vel .. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (20 minutter siden):

Poenget mitt er at en graviditet er like naturlig som snø om vinteren . Det er ingen fasit nei, men det har blitt en greie at folk får hang up på det. Verdens mest naturlige tilstand . Ingen av oss hadde vært her idag dersom graviditet var så «vanskelig « 😂

Det er ikke alle steder det er snø på vinteren. Argumentet ditt er så dårlig. Det er naturlig ja. Men hva vet du om enkle/vanskelige graviditeter i tidligere år? Å være gravid kan være dødelig uten den oppfølginga som kvinner får nå. Vær litt grei. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannahbananas skrev (3 timer siden):

Ja, men det er vanlig å føle at man blir fortere mett, man føler seg full i magen, selv i første trimester, da indre organer hos mor flytter seg oppover for å gjøre plass til ett voksende foster og også pga luft i magen. Det er mye som skjer inni kroppen til mor de første ukene. 

Ja, man kan føle seg stappa fordi man er oppblåst, men hun sitter og stryker kjærlig på sin oppblåste mage og sier at «det begynner å bli dårlig plass til mat». Det er en veldig spesiell måte å beskrive at man er oppblåst på, mer vanlig når man beskriver at livmoren begynner å presse mot mellomgulvet.. Poenget er jo at hun oppfører seg som om hun er 34 uker på vei og hun har jo knapt startet svangerskapet. Mange vet ikke engang at er gravide enda engang når de er 8 uker og 0 dager gravid, som hun faktisk var den dagen hun sa det var blitt dårlig plass. 
Hun sykeliggjør graviditet og ivf prosessen. Alt med henne er så voldsomt og mye. 

  • Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...