Gå til innhold

Han fridde med pikken - Helt knust nå :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han kunne jo fridd litt romantisk ved å spørre deg over en koselig middag. Hadde ikke trengt å gå ned på kne engang. Dette var bare teit. Jeg hadde droppet sugejobben, ledd og sagt nei takk. Vil ikke gifte meg hvis det er sånn du frir. Vi får gifte oss når du vokser opp. Så hadde jeg gått ut av rommet :) 

Anonymkode: 4c8b6...7d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mange som synes dette var kurant el til og med et morsomt og bra frieri, ikke får med dere er

- frieren kjenner ikke bruden sin, eller bryr seg ikke om hva hun føler eller hva som gleder henne; han lot en sjanse til å sende henne til den syvende himmel gå fra seg med vilje 

- prioriterte kompisene; det var de han fridde for. For han er så macho må vite at han kan ikke leve med at kompisene tror han kan være romantisk, eller bare grei, så han fant en måte å fri på som ivaretar hans rå-gutte-humor-image overfor kompisene. Frieriet var altså skreddersydd for dem.

- altså; han ofret damens glede for å være kul for Guttegjengen.

Dette er et varselflagg - ville ikke giftet meg før fyren vokste seg ut av dette. Dere som synes det var glimrende: Joda, det er ekteskapet som teller; men hvem vil ha et ekteskap - og potensielt barn - med en fyr som prioriterer slik? Ikke jeg, det finnes flere fisk i havet.

Anonymkode: 56b3e...b6e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg hadde synes det var vulgært og dumt. At noen her synes det hadde vært moro er helt ok, men hvis ikke mannen min kjente meg bedre er jo et faresignal. Hvis mannen til TS vet hvor viktig dette er for henne og at hun ønsker seg noe romantisk, hvorfor ikke prøve å gi det til henne? 

Det blir som at jeg skulle gi Tottenham-billetter til mannen min i bursdagsgave, når det han ønsker seg er å se ManU. For min del spiller det jo ingen rolle hvilket lag vi ser - men det betyr noe for ham.

Anonymkode: 85aaa...982

Her er du inne på et spor som mange overser. Dog tror jeg ikke at det automatisk er et faresignal. De aller fleste vil i løpet av perioden med en partner gå på en smell i form av å misforstå interessen eller tolke signaler feil. (Jeg har tidligere i tråden spurt TS om hun har vært mer spesifikk i sitt ønske om frieri, eller om ønsket bare var at det skulle være romantisk?)

Et godt eksempel på at ulik interesse medfører feilvurderinger er reklamen for Jarlsberg. Der det for den ene er veldig viktig at gulost er av en spesiell type, mens for den andre som ikke deler samme lidenskap for denne detaljen, er vurderingen "samma det vel?"

Jeg tror du finner mange eksempler på de som kjøper en feil fotballtrøye/strikkesett/vesle/leketøy/spill/etc til kjæresten, nettopp fordi interessen ikke selv finnes og man da ikke ser viktigheten av detaljen. Og man oppfatter da ikke nødvendigvis forskjellen i detaljen som er viktig heller. Fordi interessen ikke er der.

TS ønsket et romantisk frieri. Kjæresten mener sikkert at hans frieri er romantisk. Men han har bommet. Slikt skjer. Det trenger overhodet ikke være et faresignal (men kan være det), men heller en grunn til å kommunisere bedre med hverandre. Der kan det like gjerne være TS som har sviktet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mange som synes dette var kurant el til og med et morsomt og bra frieri, ikke får med dere er

- frieren kjenner ikke bruden sin, eller bryr seg ikke om hva hun føler eller hva som gleder henne; han lot en sjanse til å sende henne til den syvende himmel gå fra seg med vilje 

- prioriterte kompisene; det var de han fridde for. For han er så macho må vite at han kan ikke leve med at kompisene tror han kan være romantisk, eller bare grei, så han fant en måte å fri på som ivaretar hans rå-gutte-humor-image overfor kompisene. Frieriet var altså skreddersydd for dem.

- altså; han ofret damens glede for å være kul for Guttegjengen.

Dette er et varselflagg - ville ikke giftet meg før fyren vokste seg ut av dette. Dere som synes det var glimrende: Joda, det er ekteskapet som teller; men hvem vil ha et ekteskap - og potensielt barn - med en fyr som prioriterer slik? Ikke jeg, det finnes flere fisk i havet.

Anonymkode: 56b3e...b6e

Kompiser? Her må jeg har gått glipp av info. Er dette noe han og kompisene har snekret sammen? 

Eller er det noe du har laget som en sannhet i ditt hode?

Anonymkode: 876b6...0ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompiser? Her må jeg har gått glipp av info. Er dette noe han og kompisene har snekret sammen? 

Eller er det noe du har laget som en sannhet i ditt hode?

Anonymkode: 876b6...0ce

Noe som er mer vanlig enn uvanlig her på KG. 

Derfor kunne jeg godt ha tenkt meg en respons fra TS på mitt innlegg på forrige side. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men TS har en annen AB kode enn personen som sier egne innlegg er spredt på fb. Skjønner ikke, er det en annen AB som har spredt tråden, eller en annen person enn TS som sier det er sine innlegg?

Anonymkode: 2c451...718

Hva fikk deg til å tro at jeg er TS? Eller at jeg har spredt tråden? Kan du ikke lese! 

Anonymkode: b30d7...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Huff! 

1 Ja, mulig han ikke kjenner sin vordende brud

2 vurder om det er dette du faktisk vil. Kanskje det er en mulighet for at mannen ville teste om du ville gifte deg, selv om det ikke var det ultimate frieriet. Klønete, ja. Men Men. Dersom det ble en øyeopner, så er det kanskje like greit.

3 er pikken deilig og fristende helt til den får en sløyfe på? Da blir den plutselig vulgær? Mulig det, men tør å tenk litt over det.

4 mulig mannen trengte sin egen måte å gjøre det på? Ikke mitt øverste valg heller, men mulig at om du har snakket mye om hvordan du ville at han skulle gjøre det, ay det ble et poeng å ikke gjøre det akkurat sånn. At han ville finne en måte å få sagt det fra hjertet og ikke er manus. 

5. Mine erfaringer tilsier at det er lite som blir som drømmene. Jeg hadde aldeles ikke romantisk frieri. Komplett håpløst i en romantikere øyne. Han måtte derimot fri 3 ganger før han fikk ja. Jeg var ikke klar, men han gav seg ikke. Jeg tenkte at han fikk vente om han virkelig ville dele livet sitt med meg. Og det gikk jo ganske bra. 13 år nå

 

6. Dette må dere prate om! Om dere ikke kan prate om dette nå, blir det vanskelig når hvetebrødsdagene er over. Og dere skal løse livets utfordringer sammen! Lær dere å forstå hverandre uten å såre hverandre. 

 

7 Lykke til med dine følelser og veivalg. Er dere glad i hverandre, så tåler dere dette! Og viss dere ikke tåler det, var det jo greit å få avdekket det før bryllupet, og dere kan gå videre med hvert deres liv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått akutt latteranfall. Da hadde ereksjonen til vennen din forsvunnet, og sløyfe med ring hadde falt av. Etter det hadde jeg fått krampelatter, og måtte ha blitt innlagt pga pustevansker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kompiser? Her må jeg har gått glipp av info. Er dette noe han og kompisene har snekret sammen? 

Eller er det noe du har laget som en sannhet i ditt hode?

Anonymkode: 876b6...0ce

Det er en slutning jeg trekker basert på erfaring med menn. Kan ikke bevises eller motbevises, men kunne fint veddet om dette. Han gjorde ikke en slik innsats for ingen, og det er ikke for damen, og dette er typisk guttehumor. 

Anonymkode: 56b3e...b6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Han skulle aldri fridd til deg. Han fortjener bedre kvinnemenneske enn deg når du blir skuffa over et frieri. Sammen faen hvordan han frir vel? Det er et tegn på at han elsker deg og vil dele livet sitt sammen med deg. Alt skal ikke være så helvetes romantisk som på film. 

KVINNFOLK!! "Gidameg det må skje sånn og sånn ellers blir jeg skuffa, jeg må få viljen min  eller så blir jeg sur" 

Du får ombestemme deg og si nei da hvis det er så helvetes big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han frir på den måten som til nå har hatt høyest suksessrate.

:nigo:

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

 

TS ønsket et romantisk frieri. Kjæresten mener sikkert at hans frieri er romantisk. Men han har bommet. Slikt skjer. Det trenger overhodet ikke være et faresignal (men kan være det), men heller en grunn til å kommunisere bedre med hverandre. Der kan det like gjerne være TS som har sviktet.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det mange som synes dette var kurant el til og med et morsomt og bra frieri, ikke får med dere er

- frieren kjenner ikke bruden sin, eller bryr seg ikke om hva hun føler eller hva som gleder henne; han lot en sjanse til å sende henne til den syvende himmel gå fra seg med vilje 

- prioriterte kompisene; det var de han fridde for. For han er så macho må vite at han kan ikke leve med at kompisene tror han kan være romantisk, eller bare grei, så han fant en måte å fri på som ivaretar hans rå-gutte-humor-image overfor kompisene. Frieriet var altså skreddersydd for dem.

- altså; han ofret damens glede for å være kul for Guttegjengen.

Dette er et varselflagg - ville ikke giftet meg før fyren vokste seg ut av dette. Dere som synes det var glimrende: Joda, det er ekteskapet som teller; men hvem vil ha et ekteskap - og potensielt barn - med en fyr som prioriterer slik? Ikke jeg, det finnes flere fisk i havet.

Anonymkode: 56b3e...b6e

Ekstremt mye overtenking og synsing i denne tråden. Å si at han frir for kompiser, driter i TS, og alle andre hinsides konkluderinger er vannvittig!  Vi vet ingenting om han! Det vi derimot vet er at menn og kvinner som regel har ulike preferanser når det kommer til forhold / romantikk osv. 

Når han først bestemte seg for å fri, så var det Harry å gjøre det sånn, men han fridde iallefall. Når jeg ble fridd til så kom typen hjem fra jobb, kom bort til meg, sa han hadde tenkt på at vi burde gifte oss. Jeg sa ok, jeg var å fant ringer osv....  

Syns det er rart at folk blir så sint i denne tråden! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, lillbilly skrev:

Syns det er rart at folk blir så sint i denne tråden! 

De får holde seg borte fra menn og være så sint de vil dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff her får du mye håpløse tilbakemeldinger..! Håper du klarer å ikke bry deg om de tilbakemeldingene som gir deg skylden og sier at du er kontrollerende osv.. Jeg for min del forstår at du ble såret og lei deg. Jeg er litt samme typen, glad i romantikk ++ Jeg ville følt meg såret hvis kjæresten gjorde det samme, jeg ville følt at han ikke kjente meg og at han gjorde narr av situasjonen. Et frieri må tilpasses forholdet, det frieriet der hadde sikkert passer for noen, men det føltes feil for deg. Og jeg tror det er viktig at du snakker med han om det. Er du som meg så kommer du ikke til å glemme det, og hvor romantisk er dette å fortelle folk når de spør!?

det er lov å ønske seg ett skikkelig frieri:) og det er viktig å vite om du har forlovet deg men en mann som forstår deg og dine behov eller ikke

Anonymkode: 9f2c0...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Axl Rose
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff her får du mye håpløse tilbakemeldinger..! Håper du klarer å ikke bry deg om de tilbakemeldingene som gir deg skylden og sier at du er kontrollerende osv.. Jeg for min del forstår at du ble såret og lei deg. Jeg er litt samme typen, glad i romantikk ++ Jeg ville følt meg såret hvis kjæresten gjorde det samme, jeg ville følt at han ikke kjente meg og at han gjorde narr av situasjonen. Et frieri må tilpasses forholdet, det frieriet der hadde sikkert passer for noen, men det føltes feil for deg. Og jeg tror det er viktig at du snakker med han om det. Er du som meg så kommer du ikke til å glemme det, og hvor romantisk er dette å fortelle folk når de spør!?

det er lov å ønske seg ett skikkelig frieri:) og det er viktig å vite om du har forlovet deg men en mann som forstår deg og dine behov eller ikke

Anonymkode: 9f2c0...4dd

Livet er ingen romantisk film. Enten får dere godta hvordan mannfolka frir på, fri selv, eller bli singel. Da er det ingen mannebein som sårer dere for dere ikke fikk det som dere ville og bare gjør feil. Damer som vil være kontrollerende og bestemme hva og hvordan han skal gjøre ting blir som oftest dumpa. Få orker sånt mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon tror jeg ikke at jeg hadde klart å si ja, fordi jeg ville vært ute av stand til å ytre noe som helst grunnet latterkrampe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Livet er ingen romantisk film. Enten får dere godta hvordan mannfolka frir på, fri selv, eller bli singel. Da er det ingen mannebein som sårer dere for dere ikke fikk det som dere ville og bare gjør feil. Damer som vil være kontrollerende og bestemme hva og hvordan han skal gjøre ting blir som oftest dumpa. Få orker sånt mas. 

Jeg skjønner at du er en utrulig usympatisk fyr, som mest sannsyneligvis ikke er i noe forhold? Du burde ihvertfall ikke være det før du modner litt "bootyhunter".. Hvis man er i et sunt forhold, og partneren har ønsket seg noe som er viktig for henne så respekterer han det fordi man er glad i den man spør. Det handler ikke om å kontrollere, men å lytte og kommunisere på en god måte. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kult..... Tenk at det man alltid har sett for seg er sitt livs vakreste og mest betydningsfulle øyeblikk blir ødelagt av en så tåpelig ide.... Respektløst og tåpelig av han. Jeg ville blitt kjempe lei meg som fikk et sånt frieri og ikke et decent og romantisk et.
Ville ha sagt nei, og sannsynligvis trengt noen uker for meg selv for å tenkt gjennom om det er rette personen å gifte seg med. Han tar jo ikke hensyn i det hele tatt til deg og legger åpenbart ikke mye seriøsitet i et giftemål når han frir på den måten... Jeg tar giftemål veldig seriøst og det ville vært utrolig vanskelig , eller helt umulig, å være sammen med en mann som ikke gjorde det... Det han gjorde var å pisse på deg og giftemål.

Anonymkode: 5f7bb...499

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...