Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hagegruppenytt: Hva er dette?

Nå florerer det av bilder av ting som spirer norske hager og vinduskarmer. Folk liker å så, men merking er tydeligvis for spesielt interesserte. Og det er tydelig at mange hagefolk har overdreven tro på egen hukommelse. Så de setter sin lit til medlemmene på gruppa og poster et bilde av små spirer bestående av kun frøbladene. Det eneste man kan konkludere med er at planten ikke er enfrøbladet. Noen venter til plantene har ekte bladpar, og da er det noe enklere. Men hvordan er det mulig å ikke ha peiling på hva man har sådd? Man husker vel om man kjøpte gulrøtter eller petunia? Kom med noen alternativer, i det minste!

Noen handler frø på Ebay, og til de har jeg lyst til å svare at det eneste de kan være sikre på er at det IKKE er det det ble kjøpt som.

Ute i hagen spirer det også, og her er det mange gode fotografer, så det er håp om mer vettuge svar. Men ikke alltid. En la ut et bilde av ukjent spire i grønnsakshagen og svaret var: Ikke rabarbra! Så da vet vi det, da er det kun noen hundre alternativer igjen.

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikkegruppenytt: en person har delt en konkurranse der man kunne vinne garn hvis man likte, og gjerne delte, innlegget. Jeg har ikke hjerte til å fortelle de facebook-analfabetene som kommenterer «jatakk ❤️" i søkk og kav på det delte innlegget at de må inn på det originale innlegget for å bli med.  

Siden premien i tillegg var litt for god til å være sann, burde man trolig skjele til kalenderen før man deler i vilden sky også. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 14.43, Luka_S skrev:

Man kommer nok aldri til å bli enige om hvordan forskjellige garntyper skal vaskes. Virker som at for enkelte er det å vaske et strikkeplagg et Stort og Uutgrunnelig Mysterium, som iallfall ikke kan løses med litt skjønn og å lese på vaskeanvisningen på banderolen. 🤪

Det som står på vaskeanvisningen er jo bare tull, i følge enkelte på strikkegruppene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
12 timer siden, cleangal skrev:

Det som står på vaskeanvisningen er jo bare tull, i følge enkelte på strikkegruppene...

Lurer på om de har samme instilling til klær kjøpt i butikk? «Neida, alle klær kan vaskes på 60 grader» 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke inn på koftegruppa.no, har betalt, hjæææælp! 

Psykiatriske sykepleiere og hauger med gamle, unge hjelpeløse "tanter". Tusen ganger i døgnet så detter disse tåpelige meldingene inn i facebook koftegruppa. 

Hvor teit kan folk bli på facebook? 

PS. Kunne noen tipset koftegruppa og andre gruppemedlemmer om denne tråden? 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis koftegruppa-medlemmene får se denne tråden, så får de vel kollektivt hjerteinfarkt, hele gjengen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Luka_S skrev:

Hvis koftegruppa-medlemmene får se denne tråden, så får de vel kollektivt hjerteinfarkt, hele gjengen.

Da forsvinner kanskje noen av de tåpelige innleggene og? 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da forsvinner kanskje noen av de tåpelige innleggene og? 

Anonymkode: c0b26...0ff

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilke tåpelige innlegg?

Anonymkode: cbb41...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør av latter. Nå har det kommet en Mat fra bunnen VIP Facebook gruppe. Hvor folk må betale for å være med. Altså man må vippse til hovedpersonen selv for å få medlemskap 💸Hvem  i all verden bruker penger på sånt tull? Gale nok den gruppen i utgangspunktet om ikke man skal samle de fanatiske tilhengerene på et sted 😂 

Det er fælt med styr og klaging nå fordi "alle de gode oppskriftene og aktiviteten " havner i den nye gruppen. Da kan jo de som ikke har råd til å være med bare melde seg ut av den nåværende gruppen  vistnok 🤔😅

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagegruppenytt (det er vår, gruppene har våknet):

Hva er dette, del 2: Spørsmålene fortsetter å strømme inn, og nå har plantene blitt så store at det er mulig å faktisk se hva det er for et trent øye. Men noen er lei av spørsmålet. Det har vært for mange "hva er dette". Skal det være lov å bruke en hagegruppe, som skryter av at nybegynnere er velkomne, til å finne ut hva som dukker opp i bed og potter? La diskusjonen gå...

Blodbeger har ikke tapt seg i popularitet. Noen får til såingen og legger stolt ut bilder av lubne planter. Mange får ikke til, og noen prøver ikke fordi de ikke liker planta. Jeg er ikke storfan selv, så jeg holdt på å trykke liker på ei som skrev at hun ikke likte den. Så leste jeg begrunnelsen og det var at den minnet om en narsissistisk psykopat. Noen MÅ bare komme med livshistorien sin, enten det er konkurranser eller hagegruppe...

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skogkløver skrev:

Jeg dør av latter. Nå har det kommet en Mat fra bunnen VIP Facebook gruppe. Hvor folk må betale for å være med. Altså man må vippse til hovedpersonen selv for å få medlemskap 💸Hvem  i all verden bruker penger på sånt tull? Gale nok den gruppen i utgangspunktet om ikke man skal samle de fanatiske tilhengerene på et sted 😂 

Det er fælt med styr og klaging nå fordi "alle de gode oppskriftene og aktiviteten " havner i den nye gruppen. Da kan jo de som ikke har råd til å være med bare melde seg ut av den nåværende gruppen  vistnok 🤔😅

En annen tråd om dette på forbruker, jus og økonomi. 

Jeg brukte google i går, og den ene gruppa de omtalte i denntråden har veldig gode inntekter, utrolig nok. 

Så noen nruker pengermpå dette ja. 

Anonymkode: c0b26...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hagesidenytt: Den er giftig!

"Hva er dette?" ser ut til å bli et aktuelt spørsmål hele sesongen. Det er ikke så mye frøplanter som skaper spørsmål lenger, men heller planter folk har kjøpt på loppemarked, fått av svigermor, eventuelt har sett i naboens hage. Trådstarter får gjerne en del riktige svar umiddelbart (hva er i veien med å trykke liker på svaret du er enig i?), men så er det en sjel som kommer på at planta er giftig. Dermed dreies hele tråden over på problematikken rundt giftige planter i hagen.

Saken er den at det er svært mange giftige planter, både hageplanter og ville planter. Hvem bestemmer hvilke planter man kan ha i hagen? Det vanligste svaret ser ut til å være: Naboen. Eksempel: Naboen har en rhododendron/barlind/storhjelm/liljekonvall i hagen, og jeg er LIVREDD for at ungene mine skal spise den. De verste naboene er de som bor ved siden av en lekeplass som våger å ha en giftig plante i hagen.

Jeg skal ikke gå inn på hvor sannsynlig det er at unger gresser på en rhododendron, eller at mange planter som selges er hybrider som ikke setter fristende bær. Men jeg flirer litt når de mest fanatiske legger ut bilde av egen hage med thujahekk...

Og så, midt i den giftige debatten, kommer svar nummer 43: Det er en "riktig svar".

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hagesidenytt: Den er giftig!

"Hva er dette?" ser ut til å bli et aktuelt spørsmål hele sesongen. Det er ikke så mye frøplanter som skaper spørsmål lenger, men heller planter folk har kjøpt på loppemarked, fått av svigermor, eventuelt har sett i naboens hage. Trådstarter får gjerne en del riktige svar umiddelbart (hva er i veien med å trykke liker på svaret du er enig i?), men så er det en sjel som kommer på at planta er giftig. Dermed dreies hele tråden over på problematikken rundt giftige planter i hagen.

Saken er den at det er svært mange giftige planter, både hageplanter og ville planter. Hvem bestemmer hvilke planter man kan ha i hagen? Det vanligste svaret ser ut til å være: Naboen. Eksempel: Naboen har en rhododendron/barlind/storhjelm/liljekonvall i hagen, og jeg er LIVREDD for at ungene mine skal spise den. De verste naboene er de som bor ved siden av en lekeplass som våger å ha en giftig plante i hagen.

Jeg skal ikke gå inn på hvor sannsynlig det er at unger gresser på en rhododendron, eller at mange planter som selges er hybrider som ikke setter fristende bær. Men jeg flirer litt når de mest fanatiske legger ut bilde av egen hage med thujahekk...

Og så, midt i den giftige debatten, kommer svar nummer 43: Det er en "riktig svar".

Anonymkode: 21b6f...8b6

Oh yes. For ikke å snakke om diskusjonene om det er akseptabelt å bekjempe løvetann (eller tistel), eller om man skal omfavne og glede seg over å ha en plen som er mer gul enn grønn siden det er så bra for humlene og biene ... 

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, gøy tråd, jeg er medlem av mange håndarbeidsgrupper!

Nå i mai gremmes jeg over de som strikker jakker som "matcher" bunaden.. Her har man bunader med en verdi på 20 000 eller mer, og så skjuler man hele den flotte bunaden med en strikka jakke!! Som aldri er i nærheten av å være like fin som bunaden. Jeg er langt fra noe bunadspoliti, men synes ikke de strikkede jakkene hører hjemme med bunaden 🤪

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh yes. For ikke å snakke om diskusjonene om det er akseptabelt å bekjempe løvetann (eller tistel), eller om man skal omfavne og glede seg over å ha en plen som er mer gul enn grønn siden det er så bra for humlene og biene ... 

Anonymkode: 3fdcb...02c

Strengt tatt er det dårlig gjort å klippe plenen også, i følge en del. Etterfulgt av skrytebilder av noe som ser ut som et urørt beite.

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fortunatus skrev:

Haha, gøy tråd, jeg er medlem av mange håndarbeidsgrupper!

Nå i mai gremmes jeg over de som strikker jakker som "matcher" bunaden.. Her har man bunader med en verdi på 20 000 eller mer, og så skjuler man hele den flotte bunaden med en strikka jakke!! Som aldri er i nærheten av å være like fin som bunaden. Jeg er langt fra noe bunadspoliti, men synes ikke de strikkede jakkene hører hjemme med bunaden 🤪

 

Skal folk gå rundt å fryse da? Det er ikke alle plasser det er +20 på 17.mai. 

Bedre med jakke en med en cape, som skjuler hele bunaden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Honey Dew skrev:

Skal folk gå rundt å fryse da? Det er ikke alle plasser det er +20 på 17.mai. 

Bedre med jakke en med en cape, som skjuler hele bunaden.

Dette irriterer HENNE, men tydeligvis ikke deg. Fint om du skjønner poenget med tråden før du kommenterer. 

Anonymkode: 78b66...4e9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 15.06, Fortunatus skrev:

Haha, gøy tråd, jeg er medlem av mange håndarbeidsgrupper!

Nå i mai gremmes jeg over de som strikker jakker som "matcher" bunaden.. Her har man bunader med en verdi på 20 000 eller mer, og så skjuler man hele den flotte bunaden med en strikka jakke!! Som aldri er i nærheten av å være like fin som bunaden. Jeg er langt fra noe bunadspoliti, men synes ikke de strikkede jakkene hører hjemme med bunaden 🤪

 

Helt fullstendig enig. De fleste bunader har jo cape/jakke/sjal. Så lite pent. (Etter min mening da)

Anonymkode: 713c7...c97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Virker som mye har blitt dekt her, men kan oppsummere

  • Ikke takk for medlemsskap i en gruppe
  • Ikke gjør en big deal av å forlate en gruppe - jeg forlater grupper ukentlig uten at jeg behøver å poste det i gruppa
  • Den som alltid vet best fordi bestemora til kompisen til søstra til tanta hadde hørt det fra en sjømann på Malta
  • Ikke beveg deg inn i en debatt hvor ditt slagvåpen vil være å personangripe motparten
  • I disse kjøpe/selge gruppene; vær så snill - ikke tro du får 5000,- kr for sofaen din fra 1990
  • "Det var pris jeg spurte etter" - legger du ut noe så forvent noen kommentarer
  • Det irriterer meg grenseløst at alt av gamle møbler blir kalt antikk. NEI, det er IKKE antikk - er det mindre enn 100 år så er det retro
  • Jeg får hjerteflimmer når man maler gammel møbler av teak
  • Nei, du trenger ikke å bruke de pepperkakeboksene til 5kr til noe
  • Kontaktplast er IKKE fint - har prøvd😂 ble helt jævlig og lyser falsk lang vei
  • Konfirmasjonsgaver med penger er fint, du trenger ikke å ta ut i bare 50-lapper eller tiere for å lage noe kreativt av de. Noen skal brette ut de pengene igjen
  • En vanlig skuffekake med glasur på er bra nok - du trenger ikke overgå deg selv for at den skal se ut som thomas-toget

Det mest irriterende jeg har vært med på var nok en lavkarbogruppe, der man ble nesten truet på livet om potet og banan ble nevnt i det hele tatt. "Dødsfarlig" var ett av ordene brukt. Jeg skrev en lang tirade på noe som helt åpenbart var feil i hentydningen til hvor "farlig" banan er (jeg er utdannet innenfor klinisk medisin), og så forlot jeg åstedet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Men når det er sagt; Jeg fikk ett nydelig, håndvevd pledd i afrikagave som har fått farge på seg under vask - hvordan kan jeg få det helt hvitt igjen?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...