Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strikkegruppene har vært en fest i jula for oss som liker å flire av andre som krangler, unnskyld diskuterer. 

Skappel er et stikkord som får strikkende mennesker til å legge ned pinnene og ty til tastaturet... 

Jeg skjønner det er frustrerende at oppskriften ikke sto til forventningene, men å kritisere erfarne strikkere som lager egne løsniner på et problem synes jeg er kipt. 

Den debatten til side, jeg fatter ikke at enkelte klarer å finne feil uansett hva som blir lagt ut, og ikke minst ta alt personlig samme hvem det går utover.

Nå ved nyttår dukket de vanlige skryte trådene hvor folk legger ut hvor mange nøster de har strikket i løpet av året.  Neida, det er helt feil, kommentarer om snikskryt er daglig.  Mange sparer en 10 pr nøste til nytt garn eller ferie, det syntes jeg hørtes ut som en god ide og motivasjon, men jammen er ikke det feil også. 

 

 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Jeg skjønner det er frustrerende at oppskriften ikke sto til forventningene, men å kritisere erfarne strikkere som lager egne løsniner på et problem synes jeg er kipt. 

 

 

 

Anonymkode: e6599...dfb

Man skulle tro det var positivt og noe andre kan lære av, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Strikkegruppene har vært en fest i jula for oss som liker å flire av andre som krangler, unnskyld diskuterer. 

Skappel er et stikkord som får strikkende mennesker til å legge ned pinnene og ty til tastaturet... 

Jeg skjønner det er frustrerende at oppskriften ikke sto til forventningene, men å kritisere erfarne strikkere som lager egne løsniner på et problem synes jeg er kipt. 

Den debatten til side, jeg fatter ikke at enkelte klarer å finne feil uansett hva som blir lagt ut, og ikke minst ta alt personlig samme hvem det går utover.

Nå ved nyttår dukket de vanlige skryte trådene hvor folk legger ut hvor mange nøster de har strikket i løpet av året.  Neida, det er helt feil, kommentarer om snikskryt er daglig.  Mange sparer en 10 pr nøste til nytt garn eller ferie, det syntes jeg hørtes ut som en god ide og motivasjon, men jammen er ikke det feil også. 

 

 

Anonymkode: e6599...dfb

Hvilke strikkegrupper vil du anbefale for oss som liker :popcorn:stemning?

Anonymkode: 77a1b...e26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Å kalle det en hobbygruppe er kanskje å dra det langt, men gruppa "Hva skal vi ha til middag i dag" er en fest for oss som koser oss med kommentarfeltet. Det krangles over en lav sko om folk middag er bra nok for å si det enkelt 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 9.55):

Hvilke strikkegrupper vil du anbefale for oss som liker :popcorn:stemning?

Anonymkode: 77a1b...e26

Det er mer enn nok av slik underholdning på “Strikkesida” syns jeg 🙈 Så mange sure, frekke og bitre kjerringer samla på én plass…

Anonymkode: 18def...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med bilbytte nylig meldte jeg meg inn i Facebookgrupper for de bilmerkene jeg vurderte. Jeg tenkte jeg kunne plukke opp noen tips og råd, særlig siden jeg skulle kjøpe elektrisk for første gang. Og selv om bilen nå er kjøpt har jeg beholdt medlemskapet, for popcorneffektens skyld. Jeg vil si det er den mannlige utgaven av strikkegruppa.

Det er jo ofte de samme problemene som går igjen på disse bilene. Typisk kommunikasjon går som følger:

TS: Jeg har fått opp denne feilmeldingen på bilen, er det noe som er kjent her inne?

-Hvis du bruker søkefunksjonen, så ser du at det er hundre innlegg om det samme her

 -Hvorfor festes ikke dette på toppen av siden?

Svar: Vi kan jo ikke feste dette, da skremmer vi folk fra å kjøpe bilene.

Svar til svar: Ja, hvis man bare skal kjøpe biler som ikke har negativ omtale på Facebook, så må man kjøpe T-ford

-Samme feil på min (x5)

-Samme feil på min også, har stått på verksted siden november

Svar: Min har stått siden september

Svar: Men husk at dere har leiebil og slipper å kjøre på kilometer på egen bil.

Svar til svar: Jammen, jeg kjøpte jo ikke elbil for å kjøre leiebil, det er ille at det ikke kan skaffes deler raskere

Svar til svar til svar: Jeg har kjørt på 10 000 på leiebilen nå, husk at dette hadde vært direkte verditap på egen bil

-Ikke hør på xxx, han har hatt trøbbel med bilen sin og svartmaler derfor hele produktet. Dette er nydelige biler!

Svar fra xxx: Nydelig bil, men man må kunne være ærlige om at de har mange feil?

Svar til xxx: Du burde blitt utestengt fra gruppa!

-Jeg har kjørt 50 000 med min, uten feil

-Kjøp deg dings 1, dings 2, dings 3 og dings 4, da unngår man problemet

Svar: Men skal det virkelig være nødvendig å kjøre rundt med så mye utstyr til en nesten ny bil?

Svar til svar: Det er ikke nødvendig å ha med sammenleggbar spade, førstehjelpsskrin, hansker og hodelykt heller, men hvis uhellet først er ute, så er det kjekt å ha.

-Skjønner ikke hva folk klager på! Joda, bilen har noen feil, men den er veldig god å kjøre!

TS: vel, min lar seg ikke kjøre...

Svar: Hvorfor spør du her? Ring forhandler!

 

 

Anonymkode: a74e7...b0a

  • Liker 17
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 17.30):

I forbindelse med bilbytte nylig meldte jeg meg inn i Facebookgrupper for de bilmerkene jeg vurderte. Jeg tenkte jeg kunne plukke opp noen tips og råd, særlig siden jeg skulle kjøpe elektrisk for første gang. Og selv om bilen nå er kjøpt har jeg beholdt medlemskapet, for popcorneffektens skyld. Jeg vil si det er den mannlige utgaven av strikkegruppa.

Det er jo ofte de samme problemene som går igjen på disse bilene. Typisk kommunikasjon går som følger:

TS: Jeg har fått opp denne feilmeldingen på bilen, er det noe som er kjent her inne?

-Hvis du bruker søkefunksjonen, så ser du at det er hundre innlegg om det samme her

 -Hvorfor festes ikke dette på toppen av siden?

Svar: Vi kan jo ikke feste dette, da skremmer vi folk fra å kjøpe bilene.

Svar til svar: Ja, hvis man bare skal kjøpe biler som ikke har negativ omtale på Facebook, så må man kjøpe T-ford

-Samme feil på min (x5)

-Samme feil på min også, har stått på verksted siden november

Svar: Min har stått siden september

Svar: Men husk at dere har leiebil og slipper å kjøre på kilometer på egen bil.

Svar til svar: Jammen, jeg kjøpte jo ikke elbil for å kjøre leiebil, det er ille at det ikke kan skaffes deler raskere

Svar til svar til svar: Jeg har kjørt på 10 000 på leiebilen nå, husk at dette hadde vært direkte verditap på egen bil

-Ikke hør på xxx, han har hatt trøbbel med bilen sin og svartmaler derfor hele produktet. Dette er nydelige biler!

Svar fra xxx: Nydelig bil, men man må kunne være ærlige om at de har mange feil?

Svar til xxx: Du burde blitt utestengt fra gruppa!

-Jeg har kjørt 50 000 med min, uten feil

-Kjøp deg dings 1, dings 2, dings 3 og dings 4, da unngår man problemet

Svar: Men skal det virkelig være nødvendig å kjøre rundt med så mye utstyr til en nesten ny bil?

Svar til svar: Det er ikke nødvendig å ha med sammenleggbar spade, førstehjelpsskrin, hansker og hodelykt heller, men hvis uhellet først er ute, så er det kjekt å ha.

-Skjønner ikke hva folk klager på! Joda, bilen har noen feil, men den er veldig god å kjøre!

TS: vel, min lar seg ikke kjøre...

Svar: Hvorfor spør du her? Ring forhandler!

 

 

Anonymkode: a74e7...b0a

Spot on!
Har vært med i flere slike bilgrupper og disse trådene går igjen overalt. 
I tillegg til de som trekker frem ørten forskjellige statistikker, diagnoseverktøy og alskens tall som de nerder med og som INGEN andre bryr seg filla om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (1 time siden):

Spot on!
Har vært med i flere slike bilgrupper og disse trådene går igjen overalt. 
I tillegg til de som trekker frem ørten forskjellige statistikker, diagnoseverktøy og alskens tall som de nerder med og som INGEN andre bryr seg filla om. 

Å herregud, alle ladekurvrne og statistikkene….

Jeg må si det forundrer meg hvor langt enkelte går for å forsvare produktet sitt. Det ene bilmerket har alvorlige problemer med lading langs vei. Så kommer det en ny eier og uttrykker bekymring fordi en hurtiglading skal ta to timer.

I stedet for å si at «ja, dette sliter vi alle med, ikke kjøp denne bilen hvis du skal kjøre lenger enn at du rekker hjem til ladeboksen din», så prøver de å fremstille det som om det er brukerfeil.

»Herregud, vet du ikke at du må ha kjørt batteriet ned til nøyaktig 17,2 prosent, lad kun på slutten av turen og så må du kun lade på en bestemt stasjon, og husk å skru av bilen og varmen og last ned ekstra app for å…..»

Hvem faen har tid og ork til alt det der? For ikke å snakke om hvor kaldt det blir å vente 2 timer med varmen av midt på vinteren (nei, ikke alle ladestasjoner kommer med cafe…). Som en skrev, kanskje jeg får investere i sovepose? I tillegg til dings 1, dings 2, dings 3, dings 4, sammenleggbar spade, førstehjelpsskrin, hansker og hodelykt, så begynner det å bli ganske fullt i disse bilene som ikke har all verdens bagasjeplass i utgangspunktet.

Jeg skjønner ikke denne voldsomme trangen til å forsvare et produkt som åpenbart har store feil og mangler? Til og med det å kjøre leiebil blir trukket frem som noe positivt. Og alle som mener noe annet, blir sablet ned.

Anonymkode: a74e7...b0a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å herregud, alle ladekurvrne og statistikkene….

Jeg må si det forundrer meg hvor langt enkelte går for å forsvare produktet sitt. Det ene bilmerket har alvorlige problemer med lading langs vei. Så kommer det en ny eier og uttrykker bekymring fordi en hurtiglading skal ta to timer.

I stedet for å si at «ja, dette sliter vi alle med, ikke kjøp denne bilen hvis du skal kjøre lenger enn at du rekker hjem til ladeboksen din», så prøver de å fremstille det som om det er brukerfeil.

»Herregud, vet du ikke at du må ha kjørt batteriet ned til nøyaktig 17,2 prosent, lad kun på slutten av turen og så må du kun lade på en bestemt stasjon, og husk å skru av bilen og varmen og last ned ekstra app for å…..»

Hvem faen har tid og ork til alt det der? For ikke å snakke om hvor kaldt det blir å vente 2 timer med varmen av midt på vinteren (nei, ikke alle ladestasjoner kommer med cafe…). Som en skrev, kanskje jeg får investere i sovepose? I tillegg til dings 1, dings 2, dings 3, dings 4, sammenleggbar spade, førstehjelpsskrin, hansker og hodelykt, så begynner det å bli ganske fullt i disse bilene som ikke har all verdens bagasjeplass i utgangspunktet.

Jeg skjønner ikke denne voldsomme trangen til å forsvare et produkt som åpenbart har store feil og mangler? Til og med det å kjøre leiebil blir trukket frem som noe positivt. Og alle som mener noe annet, blir sablet ned.

Anonymkode: a74e7...b0a

'Så den beste bilen i verda er den som han har nå, ja, du skulle bare høre hvis motor'n ville gå.' - Vidar Sandbeck, 'Bildilla'.

Anonymkode: 53514...0f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg meldte meg inn i disse elbilgruppene, for de bare gir og gir...

 

TS: Da var det min tur, jævla møkkabilen stoppet dødt i veien. 12v batterier byttet på service for ca 3k km siden. Halleluja for engelsk bil😡

 

Nummer 1: Det er dette som er 12v batteri feil ikke sant? Og ikke hovedbatteriet?

 

Nummer 2: Ble begge 12V batteriene byttet på service, eller ble bare det ene byttet?

TS: det er jeg ikke sikker på, mulig bare det ene.

 

Nummer 2: Lås bilen en time

TS: står midt i veien, bare å få dritten på huggern

Svar til TS: 😂

Svar til TS: ja fy fan. Alle biler suger noe jævli !Var bedre før i tia. Da vi sveiva bilene i gang, sto der berrføtt i 40 minus ! Bensindampen slo om øra på vorss. Ikke no jævla 95 oktav blyfri. Homobensin for feminister & sosssialister !!

 

Nummer 3: Velg engelsk i menyen. Det kan være dårlig oversettelse, da komme opp med "traction battery", altså feil på hovedbatteri

TS: låste bilen for å låse den opp igjen. Feil borte og bilen går, igjen

Nummer 1: just said🤣

TS: jeg veit, svarte deg jo🤷‍♂️👍

 

Nummer 4: Kan være isolasjonsfeil også

TS: isolasjonsfeil?

Svar: Min står på verksted nå med samme feilmelding. Fått beskje om at det er funnet isolasjonsfeil i høyspent systemet.

TS:  hmm, må få den inn på sjekk da. Låste bilen og øåste den opp igjen, fungerer nå

 

Nummer 5 (endelig en fyr med humor): Husk at bilen har sjel og oppfatter at du utstråler “negative waves”. Du må tenke positivt, da slutter den å gi deg sånne triste meldinger.

TS: det sto ikke i annonsen! 😂

Svar: Sjekket brukermanualen om det står noe om positive wibes?

TS: hmm, startet fordi den var livredd høggern da sikkert. Var 2 sekunder unna å ringe Vazelina!

TS: nei, kan ikke lese. Ser bare på bildene

 

Nummer 6: Er vel produsert i Østerrike og eid av indisk selskap? Fint lite engelsk så vidt jeg skjønner

TS: du er sikkert morsom på fest

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: a74e7...b0a

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Homobensin for feminister & sosssialister !!

 

Anonymkode: a74e7...b0a

Ja til homobensin for feminister og sossete sosialister! 😂

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

"hva har jeg sådd her" trådene har begynt å dukke opp igjen. 

Nei, jeg vet ikke jeg. Du kan kanskje begynne med å skrive hvilke frø du har sådd, så man har litt å gå ut i fra når du bare legger ut et bilde av frøblader. 

Anonymkode: e7fab...887

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som "Vi sygale" endelig har fjernet den utrolig teite bilderegelen!

Anonymkode: 88517...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ser ut som "Vi sygale" endelig har fjernet den utrolig teite bilderegelen!

Anonymkode: 88517...719

Vet ikke hvilken regel det var, er ikke så aktiv der inne. På "Festdrakter-vår egen design" er det noen som er hårsåre nå fordi noen andre påpeker at ikke alle festdrakter som lages er like godt laget. 

Anonymkode: d29cf...30a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet ikke hvilken regel det var, er ikke så aktiv der inne. På "Festdrakter-vår egen design" er det noen som er hårsåre nå fordi noen andre påpeker at ikke alle festdrakter som lages er like godt laget. 

Anonymkode: d29cf...30a

Oioioi, nå rykket og nappet det voldsomt i nysgjerrigheten min. Har du noen saftige detaljer til å lyse opp min ellers så grå gørrkjedelige og regnfulle torsdagskveld? Vær så snill - med sukker på! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (36 minutter siden):

Oioioi, nå rykket og nappet det voldsomt i nysgjerrigheten min. Har du noen saftige detaljer til å lyse opp min ellers så grå gørrkjedelige og regnfulle torsdagskveld? Vær så snill - med sukker på! 

Sånn ca går det i at en lurte på om ungdommer syntes festdrakter er teit pga noe på tiktok. Så svarte noen at ikke alle festdrakter er like fine, feks om en har brukt 4 ulike gardiner som kræsjer i farger og mønster sånn at det blir litt karneval, eller at det ikke er fint med flekkete duker og slitent sengetøy. Da var det noen som tok helt av og mente at smak ikke kan diskuteres og at det kunne hende at nettopp den flekken hadde affeksjonsverdi og betydde myyye for den som hadde laget den og at om en ikke har noe pent å si, så får en scrolle videre.

Og så går det igjen at i gamledager tok en det fineste en hadde. Noe som sikkert er sant, men det var vel ikke akkurat ei polyestergardin fra Kid eller Rusta. Det skal sies at det er flere fine festdrakter der inne på forumet, men også flere der alt kræsjer, vesten sitter tydelig ikke pent eller det er noe snålt med belte eller forkle. Det er ikke sånn at noen kritiserer konkrete ting der inne, bare påpeker at ikke alt er like heldig. Men det er det noen som ikke tåler å høre. 

Anonymkode: d29cf...30a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn ca går det i at en lurte på om ungdommer syntes festdrakter er teit pga noe på tiktok. Så svarte noen at ikke alle festdrakter er like fine, feks om en har brukt 4 ulike gardiner som kræsjer i farger og mønster sånn at det blir litt karneval, eller at det ikke er fint med flekkete duker og slitent sengetøy. Da var det noen som tok helt av og mente at smak ikke kan diskuteres og at det kunne hende at nettopp den flekken hadde affeksjonsverdi og betydde myyye for den som hadde laget den og at om en ikke har noe pent å si, så får en scrolle videre.

Og så går det igjen at i gamledager tok en det fineste en hadde. Noe som sikkert er sant, men det var vel ikke akkurat ei polyestergardin fra Kid eller Rusta. Det skal sies at det er flere fine festdrakter der inne på forumet, men også flere der alt kræsjer, vesten sitter tydelig ikke pent eller det er noe snålt med belte eller forkle. Det er ikke sånn at noen kritiserer konkrete ting der inne, bare påpeker at ikke alt er like heldig. Men det er det noen som ikke tåler å høre. 

Anonymkode: d29cf...30a

Du er en engel i menneskekostyme! I menneske-festdrakt! 

Det virker som at bruk av krenkekrakken har nådd såpass nye høyder at den antakeligvis må byttes ut rundt 17. mai - hvis den overlever hele konfirmasjonstiden da, vel å merke. Den blir i alle fall godt slitt for tiden.

Flekker med affeksjonsverdi?!? En muligens høyst fiktiv samtale (men likevel muligvis noe sann):

Scene 1: To kvinner, Tante Gjertrud og Sissel Chantal, sitter på en parkbenk. De diskuterer hjemmelagde festdrakter. Sissel Chantal viser tante Gjertrud mobilbilder av sin siste kreasjon. Skravla går. De røyker rullings og har hvert sitt beger med Circle K-kaffe. 

Sissel Chantal:
Jaddah, tante Gjertrud, nå skal du høre her! Den ene flekken på forklet her er fra den gangen jeg drakk hjemmelaget rødvin og spydde ut hele senga. Og som du vet så er det jo ikke så lett å fjerne rødvinsflekker. Den grønne flekken der har sitt opphav i en heisatur på danskebåten og litt for mange grønne Curaçao-sinnadrinker sammen med Gerd Hilde. Du vet jo at jeg bruker å ta med mitt eget sengetøy på tur. Man vet jo aldri hvilke lopper og lus som kan befinne seg i dynetrekk og putevar.  
Det var forøvrig på den turen at vi ble tatt i tollen med 300 gram Eventyrblanding for mye og Gerd Hilde fikk ei sabla bot for en eller annen rar tobakk hun hadde kjøpt i Fristaden Christiania. Det der danske tobakken har jeg aldri opplevd lignende til. Vet du, tante Gjertrud, etter at vi hadde tatt en røyk til morra-kaffen, ble vi begge sultne som varger. Så da gikk vi på McDonalds og der spiste vi intet ringere enn åtte Big Mac-menyer hver. Men vi var jo fortsatt sultne, så vi trasket til et supermarked og kjøpte ei kasse med Elefant-øl og seks bokser med Spaghetti Capri som vi satte til livs i en park. Spaghetti Capri og Elefant-øl. Er man i Danmark, så er man i Danmark. 

Men altså, det var jo ikke det jeg skulle fortelle deg om, det er jo denne siste festdrakten min dette handler om: Den rustrøde flekken i venstre hjørnet på stakken er fra den gangen Gerd Hilde og jeg røyk i tottene på hverandre og hun klasket til meg med et fenalår. Slo ut to fortenner den kvelden, tante Gjertrud, og måtte tørke vekk blodet med en fløyelsgardin. Samme gardin som nå tjenestegjør som stakk i min nyeste festdrakt. Er den ikke fin?!? 

Tante Gjertrud:
Det var da aldeles voldsomt. Men Sissel Chantal, hva er de hvite flekkene der da?

 Gjertrud peker på flere hvite flekker rundt om på stakken

Sissel Chantal: 
Hmmm, den ene tror jeg er tannkrem. Og den der flekken er da ikke hvit, det er Innherred-sodd fra brylluppet til Rocke-Ragnhild og Pølse-Pelle. Og det ble jo et sjøslag av de sjeldne. Men det var jo ikke annet å forvente når valget stod mellom heimbrent med kaffe og heimbrent med Fanta-brus. 'En bedre cocktail" kalte de den siste. Slåssing ble det også på natta - Snåsa-bermen mot Innset-pakket. Fullstendig galematias, tante Gjertrud. Til og med rundstykkene ble kastet veggimellom så egg og ansjos og persilledusker fløy rundt som kanonkulene ved Waterloo-slaget.
Oooog den der flekken, ja, uhm, den er fra den gangen Jonny-Geir og jeg ble så sabla øksne og snek oss inn i skuret ved grusbanen til fotball-laget etter kampen. Og tror du fanden meg ikke at tullkuken dro ut snoppen og spruta utover hele fløyelskjolen min?!?  Det uforskammede mannebeistet! 

Tante Gjertrud:
Men Sissel Chantal - hva i all verden?!? Du har da ikke tenkt å gå rundt i denne festdrakten med oppkast og matrester og slike vederstyggeligheter som kommer ut av en manns lem?!? Ærlig talt, altså. Det får da virkelig være måte på! 

Sissel Chantal:
Pffft, schlapp av du'a! Jeg holder allerede på å sy en ny drakt til 17. mai. Denne drakten her, derimot, skal jeg bruke i konfirmasjonen til Noah Birger på søndag. Du vet, den der intelligens-fornekter-ungen til Gerd Hilde. Han er så pappetett i topplokket at han fortsatt trenger sko med borrelås. Gerd Hilde prøvde å lære snørrvalpen å knyte skolisser, med det endte opp med at Noah Birger tjoret sammen beina sine i et dobbelt pålestikk OG båtsmannsknop. Måtte jo bruke saks for å befri tullebukken. Den gutten der, altså, han er så glattpolert på innsiden av hodet at de få hjernecellene han har bruker skallen som half-pipe for rullebrett.   

_____

Og sånn går dagene. Sissel Chantal syr stadig vekk nye festdrakter - helst av stoff med alskens "affeksjonsverdi"-flekker. Tante Gjertrud forbarmer seg over dagens "ungdom", Gerd Heidi er i skrivende stund på haiketur tilbake til Fristaden Christiania. Med fenalår i den rosa trillekofferten sin. I København skal hun nemlig møte Mogens - en "glad dreng" hun traff på Tinder. Mogens liker bayerøl, norske piger, og rød salami. Noah Bjarne har hjemme-alene fest. Rocke-Ragnhild og Pølse-Pelle har skilt seg etter at Pølse-Pelle traff et gudbenådet dydsbarn fra en eller annen nærmest folketom fjord på Vestlandet. Kjærlighet ved første blikk - eller i Pølse-Pelles tilfelle: Kjærlighet ved første mage-pumping. Pølse-Pelle deltok nemlig i bedriftsfotballkamp i Vadsø, og ble durabelig drukket under bordet av noen lokale helter. Han endte på legevakta - og der møtte han altså sin utkårede. Russisk fusel-plutonium-vodka + balstyrig trønder = Kjærleik på legevakta!  
Rocke-Ragnhild på sin side er fortsatt eitrende forbanna på den "peislæstn Pøls-Pelle" og tilbringer nå dagene (samt kveldene og nettene) med å fortelle folk om den gangen hun var sjefs-groupie for DDE. 
Og imens kvitrer fuglene, over det hele land hører man takten av symaskiner ispedd et og annet smertehyl når skredderspirene i vanvare tråkker på knappenåler. Det våres i Norge. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sånn ca går det i at en lurte på om ungdommer syntes festdrakter er teit pga noe på tiktok. Så svarte noen at ikke alle festdrakter er like fine, feks om en har brukt 4 ulike gardiner som kræsjer i farger og mønster sånn at det blir litt karneval, eller at det ikke er fint med flekkete duker og slitent sengetøy. Da var det noen som tok helt av og mente at smak ikke kan diskuteres og at det kunne hende at nettopp den flekken hadde affeksjonsverdi og betydde myyye for den som hadde laget den og at om en ikke har noe pent å si, så får en scrolle videre.

Og så går det igjen at i gamledager tok en det fineste en hadde. Noe som sikkert er sant, men det var vel ikke akkurat ei polyestergardin fra Kid eller Rusta. Det skal sies at det er flere fine festdrakter der inne på forumet, men også flere der alt kræsjer, vesten sitter tydelig ikke pent eller det er noe snålt med belte eller forkle. Det er ikke sånn at noen kritiserer konkrete ting der inne, bare påpeker at ikke alt er like heldig. Men det er det noen som ikke tåler å høre. 

Anonymkode: d29cf...30a

Hvis jeg ville sydd festdrakt eller klær generelt av tøy med en flekk på, ville jeg hvertfall prøvd å bruke det slik at jeg fikk brodert noe på flekken så den ikke synes. 

Jeg ville prøvd å unngå å bruke delen der flekken sitter, men... 

Skulle til å forsvare mot det med at bunadsbroderi er vanskelig, men siden det er festdrakter er det vel litt mindre nøye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hele innlegget om festdrakt og ungdommer på tiktok borte, det har sikkert tatt enda mer av etter jeg leste😅

Anonymkode: d29cf...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vet ikke hvilken regel det var, er ikke så aktiv der inne. På "Festdrakter-vår egen design" er det noen som er hårsåre nå fordi noen andre påpeker at ikke alle festdrakter som lages er like godt laget. 

Anonymkode: d29cf...30a

Her er originalinnlegget mitt:

AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 21.11):

Vi sygale 😬 

Altså det er så kaos. De har en helt absurd bilderegel, det er ikke lov å legge ut bilder man ikke har tatt selv. Så det vil si at om man ønsker tips til et spesifikt kostyme til en karakter, la oss si Snøhvit. Så kan du ikke ta et bilde fra Google og poste. Du kan ikke ta et skjermbilde. Du kan evt ta et bilde av laptopen din som har et bilde av Snøhvit på skjermen da 😒 Skjermbilde fra en nettbutikk? Nope, ikke akseptabelt. Før så måtte også admin godkjenne linker, så om noen spurte om tips til mønster og folk la inn linker så synes ikke kommentarene, jeg opplevde en gang at en link jeg hadde delt tok tre uker å bli godkjent! 
De har ikke på godkjenning av innlegg, så admin sletter plutselig innlegg og gir ingen tilbakemelding på hvorfor ting blir slettet. Så minst en gang i uka er det innlegg med «hvorfor ble innlegget mitt sletta?». 
Og reglene er heeeeeeeelt jævla umulig å finne. De er skikkelig gjemt bort, og mange har sagt det er et problem, men admin gjør ingenting med det. Så dermed forsetter akkurat den samme syklusen om igjen og om igjen. Og klager man for mye, blir man sparka ut. 
I tillegg så er det endel dobbeltstandarder, det er ikke lov med reklame, meeeeen noen profesjonelle aktører får lov til å både snakke dritt om konkurrenter og reklamere for seg selv uten at admin gjør noenting. 

Anonymkode: 88517...719

 

Anonymkode: 88517...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...