Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Havbris skrev (21 timer siden):

Da jeg gikk på skolen som ung sa lærerne alltid LES OPPGAVEN NØYE. SVAR PÅ OPPGAVEN OG SPØRSMÅLENE, OG BARE DET. Det må da være flere enn meg som lærte dette?

Joda, men det er glemt tydeligvis! Jeg er så drittlei av å få helt andre svar og råd enn det jeg spør om, så jeg skriver alltid laaaaange avhandlinger for å svare på ethvert potensielt feillesning. Og likevel, HVER GANG, ender jeg opp med å svare på det samme om igjen og om igjen som ikke var det jeg spurte om >.<

 

En ting som irriterer meg skikkelig. Jeg er tjukk, og som regel over standardsstørrelsen på symønster. Jeg liker også en spesifikk stil. Jeg er medlem av en sygruppe som er for denne stilen, for folk av alle størrelser. Når jeg spør etter tips til mønster, spesifiserer jeg alltid målene mine, og ber folk om å sjekke målene på ting før de anbefaler meg noe. Fordi det er utrolig frustrende for meg å gå gjennom 10+ linker og anbefalinger, og se at ingen av de passer meg. Men selv om jeg påpeker det spesifikt får jeg fortsatt masse forslag som ikke passer, og det er alltid noen som skal surmule over at jeg spør om det. Om man ikke har lyst til å bruke ett minutt på å hjelpe meg ved å sjekke: La vær å svar da! Så enkelt er det.

Anonymkode: 88517...719

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I plantegruppene er det høst og på tide å ta inn plantene som har kost seg ute i sommer. Jeg vet ikke hva som er mest irriterende, alle innleggene om frykten for skadedyr som kan bli med inn, eller alle innlegg hvor det går opp for nybegynnere at det finnes skadedyr. 

Anonymkode: e7fab...887

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I plantegruppene er det høst og på tide å ta inn plantene som har kost seg ute i sommer. Jeg vet ikke hva som er mest irriterende, alle innleggene om frykten for skadedyr som kan bli med inn, eller alle innlegg hvor det går opp for nybegynnere at det finnes skadedyr. 

Anonymkode: e7fab...887

Haha enig! Jeg syntes oppriktig synd på de som har flyttet hele plantesamlingen på 3826 planter ut og får sjokk når de får høre at de kan drasse med seg kryp inn igjen 😅

Jeg har som grunnregel om at det som flytter ut, havner i matavfallet på høsten. Om jeg forteller dette så blir jeg nesten sett på som en plantemorder, jeg kan jo bare vaske, pille, dyppe i heksemix, spraye med permetrin og fandens oldemor når jeg tar de inn igjen. Jeg gjorde dette et år (når jeg var nybegynner selv og fulgte alle de gode rådene) og endte likevel opp med et massivt angrep av noen kryp som kostet meg hele plantesamlingen min. Det gidder jeg altså ikke en gang til. Kryp innendørs kan man få uansett, men jeg inviterer de jo ikke inn på rød løper 🤷‍♀️

Jeg ser nesten litt frem til alle innleggene om et par mnd med: HVILKET KRYP ER DETTE? Det er på ALLE plantene mine 🙈

Endret av Sirah
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2023 at 4:22 PM, AnonymBruker said:

Ja den hyttegruppa er virkelig noe for seg selv. Det tar aldri slutt med folk som ikke klarer å lese hva gruppa heter (Hytter uten strøm ELLER vann), og som starter tråder om hvorfor det er så mye snakk om solceller, aggregat og vannopplegg i ei gruppe for "hytter uten vann og strøm". De samme personene er ofte også raskt ute med å rakke ned på de som har sånne "luksushytter" med moderne fasiliteter. Om hytta er ei lita hytte fra 60/70-tallet med utedo har ikke noe å si, har man noe som ligner på innlagt strøm eller vann, er det unødvendig luksus og ingen ekte hytte. Jo mer slit og ugunstige løsninger, jo lykkeligere og bedre hytteeiere er man i deres øyne. 😅

Jeg opprettet et innlegg rett over nyttår i gruppa der jeg viste frem den nye hytte-TVn med chromecast og fortalte om muligheten for å se streamingtjenester via mobilnettet. Delvis fordi det er noe mange ønsker på hytta og dermed kunne være til hjelp for andre, men også litt fandenivoldsk for å pirke borti stearinlysmafiaen i gruppa! :lur:
Selvsagt fikk jeg noen syrlige kommentarer om hva dette hadde å gjøre i denne gruppa, og noen av typen "vi har mobil- og TV-fri hytte og koser oss med kortspill, og det mener til og med ungdommen er myyyye koseligere". Det ble egentlig en ganske hyggelig og underholdende tråd med bidrag fra både stearinglysmafiaen og andre medlemmer med sans for et snev av moderne fasiliteter. :)

Anonymkode: 5be1b...4ea

Hahaha! Jeg irriterte meg over dette temaet selv (Merk: irriterte, i fortid, har meldt meg ut for lenge siden) fordi det ikke finnes en jævla gruppe på FB for folk som har hytter uten strøm og vann som ønsker å forbli uten strøm og vann😄. Hver gang noen starter en hyttegruppe for hytter uten strøm og/eller vann, så kommer det nye medlemmer som absolutt på død og liv skal ha solceller og mener at det ikke teller som "strøm" fordi det ikke er innlagt strøm, og gruppa oversvømmes av solcelle og batterispørsmål. Jeg mener det mest fornuftige som noen gang ble sagt i den gruppa var "hvorfor starter dere ikke et solcelle-gruppe?"

PS: Jeg tilhører nok stearinlys- og oljelampemafiaen selv, men jeg holder meg helt og holdent til Instagram, og plager ikke andre folk med fanatismen min 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2023 at 6:03 PM, AnonymBruker said:

I «vi sygale» har det en ukes tid vært HEFTIG debatt om… vaffelsøm.

For det man kaller vaffelsøm i dag er ikke det samme som håndsømmen man originalt kalte vaffelsøm og det er HELT FEIL!!!! å kalle maskinsydd strikksøm for vaffelsøm. Det er utvanning av tradisjoner bla bla bla (for noen bunadsskjorter bruker den tradisjonelle vaffelsømmen). Og nåde den som ikke har fått med seg debatten og uskyldig poster bilde av sin kjole med «vaffelsøm», de får høre det! For dette er jo IKKE vaffelsøm og det må man da ha fått med seg nå! 
 

Kanskje jeg hadde greid å ta det litt mer alvorlig hvis det het noe annet, men… vaffel 😅

Anonymkode: 88517...719

Nei, nå kødder du, jeg måtte inn å se 😂 Jeg var med i diverse sygruppene siden Sykroken.no, og fra den tiden der alle sydde fra "Sy myke klær til barna" boka, som er 2005 eller noe. Og allerede da ble det kalt vaffelsøm, samme som nå, for da var det veldig populært med kjoler med vaffelsøm. Altså bare samlet opp på en strikk-tråd, ikke annet gammeldags tradisjonell håndarbeid metode. Hva skjer 😭

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sygrupperelatert: 

Folk som melder seg inn i en hobbygruppe for å få folk til å gjøre en syjobb for seg. Et «enkelt» prosjekt (nei, det er ikke enkelt!), og de hadde sikkert nekta å betale for arbeidet også. 

Anonymkode: 88517...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har skjermdumper fra fueden i Villmarkssamstrikk-gruppen? 
 

Tror det er en person som har hengt ut en annen for å ikke ha sendt genser som hun strikket mot betaling, og nå har den andre parten svart. Det lages innlegg og slettes fort som eff…. 
 

Hvaaa skjer?

Anonymkode: 77a1b...e26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (På 22.9.2023 den 19.16):

Hahaha! Jeg irriterte meg over dette temaet selv (Merk: irriterte, i fortid, har meldt meg ut for lenge siden) fordi det ikke finnes en jævla gruppe på FB for folk som har hytter uten strøm og vann som ønsker å forbli uten strøm og vann😄. Hver gang noen starter en hyttegruppe for hytter uten strøm og/eller vann, så kommer det nye medlemmer som absolutt på død og liv skal ha solceller og mener at det ikke teller som "strøm" fordi det ikke er innlagt strøm, og gruppa oversvømmes av solcelle og batterispørsmål. Jeg mener det mest fornuftige som noen gang ble sagt i den gruppa var "hvorfor starter dere ikke et solcelle-gruppe?"

PS: Jeg tilhører nok stearinlys- og oljelampemafiaen selv, men jeg holder meg helt og holdent til Instagram, og plager ikke andre folk med fanatismen min 😅

Ikke noe problem å foretrekke stearinlys og oljelamper, det er når man hever seg over alle andre og slenger syrlige kommentarer til alle med en dært elektrisitet at man er medlem av stearinlysmafiaen. Spesielt om man begynner å jage folk ut av gruppa fordi de har det for lettvint på hytta.

Jeg er også drittlei av alle solcelle- og aggregatspørsmålene, men det er jo fordi jeg har innlagt strøm på hytta! :nigo: Hadde liksom ikke så lyst til å koble fra strømmen bare for å bli anerkjent som ekte hytteeier... :P 

Anonymkode: 5be1b...4ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg døde nettopp litt. Amerikansk hobbygruppe der et medlem har laget spøkelser til å dekorere med på Halloween. Av tamponger påklistret øyne…

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cleangal skrev (12 timer siden):

Jeg døde nettopp litt. Amerikansk hobbygruppe der et medlem har laget spøkelser til å dekorere med på Halloween. Av tamponger påklistret øyne…

:bond: :dåne: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cleangal skrev (13 timer siden):

Jeg døde nettopp litt. Amerikansk hobbygruppe der et medlem har laget spøkelser til å dekorere med på Halloween. Av tamponger påklistret øyne…

Det blir jo litt ekstra skrekk for skjøre karer i alle aldre av typen som knapt tør å plukke sanitetsprodukter ut av butikkhylla. 

Anonymkode: d37bd...bec

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cleangal skrev (20 timer siden):

Jeg døde nettopp litt. Amerikansk hobbygruppe der et medlem har laget spøkelser til å dekorere med på Halloween. Av tamponger påklistret øyne…

Helt genialt, dupper du nederste del i vann så har du jo flere varianter og! Dette skal jeg prøve i år 😆

Anonymkode: e71ca...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i plantegruppene skal alle legge ut bilde av de døde sommerblomstene sine og fortelle at det var et trist syn i natt etter nattefrost. 

Anonymkode: e7fab...887

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og i plantegruppene skal alle legge ut bilde av de døde sommerblomstene sine og fortelle at det var et trist syn i natt etter nattefrost. 

Anonymkode: e7fab...887

Kommer like overraskende på som vårens første skvallerkål det der! :fnise: 

Anonymkode: 77a1b...e26

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer like overraskende på som vårens første skvallerkål det der! :fnise: 

Anonymkode: 77a1b...e26

😂 Og "hva har jeg sådd her?"

Anonymkode: e7fab...887

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

😂 Og "hva har jeg sådd her?"

Anonymkode: e7fab...887

… og så er det bare et bilde av de to første bladene og det er så og si UMULIG å identifisere så tidlig 😂😂😂🥵 orker ikke våren. Er ikke mentalt ferdig med 2023-innleggene om ikke 2024 snart skal starte 😂

Anonymkode: 77a1b...e26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle "kan denne overvintres inne? Jeg forstår at man vil ta vare på dyre planter som blir større og vakrere for hvert år, men blodbeger, petunia og til og med en betulia? Hvorfor?

Anonymkode: a74e7...b0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva med alle "kan denne overvintres inne? Jeg forstår at man vil ta vare på dyre planter som blir større og vakrere for hvert år, men blodbeger, petunia og til og med en betulia? Hvorfor?

Anonymkode: a74e7...b0a

Haha. Jeg overvintrer petunia og betulia, tar stiklinger. Men jeg skal ha noen hundre planter da, hadde ikke gjort det hvis jeg skulle hatt et par stykker.

Anonymkode: e7fab...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...