Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 11.19):

Jeg har meldt meg inn i en slags slankegruppe på Facebook, og jeg må si jeg er har fått noen av fordommene mine bekreftet.

Ts: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

-Prøv å loggfør alt du spiser, ofte spiser man mer enn man tror..

Ts: Nei, jeg gidder ikke sånne apper, jeg VET at jeg spiser lite nok

- Prøv å røre på deg, begynn med en liten tur hver dag?

Ts: Nei, jeg kan ikke trene, for jeg har vondt i //insert alt annet enn viljen//

Det ender som regel opp med at Ts mener det er legen sin feil at hn ikke går ned, fordi hn nekter å skrive ut slankemedisinen. 
 

Ts: Hvorfor kan ikke jeg bare få den sprøyta, så hadde alt ordnet seg?!

Alle forsøk på å fortelle at slankemedisin ikke er noen trylleformel, at man likevel må ta jobben med å telle kalorier og røre på seg blir selvfølgelig sablet ned.

Dette gjenspeiles også i svarene til andre. «Hvorfor får du wegovy og ikke jeg? Jeg har mye høyere bmi enn deg!» Alle svar som går på at det ikke skrives ut dersom du ellers ikke viser noen innsats, sables ned.

Og til slutt, det er ganske mange som legger ut målet for slankingen. Hvis man våger å nevne en bmi litt langt nede på 20-tallet, så får man høre det. Det er ikke pent å være for tynn, du ser gammel ut hvis du blir for tynn, herregud skal du ikke ha noen former? Vi snakker om bmi godt innenfor normalen…

Jeg har vurdert å melde meg ut igjen, men må blir jeg på grunn av underholdningen.

 

Anonymkode: a74e7...b0a

Og i gruppa "vi som bruker slankemedisin" går spørsmålene i følgende

"Hvorfor går jeg ikke ned i vekt når jeg har brukt Saxenda/Ozempic/Wegovy i 10 måneder?"

Folk i gruppa svarer:  "men har du endret kostholdet?"

Trådstarter: "nei...? "

Anonymkode: 711f2...8b3

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og i gruppa "vi som bruker slankemedisin" går spørsmålene i følgende

"Hvorfor går jeg ikke ned i vekt når jeg har brukt Saxenda/Ozempic/Wegovy i 10 måneder?"

Folk i gruppa svarer:  "men har du endret kostholdet?"

Trådstarter: "nei...? "

Anonymkode: 711f2...8b3

Frekkhetens nådegave, altså! Ikke bare skal man injisere seg med en medisin som gir all verdens kjente og ukjente bivirkninger, men man må endre kostholdet attpåtil... 

Anonymkode: a74e7...b0a

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og i gruppa "vi som bruker slankemedisin" går spørsmålene i følgende

"Hvorfor går jeg ikke ned i vekt når jeg har brukt Saxenda/Ozempic/Wegovy i 10 måneder?"

Folk i gruppa svarer:  "men har du endret kostholdet?"

Trådstarter: "nei...? "

Anonymkode: 711f2...8b3

Litt imponerende er det jo. Det er jo egentlig ikke slankemedisin, det er sultdempende. At de stadig orker å ha like galt kosthold i like stor mengde til tross for at du står der pumpet full av sultdempende medisiner samt diverse bivirkninger. Det er ikke til å kimse av.

Samtidig setter jeg spørsmål ved hvilken lege som syntes det ville være en god ide å skrive resepten uten at de viser evne til å ta i bruk et slikt hjelpemiddel på en ordentlig og ikke minst TILTENKT måte.

Mannen min er på Saxenda. Han hadde hjerteflimmer ifjor, så han kan ikke ta de andre. Og kvalme er jo en ganske godt kjent bivirkning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (2 timer siden):

Litt imponerende er det jo. Det er jo egentlig ikke slankemedisin, det er sultdempende. At de stadig orker å ha like galt kosthold i like stor mengde til tross for at du står der pumpet full av sultdempende medisiner samt diverse bivirkninger. Det er ikke til å kimse av.

Samtidig setter jeg spørsmål ved hvilken lege som syntes det ville være en god ide å skrive resepten uten at de viser evne til å ta i bruk et slikt hjelpemiddel på en ordentlig og ikke minst TILTENKT måte.

Mannen min er på Saxenda. Han hadde hjerteflimmer ifjor, så han kan ikke ta de andre. Og kvalme er jo en ganske godt kjent bivirkning.

Kanskje man kan ta detaljene rundt disse medisinene i en egen tråd?

Jeg er her for å lese om irriterende og morsome ting i Facebook-grupper 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også medlem i wegowy og ozempic grupper. Det er ett helt ekstremt fokus på bivirkninger! Og alle nye vil helst vite alle, uten å gidde å lese på pakningsvedlegget. 

For ikke å snakke om daglige innlegg med "jeg går på 1mg dose men skal reise til utlandet i 3 uker på ferie ❤️❤️🍦☀️🕶️ kan jeg sette 3 mg dagen før jeg reiser for å slippe å ha med pennen?". 

Altså, pennen tar mindre plass enn mobilen din. Ikke ta råd fra fremmede på internett med brukerdose. Just dont". 

Anonymkode: 6b1fb...206

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er også medlem i wegowy og ozempic grupper. Det er ett helt ekstremt fokus på bivirkninger! Og alle nye vil helst vite alle, uten å gidde å lese på pakningsvedlegget. 

For ikke å snakke om daglige innlegg med "jeg går på 1mg dose men skal reise til utlandet i 3 uker på ferie ❤️❤️🍦☀️🕶️ kan jeg sette 3 mg dagen før jeg reiser for å slippe å ha med pennen?". 

Altså, pennen tar mindre plass enn mobilen din. Ikke ta råd fra fremmede på internett med brukerdose. Just dont". 

Anonymkode: 6b1fb...206

"Slippe å ha med pennen" 😂

Anonymkode: 711f2...8b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flåttsesongen er jo godt i gang. I gruppa "hund på Facebook" kommenteres det flått og oppfordring til å nappe den ut på hver miste ting som kan se ut som en flått for en svaksynt. Når andre svarer at det ikke er en flått og hundeeier ikke må finne på å dra den av, blir de beskyldt for å være ufine og drive med personangrep. Nei, de prøver bare å forhindre at hundeeier river av en vorte, hårsekk, talgkjertel osv.

Anonymkode: e7fab...887

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 11.34):

Flåttsesongen er jo godt i gang. I gruppa "hund på Facebook" kommenteres det flått og oppfordring til å nappe den ut på hver miste ting som kan se ut som en flått for en svaksynt. Når andre svarer at det ikke er en flått og hundeeier ikke må finne på å dra den av, blir de beskyldt for å være ufine og drive med personangrep. Nei, de prøver bare å forhindre at hundeeier river av en vorte, hårsekk, talgkjertel osv.

Anonymkode: e7fab...887

Uff ser det for meg stakkars hunden 😱

Anonymkode: 711f2...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å henge ut andre grupper enn den man skriver i?

Er med i en gruppe for "flokkturer" med hund. Forleden var det et innlegg typ "Det er sååååå flott å være med i denne gruppen, der alle er konstruktive og saklige mot hverandre, i motsetning til EN VISS ANNEN GRUPPE *hint, hint*, skal ikke nevne navn!. Tusen takk for at dere er en så fin gjeng! osv, osv..."

Bitter over å ha fått tyn i en annen gruppe, altså...  Get over it!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (På 25.7.2023 den 11.12):

Jeg er medlem i en gruppe for Omnia-ovner. Litt bakgrunnsinfo for uinnvidde: Omnia er en liten boksovn som kan brukes oppå gassbluss, og som derfor er populær blant folk med hytter uten strøm eller vann (en gruppe som for øvrig er et kapittel for seg!), campingvogn eller båt.

Det utveksles stadig bilder og erfaringer av brødbakst, Toro-kaker, lasagne og pizza. Men forleden dag var det ett innlegg som tok kaka for min del: en person var SÅÅÅ fornøyd med at endelig kunne lage suppe i omniaen. Siden volumet i ovnen er relativt lite var vedkommende på toppen av det hele veldig glad for å ha TO omniaer, slik at de fikk plass til alt sammen. Da noen spurte om det ikke hadde vært minst like greit å bruke kjele til suppe ble det tilløp til en opphetet diskusjon. Man må jo få gjøre ting på SIN måte, må vite! Lurer faktisk på om innlegget er blitt fjernet, for jeg finner det ikke igjen nå. 

 

Ja den hyttegruppa er virkelig noe for seg selv. Det tar aldri slutt med folk som ikke klarer å lese hva gruppa heter (Hytter uten strøm ELLER vann), og som starter tråder om hvorfor det er så mye snakk om solceller, aggregat og vannopplegg i ei gruppe for "hytter uten vann og strøm". De samme personene er ofte også raskt ute med å rakke ned på de som har sånne "luksushytter" med moderne fasiliteter. Om hytta er ei lita hytte fra 60/70-tallet med utedo har ikke noe å si, har man noe som ligner på innlagt strøm eller vann, er det unødvendig luksus og ingen ekte hytte. Jo mer slit og ugunstige løsninger, jo lykkeligere og bedre hytteeiere er man i deres øyne. 😅

Jeg opprettet et innlegg rett over nyttår i gruppa der jeg viste frem den nye hytte-TVn med chromecast og fortalte om muligheten for å se streamingtjenester via mobilnettet. Delvis fordi det er noe mange ønsker på hytta og dermed kunne være til hjelp for andre, men også litt fandenivoldsk for å pirke borti stearinlysmafiaen i gruppa! :lur:
Selvsagt fikk jeg noen syrlige kommentarer om hva dette hadde å gjøre i denne gruppa, og noen av typen "vi har mobil- og TV-fri hytte og koser oss med kortspill, og det mener til og med ungdommen er myyyye koseligere". Det ble egentlig en ganske hyggelig og underholdende tråd med bidrag fra både stearinglysmafiaen og andre medlemmer med sans for et snev av moderne fasiliteter. :)

Anonymkode: 5be1b...4ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja den hyttegruppa er virkelig noe for seg selv. Det tar aldri slutt med folk som ikke klarer å lese hva gruppa heter (Hytter uten strøm ELLER vann), og som starter tråder om hvorfor det er så mye snakk om solceller, aggregat og vannopplegg i ei gruppe for "hytter uten vann og strøm". De samme personene er ofte også raskt ute med å rakke ned på de som har sånne "luksushytter" med moderne fasiliteter. Om hytta er ei lita hytte fra 60/70-tallet med utedo har ikke noe å si, har man noe som ligner på innlagt strøm eller vann, er det unødvendig luksus og ingen ekte hytte. Jo mer slit og ugunstige løsninger, jo lykkeligere og bedre hytteeiere er man i deres øyne. 😅

Jeg opprettet et innlegg rett over nyttår i gruppa der jeg viste frem den nye hytte-TVn med chromecast og fortalte om muligheten for å se streamingtjenester via mobilnettet. Delvis fordi det er noe mange ønsker på hytta og dermed kunne være til hjelp for andre, men også litt fandenivoldsk for å pirke borti stearinlysmafiaen i gruppa! :lur:
Selvsagt fikk jeg noen syrlige kommentarer om hva dette hadde å gjøre i denne gruppa, og noen av typen "vi har mobil- og TV-fri hytte og koser oss med kortspill, og det mener til og med ungdommen er myyyye koseligere". Det ble egentlig en ganske hyggelig og underholdende tråd med bidrag fra både stearinglysmafiaen og andre medlemmer med sans for et snev av moderne fasiliteter. :)

Anonymkode: 5be1b...4ea

Stearinlysmafiaen :fnise: 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg irriterer meg litt for mye over disse damene i "Inspirerende hytteinteriør"-gruppa som driver med skamløs snikreklame for egne produkter som de åpenbart prøver å få solgt. En av reglene i gruppa er at det ikke skal være kjøp og salg der, men så har man altså disse damene som maler bilder og filter kvalmende søte figurer, som stadig legger ut bilder med tekster som "Ser for meg at dette bildet hadde passet på en fjellhytte" eller "Denne passer kanskje på en koselig sjøhytte?"... Kan de ikke melde seg inn i hobbygrupper eller salgsgrupper?
Helt greit at noen kreative sjeler lager ting som de plasserer på hytta si, og viser det frem i gruppa, for da er det innafor tematikken om å inspirere andre til hva de kan lage og vise frem hvordan det passer inn i hytteinteriøret. Men disse damene viser ikke frem hvordan kreasjonene sine ser ut i hytteinteriøret, de bare legger ut bilde av kun malerier og filtede troll/dukker og hinter sånn heeeeelt diskré om at de sikker kan passe på hytta til noen andre.

Jeg er interessert i hytteinteriøret til folk og ønsker å få inspirasjon til innredning og lure løsninger, jeg vil ikke se bilder av filtetroll og kjedelige malerier. Dessuten får jeg krampe i prinsippmuskelen av disse dårlig skjulte salgsinnleggene som bryter med reglene i gruppa. :regler:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner man kan kose seg med å kage filtetroll men hvem ved sine fulle fem ønsker å bruke penger på andres filtehobby?  

Anonymkode: 711f2...8b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner man kan kose seg med å kage filtetroll men hvem ved sine fulle fem ønsker å bruke penger på andres filtehobby?  

Anonymkode: 711f2...8b3

Nettopp :ler:
Jeg hadde ikke blitt irritert om filtefigurene ble pent dandert i ei hylle eller på et bord på hytta, og så tok hun bilde av hytteinteriøret sitt med filtefigurer som en del av interiøret, eventuelt med et lite hint om at figurene var laget selv. Det er når de prøver å selge produktene sine og ikke en gang gidder å vise hvordan de mener de skal passe inn i hytteinteriøret at jeg får vondt i toleransenerven.
Gaaah, sorry... Måtte bare få det ut! 😅

Glemte forresten å nevne en til som deler dårlig skjulte salgsinnlegg; Nordic Hobby AS. Det er nesten verre når en bedrift holder på sånn. Hadde ikke gjort noe om moderatorene var litt raskere på avtrekkeren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 20.13):

Skjønner man kan kose seg med å kage filtetroll men hvem ved sine fulle fem ønsker å bruke penger på andres filtehobby?  

Anonymkode: 711f2...8b3

Herlighet, jeg måtte lese flere ganger før jeg så at det dreide seg om filt! 

Fittetroll, hmm, er det noe nytt 🤔 Åjaa! Pling, filt! 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvakky skrev (19 timer siden):

Herlighet, jeg måtte lese flere ganger før jeg så at det dreide seg om filt! 

Fittetroll, hmm, er det noe nytt 🤔 Åjaa! Pling, filt! 

Hadde vært mindre overraskende hvis folk ville bruke penger på det du leste det som  😂

Anonymkode: 711f2...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på skolen som ung sa lærerne alltid LES OPPGAVEN NØYE. SVAR PÅ OPPGAVEN OG SPØRSMÅLENE, OG BARE DET. Det må da være flere enn meg som lærte dette?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hadde vært mindre overraskende hvis folk ville bruke penger på det du leste det som  😂

Anonymkode: 711f2...8b3

Ja sant! Fittetroll er det nok noen som er, og en hobby som ikke er så godt likt er kanskje en fittehobby 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havbris skrev (1 time siden):

Da jeg gikk på skolen som ung sa lærerne alltid LES OPPGAVEN NØYE. SVAR PÅ OPPGAVEN OG SPØRSMÅLENE, OG BARE DET. Det må da være flere enn meg som lærte dette?

Den lærdommen er det tydeligvis mange som enten har glemt eller gått glipp av, for det er utrolig mange som enten ikke svarer på spørsmålet i HI eller svarer på mye mer enn det som blir spurt på...:murvegg:

Anonymkode: b3382...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...