Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke folk lære seg at "ingen maske, hopp over denne ruten" betyr nettopp det...?

"Jeg har strikket i 70 år men dette var sykt vanskelig å forstå, altså". Les hva som står, for pokker! 

 

På lik linje med de som FORTSATT ikke har fått med seg at det er to fellinger etter hverandre på Nancykofta. DET STÅR JO I MØNSTERRAPPORTEN! LES DEN! (Nybegynnere er unnskyldt, altså). 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig et snev av action på Hagegruppene!

Friskt i minne fra fjoråret, så har alle guds skapninger en plass i hagen! Mulig unntak er brunsneglen, uten at jeg vet hvorfor. Nå dreier det seg om grevling. Trådstarter er lei av at den graver opp plenen og spiser røtter. Driter gjør den visst også. Personlig hadde jeg driti i buksa hvis jeg møtte den utenfor døra, så jeg forstår trådstarter problem.

Men grevling hører til i hagen: 

Den spiser opp oldenborrelarver, sånn i tilfelle trådstarter skulle få det..

Den spiser brunsnegler (ja, gjør den egentlig det?).

De er koselige (er de egentlig det?).

Den spiser rotter og mus (katt er koseligere, tør jeg påstå. Mer effektive også).

De driter bare ett sted (gjør de virkelig det?).

Men det finnes råd hvis du ikke synes alle guds skapninger skal bo i akkurat din hage:

Få gubben til å tisse på melkekartong, hell så ut dette rundt i hagen. Urin kan brukes til så mangt, har jeg skjønt etter en tid på hageforum, men hvorfor det må være manneurin, vet jeg ikke.

Har du ikke mann kan du bruke salmiakk eller eddik😊

Du må fjerne hele plenen! 😨

Du kan låne felle fra viltnemda og nytte den til et annet sted. Kanskje noen i den første pulja kan overta den? (Endelig ett vettugt svar.)

Men hvis den flytter kommer det en ny...😫 (jaja, like langt...)

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få gubben til å tisse på melkekartong, hell så ut dette rundt i hagen. Urin kan brukes til så mangt, har jeg skjønt etter en tid på hageforum, men hvorfor det må være manneurin, vet jeg ikke.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Men altså... herregud, utsette melkekartonger for sånt. Bare ha litt grillparty, drikk masse øl og ha en pissekonkuranse med naboen på gjerdet. Hvor vanskelig skal det være liksom?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som folk overreagerer på Koftegruppa! Nå har noen skrevet et innlegg om at man skal kreditere folk hvis man "låner bilde fra Google" eller lignende, og opplyst om at det er noe som kalles opphavsrett. Da blir det hysteriske tilstander i kommentarfeltet, det går ikke AN å skjønne at det skal være så strenge regler på gruppa. De skal iallfall melde seg ut, og slutte å strikke! Jeg blir bare sånn 🙄😂

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 17.01, AnonymBruker skrev:

....og så var det hun som hadde malt om fliser og interiør, inkl wc, servant og badekar, med bengalakk.....

Anonymkode: 3d8c1...77f

:sjokkert:

Trodde hun som malte den gamle hustelefonennvar maks maloman, men dette overgår også henne. 

Til historien hører det at hun hadde malt igjen mikrofonen på telefonrøret, så telefonen måtte skrotes. 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 2.09, Titania skrev:

Kan ikke folk lære seg at "ingen maske, hopp over denne ruten" betyr nettopp det...?

"Jeg har strikket i 70 år men dette var sykt vanskelig å forstå, altså". Les hva som står, for pokker! 

 

På lik linje med de som FORTSATT ikke har fått med seg at det er to fellinger etter hverandre på Nancykofta. DET STÅR JO I MØNSTERRAPPORTEN! LES DEN! (Nybegynnere er unnskyldt, altså). 

Tyyyypisk spørsmål på Frydkofta. Spørsmålet kommer minst en gang for uka. 

I tillegg til spørsmål om dete r feil i mønsteret fordi man på første felling skal..... kan ikke folk lese tegnforklaringen til en oppskrift, så får de strikke sokker. 

 

Siste dagene har flere "kjeftesmeller" vært i aksjon og påpekt at regler er regler, og det er greit. Men at folk kan kjøre bil, handle på butikken og betale med kort, men ikke forstå at Norsk lov gjelder for deling og opphavsrett også på facebook, ja, det ligger tungt for enkelte. Så tungt at de melder seg ut, etter først å ha varslet om utmelding. 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.3.2019 den 2.09, Titania skrev:

Kan ikke folk lære seg at "ingen maske, hopp over denne ruten" betyr nettopp det...?

"Jeg har strikket i 70 år men dette var sykt vanskelig å forstå, altså". Les hva som står, for pokker! 

 

På lik linje med de som FORTSATT ikke har fått med seg at det er to fellinger etter hverandre på Nancykofta. DET STÅR JO I MØNSTERRAPPORTEN! LES DEN! (Nybegynnere er unnskyldt, altså). 

For ikke å snakke om de som ikke klarer å bruke kalkulator, men må spørre hvor mange masker de skal ha mellom hver felling/økning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cleangal skrev:

For ikke å snakke om de som ikke klarer å bruke kalkulator, men må spørre hvor mange masker de skal ha mellom hver felling/økning...

Jepp... I noen tilfeller er jeg udugelig selv, det skal jeg ikke nekte for - jeg klarer bare å regne meg frem til kalkulatorsvar ,0 eller ,5 😛 Men til gjengjeld vet jeg hvor jeg finner hjelpemidler, i steden for å hyle om hjelp hver bidige gang jeg skal felle 😛 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cleangal skrev:

For ikke å snakke om de som ikke klarer å bruke kalkulator, men må spørre hvor mange masker de skal ha mellom hver felling/økning...

Er de så trette i toppetasjen, ja, for spørsmålene kommer gjerne på seine kvelden og de skriver gjerne, nå står det helt stille her. Da bør de legge bort strikketøyet og gå å legge seg.  :sove:

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2019 den 17.01, AnonymBruker skrev:

....og så var det hun som hadde malt om fliser og interiør, inkl wc, servant og badekar, med bengalakk.....

Anonymkode: 3d8c1...77f

Har du link/imgur til denne? Har så lyst til å se 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 20.16, Honey Dew skrev:

Har du link/imgur til denne? Har så lyst til å se 😃

Det har vi vel ikke lo til å linke til :klo: Lukkede grupper er i alle fall ikke lov å oute folk fra. 

 

Jeg lar meg stadig forundre over folk med furumøbler, malte furumøbler de tror de kan selge for en hel liten formue. Ikke fint malt er de heller. Malingen har rent og er i skjolder men penger skal de ha for sine unike klenodium. Håper aldri furumøbler blir det eneste butikkene selger i min levetid. Stygt og fælt. 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi vel ikke lo til å linke til :klo: Lukkede grupper er i alle fall ikke lov å oute folk fra. 

 

Jeg lar meg stadig forundre over folk med furumøbler, malte furumøbler de tror de kan selge for en hel liten formue. Ikke fint malt er de heller. Malingen har rent og er i skjolder men penger skal de ha for sine unike klenodium. Håper aldri furumøbler blir det eneste butikkene selger i min levetid. Stygt og fælt. 

Anonymkode: c0b26...0ff

Imgur og link er lovlig, men screenshot er ikke lov. 

Hva heter gruppen, så kanskje jeg kan finne den selv.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroneksempel på godt og forståelig språk på facebbok, 

 

Hjelp! Hvordan bli kvitt kaffeflekker fra ei hvit kofte i ullgarn?

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kroneksempel på godt og forståelig språk på facebbok, 

 

Hjelp! Hvordan bli kvitt kaffeflekker fra ei hvit kofte i ullgarn?

Anonymkode: c0b26...0ff

Hva var uforståelig med det?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroneksempel på godt og forståelig språk på facebbok, 

 

Hjelp! Hvordan bli kvitt kaffeflekker fra ei hvit kofte i ullgarn?

Anonymkode: c0b26...0ff

Hva var det du ikke forstod?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke bare jeg som irriterer meg over dette, men jeg hadde strikket en kjempefin genser som jeg bare ville vise litt frem til andre strikkevenner, jeg har egentlig ikke strikket så mye stort, så var nå litt stolt da. Den FØRSTE kommentaren var «oppskrift», ikke noe spørsmålstegn, ikke noe «så fin» ikke noe «kunne jeg fått vite hvor du har funnet oppskriften?». Neida.... her skal det bare kreves oppskrift uten noe mer om og men. Sa ikke hvor jeg fant oppskriften 😎

Anonymkode: aad7a...4e4

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sorbus
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke bare jeg som irriterer meg over dette, men jeg hadde strikket en kjempefin genser som jeg bare ville vise litt frem til andre strikkevenner, jeg har egentlig ikke strikket så mye stort, så var nå litt stolt da. Den FØRSTE kommentaren var «oppskrift», ikke noe spørsmålstegn, ikke noe «så fin» ikke noe «kunne jeg fått vite hvor du har funnet oppskriften?». Neida.... her skal det bare kreves oppskrift uten noe mer om og men. Sa ikke hvor jeg fant oppskriften 😎

Anonymkode: aad7a...4e4

Det er så irriterende!  De synes jo klart genseren er fin siden de vil ha oppskrift, hvorfor ikke bare gi kompliment og så spør? 

Grr. Du får svare "fant på pinterest, er mye fint der"  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JCrochetDesign

Jeg lurer litt på...🤔 Dere som irriterer dere så forferdelig. Hvorfor melder dere dere ikke bare ut? Det må da være bedre å ikke se alt dette som irriterer så skrekkelig?🙄😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JCrochetDesign skrev:

Jeg lurer litt på...🤔 Dere som irriterer dere så forferdelig. Hvorfor melder dere dere ikke bare ut? Det må da være bedre å ikke se alt dette som irriterer så skrekkelig?🙄😝 

Der kom den, ja. 😂

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎03‎.‎2019 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Endelig et snev av action på Hagegruppene!

Friskt i minne fra fjoråret, så har alle guds skapninger en plass i hagen! Mulig unntak er brunsneglen, uten at jeg vet hvorfor. Nå dreier det seg om grevling. Trådstarter er lei av at den graver opp plenen og spiser røtter. Driter gjør den visst også. Personlig hadde jeg driti i buksa hvis jeg møtte den utenfor døra, så jeg forstår trådstarter problem.

Men grevling hører til i hagen: 

Den spiser opp oldenborrelarver, sånn i tilfelle trådstarter skulle få det..

Den spiser brunsnegler (ja, gjør den egentlig det?).

De er koselige (er de egentlig det?).

Den spiser rotter og mus (katt er koseligere, tør jeg påstå. Mer effektive også).

De driter bare ett sted (gjør de virkelig det?).

Men det finnes råd hvis du ikke synes alle guds skapninger skal bo i akkurat din hage:

Få gubben til å tisse på melkekartong, hell så ut dette rundt i hagen. Urin kan brukes til så mangt, har jeg skjønt etter en tid på hageforum, men hvorfor det må være manneurin, vet jeg ikke.

Har du ikke mann kan du bruke salmiakk eller eddik😊

Du må fjerne hele plenen! 😨

Du kan låne felle fra viltnemda og nytte den til et annet sted. Kanskje noen i den første pulja kan overta den? (Endelig ett vettugt svar.)

Men hvis den flytter kommer det en ny...😫 (jaja, like langt...)

Anonymkode: 21b6f...8b6

"Manneurin"?! Men ærlig talt, urin og avføring funker helt sikkert frastøtende på både dyr og mennesker, men man kan kanskje prøve noe mindre ekkelt først ..?

Jeg har i hvert fall mer lyst til å kose meg i en hage som frekventeres av grevlinger enn i en hage som er dynket i piss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...