Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, mor er opplyst og interessert i helse og vil unngå det som vaksinebransjen gjerne spruter i folk for å tjene penger.
Far er trolig bare "standard indoktrinert" - av samme bransjepåvirkning gjennom ti-år.

Flere og flere skjønner heldigvis at bransjen, dvs. produsenter av vaksiner og legemidler ikke skyr noen ting for å få solgt inn store ordrer i alle land. Vaksineskandalene og korrupsjonsskandalene forbigås i stillhet.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Amen! 

 

Anonymkode: b5542...9ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må få opp øynene for at de er blitt lurt i alle år.
Fordi man har vært frisk hele livet betyr ikke at vaksiner er årsaken, for folk lever helt annerledes enn da sykdommer florerte som epidemier/pandemier. Et naturlig immunforsvar er det folk trenger og det heller skades av all giften folk får i seg.

http://www.livingwhole.org/vaccines-dont-work-here-are-the-facts/

Anonymkode: 6ec48...3c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mor er opplyst og interessert i helse og vil unngå det som vaksinebransjen gjerne spruter i folk for å tjene penger.
Far er trolig bare "standard indoktrinert" - av samme bransjepåvirkning gjennom ti-år.

Flere og flere skjønner heldigvis at bransjen, dvs. produsenter av vaksiner og legemidler ikke skyr noen ting for å få solgt inn store ordrer i alle land. Vaksineskandalene og korrupsjonsskandalene forbigås i stillhet.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Hvis man var bekymret for medisin- og vaksineprodusentenes profittbegjær burde man heller søkt å regulere dem og/eller gått inn for offentlig eie, framfor å motarbeide medisinsk kompetanse du overhodet ikke har gyldig vitenskapelig grunnlag for å gjøre.

Det finnes ingen rasjonalitet i det du gjør. Alt du gjør, og all argumentasjonen din, oser av tinnfoliehatt med en fiks ide.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mor er opplyst og interessert i helse og vil unngå det som vaksinebransjen gjerne spruter i folk for å tjene penger.
Far er trolig bare "standard indoktrinert" - av samme bransjepåvirkning gjennom ti-år.

Flere og flere skjønner heldigvis at bransjen, dvs. produsenter av vaksiner og legemidler ikke skyr noen ting for å få solgt inn store ordrer i alle land. Vaksineskandalene og korrupsjonsskandalene forbigås i stillhet.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Hvis du er så opplyst, synes jeg du skal ta min utfordring om å forklare med enkle ord hvordan en vaksine virker. Hvis du har forstått det, blir jeg nemlig enda mer nysgjerrig på hvorfor du har tatt det standpunktet du har.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må få opp øynene for at de er blitt lurt i alle år.
Fordi man har vært frisk hele livet betyr ikke at vaksiner er årsaken, for folk lever helt annerledes enn da sykdommer florerte som epidemier/pandemier. Et naturlig immunforsvar er det folk trenger og det heller skades av all giften folk får i seg.

http://www.livingwhole.org/vaccines-dont-work-here-are-the-facts/

Anonymkode: 6ec48...3c7

Immunitet fra vaksiner er like naturlig som den man får etter gjennomgått infeksjon. Forklar meg mekanismene, og hvorfor du mener det er en forskjell. Hva består forskjellen i? Hvordan oppnår man immunitet?

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Så vidt jeg vet er det lovpålagt å følge grunnskoleutdanningen i Norge i henhold til Lov om grunnskolen og den videregående opplæringa § 2-1 - som eksplisitt sier at barn og unge har plikt til grunnskoleopplæring. Med andre ord er det straffbart å holde ungene hjemme fra skolen uten tillatelse eller gyldig grunn.

Hva angår voksenvaksinasjon går du her inn i et felt hverken du eller jeg har kompetanse til å uttale oss om. Det som er på det rene er at innvandring fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller ikke tilgjengelig bør tas med i debatten om fem prosentgrensen.

Rett til opplæring ja, men de har ikke plikt til å gå på skolen. Hjemmeundervisning er tillatt i Norge, og man trenger ikke noen grunn for det.

Vi har ikke kompetanse til å se at det ikke er noen epidemier blandt voksne som i praksis er uvaksinerte? :fnise:

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Hvis man var bekymret for medisin- og vaksineprodusentenes profittbegjær burde man heller søkt å regulere dem og/eller gått inn for offentlig eie, framfor å motarbeide medisinsk kompetanse du overhodet ikke har gyldig vitenskapelig grunnlag for å gjøre.

Det finnes ingen rasjonalitet i det du gjør. Alt du gjør, og all argumentasjonen din, oser av tinnfoliehatt med en fiks ide.

Hva er din kompetanse? Siden du forkaster kompetansen til de som ikke er enig med deg, mener jeg?

 

 

Anonymkode: ba85c...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din kompetanse? Siden du forkaster kompetansen til de som ikke er enig med deg, mener jeg?

Anonymkode: ba85c...18b

Jeg har ingen medisinsk kompetanse. Det er derfor jeg stiller min lit til den offisielle fagekspertisen innen feltet. Det er også derfor jeg avviser dem som åpenbart ikke har kompetanse og/eller ikke har gyldige nok vitenskapelige argumenter til å få gjennomslag hos fagekspertisen for sitt syn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg har ingen medisinsk kompetanse. Det er derfor jeg stiller min lit til den offisielle fagekspertisen innen feltet. Det er også derfor jeg avviser dem som åpenbart ikke har kompetanse og/eller ikke har gyldige nok vitenskapelige argumenter til å få gjennomslag hos fagekspertisen for sitt syn.

Kan du tenke deg at noen av oss som er vaksinemotstandere faktisk innehar medisinsk kompetanse, og tror du at 90% av de som har kompetanse er forkjempere for vaksinasjonsprogrammet?

Siden vaksiner i dagligtalen ikke er et tema, så kan du også anta at det er flere uvaksinerte enn du tror.

Anonymkode: b5542...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det merkelig at vi alle ikke er døde av epidemier av meslinger og polio. Noen som har forklaring på det? Har det gått 10 år siden siste vaksinasjon er du i prinsippet uvaksinert, og dette gjelder en veldig høy prosentandel av voksne.

Anonymkode: c2417...065

Det er ikke sånn at absolutt alle vaksiner moster effekten etter 10 år altså.  Med to doser MMR er de fleste beskyttet mye lenger, antageligvis livet ut.

Polio, stivkrampe, difteri og kikhoste bør man derimot ta om det er mer enn 10 år siden sist.

Anonymkode: b1868...3d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det merkelig at vi alle ikke er døde av epidemier av meslinger og polio. Noen som har forklaring på det? Har det gått 10 år siden siste vaksinasjon er du i prinsippet uvaksinert, og dette gjelder en veldig høy prosentandel av voksne.

Anonymkode: c2417...065

MMR vaksinen varer livet ut, (meslinger, kusma og røde hunder) 

Men tetanus, drifteri, polio og kikhoste bør man revaksinere -som mange gjør før man reiser til utsatte plasser. MEN tror at ikke alle er klar over det og det er lite fokus på dette og det viser hvor viktig det er å vaksinere barna sine om de kan👍🏻👍🏻👍🏻http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/infeksjoner/vaksiner_og_vaksinasjonsbivirkninger/vaksinene_i_vaksinasjonsprogrammet

Anonymkode: bbcab...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du tenke deg at noen av oss som er vaksinemotstandere faktisk innehar medisinsk kompetanse, og tror du at 90% av de som har kompetanse er forkjempere for vaksinasjonsprogrammet?

Siden vaksiner i dagligtalen ikke er et tema, så kan du også anta at det er flere uvaksinerte enn du tror.

Anonymkode: b5542...9ed

Hvis du faktisk HAR slik kompetanse, kan du jo besvare spørsmålene om hvordan vaksiner skaper immunitet, og hva som skiller slik immunitet fra den gjennomgått infeksjon gir. Hva er mekanismen bak vaksiner? Hva er det generelle prinsippet? Og hvordan skapes immunitet etter infeksjon?

Det e rikke alle helsefaglige utdanninger som gir god nok kompetanse overfor immunisering, så jeg vil gjerne vite hva du legger i medisinsk kompetanse i denne sammenhengen?

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fhi.no/nyheter/2015/voksne-trenger-oppfriskningsvaksine/ Her står det enkelt forklart hvorfor og hvilke vaksiner som er viktige for voksne å ta! Polio er en av dem man må revaksinere, selv om man ikke reiser utenlands👍🏻😊 Også er det en side der du kan se hvilke vaksiner du har (om det er registrert) https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner 

Anonymkode: bbcab...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du forstår grafen, den viser at vaksiner hadde ingen effekt på morbiditeten, og at skarlagensfeber som man aldri har vaksinert mot gikk ned samtidig som de andre sykdommene. Idag hører man nesten aldri om den sykdommen.

Anonymkode: c2417...065

Nei, det er du som ikke skjønner grafen. Se på y-aksen. Det er en graf over mortalitet. Ikke morbiditet.

Selvsagt gikk forekomsten av andre sykdommer som det ikke vaksineres mot også ned da levekårene bedret seg. 

Anonymkode: e2360...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så opplyst, synes jeg du skal ta min utfordring om å forklare med enkle ord hvordan en vaksine virker. Hvis du har forstått det, blir jeg nemlig enda mer nysgjerrig på hvorfor du har tatt det standpunktet du har.

Immunitet fra vaksiner er like naturlig som den man får etter gjennomgått infeksjon. Forklar meg mekanismene, og hvorfor du mener det er en forskjell. Hva består forskjellen i? Hvordan oppnår man immunitet?

Anonymkode: 88d1e...0ce


Det er dumt å stole på anonymbrukerne her inne.
Derfor skal man vurdere kildene det henvises til.

Mercola skriver følgende:

Warning: All Vaccines Compromise Natural Immunity

Obtaining natural immunity has far greater benefits, but this fact seems to be completely overlooked in the United States, considering it's recommended that U.S. babies receive 26 doses of vaccines before age 1 (which, incidentally, is twice as many vaccinations as are given to babies in Sweden and Japan).
...
With vaccination, you are merely creating an antibody, but as the Journal of Virology study showed, the unvaccinated children actually built up more antibodies against a wider variety of flu virus strains than the vaccinated children!


Mercola har vært under angrep mange ganger av vaksinemafiaen/produsentene, men fremstår mye mer troverdig. Han er ikke alene om å fighte storkapitalens makt heldigvis.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.fhi.no/nyheter/2015/voksne-trenger-oppfriskningsvaksine/ Her står det enkelt forklart hvorfor og hvilke vaksiner som er viktige for voksne å ta! Polio er en av dem man må revaksinere, selv om man ikke reiser utenlands👍🏻😊 Også er det en side der du kan se hvilke vaksiner du har (om det er registrert) https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner 

Anonymkode: bbcab...67d

FHI - Folkehelseinstituttet er jo Stoltenberg og Rockefellers pengemaskin, som dessuten har hemmelig regnskap.
Opprette med gangster-Rockefellers penger - tro det eller ei.
Hvor troverdig er det? Det var/er et privat selskap som ble forsøkt lagt inn under staten som et slags "ledd".
Selvfølgelig sier de at vaksiner er viktig. Alle selgere opptrer sånn, men disse er frekkere fordi det later som det er statlig og trygt. Kan det være mer misvisende?

Anonymkode: 6ec48...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett til opplæring ja, men de har ikke plikt til å gå på skolen. Hjemmeundervisning er tillatt i Norge, og man trenger ikke noen grunn for det.

Vi har ikke kompetanse til å se at det ikke er noen epidemier blandt voksne som i praksis er uvaksinerte? :fnise:

Anonymkode: c2417...065

Opplæringsloven sier at du har plikt til grunnskoleopplæring. Så jo, alle barn i Norge har plikt til grunnskoleopplæring. Hjemmeundervisning medfører fortsatt en plikt til grunnskoleopplæring. Dessuten stilles det krav til offentlig innsyn i hjemmeundervisning. Ikke minst stilles det krav til hjemmeundervisning som innebærer at hjemmeundervisningen skal være tilsvarende den som blir gitt i den offentlige skolen. Så vidt jeg forstår er disse kravene så strenge at det bare er offentlig godkjente lærere som kvalifiserer til å bedrive hjemmeundervisning i Norge. Nettopp derfor er hjemmeundervisning også svært lite utbredt i Norge.

Hjemmeundervisning er de religiøst ekstremes nyfunnede siste skanse i Norge. Og nettopp det i seg selv taler mot deres innvending mot vaksinasjon.

Nei, jeg kan ikke se at du har den nødvendige kompetanse til å si at den offisielle faglige ekspertisen tar feil. Jeg kan heller ikke se at du har den nødvendige vitenskapelige dokumentasjonen på at den offisielle fagekspertisen tar feil i vaksinasjonsspørsmålet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det er dumt å stole på anonymbrukerne her inne.
Derfor skal man vurdere kildene det henvises til.

Mercola skriver følgende:

Warning: All Vaccines Compromise Natural Immunity

Obtaining natural immunity has far greater benefits, but this fact seems to be completely overlooked in the United States, considering it's recommended that U.S. babies receive 26 doses of vaccines before age 1 (which, incidentally, is twice as many vaccinations as are given to babies in Sweden and Japan).
...
With vaccination, you are merely creating an antibody, but as the Journal of Virology study showed, the unvaccinated children actually built up more antibodies against a wider variety of flu virus strains than the vaccinated children!


Mercola har vært under angrep mange ganger av vaksinemafiaen/produsentene, men fremstår mye mer troverdig. Han er ikke alene om å fighte storkapitalens makt heldigvis.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Dette er bare tull. Vaksinering induserer ikke "bare" antistoffer. Og de uvaksinerte barna hadde nok mer antistoffer mot flere strains fordi de... hadde vært syke. 

Synes nok du burde sjekke kildene dine bedre selv. Mercola er en vits.

Anonymkode: e2360...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du tenke deg at noen av oss som er vaksinemotstandere faktisk innehar medisinsk kompetanse, og tror du at 90% av de som har kompetanse er forkjempere for vaksinasjonsprogrammet?

Siden vaksiner i dagligtalen ikke er et tema, så kan du også anta at det er flere uvaksinerte enn du tror.

Anonymkode: b5542...9ed

Problemet er bare at dere ikke har noe som helst gjennomslag hos den faglige ekspertisen fordi dere ikke har gyldig vitenskapelig dokumentasjon for deres ståsted. Og deri ligger problemet. Hadde dere hatt vitenskapelig gyldige motargumenter ville ikke dette vært noe problem i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det er dumt å stole på anonymbrukerne her inne.
Derfor skal man vurdere kildene det henvises til.

Mercola skriver følgende:

Warning: All Vaccines Compromise Natural Immunity

Obtaining natural immunity has far greater benefits, but this fact seems to be completely overlooked in the United States, considering it's recommended that U.S. babies receive 26 doses of vaccines before age 1 (which, incidentally, is twice as many vaccinations as are given to babies in Sweden and Japan).
...
With vaccination, you are merely creating an antibody, but as the Journal of Virology study showed, the unvaccinated children actually built up more antibodies against a wider variety of flu virus strains than the vaccinated children!


Mercola har vært under angrep mange ganger av vaksinemafiaen/produsentene, men fremstår mye mer troverdig. Han er ikke alene om å fighte storkapitalens makt heldigvis.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Kan du forklare med dine egne ord hva som er forskjellen mellom immunitet oppnådd  "naturlig" og immuniteten som oppstår etter vaksinasjon?

Selvfølgelig hadde de uvaksinerte barna flere antistoffer, de har vært syke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...