Gå til innhold

Uenighet om vaksiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som tror at legemiddelindustrien og staten vil at alle skal sprøyte gift i dere; jeg er nysgjerrig, tar dere ingen medisiner, drar til legen eller benytter dere av antibiotika om dere må? hva med prevensjon eller sånne ting? Betaler dere for homeopatmedisin eller store doser med ulike vitaminer og mineraler for å føle dere bedre? tror dere at homeopater og slike alternative behandlinger ikke "jukser" eller lurer folk for penger? Bare nysgjerrig... eller er det bare vaksiner dere er skeptiske til? Noen erfaringer selv der dere kjenner noen som har blitt syke av vaksinen dere fikk som barn? 

Anonymkode: bbcab...67d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Det er nettopp uttalelser som dette som gjør meg som medisinsk analfabet skremt. Jeg vet nemlig at moderne hvit medisin kan kurrere sykdom fordi jeg selv har erfart det mange ganger. Likevel så presenterer en tinnfoliehatt seg å vite bedre?

Nei takk! Kvakksalvermedisin fikk vi nok av på attenhundretallet, og nettopp derfor fikk vi også kvakksalverloven.

Hvordan vet du at det var medisin og ikke immunforsvar som ordnet biffen?

Anonymkode: 6ec48...3c7

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Ja, jeg vet at de var kvakksalvere som praktiserte medisin uten å ha formell medisinsk kompetanse, og at det er den formelle definisjonen av kvakksalver.

Jeg bryr meg rett og slett ikke om hva alternative "medisinere" gjør. At du har bakgrunn fra alternativ "medisin" er for meg som varsellamper blinkende verre enn diskoteklys.

Feil, de hadde formell medisinsk kompetanse, de var leger. Det er skolemedisin som har brukt kvikksølv, og de bruker det i dag. Ingen alternative bruker det, og de har aldri gjort det.

Anonymkode: c2417...065

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg som medisinsk analfabet selvsagt ingenting om, men jeg vet at jeg stiller min lit til den medisinske ekspertisen å tolke det. Hva ellers, liksom?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil, de hadde formell medisinsk kompetanse, de var leger. Det er skolemedisin som har brukt kvikksølv, og de bruker det i dag. Ingen alternative bruker det, og de har aldri gjort det.

I henhold til norsk ordbok er en kvakksalver en person som uten (medisinsk utdannelse og) autorisasjon driver legevirksomhet // fusker i faget

Skrevet
28 minutter siden, Blablab skrev:

Det spiller da ingen rolle om personen i videoen velger å vaksinere eller ikke og hva bakgrunnen hennes er.

Poenget mitt er at om du velger å ikke følge rådene om vaksinering må du ha en god grunn til hvorfor du er mot det. For å ha det må du faktisk ha satt deg inn i hvordan immunforsvaret og vaksiner fungerer. Du må jo som jeg nevnte kunne peke på hva du mener er forskjellen mellom naturlig immunitet og immunitet som oppstår etter vaksinering. 

Når jeg får svada om at det ikke er farlig å være syk tyder det på at personen ikke har gjort det. Og jeg forstår det ikke. Man setter seg da inn i fakta før man velger å ikke vaksinere sine egne barn? Du går da ikke inn og leser på kun anti-vaksine sider uten å ha lest deg opp på immunforsvaret. Du må da for søren gjøre deg opp din egen mening basert på alle kilder du kan finne når du tar en beslutning s påvirker barna dine? 

Jeg tror du glemte å svare meg Anonymkode: c2417...065.

Har du lest alle artikler som omhandler immunitet på PubMed og satt det opp mot info som du finner på anti-vaksine sider før du har gjort deg opp en mening? I mitt hodet er det det som må til om du skal ta et valg på vegne av dine egne og andres barn. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

I henhold til norsk ordbok er en kvakksalver en person som uten (medisinsk utdannelse og) autorisasjon driver legevirksomhet // fusker i faget

Men ordet kvakksalver kommer fra quicksilver, og det var legene som "quacket" folk med kvikksølv.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Blablab skrev:

Jeg tror du glemte å svare meg Anonymkode: c2417...065.

Har du lest alle artikler som omhandler immunitet på PubMed og satt det opp mot info som du finner på anti-vaksine sider før du har gjort deg opp en mening? I mitt hodet er det det som må til om du skal ta et valg på vegne av dine egne og andres barn. 

Man trenger ikke være immunolog for å ta et valg, og om man var det, ville valget om å ikke vaksinere være feil i dine øyne uansett.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke være immunolog for å ta et valg, og om man var det, ville valget om å ikke vaksinere være feil i dine øyne uansett.

Overhode ikke. Men du skal ha lest deg opp så du vet nesten like mye som en immunolog for å ta valg som potensielt kan skade dine og andres barn. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ordet kvakksalver kommer fra quicksilver, og det var legene som "quacket" folk med kvikksølv.

Så da betyr det der med å fuske i faget mindre for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke besvarer basale spørsmål, men avsporer med konspirasjonsteorier om Rockefeller, ikke kommenterer at kildene avsløres, og krangler betydningen av ordet kvakksalver, sier det meg at man ikke har den kunnskapen man påberoper seg som grunnlag for sine beslutninger.

Igjen:

Hva er det som er mer naturlig med immuniteten man får etter en gjennomgått infeksjon, og den man får gjennom en vaksine?

Anonymkode: 88d1e...0ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vi gode statistikker på, og hvis man kan litt medisinsk historie, vil man se - om man forstår forskjellen på morbiditet og mortalitet - at reduksjonen i både dødsfall og smitteutbredelse korrelerer med innføring av vaksiner, forståelsen av mikroorganismer som sykdomsfremkallende (Loewenhook forstod ikke dette, men Pasteur gjorde det!), samt forståelsen av smittemekanismer og forebyggende adferd (f. eks. Semmelweiss og håndhygiene). Samtidig med bedre muligheter for intensivbehandling synker mortalitetsraten, og med nyvinninger innen medikamentell terapi får vi også færre komplikasjoner. At mye av dette var på plass før moderne, trygge og effektive vaksiner kom, er årsaken til at kurvene synker lenge før vaksineprogrammene - ikke at sykdommene svant hen av seg selv. At flere overlever på grunn av bedre behandling, hindrer ikke at sykdommene kan medføre livslangt, alvorlig funksjonstap, som f. eks. demens, hørselstap, synstap, lammelser, nedsatt lungefunksjon og en mengde andre festligheter.

Jeg ser gjerne ar dere kommer med noen gode motargumenter til dette, dersom dere mener det er galt.

(Jeg har immunologi i fagkretsen min, forøvrig).

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være syk i blant er ingen tragedie. Det går over av seg selv.
Det er sånn man bygger opp den naturlige immuniteten.
Det "å være syk" brukes som skremselspropaganda for å pushe vaksinene.

O hellige enfold.

Anonymkode: e2360...3a5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke besvarer basale spørsmål, men avsporer med konspirasjonsteorier om Rockefeller, ikke kommenterer at kildene avsløres, og krangler betydningen av ordet kvakksalver, sier det meg at man ikke har den kunnskapen man påberoper seg som grunnlag for sine beslutninger.

Igjen:

Hva er det som er mer naturlig med immuniteten man får etter en gjennomgått infeksjon, og den man får gjennom en vaksine?

Det er jo gjennomgående i alle disse trådene; de som er mot vaksiner vet jo ikke hva vaksiner er/hvordan de fungerer! Har gitt opp for leeenge siden😔

Anonymkode: 2aaef...2a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du i det hele tatt hva en RCT er?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en artikkel om meslinger som sier noe om hvor ufarlig den var tidligere og hvor opphauset farlig den er nå etter vaksinen kom. Ganske langt ned står det også noe om at virkningen etter siste vaksine er 10 år og at den blirgradvis dårligere.

http://kilden.info/meslinger-frykt-og-feilinformasjon-fra-folkehelseinstituttet/

Anonymkode: 7de18...92d

Meslinger har aldri vært ufarlig. Kildekritikk, kildekritikk, kildekritikk! 

Her har du en førstehåndserfaring. Skrevet av en pappa som mistet barnet sitt pga meslinger. I 1962. Det er ikke lenge siden.

http://www.roalddahl.com/roald-dahl/timeline/1960s/november-1962

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Blablab skrev:

Overhode ikke. Men du skal ha lest deg opp så du vet nesten like mye som en immunolog for å ta valg som potensielt kan skade dine og andres barn. 

Takk det samme. Barn blir vaksineskadet, visste du det?

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Så da betyr det der med å fuske i faget mindre for deg?

Det å bruke kvikksølv, aluminium og formaldehyd i medisiner vil jeg si er å fuske i faget.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å bruke kvikksølv, aluminium og formaldehyd i medisiner vil jeg si er å fuske i faget.

Ikke vist det er anerkjent som medisinsk forsvarlig innenfor faget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk det samme. Barn blir vaksineskadet, visste du det?

Du trenger å oppdatere kunnskapen din. Rapporterte skader er ikke det samme som en bevist sammenheng, og vi har enormt lang erfaringshorisont for at vaksiner praktisk talt er helt trygge. De fleste bivirkninger er milde og forbigående, som ømhet over stikkstedet eller lett nedsatt allmenntilstand i noen timer eller dager.

Kvikksølv brukes ikke i vaksiner i norge, og kvikksølvdorbindelsene man brukte var ikke av en type som deponeres i kroppen. Aluminium har vært brukt i noen grad, men ikke i toksiske doser. Du får i deg mer aluminium om du pakker mat i aluminiumsfolie.

Formaldehyd har du i kroppen til en hver tid. I mye høyere konsentrasjoner enn det du får av en vaksine.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...