Gjest MissEhrmann Skrevet 12. mars 2017 #281 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du si en vaksine er mere effektiv når den varer livet ut, eller når man må ta flere doser? Er det utvikling av vaksinen som ligger til grunn for de stadig økende dosene, eller er det kanskje utvikling av produsentens lommebok? Nei, jeg er ikke en "jævla idiot". Scroll ned for å se full oversikt over hvilke vaksiner som fortsatt inneholder kvikksølv:https://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228 Kvikksølv har de alltid brukt, og når de er iferd med å ta det ut innrømmer de jo bare at det er giftig og at det var en feil å bruke det. Det er en grunn til at tannlegene sluttet med amalgam. Her står det om bruken av kvikksølv i medisin: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19831290 Anonymkode: c2417...065 Nå bor jeg i Norge, da, og i Norge brukes det ikke kvikksølv i vaksiner! Jeg vil anbefale deg å gå inn på facebook siden "Vaksineaksjone - viktig og riktig vaksineinfo" og legge ut de sinnsvake påstandene dine der. Der vil du bli svart av fagpersoner som vet alt om vaksiner. Jeg er ganske sikker på at du ikke tørr gjøre det for du vet at alt du sier vil bli plukket fra hverandre og gruset! Og bare til info: Jo, du er en jævla idiot når du ikke evner å ta til deg kunnskap og heller ikke evner å forstå hva kildekritikk er. Jeg la ut en link til deg hvor det står at vaksiner i Norge ikke inneholder kvikksølv, og du evnet nok ikke engang å lese den! Jeg regner også med at du ikke spiser f.eks pærer? De inneholder jo hundre ganger mer formaldehyd enn noen vaksiner. Endret 12. mars 2017 av MissEhrmann
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #282 Skrevet 12. mars 2017 Altså - hvis ikke vaksinemotstanderne kommer inn og forsvarer sine standounkter og argumenterer for hvorfor kritikken vi kommer med er feil - da er vel ikke det annet enn en stilltiende innrømmelse av at de tar feil? Anonymkode: 88d1e...0ce 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #283 Skrevet 12. mars 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for lengst ferdig utdannet, og immunologi er en del av den utdannelsen. Jeg spør fordi jeg vil vite om den som hevder å vite hva hun snakker om faktisk har kunnskap. Det betvilte jeg sterkt i itgangspunktet, og dennstadige unngåelsen av spørsmålet sier meg at kunnskapsgrunnlaget nok er temmelig vaklende. Anonymkode: 88d1e...0ce Ooops! Beklager, det var ikke deg jeg ville sitere, det var de du svarte jeg ville spørre. Anonymkode: cee66...a0c
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #284 Skrevet 12. mars 2017 8 timer siden, Jus sanguinis skrev: Tinnfoliehatter klarer gjerne ikke å svare presist på vitenskapelige spørsmål. Så du må nesten ta det med i betraktningen også. Ja, du har helt rett. Hadde bare et naivt lite håp om at når de tar valg som kan bety forskjellen på liv og død for barna sine setter de seg inn i saken. Men neida, her leser de overskriften "Vaksiner kan være farlig", googler og leser alt de finner om tema. Men leser de seg opp på den andre siden av saken, neida. De leser seg ikke en gang opp på hvordan en vaksine funker. Så de er mot, men aner ikke hvorfor. Har skjønt at det er noe som skurrer, men at det går an å være så fullstendig blåst hadde jeg seriøst ikke trodd. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #285 Skrevet 12. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Listen din gjelder preparater godkjent for bruk i USA. Den gjelder ikke her. I norge settes det ikke vaksiner som inneholder kvikksølv. Anonymkode: 88d1e...0ce Og så? Jeg svarte på en kommentar om at vaksiner ikke inneholder kvikksølv, men noen vaksiner inneholder kvikksølv enda, så posteren tok feil. Om de brukes i Norge eller ei er et annet tema. Forøvrig innrømmer FDA at kvikksølv er farlig ved å ta det bort, og det samme kommer nok til å skje med aluminium som vi fortsatt pumper spedbarn fulle av. Hvis kvikksølv i vaksiner er helt trygt, hvorfor bruker de det ikke i barnevaksinene lenger? Anonymkode: c2417...065 1
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #286 Skrevet 12. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så? Jeg svarte på en kommentar om at vaksiner ikke inneholder kvikksølv, men noen vaksiner inneholder kvikksølv enda, så posteren tok feil. Om de brukes i Norge eller ei er et annet tema. Forøvrig innrømmer FDA at kvikksølv er farlig ved å ta det bort, og det samme kommer nok til å skje med aluminium som vi fortsatt pumper spedbarn fulle av. Hvis kvikksølv i vaksiner er helt trygt, hvorfor bruker de det ikke i barnevaksinene lenger? Anonymkode: c2417...065 Hvor mye kvikksølv inneholder de ulike vaksinene?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #287 Skrevet 12. mars 2017 De bruker kanskje ikke kvikksølv i vaksinene i Norge nå (usikker på om noen av flerdosevaksinene kan inneholde spormengder), men svineinfluensavaksinen Pandemrix som de brukte i 2009, ble testet på spedbarn og satt på barn i Norge, og den inneholdt kvikksølv:http://www.vg.no/forbruker/helse/svineinfluensa/sammenlignet-svinevaksinen-med-paracet-foer-babystudie/a/10078351/ "Vaksinen mot Influensa ny A(H1N1) (svineinfluensa) inneholdt 5 µg tiomersal per dose, noe som tilsvarer cirka 2,5 µg (mikrogram) kvikksølv." https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner#tiomersal-i-pandemrix 18 minutter siden, Blablab skrev: Hvor mye kvikksølv inneholder de ulike vaksinene? Det kan du lese her: https://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228 Anonymkode: c2417...065
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #288 Skrevet 12. mars 2017 Legg merke til dette, de svarer ikke ja eller nei på om det er kvikksølv i vaksiner brukt i Norge (og på tross av forbudet tillot de svineinfluensavaksinen i 2009): "I 2008 innførte Norge et forbud mot å produsere, importere, eksportere, omsette og bruke stoff eller stoffblandinger som inneholder kvikksølv. Likevel er Tiomersal tillatt som som konserveringsmiddel i vaksiner fordi det i visse situasjoner kan være nødvendig å tilsette konserveringsmiddel i vaksineglass som inneholder flere vaksinedoser." "Er det tiomersal i vaksiner som brukes i Norge? Ingen av de vaksinene som brukes i det norske barnevaksinasjonsprogrammet inneholder tiomersal som konserveringsmiddel. Tiomersal har aldri blitt tilsatt vaksiner som inneholder levende mikroorganismer slik som MMR- og BCG-vaksine." https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner#er-det-tiomersal-i-vaksiner-som-brukes-i-norge? Anonymkode: c2417...065
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #289 Skrevet 12. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bruker kanskje ikke kvikksølv i vaksinene i Norge nå (usikker på om noen av flerdosevaksinene kan inneholde spormengder), men svineinfluensavaksinen Pandemrix som de brukte i 2009, ble testet på spedbarn og satt på barn i Norge, og den inneholdt kvikksølv:http://www.vg.no/forbruker/helse/svineinfluensa/sammenlignet-svinevaksinen-med-paracet-foer-babystudie/a/10078351/ "Vaksinen mot Influensa ny A(H1N1) (svineinfluensa) inneholdt 5 µg tiomersal per dose, noe som tilsvarer cirka 2,5 µg (mikrogram) kvikksølv." https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner#tiomersal-i-pandemrix Det kan du lese her: https://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228 Anonymkode: c2417...065 Takk! Så, ref øverste link under. Mengden er jo minimal! Om jeg spiser en boks tunfisk får jeg i meg nesten 7 ganger så mye som svineinfluensavaksinen. Det står også at metylkvikksølv (som er i tunfisken++) er mer skadelig enn etylkvikksølv som finnes i vaksinen. Så grensen kan antakeligvis settes enda høyere for etylkvikksølv da. Hvorfor stoler du mer på det du finner på sider mot vaksiner enn de du har linket til nå? Mengden kvikksølv i én vaksinedose som inneholder tiomersal som konserveringsmiddel er vanligvis mellom 2,5 og 25 µg (mikrogram). I vaksiner som bare inneholder spormengder av tiomersal er det betydelig mindre. Til sammenlikning er gjennomsnittlig inntak av kvikksølv i form av metylkvikksølv gjennom kosten beregnet til cirka 4 µg per dag. De som spiser mye fisk, særlig rovfisk eller ferskvannsfisk, vil få i seg betydelig større mengder av kvikksølv. Amerikanske undersøkelser viser at 170 gram hermetisk tunfisk gjennomsnittlig inneholder 17 µg kvikksølv. En gravid kvinne på 60 kilo i bør holde inntak av metylkvikksølv under 96 µg/uke 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #290 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså - hvis ikke vaksinemotstanderne kommer inn og forsvarer sine standounkter og argumenterer for hvorfor kritikken vi kommer med er feil - da er vel ikke det annet enn en stilltiende innrømmelse av at de tar feil? Anonymkode: 88d1e...0ce Ja, vi kommer til å stå og klore på døren til helsestasjon i morgen tidlig etter å ha blitt satt grundig på plass her. Anonymkode: b5542...9ed
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #291 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så? Jeg svarte på en kommentar om at vaksiner ikke inneholder kvikksølv, men noen vaksiner inneholder kvikksølv enda, så posteren tok feil. Om de brukes i Norge eller ei er et annet tema. Forøvrig innrømmer FDA at kvikksølv er farlig ved å ta det bort, og det samme kommer nok til å skje med aluminium som vi fortsatt pumper spedbarn fulle av. Hvis kvikksølv i vaksiner er helt trygt, hvorfor bruker de det ikke i barnevaksinene lenger? Anonymkode: c2417...065 Det har stor betydning for valget om å vaksinere dine barn her i landet - om man da tar utgangspunkt i at disse kvikksølvdosene er farlige. Hvilket de ikke er. Giftighet ligger i dose - ikke i stoffet i seg selv. Resten av innlegget ditt er paranoid vrøvl, og logikken betinger at man aksepterer premisser du ikke har grunnlag for å konkludere med. Anonymkode: 88d1e...0ce 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #292 Skrevet 12. mars 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi kommer til å stå og klore på døren til helsestasjon i morgen tidlig etter å ha blitt satt grundig på plass her. Anonymkode: b5542...9ed Men å imøtegå de argumentene du har fått er ikke interessant? Jeg er oppriktig spent på hvilket informasjonsgrunnlag du har. Anonymkode: 88d1e...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #293 Skrevet 12. mars 2017 Aluminium er også utrygt: "Moreover, vaccines with aluminum adjuvants are injected into the body, bypassing protective barriers of the gastrointestinal tract and skin. Absorption of aluminum by this mode is more efficient than through ingestion, increasing the likelihood of a toxic outcome. The authors [46] summarized their findings: ‘Evidence has now emerged showing that autism may in part result from early-life immune insults induced by environmental xenobiotics. One of the most common xenobiotic with immune-stimulating as well as neurotoxic properties to which infants under two years of age are routinely exposed worldwide is the aluminum vaccine adjuvant’. Pg. 112" http://www.activistpost.com/2017/02/newly-published-retrospective-study-nails-aluminum-vaccines-unsafe.html Anonymkode: c2417...065
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #294 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, Blablab skrev: Takk! Så, ref øverste link under. Mengden er jo minimal! Om jeg spiser en boks tunfisk får jeg i meg nesten 7 ganger så mye som svineinfluensavaksinen. Det står også at metylkvikksølv (som er i tunfisken++) er mer skadelig enn etylkvikksølv som finnes i vaksinen. Så grensen kan antakeligvis settes enda høyere for etylkvikksølv da. Hvorfor stoler du mer på det du finner på sider mot vaksiner enn de du har linket til nå? Mengden kvikksølv i én vaksinedose som inneholder tiomersal som konserveringsmiddel er vanligvis mellom 2,5 og 25 µg (mikrogram). I vaksiner som bare inneholder spormengder av tiomersal er det betydelig mindre. Til sammenlikning er gjennomsnittlig inntak av kvikksølv i form av metylkvikksølv gjennom kosten beregnet til cirka 4 µg per dag. De som spiser mye fisk, særlig rovfisk eller ferskvannsfisk, vil få i seg betydelig større mengder av kvikksølv. Amerikanske undersøkelser viser at 170 gram hermetisk tunfisk gjennomsnittlig inneholder 17 µg kvikksølv. En gravid kvinne på 60 kilo i bør holde inntak av metylkvikksølv under 96 µg/uke Det er noe annet å injisere stoffet i kroppen enn å spise det. Anonymkode: 7de18...92d 1
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #295 Skrevet 12. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er noe annet å injisere stoffet i kroppen enn å spise det. Anonymkode: 7de18...92d Samme link som dere har brukt over. Så antar at den er godkjent. https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner#tiomersal-i-pandemrix Hvordan får mennesker i seg kvikksølv? Normalt utsettes mennesker for kvikksølv i form av kvikksølvdamp fra amalgamfyllinger, kvikksølvsalter i vann og luft (kullbrenning), samt metylkvikksølv i sjømat. Spesielt rovfisk høyt oppe i næringskjeden som for eksempel tunfisk, kan inneholde store mengder kvikksølv. Nær 100 prosent av metylkvikksølvet i mat tas opp i kroppen og utskilles meget langsomt. Halveringstiden er cirka 70 dager. Tiomersal brytes ned til etylkvikksølv i kroppen. Metylkvikksølv og etylkvikksølv er beslektede forbindelser, men oppfører seg forskjellig i kroppen. Etylkvikksølv fjernes vesentlig raskere fra blodet enn metylkvikksølv og skilles dermed raskere ut av kroppen via avføring.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #296 Skrevet 12. mars 2017 Jeg er klar over at vi får i oss kvikksølv fra flere kilder, men det betyr vel ikke at det er bra for oss? Anonymkode: 7de18...92d 1
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #297 Skrevet 12. mars 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aluminium er også utrygt: "Moreover, vaccines with aluminum adjuvants are injected into the body, bypassing protective barriers of the gastrointestinal tract and skin. Absorption of aluminum by this mode is more efficient than through ingestion, increasing the likelihood of a toxic outcome. The authors [46] summarized their findings: ‘Evidence has now emerged showing that autism may in part result from early-life immune insults induced by environmental xenobiotics. One of the most common xenobiotic with immune-stimulating as well as neurotoxic properties to which infants under two years of age are routinely exposed worldwide is the aluminum vaccine adjuvant’. Pg. 112" http://www.activistpost.com/2017/02/newly-published-retrospective-study-nails-aluminum-vaccines-unsafe.html Anonymkode: c2417...065 https://www.fda.gov/biologicsbloodvaccines/scienceresearch/ucm284520.htm Du brukte FDA som kilde til hvor mye kvikksølv som er i vaksiner over, så antar at dette også er en godkjent kilde for deg.
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #298 Skrevet 12. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over at vi får i oss kvikksølv fra flere kilder, men det betyr vel ikke at det er bra for oss? Anonymkode: 7de18...92d Som absolutt alle andre ting er det snakk om mengde. Du vet at du kan dø av å drikke for mye vann på hvor kort tid? Om du er engstelig dropp og spis tunfisk.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #299 Skrevet 12. mars 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noe annet å injisere stoffet i kroppen enn å spise det. Anonymkode: 7de18...92d Det er kun et spørsmål om dose. Ved injeksjon kan man definere konsentrasjonen helt eksakt. Det vil si at oppmålingen gjør den jobben barrierene i mage og tarmsystemet gjør når man spiser. Følger man normale prosedyrer for injeksjon, spiller det ingen rolle om stoffet injiseres eller spises. Det er konsentrasjonen i blodet som er avgjørende for om dosen er farlig eller ikke. Anonymkode: 88d1e...0ce 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #300 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aluminium er også utrygt: "Moreover, vaccines with aluminum adjuvants are injected into the body, bypassing protective barriers of the gastrointestinal tract and skin. Absorption of aluminum by this mode is more efficient than through ingestion, increasing the likelihood of a toxic outcome. The authors [46] summarized their findings: ‘Evidence has now emerged showing that autism may in part result from early-life immune insults induced by environmental xenobiotics. One of the most common xenobiotic with immune-stimulating as well as neurotoxic properties to which infants under two years of age are routinely exposed worldwide is the aluminum vaccine adjuvant’. Pg. 112" http://www.activistpost.com/2017/02/newly-published-retrospective-study-nails-aluminum-vaccines-unsafe.html Anonymkode: c2417...065 Man bør være forsiktig med å lene seg på enkeltstudier, og særlig når man bare har lest den gjennom en artikkel hos et nettsted som tydelig har en vinkling og en agenda. Jeg utfordrer deg derfor til å finne flere kilder som støtter denne teorien, samt at du kan finne ut om referanseverdiene for aluminiuminntak hos barn er unisone i fysiologien. Kanskje du bør se litt på hvordan aluminium oppfører seg i kroppen, og hva kroppen gjôr med det - samt lese litt om hvoror man bruker det i vaksiner. Jeg itfordre deg også til å finne it om påstandene du viser til er i overensstemmese med hva man generet vet om utvikling av autisme. Dette er for lettvint. Anonymkode: 88d1e...0ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå