Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎13‎.‎03‎.‎2017 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten hadde vi meslinger i tur og orden. Men det var før det ble livsfarlig. :)

Anonymkode: aa500...58e

Mange fikk meslinger, og en del fikk dessverre følgesykdommer pga  meslingene som de slet/sliter med resten av livet.

Anonymkode: ab88f...9e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, derfor dette: e308cdb708e42b18edcd667020a649ad.jpg

Meslingutbrudd har også blitt sporet til en fullvaksinert person: http://www.sciencemag.org/news/2014/04/measles-outbreak-traced-fully-vaccinated-patient-first-time

Før trodde man at det alltit var ville meslingvirus folk ble syke av, men nå når man kan skille mellom virusene, ser man at det er ofte vaksinevirus også.
Kennelhostevaksinen for hunder har også dette problemet (den eneste gangen hunden min hadde kennelhoste var når hun var vaksinert mot det) http://www.dogsnaturallymagazine.com/three-critical-problems-kennel-cough-vaccine/?utm_source=Facebook&utm_medium=Paid-Post&utm_content=Problems-With-Kennel-Cough-Vaccine&utm_campaign=Vaccine
Det refereres til Dr. Ronald Schultz i artikkelen: https://www.vetmed.wisc.edu/people/ronald d schultz/

Anonymkode: c2417...065

Den første linken din der har ingenting med shedding å gjøre. Personen var vaksinert men utviklet ikke immunitet, ble smittet og smittet andre. Dette er ikke noe ukjent, vi vet at vaksiner ikke er 100% alltid. Man ser jo også hvor utrolig sjelden det er, og følgelig ingen grunn til å ikke vaksinere. 

Legg gjerne også ved linker som støtter påstanden din om at "det ofte er vaksinevirus". 

Anonymkode: 37fa4...038

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

Må si meg enig med din mann her.

Har selv barn som ikke kan følge det normale vaksine programmet og så lenge de fleste er fullvaksinerte går det bra men den dagen det r for mange uvaksinerte vil det kunne bli farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/9/2017 den 11.43, AnonymBruker skrev:

Vaksinene er langt tryggere enn sykdommene de beskytter! Holder med far her, uten tvil!

Håper du ikke har for vane å tro på konspirasjonsteorier...

Anonymkode: d1ab6...7c7

Eneste store problemet med argumentet ditt er at man kan ikke sammenligne faren med vaksine og noen av sykdommene man får ved å ikke tatt vaksing. Sjansen for å bli syk uten vaksine er minimal, og sjansen for at man kan blir syk selv med vaksine er uansett der. 

Anonymkode: a92c8...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Må si meg enig med din mann her.

Har selv barn som ikke kan følge det normale vaksine programmet og så lenge de fleste er fullvaksinerte går det bra men den dagen det r for mange uvaksinerte vil det kunne bli farlig.

Dette er bare gjetninger faktisk. For å finne ut om dette skulle være tilfelle, måtte man hatt en vaksinert befolkning og en uvaksinert. Pr idag aner vi ikke om vi har blitt sykere eller friskere av vaksinering.

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg gjerne også ved linker som støtter påstanden din om at "det ofte er vaksinevirus". 

Anonymkode: 37fa4...038

Jeg kan si at det ofte er det, og du kan si at det sjeldent er det, men hvem som har rett vet vi ikke da de ikke opplyser om hvaslags virus det er, i de fleste tilfeller?

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pr idag aner vi ikke om vi har blitt sykere eller friskere av vaksinering.

Anonymkode: c2417...065

Herregud, du trenger jo bare å se hvor mange som døde av disse sykdommene før vi fikk vaksiner. Finnes ikke folk med hodet lengere opp i rumpa enn vaksinemotstandere. De tror de er spesielle og er smartere enn både doktorere og eksperter fordi de har sittet å søkt litt på google. Alle andre er "sauer", men de er de opplyste. Derfor kjendis har en tendens til å tro på sånt piss; egosentriske så det holder!

Anonymkode: 30304...70d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Men nå har jeg det da, 4 til og med. :)

Ellers, takk for ditt bidrag.

Anonymkode: b5542...9ed

Dagens vaksiner er det ikke kvikksølv i også videre. Tror du skal sette deg inn bioteknologi samt konsekvensen av å få sykdommer. At du ikke vil ta nye vaksiner før de er nok klinisk testet er en annen ting.

Tror du baserer dine  valg på gammel informasjon som ligger på nett eller folk som ikke vet hva de snakker om.

  Barna dine kan i verste fall dø fordi de får en "ufarlig" sykdom i voksen alder.

 

I tillegg kommer sykdommer til ane til europa pga av innvandringen.

Anonymkode: c9059...cde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Miriell skrev:

Har du kilder til det du skriver?

 

Man gir vel ikke et barn på 2 år voksendose?  Blir som å sammenligne fugl og fisk.

vet du at man får i seg aluminium og tungmetaller hele livet?  Å få en liten dose er strengt tatt ikke farlig, akkurat som radioaktivstråling. Er strålingsdosen under en viss konsentrasjon innenfor en viss tid er det ike farlig. I Norge er det ikke noen fare å få i seg for store mengder metaller i løpet av livsløpet.

Du svikter barnet ditt, du svikter omgangskretsen din og samfunnet generelt ved ikke å la de få vaksiner.

Anonymkode: c9059...cde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 12.48, AnonymBruker skrev:

De kan også bli smittet av vaksinerte, da enkelte vaksiner smitter når man er nyvaksinert, og det har blitt registrert utbrudd av meslinger også i 100% vaksinerte populasjoner.
https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00000359.htm

Alle 15 som fikk kikhoste her var vaksinerte: 
"No one knows for sure why exemption rates are so high on the Cape. But in this case, a school official tells WBZ that all the students had been immunized.
“None of these vaccines are 100 percent effective and there is some waning of effectiveness over time,” said Dr. Daley."http://boston.cbslocal.com/2014/11/14/whooping-cough-outbreak-on-cape-cod/#.VGqElkRluWM.twitter

Tilfellene av kikhoste stiger på tross av vaksinering: http://www.ksl.com/?nid=148&sid=22406728

Anonymkode: c2417...065

For det første du skriver noen dvs da  ikke alle.

For det andre lages ikke vaksiner med virus som er levedyktig. Ta noen bioteknologifag og les om virus og hvordan de virker. Hvordan de er bygd opp, formerer seg, proteiner, markører osv.

Viste du at  virus ikke er klassifisert som levende? Virus er ikke levende som  bakterier eller deg og meg. Viste du at virus er en rna/dna informasjonspakke som injiseres dette inn i din levende celle. Der klippes rna/dna inn i ditt dna og cellen er programmert til å produsere flere virus dvs informasjonspakker. Til slutt har cellen produsert så mange pakker at den til slutt sprekker. Disse pakkene som da nå er fritt ute fester seg til nye celler og blir så nye virusfabrikker. Immunforsvaret kjenner igjen cellene som er infisert pga av at overflaten (dvs proteinene) har endret seg. Det er dette immunforsvaret må lære seg for hver virustype og eller mutasjon dette viruset gjør. Derfor man får influensa hvert år f.eks fordi  iruset muterer fra år til år dvs det er et  nytt virus.

 Iste du at virus  rukes i genterapi f.eks for å endre dna?

 

Slutt å synse ..

 

 

 

 

Anonymkode: c9059...cde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare gjetninger faktisk. For å finne ut om dette skulle være tilfelle, måtte man hatt en vaksinert befolkning og en uvaksinert. Pr idag aner vi ikke om vi har blitt sykere eller friskere av vaksinering.

Anonymkode: c2417...065

Vil likevel våge å tro at tilfellet er at en blir friskere.

Det finnes sykdom som er utryddet pga vaksine

 

http://forskning.no/sykdommer-vaksiner-virus-historie-vitenskapshistorie/2012/03/den-utryddede-farsotten

 

Eller mener du kanskje at det er enten flaks eller at sykdommen hadde klart å utryddes av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange fikk meslinger, og en del fikk dessverre følgesykdommer pga  meslingene som de slet/sliter med resten av livet.

Anonymkode: ab88f...9e7

Det stemmer at jmf den linken jeg fant at 10%, av de som får meslinger,  kan få følgesykdommer.

Om du har høyere tall så kom med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første du skriver noen dvs da  ikke alle.

For det andre lages ikke vaksiner med virus som er levedyktig. Ta noen bioteknologifag og les om virus og hvordan de virker. Hvordan de er bygd opp, formerer seg, proteiner, markører osv.

Viste du at  virus ikke er klassifisert som levende? Virus er ikke levende som  bakterier eller deg og meg. Viste du at virus er en rna/dna informasjonspakke som injiseres dette inn i din levende celle. Der klippes rna/dna inn i ditt dna og cellen er programmert til å produsere flere virus dvs informasjonspakker. Til slutt har cellen produsert så mange pakker at den til slutt sprekker. Disse pakkene som da nå er fritt ute fester seg til nye celler og blir så nye virusfabrikker. Immunforsvaret kjenner igjen cellene som er infisert pga av at overflaten (dvs proteinene) har endret seg. Det er dette immunforsvaret må lære seg for hver virustype og eller mutasjon dette viruset gjør. Derfor man får influensa hvert år f.eks fordi  iruset muterer fra år til år dvs det er et  nytt virus.

 Iste du at virus  rukes i genterapi f.eks for å endre dna?

 

Slutt å synse ..

 

 

 

 

Anonymkode: c9059...cde

Du glemte at vaksiner er ikke for alltid, en må huske å revaksinere seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Du glemte at vaksiner er ikke for alltid, en må huske å revaksinere seg

Ja det stemmer. Kan ikke huske alt ;) Bortsett fra noen

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Onar skrev:

Ja det stemmer. Kan ikke huske alt ;) 

Regnet med at det bare var en liten forglemmelse 😀

En må og huske på at en kan være naturlig immun imot sykdommer en ikke har hatt 

Jeg er immun imot smittsom hjernehinnebetennelse og kyssesyken, men har aldri blitt vaksinert i mot de.

(Min lege kjører alltid antivirustester når det er på tide med revaksinering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier alle som er på medisinprodusentenes side.
Redd for at pengekrana skal strupes igjen.
Farmasibransjen har mange desinformatører rundt for å stoppe sannheten.

Anonymkode: 6ec48...3c7

Hold opp rassh!

Anonymkode: c739d...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan si at det ofte er det, og du kan si at det sjeldent er det, men hvem som har rett vet vi ikke da de ikke opplyser om hvaslags virus det er, i de fleste tilfeller?

Anonymkode: c2417...065

Din påstand var "men nå når man kan skille mellom virusene, ser man at det er ofte vaksinevirus også".

Hvordan "ser man" dette, om det ikke opplyses om? Hvor tar du påstanden din fra? 

Jeg har lagt frem støtte i studier og forskning for alle mine "påstander". 

Anonymkode: 37fa4...038

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare gjetninger faktisk. For å finne ut om dette skulle være tilfelle, måtte man hatt en vaksinert befolkning og en uvaksinert. Pr idag aner vi ikke om vi har blitt sykere eller friskere av vaksinering.

Anonymkode: c2417...065

At DU ikke forstår den enorme dokumentasjonen vi har på at vaksiner er trygge og effektive, betyr ikke at dine vrangforestillinger er riktige.

Kommdeg på skolebenken, og slutt å lyve om ting du ikke forstår.

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man gir vel ikke et barn på 2 år voksendose?  Blir som å sammenligne fugl og fisk.

vet du at man får i seg aluminium og tungmetaller hele livet?  Å få en liten dose er strengt tatt ikke farlig, akkurat som radioaktivstråling. Er strålingsdosen under en viss konsentrasjon innenfor en viss tid er det ike farlig. I Norge er det ikke noen fare å få i seg for store mengder metaller i løpet av livsløpet.

Du svikter barnet ditt, du svikter omgangskretsen din og samfunnet generelt ved ikke å la de få vaksiner.

Anonymkode: c9059...cde

Tror ikke det var meg du mente skrive til, vi er helt på samme side :) spurte etter kilder for jeg mente det hørtes ut som bullshit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, du trenger jo bare å se hvor mange som døde av disse sykdommene før vi fikk vaksiner. Finnes ikke folk med hodet lengere opp i rumpa enn vaksinemotstandere. De tror de er spesielle og er smartere enn både doktorere og eksperter fordi de har sittet å søkt litt på google. Alle andre er "sauer", men de er de opplyste. Derfor kjendis har en tendens til å tro på sånt piss; egosentriske så det holder!

Anonymkode: 30304...70d

Vanskelig å se noen effekt på dødeligheten her G11.2-UK-Deaths-1838-1978.png

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...