AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #181 Skrevet 10. mars 2017 http://www.vaccineswork.org/post/144946748657/getting-seriously-silly-saving-lives-watch-red Den ene veldedig greia som Ellen er med i! Det er også kjendiser som er for vaksine; Jennifer Lopez Bill Gates Salma Hayek Jennifer Garner Michelle Obama Kerri Russel Sara Michelle Gellar star once said of vaccinations, "Having children is the greatest gift anyones ever given me, and if I can help protect anyone elses gift, then its not just my pleasure, but its my responsibility to do it. Kristen Bell: The star of Frozen said that when her daughter was born, a whooping cough epidemic was going around - so she simply told her friends that if they wanted to hold the 2-month-old, they'd need to be vaccinated. http://stars.topix.com/slideshow/15774/slide1 Anonymkode: bbcab...67d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #182 Skrevet 11. mars 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda en som ikke har forstått poenget, hun er helt uvaksinert og lever, men ikke nødvendigvis mot vaksiner. Anonymkode: c2417...065 Poenget mitt var at jeg trodde at Ellen jobbet for at alle skal ta vaksiner! Poenget ditt er at hun lever og er uvaksinert ? Det ser jeg jo. Var det poenget ditt? Alle vet at man normalt ikke dør selv om man ikke har tatt barnevaksine men er med på å ødelegge flokkbeskyttelsen som gjør at barn og voksne er beskyttet fra flere alvorlige sykdommer som kunne vært utryddet om alle tok hensyn til alle andre. Barn med dårlig immunforsvar er veldig sårbare men det bryr ikke anti-vaksinefolka seg om! For så lenge de lever selv er det ikke noe poeng å ta vaksiner! Det er når flokkbeskyttelsen det begynner å bli farlig for dere også som velger å ikke ta. Anonymkode: bbcab...67d 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #183 Skrevet 11. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er heller aldri vaksinert, fordi broren hennes døde av vaksiner: Anonymkode: c2417...065 Veldig overbevisende at hun henviser til foreldre som var svært unge, uutdannede og uten kontakter i helsevesenet har fortalt henne at vaksiner ikke er bra..... Broren hennes døde sannsynligvis av en allergisk reaksjon.Det har strengt tatt ingen ting med vaksiner å gjøre, og kunne ha inntruffet av hva som helst annet som inneholder det samme stoffet han reagerte på. Selve immunboosterdelen av vaksinen (svekkede/modifiserte virus eller andre patogener) kan ikke forårsake slike reaksjoner. Det som eventuelt er klanderverdig er at de ikke har klart å behandle reaksjonen - men her kommer hun ikke med NOEN detaljer, og derfor kan man heller ikke trekke konklusjoner. Det er godt mulig at journalen ville vist et åpenbart uunngåelig dødsfall, om man fikk se hva som faktisk er skjedd. At det ikke finnes kreft hos 32 individer i alder rundt +/- 30 i hennes familie er ikke akkurat sjokkerende, siden de fleste kreftformer gir klinisk debut fra middelaldrende til sent i livet. Tror hun at det er unikt at hun tilhører en familie der ingen er diagnostisert med ADHD? Det eneste denne videoen viser, er at foreldre enkelt kan innprente dårlige idéer hos sine barn. Anonymkode: 88d1e...0ce 10
Gjest MissEhrmann Skrevet 11. mars 2017 #184 Skrevet 11. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er du som har misset poenget, Ellen Degneres er ALDRI vaksinert. Hvaslags stilling hun har tatt til vaksiner utover det aner jeg ikke, men hun vaksinerer altså ikke seg selv. Hun driver et talkshow og er rundt mye mennesker til daglig. Hun har ikke startet noen epidemier, og hun er ikke død av polio. Hun sier hun er sjeldent syk. Dette for å gi et eksempel på hvaslags mennesker som ikke tar vaksiner og hvor "farlig" det er. Anonymkode: c2417...065 Hun sier, på fleip, at hun får alle sine ansatte seg til å vaksinere seg for influensa, så hun slipper. Hun TULLER!!!! En annen ting jeg ikke fatter er hvorfor det har noe å si om kjendiser har vaksinert seg eller ikke!? De er da ikke eksperter på vaksiner. De har vel aldri forsket eller satt seg inn i vitenskapelige fakta? Da velger jeg heller å høre på 99 % av de som kan dette (leger, forskere ol.) og de anbefaler vaksiner. Tror ikke de lærer så mye om vaksiner på en eller annen skuespillerlinje på en eller annen skole.
Gjest MissEhrmann Skrevet 11. mars 2017 #185 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke jeg ass, Ellen D. støtter mange veldedige organisasjoner som jobber for gratis vaksiner til alle barn! Kan ikke forstå at hun er motstander (ikke sett filmen jeg) men, blæh Anonymkode: bbcab...67d Hun som påstår dette er ikke blandt de skarpeste knivene i skuffen. Ellen sier ikke noe om det i det heletatt, hun er ironisk om influensavaksinen. Hun som la det ut sjønner verken ironi eller engelsk og da blir det litt feil. :-D Hun sier dette i et klipp i en annen video også, men det er klippet og limt og tatt helt ut av kontekst. Uansett så er det ikke tv-stjerner som er eksperter på vaksiner, så hvorfor har det noe å si. 99% av de som har greie på vaksiner (leger og forskere osv.) er FOR vaksiner. Endret 11. mars 2017 av MissEhrmann
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #186 Skrevet 11. mars 2017 På 9.3.2017 den 12.50, AnonymBruker skrev: Hvilke sykdommer er nærmest utryddet på grunn av vaksiner? Har du dokumentasjon på det? Anonymkode: c2417...065 Kopper ble helt utryddet pga vaksiner. Polio håper man å kunne betegne som utryddet snart, men det er vel et par land i Midt-Østen igjen hvor ting gikk saktere enn planlagt. Litt ironisk at du er opptatt av dokumentasjon hvis du er mot vaksiner. Gidder ikke google fram linker til deg, dette er jo også egentlig common knowledge hvis man har det minste fnugg av bakgrunnskunnskap om vaksiner og helse (men det har du selvsagt ikke, for da ville du vaksinert). Du kan jo starte med WHO. Hvis du stoler på kilder som ikke er en blogg? Forøvrig er det nok ingen epidemiologer som er uenige i at bedre hygiene, ernæring etc i befolkningen har vært enormt viktig ift statistikken over. Men vaksinering reduserer morbiditeten. Også i et samfunn hvor folk er velernært og ikke bor i rønner uten trygt drikkevann. Anonymkode: e2360...3a5 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #187 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, Introvertaberta skrev: Hun sier, på fleip, at hun får alle sine ansatte seg til å vaksinere seg for influensa, så hun slipper. Hun TULLER!!!! En annen ting jeg ikke fatter er hvorfor det har noe å si om kjendiser har vaksinert seg eller ikke!? De er da ikke eksperter på vaksiner. De har vel aldri forsket eller satt seg inn i vitenskapelige fakta? Da velger jeg heller å høre på 99 % av de som kan dette (leger, forskere ol.) og de anbefaler vaksiner. Tror ikke de lærer så mye om vaksiner på en eller annen skuespillerlinje på en eller annen skole. I videoen jeg postet https://www.youtube.com/watch?v=mCXuG5hd7KQ sier hun: "I never got a flu shot growing up, I was raised christian science and if you don't know what that means, we didn't believe in medicine, we didn't believe in go to doctors" I denne videoen https://www.youtube.com/watch?v=XZuV0PT5WhU sier hun: "I've never had a vaccination, I never had an asprin" Poenget er ikke hva hun mener, hun kan være positiv til vaksiner for alt jeg vet. Poenget er at her er det en talkshow-vert som møter SÅ mye folk hele tiden som er helt uvaksinert, ikke får hun influensa eller noe som helst annet, og hun er ikke plutselig årsaken til en epidemi. Anonymkode: c2417...065
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #188 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forøvrig er det nok ingen epidemiologer som er uenige i at bedre hygiene, ernæring etc i befolkningen har vært enormt viktig ift statistikken over. Men vaksinering reduserer morbiditeten. Også i et samfunn hvor folk er velernært og ikke bor i rønner uten trygt drikkevann. Anonymkode: e2360...3a5 Tror ikke du forstår grafen, den viser at vaksiner hadde ingen effekt på morbiditeten, og at skarlagensfeber som man aldri har vaksinert mot gikk ned samtidig som de andre sykdommene. Idag hører man nesten aldri om den sykdommen. Anonymkode: c2417...065
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #189 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Poenget er ikke hva hun mener, hun kan være positiv til vaksiner for alt jeg vet. Poenget er at her er det en talkshow-vert som møter SÅ mye folk hele tiden som er helt uvaksinert, ikke får hun influensa eller noe som helst annet, og hun er ikke plutselig årsaken til en epidemi. Anonymkode: c2417...065 Ja alle forstår at hun ikke er skyld i en epidemi og så bra at hun er så frist!!! Mange er sikkert helt friske som har tatt vaksiner og andre er sikkert helt friske som ikke har tatt vaksiner. Da er det samme f*** Hun er smart nok til å støtter barnevaksinasjonsprogrammet! Det er jeg glad for, for det er det jeg kjemper for, at alle skal følge vaksineprogrammet😊 Men da vet alle poenget ditt HUN FIKK IKKE VAKSINER SOM LITEN OG ER NESTEN ALDRI SYK👍🏻 Ps; hun ble sikkert ikke syk fordi de fleste er vaksinerte og flokkbeskyttelsen har beskyttet henne mot disse farlige sykdommene. Vi kan risikere at kopper kommer tilbake om noen år om folk dropper å vaksinere seg. blir sikkert påtvunget før det går så langt. Anonymkode: bbcab...67d 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #190 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du forstår grafen, den viser at vaksiner hadde ingen effekt på morbiditeten, og at skarlagensfeber som man aldri har vaksinert mot gikk ned samtidig som de andre sykdommene. Idag hører man nesten aldri om den sykdommen. Anonymkode: c2417...065 Den grafen missbrukes og av de som er i mot vaksiner, limer inn hva en annen skrev tidligere i tråden under grafen "Før vaksinen ble tatt i bruk i 1969 opptrådte store meslingepidemier omtrent hvert tredje år. Så å si alle gjennomgikk meslinger i løpet av barndommen. De siste 15 årene før meslingvaksinen ble tatt i bruk ble det i Norge meldt 5-10 meslingdødsfall og 20-30 tilfeller av encefalitt årlig. Den siste landsomfattende meslingepidemien var i 1980–81, og det siste registrerte norske meslingdødsfallet var i 1989. Etter at meslingvaksinen ble tatt i bruk har insidensen stadig sunket." Kilde: https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/meslingvaksinasjon---veileder-for-h/ Anonymkode: bbcab...67d 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #191 Skrevet 11. mars 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ps; hun ble sikkert ikke syk fordi de fleste er vaksinerte og flokkbeskyttelsen har beskyttet henne mot disse farlige sykdommene. Vi kan risikere at kopper kommer tilbake om noen år om folk dropper å vaksinere seg. blir sikkert påtvunget før det går så langt. Anonymkode: bbcab...67d Flokkimmunitet er bare en vits så lenge alle voksne ikke revaksinerer seg. Det er veldig mange flere voksne enn barn og vaksinerimmunitet varer ikke evig. Anonymkode: 7de18...92d
Jus sanguinis Skrevet 11. mars 2017 #192 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 20 timer siden, Lutetium 71 skrev: Blir det mange nok som avstår, vil tvang, ehem.. tvinge seg frem uansett. Problemer er bare at situasjonen først må bli alvorlig nok til at tvangsvaksinasjon blir innført. Noe som nok vil bety at mange barn først må gjennomgå sykehusinnleggelser, og vi kan nok se noen dødsfall forårsaket av disse "sunne og naturlige" barnesykdommene. Akkurat dette tror jeg ikke antivakserne helst vil tenke på. Eller kanskje de lever godt med det, hva vet jeg. Ja, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vaksinasjon er frivillig. Skolegang er ikke frivillig i Norge. Hvis utdanning er for viktig til å overlates til enkeltindividet å velge selv, hvorfor skulle det da være frivillig å sette andre mennesker i livsfare ved å nekte vaksinasjon? Jeg skjønner heller ikke hvorfor innvandring fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller lite utbredt ikke skal tas med hverken i betraktningen eller debatten som sådan. Fem prosent av befolkningen, som er den magiske grensen før det begynner å gå dårlig, er tross alt ikke så mye om man også tar innvandring med i regnestykket. Endret 11. mars 2017 av Jus sanguinis 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #193 Skrevet 11. mars 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flokkimmunitet er bare en vits så lenge alle voksne ikke revaksinerer seg. Det er veldig mange flere voksne enn barn og vaksinerimmunitet varer ikke evig. Anonymkode: 7de18...92d Derfor er det merkelig at vi alle ikke er døde av epidemier av meslinger og polio. Noen som har forklaring på det? Har det gått 10 år siden siste vaksinasjon er du i prinsippet uvaksinert, og dette gjelder en veldig høy prosentandel av voksne. Anonymkode: c2417...065 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #194 Skrevet 11. mars 2017 4 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Ja, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vaksinasjon er frivillig. Skolegang er ikke frivillig i Norge. Hvis utdanning er for viktig til å overlates til enkeltindividet å velge selv, hvorfor skulle det da være frivillig å sette andre mennesker i livsfare ved å nekte vaksinasjon? Jeg skjønner heller ikke hvorfor innvandring fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller lite utbredt ikke skal tas med hverken i betraktningen eller debatten som sådan. Fem prosent av befolkningen, som er den magiske grensen før det begynner å gå dårlig, er tross alt ikke så mye om også tar innvandring med i regnestykket. Skolegang er frivillig i Norge jo, vi har ikke skoleplikt. Og blant voksne er det vel heller 5% som er vaksinert, og 95% som ikke er revaksinert de siste 10 årene, så lurer på hvordan dette går bra. Hvis man også regner inn at noen innvandrere ikke er vaksinert i det hele tatt, så skulle det jo gått riktig ille, men merkelig nok har det ikke gjort det. Anonymkode: c2417...065
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #195 Skrevet 11. mars 2017 På 3/9/2017 den 14.49, Jus sanguinis skrev: Helt enig, vaksinasjon burde vært tvungent. Videre bør det være innvandringsrestriskjoner fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller ikke tilgjengelig. Eventuelt, så kunne man bare krevd at de vaksinerte seg for å få opphold.. Anonymkode: b1868...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #196 Skrevet 11. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det merkelig at vi alle ikke er døde av epidemier av meslinger og polio. Noen som har forklaring på det? Har det gått 10 år siden siste vaksinasjon er du i prinsippet uvaksinert, og dette gjelder en veldig høy prosentandel av voksne. Anonymkode: c2417...065 Jeg vil tro at flesteparten av voksne som revaksinerer seg eller tar vaksiner for første gang er de som reiser til land der det er anbefalt med vaksiner. Anonymkode: 7de18...92d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #197 Skrevet 11. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det merkelig at vi alle ikke er døde av epidemier av meslinger og polio. Noen som har forklaring på det? Har det gått 10 år siden siste vaksinasjon er du i prinsippet uvaksinert, og dette gjelder en veldig høy prosentandel av voksne. Anonymkode: c2417...065 Dette tror jeg du bare kan gi opp å prøve å forklare klientellet her inne. Anonymkode: aa500...58e 3
Jus sanguinis Skrevet 11. mars 2017 #198 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skolegang er frivillig i Norge jo, vi har ikke skoleplikt. Og blant voksne er det vel heller 5% som er vaksinert, og 95% som ikke er revaksinert de siste 10 årene, så lurer på hvordan dette går bra. Hvis man også regner inn at noen innvandrere ikke er vaksinert i det hele tatt, så skulle det jo gått riktig ille, men merkelig nok har det ikke gjort det. Anonymkode: c2417...065 Så vidt jeg vet er det lovpålagt å følge grunnskoleutdanningen i Norge i henhold til Lov om grunnskolen og den videregående opplæringa § 2-1 - som eksplisitt sier at barn og unge har plikt til grunnskoleopplæring. Med andre ord er det straffbart å holde ungene hjemme fra skolen uten tillatelse eller gyldig grunn. Hva angår voksenvaksinasjon går du her inn i et felt hvor hverken du eller jeg har kompetanse til å uttale oss om. Det som er på det rene er at innvandring fra områder hvor vaksinasjon er frivillig og/eller ikke tilgjengelig bør tas med i debatten om femprosentgrensen. Endret 11. mars 2017 av Jus sanguinis 3
Jus sanguinis Skrevet 11. mars 2017 #199 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Eventuelt, så kunne man bare krevd at de vaksinerte seg for å få opphold.. Anonymkode: b1868...3d2 Hvis det tilfredsstiller offisielle medisinske krav i forhold til smitte, så ja. Men jeg finner det aldeles merkelig at innvandring ikke er med i debatten i det hele tatt, spesielt med tanke på hvor stor innvandringen er fra områder hvor vaksinasjon er lite utbredt. Det som er på det rene er at innvandring bør tas med i debatten om femprosentgrensen. Endret 11. mars 2017 av Jus sanguinis 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #200 Skrevet 11. mars 2017 På 9.3.2017 den 12.02, AnonymBruker skrev: Nei, men far er jo tydelig mye mer opplyst enn mor? Jeg hadde aldri latt noen nekte barna mine vaksiner, da hadde jeg tatt dem med meg til helsesøster selv. Anonymkode: 7ad84...b19 Nei, mor er opplyst og interessert i helse og vil unngå det som vaksinebransjen gjerne spruter i folk for å tjene penger. Far er trolig bare "standard indoktrinert" - av samme bransjepåvirkning gjennom ti-år. Flere og flere skjønner heldigvis at bransjen, dvs. produsenter av vaksiner og legemidler ikke skyr noen ting for å få solgt inn store ordrer i alle land. Vaksineskandalene og korrupsjonsskandalene forbigås i stillhet. Anonymkode: 6ec48...3c7 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå