Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk det samme. Barn blir vaksineskadet, visste du det?

Det å bruke kvikksølv, aluminium og formaldehyd i medisiner vil jeg si er å fuske i faget.

Anonymkode: c2417...065

Du har ikke klart å svare på hva som er forskjellen mellom en immunrespons utløst av virus og en utløst av en vaksine. Så antar at du da er enig med meg i at responsen er helt lik. 

Så det som står igjen da er det som evt. tilsettes til vaksinen i tillegg til det som skal utløse immunresponsen. Les det som står i innlegget over.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.3.2017 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Jo det er det, gå i felleskatalogen og se http://www.felleskatalogen.no/medisin/hexyon-sanofi-pasteur-633232

Grunnen til at fastlegen ikke sier det er at det ikke er en del av regjeringens politikk enda å revaksinere voksne. Han kommer til å mase om det med èn gang regjeringen får istand et voksen-vaksinasjonsprogram. Legene sier bare det de blir fortalt av myndighetene angående vaksinasjon, de vet egentlig ikke så mye om det da det ikke er en stor del av utdannelsen.

Før var det aldri snakk om "revaksinering", det er et ganske nytt begrep. Om vaksiner virkelig var effektive, kan jeg ikke se hvorfor man stadig vaksinerer med flere og flere doser. Voksne har klart seg uten revaksinering i tiår etter tiår, men nå er det plutselig et problem at de ikke er vaksinert som voksne. De sier det er på grunn av "innvandringen", men vi har hatt innvandring lenge uten at det har vært snakk om at alle må løpe og vaksinere seg fordi flyktninger er slike fæle smittebærere.

Anonymkode: c2417...065

Du Einstein, det kalles utvikling!

Å si "Hvorfor skal vi plutselig revaksinere, det gjorde vi ikke før", er en helt håpløs måte å argumentere på.  Nei, det var mye vi ikke gjorde før, men samfunn utvikler seg heldigvis og nye om mer effektive metoder tas i bruk fordi samfunn har drevet med forskning.  

I følge logikken din skulle vi alle fortsatt å kjøre med hest og kjerre. Nei, hva skal vi med bil, det brukte vi ikke før så det kan jo ikke være noe raskere og tidsbesparende.

Håpløst!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mor er opplyst og interessert i helse og vil unngå det som vaksinebransjen gjerne spruter i folk for å tjene penger.
Far er trolig bare "standard indoktrinert" - av samme bransjepåvirkning gjennom ti-år.

Flere og flere skjønner heldigvis at bransjen, dvs. produsenter av vaksiner og legemidler ikke skyr noen ting for å få solgt inn store ordrer i alle land. Vaksineskandalene og korrupsjonsskandalene forbigås i stillhet.

 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Næh! Her har vi enda en som aldri burde få barn.

Anonymkode: cee66...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så opplyst, synes jeg du skal ta min utfordring om å forklare med enkle ord hvordan en vaksine virker. Hvis du har forstått det, blir jeg nemlig enda mer nysgjerrig på hvorfor du har tatt det standpunktet du har.

Immunitet fra vaksiner er like naturlig som den man får etter gjennomgått infeksjon. Forklar meg mekanismene, og hvorfor du mener det er en forskjell. Hva består forskjellen i? Hvordan oppnår man immunitet?

Anonymkode: 88d1e...0ce

Hvorfor i all vide verden skal han bruke tid på å utdanne deg når du ikke gidder sjøl? 

Anonymkode: cee66...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du tenke deg at noen av oss som er vaksinemotstandere faktisk innehar medisinsk kompetanse, og tror du at 90% av de som har kompetanse er forkjempere for vaksinasjonsprogrammet?

Siden vaksiner i dagligtalen ikke er et tema, så kan du også anta at det er flere uvaksinerte enn du tror.

Anonymkode: b5542...9ed

Er du skrudd sammen som jeg mistenker, tolker du homeopat som medisinsk kompetanse. Altså har du neppe noen egentlig medisinsk kompetanse, og du jobber ihvertfall ikke i det ordinære helsevesenet.

Anonymkode: cee66...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:


Å være syk i blant er ingen tragedie. Det går over av seg selv.
Det er sånn man bygger opp den naturlige immuniteten.
Det "å være syk" brukes som skremselspropaganda for å pushe vaksinene.
 

Anonymkode: 6ec48...3c7

Hva er forskjellen på kunstig og naturlig immunitet?
Hvorfor er naturlig det samme som bra og sunt?

Det høres ut som du tror meslinger og polio er som influensa. Det er bare å hvile litt, så gir det seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette som du sier her er bare et tulleargument. Hadde posteren vært immunolog så hadde det vært noe annet som er feil. Ifølge provaksere er det alltid noe som er feil med de som ikke vaksinerer.
Hun er immunolog, men det hjelper jo ikke for deg: 

 

Anonymkode: c2417...065

Har du funnet deg en ny helt? Immunulog er hun dog neppe.

Linken var visst allerede lagt ut, gi cred til AB her.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal frem til at her har du en immunolog som ikke vaksinerer. Du etterlyser medisinsk ekspertise, hun har det. Men godtar du det som et argument mot vaksiner? Nei det gjør du selvsagt ikke, så det hadde ikke hjulpet om samtlige som har postet kritisk om vaksiner i denne tråden var leger, forskere eller immunologer. De finnes, og de tar en avgjørelse på grunnlag av sin kompetanse, likevel vil du kalle dem for idioter.

Anonymkode: c2417...065

Hvordan vet du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil, de hadde formell medisinsk kompetanse, de var leger. Det er skolemedisin som har brukt kvikksølv, og de bruker det i dag.

Anonymkode: c2417...065

Jasså. Hvor bruker de det mon tro?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen alternative bruker det, og de har aldri gjort det.

Anonymkode: c2417...065

Neida, de bare slumper til å dra det inn i produktene sine fordi kvalitetskontrollen er noe haltende. Betryggende?

Anonymkode: cee66...a0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger å oppdatere kunnskapen din. Rapporterte skader er ikke det samme som en bevist sammenheng, og vi har enormt lang erfaringshorisont for at vaksiner praktisk talt er helt trygge. De fleste bivirkninger er milde og forbigående, som ømhet over stikkstedet eller lett nedsatt allmenntilstand i noen timer eller dager.

Kvikksølv brukes ikke i vaksiner i norge, og kvikksølvdorbindelsene man brukte var ikke av en type som deponeres i kroppen. Aluminium har vært brukt i noen grad, men ikke i toksiske doser. Du får i deg mer aluminium om du pakker mat i aluminiumsfolie.

Formaldehyd har du i kroppen til en hver tid. I mye høyere konsentrasjoner enn det du får av en vaksine.

Anonymkode: 88d1e...0ce

Korrekt! Veldig bra innlegg. Vil legge til at aluminium smører du under armene hver gang du bruker deodorant, uten at du ofrer det en tanke. 

Jeg har ikke orket å lese alle innlegg, men vil legge til at når folk tror en masse ting om noe så viktig som at befolkningen bør være vaksinert så skulle jeg ønske at de oppsøker relevant informasjon ( ikke type nyhetsspeilet) før de tar så viktige beslutninger. Jeg har mer enn nok utdannelse innen mikrobiologi til å ta enhver vaksine jeg mener hensiktsmessig. Å tro gjør vi i kirken.... 

Man leker ikke russisk rulett med et barns liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all vide verden skal han bruke tid på å utdanne deg når du ikke gidder sjøl? 

Anonymkode: cee66...a0c

Jeg er for lengst ferdig utdannet, og immunologi er en del av den utdannelsen.

Jeg spør fordi jeg vil vite om den som hevder å vite hva hun snakker om faktisk har kunnskap. Det betvilte jeg sterkt i itgangspunktet, og dennstadige unngåelsen av spørsmålet sier meg at kunnskapsgrunnlaget nok er temmelig vaklende.

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissEhrmann
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk det samme. Barn blir vaksineskadet, visste du det?

Det å bruke kvikksølv, aluminium og formaldehyd i medisiner vil jeg si er å fuske i faget.

Anonymkode: c2417...065

Kan ikke du fortelle meg hvilke vaksiner som inneholder f.eks kvikksølv???? Du er en jævla idiot! Det brukes ikke kvikksølv i vaksiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Torfa skrev:

Du Einstein, det kalles utvikling!

Å si "Hvorfor skal vi plutselig revaksinere, det gjorde vi ikke før", er en helt håpløs måte å argumentere på.  Nei, det var mye vi ikke gjorde før, men samfunn utvikler seg heldigvis og nye om mer effektive metoder tas i bruk fordi samfunn har drevet med forskning.  

I følge logikken din skulle vi alle fortsatt å kjøre med hest og kjerre. Nei, hva skal vi med bil, det brukte vi ikke før så det kan jo ikke være noe raskere og tidsbesparende.

Håpløst!

Vil du si en vaksine er mere effektiv når den varer livet ut, eller når man må ta flere doser? Er det utvikling av vaksinen som ligger til grunn for de stadig økende dosene, eller er det kanskje utvikling av produsentens lommebok?

3 timer siden, Introvertaberta skrev:

Kan ikke du fortelle meg hvilke vaksiner som inneholder f.eks kvikksølv???? Du er en jævla idiot! Det brukes ikke kvikksølv i vaksiner!

Nei, jeg er ikke en "jævla idiot".

Scroll ned for å se full oversikt over hvilke vaksiner som fortsatt inneholder kvikksølv:
https://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228

Kvikksølv har de alltid brukt, og når de er iferd med å ta det ut innrømmer de jo bare at det er giftig og at det var en feil å bruke det. Det er en grunn til at tannlegene sluttet med amalgam. Her står det om bruken av kvikksølv i medisin: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19831290

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du si en vaksine er mere effektiv når den varer livet ut, eller når man må ta flere doser? Er det utvikling av vaksinen som ligger til grunn for de stadig økende dosene, eller er det kanskje utvikling av produsentens lommebok?

Nei, jeg er ikke en "jævla idiot".

Scroll ned for å se full oversikt over hvilke vaksiner som fortsatt inneholder kvikksølv:
https://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228

Kvikksølv har de alltid brukt, og når de er iferd med å ta det ut innrømmer de jo bare at det er giftig og at det var en feil å bruke det. Det er en grunn til at tannlegene sluttet med amalgam. Her står det om bruken av kvikksølv i medisin: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19831290

Anonymkode: c2417...065

Listen din gjelder preparater godkjent for bruk i USA. Den gjelder ikke her. I norge settes det ikke vaksiner som inneholder kvikksølv.

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du si en vaksine er mere effektiv når den varer livet ut, eller når man må ta flere doser? Er det utvikling av vaksinen som ligger til grunn for de stadig økende dosene, eller er det kanskje utvikling av produsentens lommebok?

Nei, jeg er ikke en "jævla idiot".

Scroll ned for å se full oversikt over hvilke vaksiner som fortsatt inneholder kvikksølv:
https://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228

Kvikksølv har de alltid brukt, og når de er iferd med å ta det ut innrømmer de jo bare at det er giftig og at det var en feil å bruke det. Det er en grunn til at tannlegene sluttet med amalgam. Her står det om bruken av kvikksølv i medisin: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19831290

Anonymkode: c2417...065

Eller de vil fjerne anmunisjon fra uinformerte vaksinekrititikere som deg.

Kvikksølv er ikke bare kvikksølv, hvilken kjemisk forbindelse grunnstoffet inngår i har stor betydning for egenskapene. Akkurat som oksygen, eller hydrogen, eller nitrogen... du kan ikke automatisk gjøre sammenligningen med amalgam.

Anonymkode: e2360...3a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller de vil fjerne anmunisjon fra uinformerte vaksinekrititikere som deg.

Kvikksølv er ikke bare kvikksølv, hvilken kjemisk forbindelse grunnstoffet inngår i har stor betydning for egenskapene. Akkurat som oksygen, eller hydrogen, eller nitrogen... du kan ikke automatisk gjøre sammenligningen med amalgam.

Anonymkode: e2360...3a5

Jeg misliker egentlig sterkt å bruke blogger som kilde, men denne forklarte det bra:

http://tjomlid.com/2014/06/17/kvikksolv-lureri-fra-antivaksineleiren/

Anonymkode: e2360...3a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Blablab skrev:

Du har ikke klart å svare på hva som er forskjellen mellom en immunrespons utløst av virus og en utløst av en vaksine. Så antar at du da er enig med meg i at responsen er helt lik. 

Så det som står igjen da er det som evt. tilsettes til vaksinen i tillegg til det som skal utløse immunresponsen. Les det som står i innlegget over.

 

Tinnfoliehatter klarer gjerne ikke å svare presist på vitenskapelige spørsmål. Så du må nesten ta det med i betraktningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Tinnfoliehatter klarer gjerne ikke å svare presist på vitenskapelige spørsmål. Så du må nesten ta det med i betraktningen også.

Rart det der, de har jo ikke munn en gang.

Anonymkode: eee4b...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart det der, de har jo ikke munn en gang.

Anonymkode: eee4b...a78

Munn har de. Problemet er snarere hvordan de bruker den. Ikke til noe produktivt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...