Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt betyr det noe, men hele befolkningen må ikke vaksineres av den grunn. Kanskje man bare kan vaksinere de med svakt immunforsvar da det er de som har behov for å beskyttes mot sykdommen.

Anonymkode: 7de18...92d

Det er nettopp det som er så dumt- MANGE BARN MED DÅRLIG IMMUNFORSVAR KAN IKKE TA VAKSINENE! 😵 Derfor jobber man mooot  at de som tåler vaksine kan ta dem så alle de som er syke er nogenlunde beskyttet! 

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt betyr det noe, men hele befolkningen må ikke vaksineres av den grunn. Kanskje man bare kan vaksinere de med svakt immunforsvar da det er de som har behov for å beskyttes mot sykdommen.

Anonymkode: 7de18...92d

Nei det kan man ikke. For de som er syke og svake fra før av vil ikke tåle vaksine så de kan ikke vaksinere seg. Derfor er det viktig at vi holder disse sykdommene unna ved å følge vaksinasjonsprogrammet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett i at mange er vaksinerte, men det er jo våre foreldre/staten som er skyld i og ikke oss selv. Dessuten er det kanskje først i voksen alder man lærer om vaksinenens lunefulle bivirkninger og at de fleste sykdommer det vaksineres for var godt under kontroll når vaksinene ble introdusert.

For de med normalt immunforsvar er det en fordel for kroppen å ha hatt meslinger. Det fører sjelden til alvorlig sykdom, gir immunitet resten av livet og kan beskytte for andre alvorlige sykdommer. Jeg så akkurat et intervju med Robert Kennedy der han nevnte at i USA de siste ti årene er det ingen som har dødd av meslinger, men 69 som har dødd av meslingvaksine. I og med vi vet at vaksineskader er underrapportert kan det tallet være mye høyere, og i tillegg er dette kun de som er "godkjent" som dødsfall grunnet meslingvaksine.

Anonymkode: 7de18...92d

Sprøyt i fra ende til annen. Robert..? Han er en kjent vaksinemotstander, bare glem det fra starten av (de som linket til hu der Hupries er nå ihvertfall litt i nærheten da hun er lege, men likevel totalt wacko). Robert er en politiker. Ville du tatt helseråd fra Carl I Hagen?

Meslinger var ikke under kontroll når de begynte å vaksinere, hvorfor i all verden tror du de begynte å vaksinere i det hele tatt? Det er et eller annet med den tankerekken din som virker litt.. uferdig? Det var jevnlige epidemier her i landet før meslingevaksinen ble innført, at man klarte å redde mange fra å dø var sikkert et kjempefint plaster på såret for de som måtte gjennomgå lungebetennelse, eller de som fikk hjernehinnebetennelse og varig hjerneskade? Men som alltid, argumentet går vel i at gjennomgått sykdom på en aller annen måte er bedre enn å slippe sykdommen i det hele tatt. Litt slik som tran, jo verre og mer jævlig det smaker, jo sunnere er det lissom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Missy1 skrev:

Ser du hva du skriver her? For de med godt immunforsvar er det en fordel å ha hatt meslinger? Hva med de som har dårlig immunforsvar og blir smittet av deg når du har meslinger? De betyr ikke noe eller?

Når du kommer inn i diskusjoner med antivaksere oppdager du fort at menneskeliv ikke er så veldig mye verdt, ikke egentlig. Det ser ut som det er bedre at de svake dør ut, enn at man prøver å redde alle. Så kan man heller late som man gjør en innsats med sunnere kosthold og frisk luft.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt betyr det noe, men hele befolkningen må ikke vaksineres av den grunn. Kanskje man bare kan vaksinere de med svakt immunforsvar da det er de som har behov for å beskyttes mot sykdommen.

Anonymkode: 7de18...92d

De med svakt immunforsvar er nettopp de som typisk ikke oppnår full immunitet ved vaksinering. Så da er det opp til alle oss andre som kan oppnå full immunitet, å ta den fordømrade vaksinen (eller egentlig vaksinere barna sine, siden man som regel er født av foreldre med fornuft og historiekunnskapene i behold).

Av de som ellers er friske, kan heller ikke vite på forhånd hvem som får en god immunrespons på vaksinen, og hvem som ikke får. Siden meslinger er ekstremt smittsomt må dekningen opp i 95% for at man skal stoppe driten i å spre seg i befolkningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tror på VITENSKAP er idioter.

TS er for dum til å forstå.og dermed  for dum til og skamme seg.

Hun tror sikkert ikke på klimaendring heller. Idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Folk som ikke tror på VITENSKAP er idioter.

TS er for dum til å forstå.og dermed  for dum til og skamme seg.

Hun tror sikkert ikke på klimaendring heller. Idioti.

Det er ikke så enkelt alltid. Som en av "gærningene" har linket til tidligere i tråden, vaksinedekningen i California hos barn med bemidlede og godt utdannede foreldre var pussig nok lavere enn hos barn med noe mer fattige foreldre.

En annen kjepphest jeg like å dra fram er Steve Jobs. Han var utvilsomt ikke blant de sløveste knivene i skuffen, men valgte likevel å satse på å bli kreftfri med alternative remedier. I dag tilbringer han tiden nedi jorda på en kirkegård.

Utdannelse, eller for den del intelligens, er bare et potensiale. Dritt inn = dritt ut. Når internett kom, ble tilgangen til dritt så umåtelig mye større, og alt.med. svindlerne håver inn penger som aldri før. Er man på utkikk etter å tjene tjene raske penger, er det ikke aksjespekulasjon man bør satse på for å si det sånn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen Degeneres er aldri vaksinert:

 

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er heller aldri vaksinert, fordi broren hennes døde av vaksiner: 

 

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Det er ikke så enkelt alltid. Som en av "gærningene" har linket til tidligere i tråden, vaksinedekningen i California hos barn med bemidlede og godt utdannede foreldre var pussig nok lavere enn hos barn med noe mer fattige foreldre.

En annen kjepphest jeg like å dra fram er Steve Jobs. Han var utvilsomt ikke blant de sløveste knivene i skuffen, men valgte likevel å satse på å bli kreftfri med alternative remedier. I dag tilbringer han tiden nedi jorda på en kirkegård.

Utdannelse, eller for den del intelligens, er bare et potensiale. Dritt inn = dritt ut. Når internett kom, ble tilgangen til dritt så umåtelig mye større, og alt.med. svindlerne håver inn penger som aldri før. Er man på utkikk etter å tjene tjene raske penger, er det ikke aksjespekulasjon man bør satse på for å si det sånn.

Man kan også trekke paraleller til alle kjendisene som er for eksempel scientologer. De er jo bat shit crazy hele gjengen, men de er jo ikke stokk dumme. Det er jo egentlig derfor det er så merkelig at de ikke evner å se hvor feil de tar. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan det er personangrep som er hovedargumentet for å vaksinere. Virker som det mest brukte argumentet er at de som velger å ikke vaksinere er gale, dumme, hensynsløse eller alt sammen. Dette er et særdeles dårlig argument som selvfølgelig ikke er underbygget med vitenskap. Kommer man med motargumentet, at dette er intelligente, kunnskapsrike mennesker, og underbygger dette, så blir det ikke tatt hensyn til, men man fortsetter istedenfor å male på det samme. Man kan lure på hvilken leir som er dummest.

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne her viser situasjonen ganske godt

IMG_1590.JPG

Anonymkode: 0f070...618

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke fatte at en mor velger å ikke vaksinere barna sine mot dødelige sykdommer. Jeg har 3 barn og har vaksinert dem alle sammen. De var så og si ikke syk i det hele tatt når de var små. Jeg synes faktisk at far bør og skal komme på banen her og kreve en utrolig god grunn for at du velger bort vaksiner. Det hjelper ikke at du påstår at vaksinene er fulle av gift osv. 

De dødelige sykdommene har i de siste årene så smått begynt å komme tilbake. I slutten av 2014 og begynnelsen av 2015, så var det meslingsutbrudd i USA, Tyskland og Canada. Noen barn døde til og med. Og det fordi enkelte foreldre valgte å ikke vaksinere barna sine.

Du setter dine barns liv og andre barns liv i fare når du tar dette valget. De med svekket immunforsvar kan ikke vaksinere seg og er mer eller mindre avhengig av at vi som foreldre tar ansvar for helsen til barna våre og vaksinerer dem mot dødelige sykdommer.

Jeg vil gå så langt som å kalle deg uopplyst og helsesøster burde gitt deg tilstrekkelig informasjon. Jeg synes det er synd at vaksinering ikke er obligatorsk. På høy tid at det blir det.  

Endret av Kittykat
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MissEhrmann
På 9.3.2017 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Gå på "vaksineaksjonen.no - vaksineinformasjon for den bevisste" på facebook, der treffer du meningsfeller som har opplevd det samme. Jeg støtter deg 100%, vet at uvaksinerte barn er jevnt over friskere enn vaksinerte :) 

Anonymkode: c2417...065

Den siden der er en sinnsyk propagandaside! Gå heller inn på facebooksiden 'Stop Vaksineaksjon.no' , der finner du informasjon som er vitenskapelig, og du kan spørre kvalifiserte personer som har greie på hva de snakker om. På vaksineaksjon finner du bare idioter som har gått på "livets harde skole" og sett noen youtube videoer. De er IDIOTER! Kunnskapsløse tullinger som ikke engang vet hva kildekritikk betyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissEhrmann
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellen Degeneres er aldri vaksinert:

 

Anonymkode: c2417...065

Hahahah! Om du er antivakser så tror jeg du har bomma LITT ved å legge ut denne her. Skjønner du engelsk i det heletatt? For i denne videoen gjør hun narr av idiotiske antivaksere. Google IRONI ! 

Jeg hadde vært flau hadde jeg vært deg! Men det er vel ikke så rart at du går på antivakser propaganda når du ikke engang forstår enkel engelsk. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Introvertaberta skrev:

Hahahah! Om du er antivakser så tror jeg du har bomma LITT ved å legge ut denne her. Skjønner du engelsk i det heletatt? For i denne videoen gjør hun narr av idiotiske antivaksere. Google IRONI ! 

Jeg hadde vært flau hadde jeg vært deg! Men det er vel ikke så rart at du går på antivakser propaganda når du ikke engang forstår enkel engelsk. :-D

Det er du som har misset poenget, Ellen Degneres er ALDRI vaksinert. Hvaslags stilling hun har tatt til vaksiner utover det aner jeg ikke, men hun vaksinerer altså ikke seg selv. Hun driver et talkshow og er rundt mye mennesker til daglig. Hun har ikke startet noen epidemier, og hun er ikke død av polio. Hun sier hun er sjeldent syk. Dette for å gi et eksempel på hvaslags mennesker som ikke tar vaksiner og hvor "farlig" det er.

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår ikke jeg ass, Ellen D. støtter mange veldedige organisasjoner som jobber for gratis vaksiner til alle barn! Kan ikke forstå at hun er motstander (ikke sett filmen jeg) men, blæh

Anonymkode: bbcab...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke jeg ass, Ellen D. støtter mange veldedige organisasjoner som jobber for gratis vaksiner til alle barn! Kan ikke forstå at hun er motstander (ikke sett filmen jeg) men, blæh

Anonymkode: bbcab...67d

Enda en som ikke har forstått poenget, hun er helt uvaksinert og lever, men ikke nødvendigvis mot vaksiner.

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som har misset poenget, Ellen Degneres er ALDRI vaksinert. Hvaslags stilling hun har tatt til vaksiner utover det aner jeg ikke, men hun vaksinerer altså ikke seg selv. Hun driver et talkshow og er rundt mye mennesker til daglig. Hun har ikke startet noen epidemier, og hun er ikke død av polio. Hun sier hun er sjeldent syk. Dette for å gi et eksempel på hvaslags mennesker som ikke tar vaksiner og hvor "farlig" det er.

Anonymkode: c2417...065

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en som ikke har forstått poenget, hun er helt uvaksinert og lever, men ikke nødvendigvis mot vaksiner.

Anonymkode: c2417...065

Hvis du skalta den videoen bokstavelig, burde du også ta med i betraktningen at hun forteller at hun bare var syk én gang i barndommen: fra hun var 5 og til hun begynte å bli bedre som 17-åring.

Synes du det indikerer at det er bra å ikke vaksinere seg?

 

Det er fantastisk at du ikke forstår at hun tuller med sånne som deg i den videoen du postet.....

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere vaksinemotstandere som hevder å være så opplyste, dere kan vel da sikkert fortelle med enkle ord hvordan vaksiner virker? Hva er mekanismen?

Hvis dere har skjønt det, så faller nemlig hele argumentasjonen deres bort.

 

Tenkte bare jeg skulle nevne det.....

Anonymkode: 88d1e...0ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...