Gå til innhold

Bør barnevernet fritas fra taushetsplikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gjestvest
1 time siden, slagelse skrev:

Ettersom du etterlyser dokumentasjon, så er det vel på sin plass at du kommer med dokumentasjon selv. Den skal være faglig og korrekt. Ikke et blogginnlegg som bv itilhengere går god for, men solid forskning fra fagfolk. Du har valgt side med barnevernet. Da skal du fremlegge dokumentasjon på hvorfor. 

Det faktum at du verken kunne lese eller forstå det jeg skrev, innlegg fra andre, innlegg fra brukeren du har kommunisert med kan tyde på hvorfor noen foreldre har vansker med å forstå avgjørelser tatt av barnevernet. Noen ganger kan et budskap være vanskelig å ta imot. Som en forsvarsmekanisme kan mottaker derfor velge å tolke budskapet slik han/hun selv vil. I det lange løp kan dette være skadelig for et barn når en forelder ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet, rett og galt, aksept for det som er. Dette vil da føre til ustabilitet. Stabilitet er noe av det mest sentrale i et barns oppvekst. Ved noen tilfeller er barnevernet nødt til å gripe inn og frata barnet når forsøkene ved å prøve å hjelpe ikke har hjulpet.

Endret av gjestvest
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, gjestvest skrev:

Det faktum at du verken kunne lese eller forstå det jeg skrev, innlegg fra andre, innlegg fra brukeren du har kommunisert med kan tyde på hvorfor noen foreldre har vansker med å forstå avgjørelser tatt av barnevernet. Noen ganger kan et budskap være vanskelig å ta imot. Som en forsvarsmekanisme kan mottaker derfor velge å tolke budskapet slik han/hun selv vil. I det lange løp kan dette være skadelig for et barn når en forelder ikke kan skille mellom virkelighet og fantasi, rett og galt, aksept for det som er. Dette vil da føre til ustabilitet. Stabilitet er noe av det mest sentrale i et barns oppvekst. Noen er da nødt til å steppe inn: Barnevernet.

Jeg tror du skal være forsiktig med dine påstander om hva jeg leser og forstår. Det barn og foreldre ikke aksepterer fra barnevernet er deres oppdiktede løgner, historier og tullete rapporter. De aksepterer heller ikke deres triksing med tall og forfalskninger av dokumenter. Dette er de redskapene barnevernet bruker for å ta barn uten beviselige grunner til det. Da er det opp til barnevernet å bevise om de selv kan skille mellom virkelighet og fantasti. 

Og når det er snakk om stabilitet i barns oppvekst og barnevernets inngripen. Hva er det da som skjer når barnevernet har tatt barn? Hvor er det barna havner? Noen havner på institusjon og blir en kasteball der. De flyttes fra institusjon til institusjon. Noen havner i fosterhjem og blir en kasteball der. Noen barn har bodd i åtte fosterhjem på åtte år. Er det stabilitet? Er dette god håndtering av et barns oppvekst? Tydeligvis ifølge barnevernet ettersom dette skjer med mange av barna de tar. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, slagelse skrev:

Jeg tror du skal være forsiktig med dine påstander om hva jeg leser og forstår. Det barn og foreldre ikke aksepterer fra barnevernet er deres oppdiktede løgner, historier og tullete rapporter. De aksepterer heller ikke deres triksing med tall og forfalskninger av dokumenter. Dette er de redskapene barnevernet bruker for å ta barn uten beviselige grunner til det. Da er det opp til barnevernet å bevise om de selv kan skille mellom virkelighet og fantasti. 

Og når det er snakk om stabilitet i barns oppvekst og barnevernets inngripen. Hva er det da som skjer når barnevernet har tatt barn? Hvor er det barna havner? Noen havner på institusjon og blir en kasteball der. De flyttes fra institusjon til institusjon. Noen havner i fosterhjem og blir en kasteball. Noen barn har bodd i åtte fosterhjem på åtte år. Er det stabilitet? Er dette god håndtering av et barns oppvekst? Tydeligvis ifølge barnevernet ettersom dette skjer med mange av barna de tar. 

Hvilke barn er det barnevernet tar da? Tilfeldig utvalgte? Hvordan velger disse barnevernsansatte ut hvem de skal ta fra foreldrene sine? 

Anonymkode: 03a28...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slagelse skrev:

Ettersom du etterlyser dokumentasjon, så er det vel på sin plass at du kommer med dokumentasjon selv. Den skal være faglig og korrekt. Ikke et blogginnlegg som bv itilhengere går god for, men solid forskning fra fagfolk. Du har valgt side med barnevernet. Da skal du fremlegge dokumentasjon på hvorfor. 

Jeg har aldri brukt et blogginnlegg som dokumentasjon. Hvorfor du insisterer på å dra fram slike påfunn aner jeg ikke, men du dummer deg bare ut.

Endret av Arkana
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
20 minutter siden, slagelse skrev:

Jeg tror du skal være forsiktig med dine påstander om hva jeg leser og forstår. Det barn og foreldre ikke aksepterer fra barnevernet er deres oppdiktede løgner, historier og tullete rapporter. De aksepterer heller ikke deres triksing med tall og forfalskninger av dokumenter. Dette er de redskapene barnevernet bruker for å ta barn uten beviselige grunner til det. Da er det opp til barnevernet å bevise om de selv kan skille mellom virkelighet og fantasti. 

Og når det er snakk om stabilitet i barns oppvekst og barnevernets inngripen. Hva er det da som skjer når barnevernet har tatt barn? Hvor er det barna havner? Noen havner på institusjon og blir en kasteball der. De flyttes fra institusjon til institusjon. Noen havner i fosterhjem og blir en kasteball. Noen barn har bodd i åtte fosterhjem på åtte år. Er det stabilitet? Er dette god håndtering av et barns oppvekst? Tydeligvis ifølge barnevernet ettersom dette skjer med mange av barna de tar. 

" Barn som ikke aksepterer oppdiktede løgner, historier, tullete rapporter, triksing med tall og forfalskning av dokumenter ".
Får jeg spørre hvor gamle disse " barna " er? 40, 47 eller noe? Litt underlig at barn skal være opptatt av slike ting.

Endret av gjestvest
La til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke barn er det barnevernet tar da? Tilfeldig utvalgte? Hvordan velger disse barnevernsansatte ut hvem de skal ta fra foreldrene sine? 

Anonymkode: 03a28...1c2

Noen av disse familiene har stått frem på TV2. Det er også kommet frem at 200 barn blir tatt årlig fra foreldre som har diagnosen psykisk utviklinghemmet. Så viser det seg at diagnosene i flere av tilfellene er feil og at foreldrene er normalt oppegående og skikkede foreldre. Skal vi ha det slik? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, slagelse skrev:

Dette er de redskapene barnevernet bruker for å ta barn uten beviselige grunner til det. 

Dokumentasjon?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gjestvest skrev:

" Barn som ikke aksepterer oppdiktede løgner, historier, tullete rapporter, triksing med tall og forfalskning av dokumenter ".
Får jeg spørre hvor gamle disse barna er? 40, 47 eller noe?

Normalt oppegående familier. Skal vi ha det slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, slagelse skrev:

 Det er også kommet frem at 200 barn blir tatt årlig fra foreldre som har diagnosen psykisk utviklinghemmet. Så viser det seg at diagnosene i flere av tilfellene er feil og at foreldrene er normalt oppegående og skikkede foreldre. 

Dokumentasjon? Du kommer igjen med helt ville og udokumenterte påstander.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, gjestvest skrev:

" Barn som ikke aksepterer oppdiktede løgner, historier, tullete rapporter, triksing med tall og forfalskning av dokumenter ".
Får jeg spørre hvor gamle disse " barna " er? 40, 47 eller noe? Litt underlig at barn skal være opptatt av slike ting.

Barn blir voksne en dag og henter ut sine dokumenter. Tenk deg hvilket sjokk de får når de ser hva barnevernet har skrevet om dem og deres foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slagelse skrev:

Jeg tror det er vanskelig for deg å ta innover deg hvor grusomt det er for barn å bli fratatt kjærlige og skikkede foreldre uten beviselig grunn. 1650 er et høyt tall. Og det er kommet frem i flere saker nå de senere årene at barnevernet ikke har grunner til å ta så mange barn. Dermed er det du som bevisbyrden på deg i forhold å begrunne så mange overtakelser. 

Og til opplysning. I 2016 kunne TV2 avsløre at barnevernet i 33 av 36 kommuner bryter loven. 
http://www.tv2.no/a/8052357/ http://www.tv2.no/v/1023471/

Og du klarer dessverre ikke å ta innover deg at det skjer mye mer grusomme ting mot barn av deres omsorgspersoner, hver eneste dag.

49 minutter siden, slagelse skrev:

Så bra at du er enig i at det er 1650 for mange. Det er kommet frem på TV2 at barnevernet tar 200 barn hvert år fra foreldre som har diagnosen psykisk utviklingshemmet. Så viser det seg i ettertid at flere av diagnosene er feil. Hvordan forsvarer du det? Saklig begrunnelse påses. 

Du misforstår meg. Det er for mange barn som har det vondt, ikke for mange uskikkede foreldre som mister foreldreretten.

Diagnostisering fungerer for øvrig ikke slik du hevder.

Anonymkode: f14cf...d70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, slagelse skrev:

Barn blir voksne en dag og henter ut sine dokumenter. Tenk deg hvilket sjokk de får når de ser hva barnevernet har skrevet om dem og deres foreldre. 

Ja, det må være grusomt å lese om hvilke udugelige og forferdelige foreldre man har hatt. Heldigvis finnes det folk som har som jobb å sørge for at man slipper å vokse opp med foreldre som bedriver mishandling og omsorgssvikt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du klarer dessverre ikke å ta innover deg at det skjer mye mer grusomme ting mot barn av deres omsorgspersoner, hver eneste dag.

Du misforstår meg. Det er for mange barn som har det vondt, ikke for mange uskikkede foreldre som mister foreldreretten.

Diagnostisering fungerer for øvrig ikke slik du hevder.

Anonymkode: f14cf...d70

Jeg vet at det skjer ting i familier. Så det skal du ikke beskylde meg for. Det er flere foreldre som er skikkede som mister omsorgsretten. Dette vet du. Og diagnotisering fungerer også på den måten jeg sier. Leger kan finne på å gi diagnose ut fra antagelse uten utredning. Når barnevernet får opplysninger, så er de forpliktet til å undersøke disse. Dette gjorde de ikke i Natashasaken og tok fra henne tvillingene på grunn av denne diagnosen. Så der tok du feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, slagelse skrev:

Barn blir voksne en dag og henter ut sine dokumenter. Tenk deg hvilket sjokk de får når de ser hva barnevernet har skrevet om dem og deres foreldre. 

Det som er snedig, er jo at når man en sjelden gang hører et barn som uttaler seg, etter de har blitt voksne, så sier de gjerne: "Hvorfor kom det ikke noen og hentet oss før, alle må jo ha visst hva som foregikk?"

Det er vanligvis bare en gruppe som blir sjokkerte, og det er de foreldrene som er ute av stand til å se at de mangler omsorgsevner.

Anonymkode: f14cf...d70

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arkana skrev:

Ja, det må være grusomt å lese om hvilke udugelige og forferdelige foreldre man har hatt. Heldigvis finnes det folk som har som jobb å sørge for at man slipper å vokse opp med foreldre som bedriver mishandling og omsorgssvikt.

Tenk deg hvor forferdelig det må være for folk å lese hvilke løgner barnevernet har skrevet om en selv og andre involverte. Kan du komme med din faglige og profesjonelle begrunnelse på hvorfor det er greit at barnevernet gjør dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, slagelse skrev:

Det er flere foreldre som er skikkede som mister omsorgsretten. Dette vet du. 

Hvorfor mener du at løsningen på dette er å fjerne Barnevernet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, slagelse skrev:

Tenk deg hvor forferdelig det må være for folk å lese hvilke løgner barnevernet har skrevet om en selv og andre involverte. Kan du komme med din faglige og profesjonelle begrunnelse på hvorfor det er greit at barnevernet gjør dette? 

Igjen, siden du tydeligvis har tungt for det, jeg har aldri sagt at det er greit at Barnevernet gjør feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som er snedig, er jo at når man en sjelden gang hører et barn som uttaler seg, etter de har blitt voksne, så sier de gjerne: "Hvorfor kom det ikke noen og hentet oss før, alle må jo ha visst hva som foregikk?"

Det er vanligvis bare en gruppe som blir sjokkerte, og det er de foreldrene som er ute av stand til å se at de mangler omsorgsevner.

Anonymkode: f14cf...d70

Og de barna som henter papirene når de er voksne og ser hvilke løgner barnevernet har skrevet om de selv og de andre involverte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
6 minutter siden, slagelse skrev:

Barn blir voksne en dag og henter ut sine dokumenter. Tenk deg hvilket sjokk de får når de ser hva barnevernet har skrevet om dem og deres foreldre. 

Du motsier deg selv. I det ene innlegget er påstanden som følger:

" Barn aksepterer ikke oppdiktede løgner, historier, tullete rapporter, triksing med tall og forfalskning av dokumenter ...Normalt oppegående familier ".

I neste innlegg er påstanden endret til:

" Barn blir voksne en dag og henter ut sine dokumenter. Tenk deg hvilket sjokk de får når de ser hva barnevernet har skrevet om dem og deres foreldre ". 

Hvorfor er det et sjokk å lese det som er skrevet om sin forelder når det i utgangspunktet ikke har vært noe tillit til barnevernet, eller aksept for rapporter, tall, og dokumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gjestvest skrev:

Du motsier deg selv. I det ene innlegget er påstanden som følger:

" Barn aksepterer ikke oppdiktede løgner, historier, tullete rapporter, triksing med tall og forfalskning av dokumenter ...Normalt oppegående familier ".

I neste innlegg er påstanden endret til:

" Barn blir voksne en dag og henter ut sine dokumenter. Tenk deg hvilket sjokk de får når de ser hva barnevernet har skrevet om dem og deres foreldre ". 

Hvorfor er det et sjokk å lese det som er skrevet om sin forelder når det i utgangspunktet ikke har vært noe tillit til barnevernet, eller aksept for rapporter, tall, og dokumenter?

Det er ikke en selvmotsigelse. Så der tok du feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...