Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke TV2 en eller annen form for etisk rettesnor? Jeg syns den scenen med ny kjæreste hjemme hos AB var så langt over streken at jeg mangler ord! Hvordan kunne de slippe gjennom noe slikt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tror ikke det man ser! 
Det er uvirkelig kleint, utleverende og vemmelig å se på.

Følte meg som en kikker. Orket ikke se alt. :tristbla: 

Jeg venter på at den lille søte papillon-hunden skal dukke opp. Eneste grunnen til at jeg ser på Bloggerne.

Også er det litt gøy å fnise av The Eriksens. :laugh: 

• Liker 16
Skrevet
2 timer siden, Asti skrev:

Bruk av barn i dagens episode: Det var vondt å se.  Er der ingen voksne som kan stoppe denne "dritten"?  Har ikke tv2/Egmont noen sperrer? 

Helt grusomt å se på, ubehagelig 😣 Kjenner jeg blir provosert, dette var et overtramp, både av tv2 og av mor..

Skrevet

Prøvde å se episoden på Sumo nå, men orket ikke å se ferdig.🙈🙉 

Siden AB eksponerer barna på det groveste, både på blogg og i SoMe, synes hun nok dette er uproblematisk, noe som er skremmende. Her mener jeg TV2 burde tatt ansvar og jeg synes det er veldig kritikkverdig at det første møtet mellom barna og Erik (32) fra Bærum blir gjort til underholdning på denne måten. Har sagt opp Sumo abonnementet mitt, nekter å betale penger til et selskap som eksponerer mindreårige på den måten. Skal sende epost med mine synspunkter, men må summe meg litt før jeg skriver den. Nå er jeg såpass opprørt at jeg er redd en post skrevet nå ikke ville blitt spesielt saklig...😳

• Liker 49
Skrevet
6 timer siden, Christiane_W skrev:

Kikket akkurat innom Snap og kom over videoen av Stina og AB som er ute og spiser etter at de var på "God Morgen, Norge". Er det bare meg som lurer på om Stina gjør narr av AB når hun "parodierer" henne som klager på at appelsinjuicen ikke er ferskpresset mens mor sjøl fniser bak kamera? Fikk litt "ler av, ikke med" følelse da jeg så den.

Det bekreftet AB selv at hun gjorde, på sin egen snap. Virket som hun var stolt av det... Jeg hadde skammet meg hvis det var den væremåten ved meg folk hadde lagt merke til og parodiert. 

• Liker 17
Skrevet

Mannen min er like gammel som kjæresten hennes og vi har 3 barn. Men hennes type er jo på et helt annet nivå, fremstår ikke akkurar voksen og ansvarlig. Blir helt sjokkert over at noen på den alderen kan fremstå så umoden. 

Skrevet

Ifølge snap nå kan det virke som om hun har ambisjoner om å starte sitt eget lille tabloidmagasin. Om seg selv. Jeg tror seriøst ikke det er så langt fra sannheten.

• Liker 16
Skrevet

Jeg har sagt det før , og sier det igjen medienorge må slutte å gi denne damen oppmerksomhet. Det er ikke sunt hverken for henne eller de hun har ansvar for . Dette gjelder også de bedriftene som sponser henne .  Damen fremmer ikke makronene sitt eget beste. Det skal man som mor. Hun bryr seg mer om seg selv og egne interesser. Er ufattelig.

• Liker 33
Skrevet
11 timer siden, Poyse skrev:

Nei og nei og nei så utrolig flaut og ubehagelig å se på! Erik er utrolig infantil, og virker mer umoden enn barna hennes. En mann på over 30 år som gleder seg til å møte kidza og game med de liksom. Som om ikke det er nok foreslår han spill med for høy aldersgrense, og 3 timer intensiv gaming om dagen!

Tidligere skrev AB mye om «svigers», men nå er det lenge siden vi har hørt noe om de.........

Har vel ikke hørt noe om svigers siden Påske?, hadde hun vært bestevenn med svigermor, så tro meg, vi hadde hørt om det.

• Liker 19
Skrevet

For en merkelig match! Skulle tro han var 16. Hva har de til felles? 

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, Jolanda skrev:

For en merkelig match! Skulle tro han var 16. Hva har de til felles? 

Alle liker vel pizza da

• Liker 24
Skrevet

Enig i at han virker litt merkelig og ung, men jeg tenker at han prøver veldig å bli likt jeg. Kanskje litt for hardt, men er jo ikke rart. Skal bli likt og akseptert av fire barn og i tillegg filmes det og sendes på TV for tusenvis av folk..

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, mimmis25 skrev:

Enig i at han virker litt merkelig og ung, men jeg tenker at han prøver veldig å bli likt jeg. Kanskje litt for hardt, men er jo ikke rart. Skal bli likt og akseptert av fire barn og i tillegg filmes det og sendes på TV for tusenvis av folk..

Nettopp derfor burde både mor sjøl og Nils Erik hatt vett til å holde dette privat. Dette ble bare vondt å se på, en fnisete desperat mor og en wannabe kar. Freak show 

• Liker 43
Skrevet
1 minutt siden, Chrisssi skrev:

Nettopp derfor burde både mor sjøl og Nils Erik hatt vett til å holde dette privat. Dette ble bare vondt å se på, en fnisete desperat mor og en wannabe kar. Freak show 

Ja, det er jeg veldig enig i! Stakkars unger.

• Liker 17
Skrevet (endret)

Det er veldig bra at alle de oppegående samfunnsengasjerte folkene her på Kvinneguiden, engasjerer seg når det gjelder den påviste skadelige eksponeringen av bloggerbarn, i dag og i framtiden.

Pressens Faglige Utvalg's  "Vær varsom plakaten"  (som TV2 følger)  står det:

Sitat

3.9.  Opptre hensynsfullt  i den journalistiske arbeidsprosessen.  Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser.  Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft.

Når det gjelder eksponering av barn:

Sitat

4.8.  Når barn omtales, eksponeres,  er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt samtykke til eksponering. 

Forbrukermakt virker.  Oppfordrer til å sende en epost til TV2  [email protected] og spørre om de mener dette er greit.  At bloggerbarn blir brukt  for å generere klikk hos bloggere.  Landets fremste spesialist på feltet, barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø,  Willy-Tore Mørch sier i et intervju med VG:

Sitat

Det er klart at jo større nedslagsfelt plattformen har, jo nøyere man være med eksponering.  På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt.  All forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert av profilerte foreldre.  Barna blir utsatt for trakassering, trusler vold og erting.  Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barnet selv blir flaue og misliker å bli eksponert.

Vi kan også skrive til Pressens Faglige Utvalg å spørre om de mener eksponering av barn i "Bloggerne" er god presseskikk.  [email protected]

P.S   Dette innlegget er ikke spesifikk til denne person i tråden.  Det er generellt.

Endret av Yann
  • Liker 49
Gjest Dævendøtte
Skrevet
14 timer siden, Helado skrev:

Ja! Ganske vanlig har jeg funnet ut, for de som er i ca den aldersgruppen.

Huff da, jeg er 50 og sier kidsa hele tiden. Har brukt det uttrykket i mange år, vet utmerket godt at noen synes det er harry, teit og wt og ikke måte på. Sier hallå innimellom også 🤣

Heldigvis er jeg voksen nok til å drite i hva andre synes om måten jeg snakker på. 

Skal legge til at jeg ikke ligner særlig mye på denne Erik fra Bærum ellers, er et litt bedre forbilde for mine to bonusbarn, håper jeg. De får heller leve med at jeg kaller dem kidsa.

Gjest Bøff Eløff
Skrevet
12 timer siden, Asti skrev:

Bruk av barn i dagens episode: Det var vondt å se.  Er der ingen voksne som kan stoppe denne "dritten"?  Har ikke tv2/Egmont noen sperrer? 

Joda, de har masse sperrer. Det er tross alt ikke lov å diskutere disse barna de selv er med på å eksponere.

Skrevet
9 timer siden, Christiane_W skrev:

Prøvde å se episoden på Sumo nå, men orket ikke å se ferdig.🙈🙉 

Siden AB eksponerer barna på det groveste, både på blogg og i SoMe, synes hun nok dette er uproblematisk, noe som er skremmende. Her mener jeg TV2 burde tatt ansvar og jeg synes det er veldig kritikkverdig at det første møtet mellom barna og Erik (32) fra Bærum blir gjort til underholdning på denne måten. Har sagt opp Sumo abonnementet mitt, nekter å betale penger til et selskap som eksponerer mindreårige på den måten. Skal sende epost med mine synspunkter, men må summe meg litt før jeg skriver den. Nå er jeg såpass opprørt at jeg er redd en post skrevet nå ikke ville blitt spesielt saklig...😳

Kjempe bra! 👏🏻 Og jeg har sagt opp Sumo abonnementet mitt jeg også nå, er rett og slett forbanna på dem 😡

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...