Papirfly Skrevet 10. august 2018 #12721 Skrevet 10. august 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
Populært innlegg Yann Skrevet 11. august 2018 Populært innlegg #12722 Skrevet 11. august 2018 (endret) 2018 blir det siste året useriøse bloggere tjener penger på annonser/linker fra seriøse annonsører. I følge "Kampanje" har de største som DNB, Storebrand, Orkla, og flere kommer til, startet eget mediebyrå. De vil kutte ut bruken av eksterne mediebyråer når det gjelder kjøp av annonser programmatisk. Den nye formen for automatiserte og datadrevne kjøp og salg av reklame. Dette har vokst i rekordfart de siste årene. Omsetningen var på snaue 800 millioner i fjor. Året 2018 var det året de seriøse annonsører skjønte at de har betalt hundrevis av millioner til verdiløse følgere via eksterne seriøse og useriøse mediebyråer. Og det som kanskje er verre, de har annonsert hos bloggere som er veldig negativt for sitt merkenavn. Derfor tar de nå grep. De vil ta styringen selv, og ta ansvar for at digital reklame ikke havner i en upassende sammenheng. (Mer om det senere i eget innlegg vedrørende AB vs Gant og den mest famøse clickbait ever) AB skryter av at hun har 250 000 følgere på diverse plattformer. Dette ga gode penger i tidligere år. Nå er det slutt. Seriøse annonsører har skjønt at 90% av følgerne er kritisk til bloggerens behave, og utlevering av barn og andre. 2019 blir det året der seriøse annonsører ikke ser seg blind på antall følgere. De analyserer tallene, hvor godt likt/ulikt, populær/upopulær influenceren er. Hvem de kan identifisere seg med. Derfor starter de eget mediebyrå. Vis meg hvem du omgås, og jeg skal fortelle deg hvem du er, er det noe som heter Endret 11. august 2018 av Yann 65
Regine. Skrevet 11. august 2018 #12723 Skrevet 11. august 2018 Har Gant fortsatt et samarbeid med AB? 1
Kollontaj Skrevet 11. august 2018 #12724 Skrevet 11. august 2018 Kan ikke tenke meg at Gant har hatt noe samarbeid. 20
Kollontaj Skrevet 11. august 2018 #12725 Skrevet 11. august 2018 Hvorfor merker hun innlegget som annonse for C.Melli? Reklame, ja, men innholdsmessig ligner det ikke på en annonse (min oppfattelse). Og lykke til Melli med å falle ned i grøfta med Anne-Brith, det vil nok ikke gjøre merkevaren din eksklusiv, tvert i mot. 29
Populært innlegg Yann Skrevet 11. august 2018 Populært innlegg #12726 Skrevet 11. august 2018 AB vs Gant. Etter den mest nedrige clickbait som er presentert av noen bloggere noensinne AB's "Jeg har ikke ord" postet 30.7, der hun rått og kynisk utnytter en ufattelig tragedie for klikk. Reagerte alle oppegående konstruktive kritikere (og det er 98% av alle her). En av Kvinneguidens medlem gjorde det som vi burde gjort mer av. Hun tok direkte kontakt med Gant og opplyste om denne ufattelige clickbait, der Gant logoen var veldig så framtredende. Hun har gitt meg tillatelse til å gjengi svarene hun fikk fra Gant. Sitat Det var utrolig beklagelig at Anne Brith brukte en Gant-kopp på bildet sitt. Det er klart vi ikke vil bli forbundet med det tragiske dødsfallet på en 13 år gammel jente på denne måten. Denne koppen er ikke sponset fra Gant, dette er noe kunden har kjøpt privat, og vi tar avstand fra dette. Markedsansvarlig er på saken, og vi håper bildet blir fjernet. Hilde Øysted Gant Kundeservice. Noen dager senere svarte markedsansvarlig: Sitat Jeg jobber som markedssjef for GANT i Norge og fikk din melding til kundeservice. Veldig synd at du ikke vil la din datter bruke GANT lenger på grunn av et slikt innlegg/en blogger. Men kan si så mye at vi ikke har et samarbeid med Anne Brith, hun er enkelt og greit veldig "fan" av vårt merke - så innlegget du referer til har vi ikke noe tilknytning til. Vet at hun er en stor tilhenger av GANT da vi fikk en forespørsel om samarbeid tidligere i år, hvor vi takket pent nei, og tilbød henne et antrekk som takk for at hun bruker GANT så mye som hun gjør. Håper du forstår at vi ikke kan bestemme hva andre skal bruke selv om det gjelder influencere med mange tilhengere. Ha en riktig fin helg videre. Mvh. Alexander B. Transeth. Kred til hun som sa ifra, og kred til GANT som svarer. 82
Gjest Max Potente Skrevet 11. august 2018 #12727 Skrevet 11. august 2018 Men hun ble jo sponset av Gant med et antrekk! Jeg kjenner ingen andre som bare har fått et gratis antrekk slik, så det er jo engangs-spons, og hver gang antrekket vises så må det merkes som det.
Kollontaj Skrevet 11. august 2018 #12728 Skrevet 11. august 2018 Vi vil ikke ha deg, her, ta et gratis antrekk i stedet. ☺️ vel, de blir ikke kvitt koblingen Gant - AB så lett! 45
Gjest Berga Skrevet 11. august 2018 #12729 Skrevet 11. august 2018 (endret) 27 minutter siden, Max Potente skrev: Men hun ble jo sponset av Gant med et antrekk! Jeg kjenner ingen andre som bare har fått et gratis antrekk slik, så det er jo engangs-spons, og hver gang antrekket vises så må det merkes som det. De snakker med to tunger, sikkert fordi de først gikk på limpinnen og trodde AB var en voksen, ordentlig influencer. De sponser henne med klær som hun skal lage reklame for, men når det kommer fram at dette er en tvilsom dame med en enda mer tvilsom bloggstil, får de vel litt panikk og prøver å redde seg unna prosjektet. Hun har sikkert vist dem fine bilder fra hytta til svigers og overtalt en butikksjef til å sponse. Det er nok en stakkar som angrer bittert på at hun ga bort de klærne. Verre er det at AB må merke med reklame, da ser det ut som om det er et samarbeid, noe de jo ikke vil ha. Jeg håper virkelig flere og flere bedrifter tar seg sammen og avslutter samarbeidet med bloggere. Hvis mange nok er som meg, vil de bare tape på å bruke influensaene (pun intended), jeg reagerer i alle fall tvert med å velge bort produkter som bloggere markedsfører. Endret 11. august 2018 av Berga
Gjest Berga Skrevet 11. august 2018 #12730 Skrevet 11. august 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Hvorfor merker hun innlegget som annonse for C.Melli? Reklame, ja, men innholdsmessig ligner det ikke på en annonse (min oppfattelse). Og lykke til Melli med å falle ned i grøfta med Anne-Brith, det vil nok ikke gjøre merkevaren din eksklusiv, tvert i mot. Melli er herved merket som ikke-kjøpbar vare.
Yann Skrevet 11. august 2018 #12731 Skrevet 11. august 2018 (endret) 1 time siden, Berga skrev: De snakker med to tunger, sikkert fordi de først gikk på limpinnen og trodde AB var en voksen, ordentlig influencer. De sponser henne med klær som hun skal lage reklame for, men når det kommer fram at dette er en tvilsom dame med en enda mer tvilsom bloggstil, får de vel litt panikk og prøver å redde seg unna prosjektet. Hun har sikkert vist dem fine bilder fra hytta til svigers og overtalt en butikksjef til å sponse. Det er nok en stakkar som angrer bittert på at hun ga bort de klærne. Verre er det at AB må merke med reklame, da ser det ut som om det er et samarbeid, noe de jo ikke vil ha. Jeg håper virkelig flere og flere bedrifter tar seg sammen og avslutter samarbeidet med bloggere. Hvis mange nok er som meg, vil de bare tape på å bruke influensaene (pun intended), jeg reagerer i alle fall tvert med å velge bort produkter som bloggere markedsfører. Viser til innlegg over her om verdiløse følgere. Takket være fornuftige oppegående folk her på Kvinneguiden, og blogger som BOT, som har et berettiget kritisk blikk mot useriøse bloggere som driver med utlevering av barn, kroppspress, fjusk og fanteri. De har skønt at å annonsere hos disse, har motsatt virkning. 90% av de som følger disse på diverse plattformer, gjør det med tragikomisk vemmelse (om det er noe som heter det). Underbevisstheten vår gjør at vi velger bort det de reklamerer for, og plutselig smakte en pizza fra en viss pizzaleverandør vondt. Og ja, markedsjefen hos Gant, angrer garantert bittert på at de tilbød AB gratis antrekk. Spesielt etter at noen i firmaet som leser Kvinneguiden (som det garantert er) tipset markedssjefen om dette forum. Mulig at det var for å få henne ut av døren? Endret 11. august 2018 av Yann 22
Gjest CecilieX Skrevet 11. august 2018 #12732 Skrevet 11. august 2018 2 timer siden, Yann skrev: AB vs Gant. Etter den mest nedrige clickbait som er presentert av noen bloggere noensinne AB's "Jeg har ikke ord" postet 30.7, der hun rått og kynisk utnytter en ufattelig tragedie for klikk. Reagerte alle oppegående konstruktive kritikere (og det er 98% av alle her). En av Kvinneguidens medlem gjorde det som vi burde gjort mer av. Hun tok direkte kontakt med Gant og opplyste om denne ufattelige clickbait, der Gant logoen var veldig så framtredende. Hun har gitt meg tillatelse til å gjengi svarene hun fikk fra Gant. Noen dager senere svarte markedsansvarlig: Kred til hun som sa ifra, og kred til GANT som svarer. Det er interessant å få innblikk i / bekreftelse på hvordan bloggerne jobber. Også interessant at de takket nei takk, jeg tror et internasjonalt merke som Gant er mer bevisste i forhold til merkevaren sin som jo definitivt tar skade av å kobles opp mot uetisk blogging ala klikkbaiting, provokasjoner og barneeksponering Samtidig må det være lov å si at det å «gi henne produkter fordi hun er flink til å vise frem merket» jo er fullstendig innafor å definere som spons. Så det skurrer litt logisk sett.
Kollontaj Skrevet 11. august 2018 #12733 Skrevet 11. august 2018 Enig, de ror som pokker. Nå kjøper jeg ikke Gant fra før, kommer derfor ikke til å boikotte dem, men i mitt hode er Gant et merkenavn jeg nå forbinder med AB, mye på grunn av den kaffekoppen som ble eksponert i et innlegg jeg ble kvalm av. 21
Gjest Berga Skrevet 11. august 2018 #12734 Skrevet 11. august 2018 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Enig, de ror som pokker. Nå kjøper jeg ikke Gant fra før, kommer derfor ikke til å boikotte dem, men i mitt hode er Gant et merkenavn jeg nå forbinder med AB, mye på grunn av den kaffekoppen som ble eksponert i et innlegg jeg ble kvalm av. Skaden har allerede skjedd. Gantklærne jeg har - blir liggende i skapet, og ingen nye kjøpt. Årsaken er at jeg vemmes over puppestunt og grotesk klikksanking med Gant-kopp
fjær Skrevet 11. august 2018 #12735 Skrevet 11. august 2018 Som den instagram-influenseren jeg er (har tross alt 250 følgere) så skal jeg sende en mail til Gant og spørre om samarbeid, får sikkert nei, men jeg får vell ett antrekk jeg og?!! 20
Malum Skrevet 11. august 2018 #12736 Skrevet 11. august 2018 «Vet at hun er en stor tilhenger av GANT da vi fikk en forespørsel om samarbeid tidligere i år, hvor vi takket pent nei, og tilbød henne et antrekk som takk for at hun bruker GANT så mye som hun gjør.» Altså...den er latterlig syltynn. Lurer på om GANT vil gi meg et gratis antrekk hvis jeg viser til at jeg bruker dem veldig ofte, f.eks ved sende dem noen bilder av meg selv i klær fra dem? Spørs vel om det er særlig interessant når jeg ikke er en influencer. Dette er spons, uansett hvordan man vrir og vrenger på det. 43
Gjest Vitting Skrevet 11. august 2018 #12737 Skrevet 11. august 2018 47 minutter siden, Berga skrev: Skaden har allerede skjedd. Gantklærne jeg har - blir liggende i skapet, og ingen nye kjøpt. Årsaken er at jeg vemmes over puppestunt og grotesk klikksanking med Gant-kopp Var personlig stor GANT fan før også, trodde det var "dyrt og bra". Men for en 3 år siden kjøpte jeg en genser som hadde ELENDIG kvalitet. Synes produktene deres er overprisa, med dårlig kvalitet, og etterhvert veldig smakløse (jeg har ikke lyst å gå som reklamebanner med GANT over puppene) -- et slags "see my richness" brand som egentlig ikke er det de tror de er. Kjøper heller en hjemmestrikket ullgenser fra noen i Norge som har strikka med kvalitetsgarn, da har jeg en genser som holder i åresvis, som er unik, bærekraftig og som har kostet meg over 1000kr. Heller det enn å støtte et slikt firma, som vokste seg til en enda større kamel etter AB-frontingen.
Pås Skrevet 11. august 2018 #12738 Skrevet 11. august 2018 Hun og Erik, 32, har hatt krise i forholdet! To be continued... 😂 20
Populært innlegg Maskopi Skrevet 11. august 2018 Populært innlegg #12739 Skrevet 11. august 2018 4 minutter siden, Pås skrev: Hun og Erik, 32, har hatt krise i forholdet! To be continued... 😂 Tok han smør før han sendte det videre?? 🙀 61
Gjest Berga Skrevet 11. august 2018 #12740 Skrevet 11. august 2018 (endret) 22 minutter siden, Vitting skrev: Var personlig stor GANT fan før også, trodde det var "dyrt og bra". Men for en 3 år siden kjøpte jeg en genser som hadde ELENDIG kvalitet. Synes produktene deres er overprisa, med dårlig kvalitet, og etterhvert veldig smakløse (jeg har ikke lyst å gå som reklamebanner med GANT over puppene) -- et slags "see my richness" brand som egentlig ikke er det de tror de er. Kjøper heller en hjemmestrikket ullgenser fra noen i Norge som har strikka med kvalitetsgarn, da har jeg en genser som holder i åresvis, som er unik, bærekraftig og som har kostet meg over 1000kr. Heller det enn å støtte et slikt firma, som vokste seg til en enda større kamel etter AB-frontingen. Sånn er det jo innimellom. Har selv en burberrygenser som ikke henger sammen i sømmene ... 🙄 Det finnes gantklær uten megareklame, og noen plagg syntes jeg hadde god passform og gode materialer, men nå gir de ekle assosiasjoner og havner nok i en Uffkonteiner. Endret 11. august 2018 av Berga
Fremhevede innlegg