Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Har hun stengt kommentarfeltet på bloggen? Kan ikke se noen på de siste innleggene....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sorbus

Mine tenåringsbarn hadde drept meg hvis jeg hadde tillat at tv filmet dem med fjeset fullt av makrell i tomat når de var små. Og hvis det i samme innslag ble zoomet inn på den rosa bh-en min hadde livet vært over for dem også. Cringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christiane_W skrev:

Nok et blogginnlegg med sutring, "Det var godt ment".  Og ja, hjelpen hun skulle endre livet til disse tre alenemødrene med var mat fra Proviant i seks måneder.  For hun vet at skal man få hjelp, da må man få det over lengre tid.

Alenemødre har blitt hennes "blogg hjertebarn", siden hun er alenemor selv.  Og mor godhjerta er selvsagt veldig lei seg over at alt hun gjør blir tatt i verste mening:

http://annebrith.blogg.no/1520534533_det_var_godt_ment.html

Det er jo ikke det at hun ville hjelpe disse alenemødrene med matboksen som er problemet. Sikkert fint for mange alenemødre å få proviantboksen i 6 måneder. Men det var måten hun la det frem på! Hun skulle jo tross alt endre disse alenemødrenes liv! Det skal godt gjøres å endre noens liv med en matboks i 6 måneder... Ser hun skulle prøve å skaffe noen en jobb igjennom nettverket sitt og i tillegg samle inn klær til dem.
Ja, hadde hun skaffet disse tre alenemødrene en jobb (går ut i fra at hun hjelper arbeidsledige alenemødre når hun skriver sånt), så kunne hun jo alltids endret livet deres. Men det holder som regel ikke bare å spørre folk om de vil ansette noen de ikke kan gå god for selv, som man overhodet ikke kjenner og ikke vet hvordan fungerer i arbeidslivet. For ikke å snakke om at utdanning og/eller yrkeserfaring spiller en stor rolle når man skal få seg jobb. Om målet hennes var å skaffe disse alenemødre en jobb burde hun derfor hatt en bedre plan enn å bare spørre folk i nettverket sitt. 

Joda, hjelp med matboks i 6 måneder vil kunne hjelpe disse alenemødrene litt, men det ender jo ikke livet deres. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pås skrev:

Søsteren min er alenemor og overlege, tror hun hadde grøsser av tanken på å bli hjulpet av AB..

hurra, ser dette er mitt innlegg nr 1000! 😂

Mor sjøl to the rescue!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trollmora skrev:

Har hun stengt kommentarfeltet på bloggen? Kan ikke se noen på de siste innleggene....

Tenkte nettopp på det samme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sh999 skrev:

Nå diskuterer du bloggere på nrk debatten! Verdt og få med seg :)

"de" skulle det stå. Krangel mellom Ulrikke Falch og Ullebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Asti skrev:

Fra http://annebrith.blogg.no/1520497980_hvem_vil_du_vre.html. AB skriver: "Blusen jeg har på meg på dette bildet er kjøpt og betalt. Derfor er ikke dette en reklame fra Gina. Om jeg lenker inn med annonselenker da stiller saken seg annerledes. Da er det reklame og skal avsender nevnes. Men klær som jeg kjøper og betaler selg skal ikke merkes."

Er du så sikker på det AB? Forbrukertilsynet har gitt tilbakemelding om at hvis man i samme tidsrom viser frem produkter som man tidligere har reklamert for, så skal det merkes. AB la ut reklame (annonselenke) for blusen den 03.03.18. Når f.eks. blusen blir vist frem bare noen dager etter, så skal det merkes - selv om AB har kjøpt den selv. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/CpleT

Tenkte jeg skulle spørre om dette var samme,bluse som du har linket til via to bilder.

For meg ser de helt like ut og det er jo hele 7 blogginnlegg hvor denne blusen er på bildene.  Er vel kun 2 eller 3 som er merket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Trollmora skrev:

Har hun stengt kommentarfeltet på bloggen? Kan ikke se noen på de siste innleggene....

Jeg prøvde å legge igjen en kommentar i dag men fikk beskjed om at innlegget var stengt for kommentarer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kinder skrev:

Det er jo ikke det at hun ville hjelpe disse alenemødrene med matboksen som er problemet. Men det var måten hun la det frem på!

Nettopp! Hun forsvarer seg for det ene og det andre i detalj i hvert eneste innlegg nå, men hun misforstår hva hun får kritikk på, dermed ender det opp i enkle slutninger omtrent som: Ville aldri trodd jeg skulle få kritikk for å hjelpe alenemødre. Det er synd, fordi kritikk som i utgangspunktet var konstruktiv omtolkes til mer personlig kritikk. Men å skrive om personrettet kritikk får igjen mer støtte og det er vel gunstig for virksomheten...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trollmora skrev:

Har hun stengt kommentarfeltet på bloggen? Kan ikke se noen på de siste innleggene....

Skulle akkurat spør om det samme. De siste offerinnleggene hennes har ingen kommentarer og det er jo litt uvanlig da det alltid er fans som kommer med støtteerklæring til henne, stakkars alenemor AB som må stå alene i stormen...

Hun har bl.a valgt å ikke publisere en av mine kommentarer under innlegget "alle gjør feil, også jeg" men hun publiserer kommentarer som går ut på hennes utseende som barn :vetikke: Ikke har hun publisert kommentar jeg skrev om innlegget hvor hun går innpå Proviant og de dårlige unnskyldningene de serverer. Begge kommentarer var helt innafor og berettiget kritikk så skjønner ikke hvorfor hun lar være å publisere. Men jeg overlever til tross :pinar:

Gjennomskuer taktikken hennes da. Det har vært mye selvmedlidenhet og offerinnlegg i det siste. Ypperlig måte å få fansen til å samle seg rundt leirbålet og fortelle AB hvor god mor hun er, hvor snill og tøff hun er osv. Så publiserer hun noen stygge kommentarer og noen kritiske kommentarer for å fyre opp bildet omkring alle "haters" som er slemme mot henne. Hun forteller i et innlegg at folk ler av hvordan hun ser ut (kan ikke være på KG så hvor dette forekommer er meg ukjent) og at en ukjent mann ringte kun for å si stakkars Anne Brith (fritt gjengitt). Så fortsetter det med litt mer stakkars meg. Snork.

 

 

Endret av gjestgitt
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ungene spiser mye makrell i tomat, var det det hun sa? Jeg har med vilje ikke sett på...

Poenget mitt var i alle fall, tre/fire unger spiser mer enn en boks i uka. Passer det i matbudsjettet på 1000kr uka? :tongue:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så innslaget på Tv2 Hjelper deg og hun skryter av sin store erfaring med å vaske klær... Samtidig som hun uttaler at tranflekkene sannsynligvis vil gå lett bort. Vel, det tyder ikke på så veldig stor erfaring når det kommer til klesvask, for det er vel nesten ikke noe som er så vanskelig å få bort som tran.

Men kanskje hun ikke har gitt barna tran... for da hadde hun visst det. Garantert.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Døgnvill skrev:

At ungene spiser mye makrell i tomat, var det det hun sa? Jeg har med vilje ikke sett på...

Poenget mitt var i alle fall, tre/fire unger spiser mer enn en boks i uka. Passer det i matbudsjettet på 1000kr uka? :tongue:

#ogdetvarmattilovers så da hadde de nok litt ekstra å gå på

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bortbyting

HVEM er det??? 🙈

Jeg bor ikke i Norge, men burde jeg vite hvem det er??? Er det en blogg-tante???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Har det noen gang stått makrell i tomat på denne lista  med  mat for  1000 kr i uka

Jaja, en boks eller no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, neiognei skrev:

Jaja, en boks eller no.

Ok.. Trodde d bare hadde stått leverpostei.

Skjønte ikke poenget med at hun skulle være med på tv2 i går. Jeg hadde nå i det minste trodd at hun skulle teste ut ved å vaske disse t skjortene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, steinbukk00 skrev:

Jeg synes heller ikke mye synd på henne..Hvor mange alenemødre/fedre er ute nesten hver helg? Hvor mange kan dra på hotell turer? Hvor mange kan reise til hovedstaden en gang i uka på "jobb" men stadig dra innom diverse fisefine butikker for å stoppe og hvor mange kan dra til frisør,neglestudio, fikse vippe og øyebryn 1 gang i uka?

Jeg tror dette er veldig få som får til når de jobber 8~16 hver dag

Hver helg? Vi snakker vel flere kvelder I uken + helg I perioder?!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...