Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Søtefløte skrev:

Hun lå vel litt langt nede på blogglisten nå og da vet vi jo at det kommer et innlegg for å provosere. Så skyter lesertallene i været og AB får noen ekstra tusenlapper å klare seg på ;)  

Ja, men undrer meg litt over at hun vil risikere å tape ansikt ovenfor disse alenemødrene som er hjertebarnet hennes. Var det en gruppe jeg tenkte hun ville holde seg inne med så var det de. Hun har jo også fremstilt seg selv om sparsommelig med penger, og jeg vil tro en del av alenemødrene som leser bloggen sin har følt at de har kunnet identifisere seg med AB selv om de egentlig vet at hun tjener en del penger, men så smeller hun til med et klage/syte-innlegg over hun over å måtte klare seg med 1000 kr noen dager. Hun provoserer med det en gruppe lesere som faktisk er trofaste til AB, og jeg regner derfor med at hun mister en del faste lesere med sånne innlegg, så til syvende og sist vil hun havne lengre nede på blogglisten. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Kinder skrev:

Oi, nå måtte jeg inn å lese. Det innlegget der tror jeg må provosere de mange fattige, stakkarslige alenemødrene hun påstår er hennes hjertebarn. Det finnes mange mennesker som må klare seg med noen tusenlapper om måneden etter at alle regningene er betalt, også leser de AB sitt syteinnlegg av å måtte leve på noen tusenlapper 3-4 dager...

Den dama der er ikke sann altså! 

Jeg har selv vært i en situasjon over tid hvor jeg på fredager har lurt på om jeg hadde råd til å kjøpe en ekstra liter melk til helgen. Også sitter hun å syter og klager over at hun på klare seg på kun tusenlapper i to døgn. 

Kjære ab.. Det innlegget der kunne du spart deg. Jeg skjønner ikke hvorfor du må skrive om hvor mye penger du har på konto.skam deg

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kinder skrev:

Ja, men undrer meg litt over at hun vil risikere å tape ansikt ovenfor disse alenemødrene som er hjertebarnet hennes. Var det en gruppe jeg tenkte hun ville holde seg inne med så var det de. Hun har jo også fremstilt seg selv om sparsommelig med penger, og jeg vil tro en del av alenemødrene som leser bloggen sin har følt at de har kunnet identifisere seg med AB selv om de egentlig vet at hun tjener en del penger, men så smeller hun til med et klage/syte-innlegg over hun over å måtte klare seg med 1000 kr noen dager. Hun provoserer med det en gruppe lesere som faktisk er trofaste til AB, og jeg regner derfor med at hun mister en del faste lesere med sånne innlegg, så til syvende og sist vil hun havne lengre nede på blogglisten. 

Om hun har  1 million på konto så bryr d meg ikke.. Men hvorfor legge ut dette? Det er jo bare tull og vås 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pæddan skrev:

Gidder ikke gå inn å lese innlegget, men dama påstår at det manglet 130K på konto. Klarte hun virkelig ikke å ringe nettbanken om å spørre hva som hadde blitt trukket fra konto? Og stakkars damen som bare hadde noen tusen igjen på konto. Ditt dumme naut, det er mange som har det slik- HVER eneste bidige mnd og som sliter med å få endene til å møtes. 

Hvis hun manglet penger til mat, så er det vel bare å gå ut i fryseren? For det vokser det mat og det er gratis, ikke sant AB? Du fremstiller deg selv som ei TÅPE. Ja dette ble kanskje et personangrep, men klarte bare ikke!

Hun selv dro på restaurant og spiste etter det (men heldigvis betalte snille, gode Sofie for maten hennes). Også har hun en bank som stenger kl. 16.00 på dagen så hun kunne ikke få tak i dem. Men heldigvis hadde hun Sofie, som viste seg å være en skikkelig venn i nøden, for ikke bare betalte hun for maten til AB, men hun klarte faktisk å roe AB så mye at de klarte å finne ut av hva som hadde skjedd. 

Med noen tusenlapper så har hun jo faktisk råd til mat i mange uker i følge hennes eget matbudsjett, så jeg skjønner ikke problemet hennes. Men det er visstnok dyrt å ha 3 tenåringer en helg, for da går det en del penger. Så det var det hun ikke hadde råd til da, med disse tusenlappene sine. Heldigvis var alt i sin skjønneste orden igjen på mandagen, så da kunne AB endelig puste lettet ut igjen etter å ha vært et nervevrak store deler av de siste dagene. Stakkars AB altså, som opplevde å ha så dårlig råd i noen dager. Jeg skjønner at dette virkelig må ha tatt på, for hvem klarer seg vel på noen tusenlapper en helg? Håper virkelig at hun tok seg noen dager med egenpleie og avslapping etterpå, og virkelig fikk pleiet psyken etter dette traumet. :rolleyes:

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger klarer ungdommer å bruke fra mors konto?

Hva gjør de i helgene som krever mange tusen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har selvsagt et ekstremt behov for å late som hun har mye penger. Men det blir så hinsides lite troverdig😂

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Jeg har selv vært i en situasjon over tid hvor jeg på fredager har lurt på om jeg hadde råd til å kjøpe en ekstra liter melk til helgen. Også sitter hun å syter og klager over at hun på klare seg på kun tusenlapper i to døgn. 

Kjære ab.. Det innlegget der kunne du spart deg. Jeg skjønner ikke hvorfor du må skrive om hvor mye penger du har på konto.skam deg

Ja, nettopp! Jeg har vært student og enslig mor, det var ikke fett for å si det sånn. Og jeg tror at om jeg hadde vært i den situasjonen nå, og kanskje denne helgen vært usikker på om kunne hatt råd til å kjøpe en kartong melk, så hadde jeg blitt rimelig provosert over AB sitt syteinnlegg over at hun kun hadde noen 1000-lapper å klare seg på en helg. Spesielt etter alle "frier-innleggene" til alenemødre AB har skrevet, hvor hun liksom skal være deres venninne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fjær skrev:

Hvor mye penger klarer ungdommer å bruke fra mors konto?

Hva gjør de i helgene som krever mange tusen?

Her i huset bruker vi stort sett kun penger på mat.. Skal barna på bursdag så må de så klart ha med gave men kjære vene.. Barna bruker jo ikke flere tusenlapper på en helg. Å om det skulle være slik at de skulle på noe spesielt så er det bare å forklare de situasjonen. Barn skjønner faktisk om d er noe som gjør at man ikke kan bruke tusenlapper på 2 døgn.. Dette innlegget er ett hån mot de som virkelig sliter

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Søtefløte skrev:

Hun lå vel litt langt nede på blogglisten nå og da vet vi jo at det kommer et innlegg for å provosere. Så skyter lesertallene i været og AB får noen ekstra tusenlapper å klare seg på ;)  

Ja det tenkte jeg og. Samt et enormt behov for å hevde seg og vise at hun har penger. 

Den dama er uspiselig 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er noe helt galt i Sørumsand. 😶

Jeg kjenner ikke AB, men vet en del ting som får meg til å tro at hun egentlig er ei "ålreit" dame (sier ikke mer siden det er noen andres historie).  Det jeg lurer på er om dårlige formuleringer/ dårlig fortellerevne gjør at det vi får å lese er noe helt annet enn hun mente å si. Det har kommet veldig mange rare innlegg i det siste, - hvor veldig lite henger på greip og det rett og slett blir litt rart... Nesten litt småpinlig :rodme: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus

Nå har ikke jeg lest innlegget, men forstår jeg det riktig at hun bare hadde noen tusen å leve på over helgen og så reddet Sofie henne med å spandere middag? Hva spiste i såfall makronene? Hjemmeavlet biff og bær fra fryseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der ble en viss blomsterbutikk nevnt igjen.. som har vært så snille og latt henne få bruke bonus kort som egentlig var gått ut på dato. 🙄

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er  kanskje grunnen til de klarer seg på 1000 kr uken,

helgen går ikke inn under uken, helgen har et eget budsjett :tongue:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Festlige reaksjoner på den damen. Når hun mister kontrollen et lite øyeblikk (enten det er penger eller unger som er feilplassert) trenger hun hjelp fra andre for å roe seg ned og få tilbake kontrollen. Hvor er evnen til å regulere sine egne følelser? Dette med pengene var det verste som hadde skjedd henne... Hun skammet seg over å ha gjort den feilen. Jeg ville skammet meg mer over en hysterisk panikkangst med pustevansker i offentlighet. Men, vi er vel forskjellige.... 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Jeg orker ikke oppsøke bloggen hennes mer. Kjenner jeg blir litt uvel bare av denne tråden, så jeg tror jeg takker for meg. Hun er den bloggeren som er både selvgod, frekk og brautende. De andre er kanskje en eller to av de tre, men hun tar kaka. (Pun intended) :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Har hun blitt inspirert av mammaen? "Pizzanissen overta bloggen ". Og hva er det med alle "ha ha"ene? Er hun 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...