Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Kinder skrev:

Høres merkelig ut hele historien hennes. Høres også merkelig ut at dette skjedde på en tirsdag, men at hun kun i 3-4 dager måtte klare seg på de tusenlappene hun hadde på konto. Likevel så var var det ikke før på mandag hun hadde pengene på konto igjen (er hun litt usikker på om det var 3 eller 4 dager de måtte klare seg på disse tusenlappene?). Enten så kan ikke AB telle dager, for etter mine beregninger er det 6 dager mellom tirsdag og mandag, eller så er det noe annet som skurrer med historien hennes. Og om hun ringte banken på onsdags morgen (regner med at de fleste ville ringt tidligst mulig for å finne ut hva som har skjedd og fikse opp i det. Og så hysterisk og nevrotisk AB var i disse dagene før pengene var på konto, går jeg ut i fra at hun var på tråden med en gang banken åpnet om morgenen!), høres det ut som hun har en ekstremt treg bank om de nye overføringene ikke skjedde før mandagen. Ikke bare stenger de for all kommunikasjon kl. 16.00, men de bruker også 5 dager på å overføre penger fra en konto til en annen. Jeg anbefaler AB i så fall å bytte bank. 

Uansett, flaks for henne slipper hun å håndtere alle disse pengene og kontoene sine lengre, for det er jo tross alt ganske vanskelig når man har så mye penger og kontoer som henne, for nå har hun gitt kontrollen til regnskapsføreren sin. Heldigvis har han 100% kontroll, så AB slipper å gjøre sånne skamfulle tabber, som hun selv mente dette var, igjen. For det hun har gjort er jo tross alt så flaut at det kun er Sofie som får vite hva som egentlig skjedde når 130 000 var borte fra kontoen.

Blogginnlegget hvor de var i Drammen hos synsk mann er lagt ut tirsdag 21 februar... Å det var jo da hun oppdaget dette. Klart banken ikke bruker så mange døgn på finne feilen. Her er det noe som ikke stemmer.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Kinder skrev:

Høres merkelig ut hele historien hennes. Høres også merkelig ut at dette skjedde på en tirsdag, men at hun kun i 3-4 dager måtte klare seg på de tusenlappene hun hadde på konto. Likevel så var var det ikke før på mandag hun hadde pengene på konto igjen (er hun litt usikker på om det var 3 eller 4 dager de måtte klare seg på disse tusenlappene?). Enten så kan ikke AB telle dager, for etter mine beregninger er det 6 dager mellom tirsdag og mandag, eller så er det noe annet som skurrer med historien hennes. Og om hun ringte banken på onsdags morgen (regner med at de fleste ville ringt tidligst mulig for å finne ut hva som har skjedd og fikse opp i det. Og så hysterisk og nevrotisk AB var i disse dagene før pengene var på konto, går jeg ut i fra at hun var på tråden med en gang banken åpnet om morgenen!), høres det ut som hun har en ekstremt treg bank om de nye overføringene ikke skjedde før mandagen. Ikke bare stenger de for all kommunikasjon kl. 16.00, men de bruker også 5 dager på å overføre penger fra en konto til en annen. Jeg anbefaler AB i så fall å bytte bank. 

Uansett, flaks for henne slipper hun å håndtere alle disse pengene og kontoene sine lengre, for det er jo tross alt ganske vanskelig når man har så mye penger og kontoer som henne, for nå har hun gitt kontrollen til regnskapsføreren sin. Heldigvis har han 100% kontroll, så AB slipper å gjøre sånne skamfulle tabber, som hun selv mente dette var, igjen. For det hun har gjort er jo tross alt så flaut at det kun er Sofie som får vite hva som egentlig skjedde når 130 000 var borte fra kontoen.

Bankhistorien hennes tror jeg ikke noe på. Det hender jeg flytter penger fra en konto til en annen, overføringen tar bare sekunder. 🤐

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Blogginnlegget hvor de var i Drammen hos synsk mann er lagt ut tirsdag 21 februar... Å det var jo da hun oppdaget dette. Klart banken ikke bruker så mange døgn på finne feilen. Her er det noe som ikke stemmer.

Det var bare den dagen hun hadde panikk for dette med pengene. Sofie klarte nemlig etter hvert å berolige henne med at den synske mannen selvfølgelig hadde nevnt det hvis hun virkelig hadde mistet så mye penger...  :rolleyes:

Endret av Jenki
litt for mange ord
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å skape litt blest at hun sier hun skal se på fjortenmillioners-huset på Stabekk. Hun har ikke råd til det huset. Blir nok et helt ordinært hus i Flateby eller noe slikt på mor sjøl også.

Hun er jo alltid så innmari kry over de "dyre" plaggene sine,jfr Gannigenseren og de støvlettene til et par tusen.

Hadde hun vært i nærheten av å kunne cashe ut et hus på nesten 14 mill, hadde hun ikke vært sånn. Da hadde hun definitivt ikke engang postet finn-annonsen før huset evt var kjøpt. Det blir så fail når hun prøver å være så velbemidlet og suksessfull.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Flisespikker skrev:

Bare for å skape litt blest at hun sier hun skal se på fjortenmillioners-huset på Stabekk. Hun har ikke råd til det huset. Blir nok et helt ordinært hus i Flateby eller noe slikt på mor sjøl også.

Hun er jo alltid så innmari kry over de "dyre" plaggene sine,jfr Gannigenseren og de støvlettene til et par tusen.

Hadde hun vært i nærheten av å kunne cashe ut et hus på nesten 14 mill, hadde hun ikke vært sånn. Da hadde hun definitivt ikke engang postet finn-annonsen før huset evt var kjøpt. Det blir så fail når hun prøver å være så velbemidlet og suksessfull.

Enig! Er man vandt med penger, roper man ikke ut om det hele tiden. Hun oppfører seg slik nyrike russere gjør!

Og en dame på langt over 40 burde vel strengt tatt vært inne på boligmarkedet for lengst..?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener hun? Først skriver hun at de har funnet drømmehuset (med 3 soverom), litt lenger ned skriver hun de må kjøpe et hus som er stort nok. Er  drømmehuset at ungene skal ligge to på hvert soverom? Det går fint å ligge to på hvert rom, men litt mer vanskelig når tre er tenåringer. Hva mener hun? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
13 minutter siden, Flisespikker skrev:

Bare for å skape litt blest at hun sier hun skal se på fjortenmillioners-huset på Stabekk. Hun har ikke råd til det huset. Blir nok et helt ordinært hus i Flateby eller noe slikt på mor sjøl også.

Hun er jo alltid så innmari kry over de "dyre" plaggene sine,jfr Gannigenseren og de støvlettene til et par tusen.

Hadde hun vært i nærheten av å kunne cashe ut et hus på nesten 14 mill, hadde hun ikke vært sånn. Da hadde hun definitivt ikke engang postet finn-annonsen før huset evt var kjøpt. Det blir så fail når hun prøver å være så velbemidlet og suksessfull.

Egenandelen for boliglån er 15% og samlet gjeld skal ikke overstige fem ganger bruttoinntekt i året. En eller annen sjekket skatten hennes og publiserte den her (og ble hengt ut av AB for det). Der fremgår det at hun har null i formue. Hun eier ingen ting annet enn gannigenser og støvletter til 2000 kr. Hvor skal hun ta 2 mill i egenandel fra? For ikke å snakke om å dekke avdrag? Svigers bør ha dype lommer og virkelig digge den nye svigerdatteren sin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oppland skrev:

Hva mener hun? Først skriver hun at de har funnet drømmehuset (med 3 soverom), litt lenger ned skriver hun de må kjøpe et hus som er stort nok. Er  drømmehuset at ungene skal ligge to på hvert soverom? Det går fint å ligge to på hvert rom, men litt mer vanskelig når tre er tenåringer. Hva mener hun? 

det til 13 mill har 3 rom i kjelleren også. Innredet som 2 soverom og en kjellerstue, men beskrevet som disponible rom. Trolig pga takhøyde/vinduer.

Men med mindre pizzaboy sitter på en gullkiste så blir det jo ikke det huset.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
54 minutter siden, Oppland said:

Bankhistorien hennes tror jeg ikke noe på. Det hender jeg flytter penger fra en konto til en annen, overføringen tar bare sekunder. 🤐

Alle 'plots/storylines' er hentet fra sitcoms på sent åttitall-tidlig nittitall, så det er kanskje derfor. 

Bare vent; snart får hun et viktig telegram fra USA!

Eller personsøkeren viser en merkelig kode...  

Hun brenner seg på krepptanga.

Rottehalen i nakken hang seg fast i butikkdøra.

FZ'n ville ikke starte.

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting

I all øvrighet synes jeg det såkalte "drømmehuset" overhodet ikke var noe drømmehus. Et bittelite gammelt hus fra 1906, som er noe modernisert. Underetasjen er vel ikke godkjent som soverom i og med at det ikke er rømningsveger? Da scora pilotfrue mye nærmere det som folk flest vil kalle "drømmehuset".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Oppland skrev:

Hva mener hun? Først skriver hun at de har funnet drømmehuset (med 3 soverom), litt lenger ned skriver hun de må kjøpe et hus som er stort nok. Er  drømmehuset at ungene skal ligge to på hvert soverom? Det går fint å ligge to på hvert rom, men litt mer vanskelig når tre er tenåringer. Hva mener hun? 

Jeg har ikke noe imot at søsken må dele soverom..Men da må soverommene være av størrelse hvor du får inn to senger og skrivebord. Dette huset har ikke slike rom

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vitting skrev:

I all øvrighet synes jeg det såkalte "drømmehuset" overhodet ikke var noe drømmehus. Et bittelite gammelt hus fra 1906, som er noe modernisert. Underetasjen er vel ikke godkjent som soverom i og med at det ikke er rømningsveger? Da scora pilotfrue mye nærmere det som folk flest vil kalle "drømmehuset".

Det er nok et "drømmehus" for mange pga beliggenheten, det er såvidt jeg vet en av Bærums "beste" adresser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Max Potente skrev:

Alle 'plots/storylines' er hentet fra sitcoms på sent åttitall-tidlig nittitall, så det er kanskje derfor. 

Bare vent; snart får hun et viktig telegram fra USA!

Eller personsøkeren viser en merkelig kode...  

Hun brenner seg på krepptanga.

Rottehalen i nakken hang seg fast i butikkdøra.

FZ'n ville ikke starte.

osv. osv. for å få mest mulig klikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fatter ikke hvorfor det rantes om egenkapital, beliggenhet i forhold til treningshall og om hvem som skal dele hvilket rom med hvem: hun kommer ikke til å kjøpe det huset. Det er fiksjon for klikk og inntekt. Det meste av det som skrives i den bloggen er nettopp dét. Gawd.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Vitting skrev:

I all øvrighet synes jeg det såkalte "drømmehuset" overhodet ikke var noe drømmehus. Et bittelite gammelt hus fra 1906, som er noe modernisert. Underetasjen er vel ikke godkjent som soverom i og med at det ikke er rømningsveger? Da scora pilotfrue mye nærmere det som folk flest vil kalle "drømmehuset".

Det er kanskje ikke folk flest sitt drømmehus, men det har mye mer sjel enn Piloten sitt. Elsker Art Nouveu-stilen så kan godt forstå at dette er AnneBriths drømmehus. 13mill, det var mye men sånn er det på den kanten av byen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
1 time siden, Max Potente skrev:

Alle 'plots/storylines' er hentet fra sitcoms på sent åttitall-tidlig nittitall, så det er kanskje derfor. 

Bare vent; snart får hun et viktig telegram fra USA!

Eller personsøkeren viser en merkelig kode...  

Hun brenner seg på krepptanga.

Rottehalen i nakken hang seg fast i butikkdøra.

FZ'n ville ikke starte.

Alle banker kan du ringe til 24/7. Det sitter folk der

Ang hus. For noen er riktig adresse viktig. Mer viktig enn innholdet

Jeg bor i en by hvor det er masse av disse husene fra den byggetiden. Hus med sjel. De er oppgradert, men ikke særlig stor med tanke på storfamilien. Aldri om jeg hadde betalt over 13 mill for riktig adresse. Her går disse husene for ca 5-6 mill. De ligger i strøk hvor overklassen bodde før. Ikke nå lengre. I en kommune ca 1.5 t herifra går de for 3.5 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, steinbukk00 skrev:

Har du sett noe på denne saken hun har på Facebook? Vinn hotellopphold for 5000 kr om du skriver ja i kommentarfeltet. Lik for å delta og gjerne lik og del:-) Tar hun 5000 kr fra egen lomme eller kommer det ett reklame innlegg i etterkant?

Jeg har så store vanskeligheter med å tro at hun tar så mye penger fra sin konto for å glede andre

Lurer litt på hvilket hotell man må betale 5000kr for et dobbeltrom en helg?!

AB kan tipse om Coop hotellkupp til litt over 400 PR person i dobbeltrom PR natt :vetikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...