Gå til innhold

ToMiAs får sin DrømmePrins august 2007


Olifant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forresten, gratulerer også med ny bryllupsdato!!! :hjerte:

Blir flott da, å ta det samme dag som dere har vært sammen i 5 år... 5 er et lykketall!!! :)

Åh, det skal bli kjekt å følge dere på veien nå, selv med mange bryllup innad i familien! Du får se på det som tørrtrening, du får jo mange tips, hint og vink på veien...så kan dere rulle igang SUPERFEST helt til "sist"!!!

Og du - jeg lurer jo også veldig... Blir det en liten gullunge underveis, eller??? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rodme:

Sorry, måtte bare fordøye litt inntrykk før jeg kunne skrive noe!

Leiligheten er en to-roms på 57 kvm på Bjølsen. Litte lenger ut en jeg egentlig kunnde tenke meg, men vi har fått større plass enn hva vi hadde fått ellers og DrømmePrinsen har fått 7 kvm vestvendt balkong! :danse:

Leiligheten er et dødsbo så vi må pusse opp en del før vi flytter inn. Legge nytt gulv i hele leiligheten og male vegger og tak. Tenker også at vi skifter ut deler av kjøkkenet. Badet er heldigvis pusset opp i regi av borretslaget så det slipper vi å tenke på.

Har vært litt rollercoaster de siste dagene. Vi endte opp med å gi litt mer enn planlagt for leiligheten og jeg er av typen som alltid tviler ved store avgjørelser, særlig etter at de er tatt. Vi fikk vite at vi fikk leiligheten på onsdag og da dro DrømmePrinsen til Madrid mens jeg var på jobben så jeg har fajtisk ikke sett ham siden.. :tristbla: Føltes veldig tomt å ha kjøpt sitt første hjem og ikke ha ham der for å feire med. Men når jeg kom hjem fra jobben på onsdag hadde søte gutten min vært og stjålet en rose fra rosebusken i bakgåden som sto pent på bordet med en søt liten lapp ved siden av! :kys_2:

Var fortsatt veldig i tvil til leiligheten, men tok med mamma opp og så på den på torsdag og heldigvis så hun det samme potensialet som oss. Det er store gode rom så med litt maling og nye gulv blir det nok bra! Og den oppfyller så godt som alt vi hadde på ønskelista, den har nemlig:

-peis (rettere sagt vedkamin, så får vi se om vi beholder eller setter inn peis etterhvert)

-balkong (med massevis av sol og utsikt mor Holmenkollen langt borte i det fjerne)

-badekar :hoppe:

-plass til oppvaskmaskin

-stort soverom med plass til liten :babysmokk:! (Nei, ikke helt enda)

:danse::hoppe::danse::hoppe::danse:

2 stk fedre har allerede meldt seg til innsats så det blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du - jeg lurer jo også veldig... Blir det en liten gullunge underveis, eller??? :sjenert:

Ser ikke sånn ut nei.. ;) Vi kasta oss uti det mens vi var i Italia, og jeg må innrømme at skuffelsen var overraskende stor når tanta kom på besøk, men jeg tror etter mye om og men at det kanskje er like greit. Vi har prata om det og er begge veldig enige om at det hadde vært kjempekoselig hvis det hadde skjedd nå samtidig som vi har veldig lyst på mere tid for oss selv først.

Nå hadde jeg siste arbeidsdag på jobben i går (bortsett fra minustimer som skal jobbes inn på tirsdag) så jeg skal sakte men sikkert ut på ny jobbjakt. Først skal jeg skrive ferdig (rettere sagt begynne) på en 5000 ords oppgave som skal inn i forbindelse med Masteren min 22. oktober. Så babyplanene er nok egentlig lagt på hylla til etter bryllup, men jeg er nok ikke sjokka dersom det nok en gang blir forandring i baby-planene. ;)

Jeg er uanset utrolig glad for at vi endelig har bestemt oss for 4. august 2007. Det er jo faktisk datoen jeg først tenkte på den dagen da DrømmePrinsen fridde og den datoen vi først snakket om da folk spurte. Reaksjonen fra mange var at det var litt lenge til og det syntes vi jo egentlig selv også, så da ble det august 2006 istedet. Nå er vi altså tilbake til utgangspunktet. Så snart vi har snakka med banken om nedbetalingsplan av lån blir det planlagt tur til Danmark for å inspisere og booke!

Så får jeg gjøre som Orkidéen sier og bruke alle de andre bryllupene som kommer som inspirasjon! Nå spørs det om det bare blir mamma sitt hvor vi faktisk er tilstede. Fetteren min skal jo gifte seg på Phillipinene så det spørs om økonomien tillater en tur dit neste år. Og det ser ut som onkelen min også har planer om å reise bort, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med leiligheten i allefall, høres jo helt topp ut - blir sikkert kjempebra...forsøk nå bare å senke skuldrene og glede deg skikkelig! ;)

Litt kjekt å måtte pusse opp en del, egentlig...i og med at man da kan få det slik man vil, og man trenger jo ikke gjøre det veldig dyrt. Hjelper godt at badet er i god stand også! :Nikke:

Og stor balkong er jo bare suuuuupert! :hoppe:

Du må sende en link til prospekt på mail eller noe altså, for jeg er SÅ nysgjerrig... :sjenert:

Søte dere er som har "hoppet i det" da!

Dere får gjøre som oss, ta det som det kommer - så blir det ikke noe stress rundt det, og vips så vagler du avsted rund og god! :danse:

Litt aritg at dere har endt opp tilbake til utgangspunktet mtp. bryllupsdato! ;) Kanskje det bare sier noe om at DET er DAGEN og DATOEN for dere!!?!

Er i allefall så fint at dere nå har fått satt en endelig dato og at dere har tid til å spare opp og planlegge masse! :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått surret meg til å last opp avataren min på det nye forumet... :rodme:

I dag har jeg vært ute og gått lang tur langs akerselva og i byen med gjester fra Australia. Kjempekoselig!

Og så har jeg tenkt mye på leilighet da. Lurer veldig på hva vi skal gjøre med gulv, Kommer til å legge parkett på stue, soverom og kjøkken, men jeg er litt i tvil ang gangen. Enten blir det parkett der også eller så blir det noe skiferlignende... Og så er jeg i tvil om hva slags parkett vi skal velge...

Har også lekt meg med kjøkkenplanleggeren til Ikea, så får vi se hva Drømmeprinsen sier når han kommer hjem.

Har dratt gor nytte av bredbåndstelefonen og gratis tellerskritt til utlandet i dag også. Drømmeprinsen er ikke spes interessert i fotball så han slappa av på hotellrommet mens resten av gutta var og så Real Madrid, en gylden mulighet til å få skravla litt. Gleder meg så innmari til han kommer hjem på tirsdag! Vil kooooose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny leilighet! Så spennende! Litt jobb å pusse opp, men det er veldig morsomt etterpå.

Så hyggelig med et nytt ansikt i dagboken min!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

GRATULERER SÅ MYE MED LEILIGHET!!!!

Jeg vil også se prospekt...

Hørtes super ut den da, og det hørtes jo ikke ut som om det var så mye som skulle til for at den ble bra! :tommel:

God natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye potsensiale i den leiligheten ja...

Hva med kirsebær parkett? Hvis dere skal ha lyse vegger, anbefaler jeg absolutt å ha en litt mørkere parkett...det gir mer romfølelse. Skal dere derimot ha litt mørkere vegger kan en lys parkett gjøre susen! Jeg har nå lært at alle rom skal helst ha to lys og en mørk flate...og taket er jo som regel alltid lyst! ;)

Bare noen visdomsord fra frøkna med en tømrer i hus...

Skifer i gangen høres forresten lekkert ut - det er det vi sikler på selv! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med et nytt ansikt i dagboken min!

:)

Jeg kunne vel kanskje introdusert meg, men jeg har vært innom her og lest litt innimellom, så jeg glemte helt at jeg ikke har hilst på før.

:vinke:

Ny leilighet høres i alle fall veldig spennende ut! Når overtar dere?

Endret av Bett1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overtar 15.november, men ermulig vi får nøklene den 1.

Veldig hyggelig med nytt besøk her inne, må se om jeg ikke kan få last gjennom boka di en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...