Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Gjest Siggrid
På 29.1.2017 den 21.49, snehvit88 skrev:

Hei:mynona:

Da hopper jeg også inn med min dagbok. Skal fortelle aaaalt fra start. 

Prøvingen startet vi i starten av 2015 da vi begge var 27 år. 

 

Graviditet 1:

Gravid pp 2

Ble veldig overrasket over positiv test så fort! Dette var en lørdag. Ble veldig glad, men bekymret. Følte at noe var galt. Kanskje fordi jeg visste folatdosen på 400 var for lav for meg som bruker medisiner. Ved disse medisinene skal man ha 10dobbel dose! Mandag morgen fikk jeg totalt panikk på jobb. Kom meg til jordmor samme dag, hun sendte meg til gynekolog på sykehuset. På ultralydbildet (4 uker på vei) var alt grått. Plommesekk var tydelig... Jeg tok ikke dette tungt, jeg hadde allerede håpet på dårlig nyhet fordi jeg var så redd for å få alvorlig sykt barn med brokk. Uke 8 var alt fortsatt grått, hcg steg kraftig og vi kunne såvidt se noe som pulserte. Gyn skjønte ikke hva dette var... Uke 10 hadde hcg sunket, de kunne ikke se pulsering i de grå omgivelsene. Fikk med cytotek hjem. 

Graviditet 2:

Gravid pp 1 

Embryo fikk vi se på TUL levde ved 7 uker, men den målte bare 6+2. Dette føltes ikke bra, men mannen var veldig fornøyd. Røpet meg for moren min. Lillesøster hadde smuglyttet, det avslørte hun da vi shoppet undertøy. Jeg var da i uke 10 og bh'ene var begynt å bli for små. Mamma og lillesøster var sprekkeferdige av glede og kunne ikke vente med å fortelle pappa! Uke 12 gikk vi på ny UL, den viste at embryo hadde sluttet å vokse bare dager etter forrige UL. Det var en forferdelig telefon å ta til mamma og lillesøster... 

 

Graviditet 3:

Gravid pp 1: 

Dro på jobb mandagen etter positiv test på lørdagen. På jobb fikk jeg helt panikk igjen! Ringte til sjefen helt fra meg, jeg ville sykmelde meg! Ville ikke holde kurs dagen etter! Legen ville ikke sykmelde meg... Han mente jeg hadde ikke godt av å sitte hjemme... Husker ikke etter dette... Tok vel ut egenmelding. På TUL, uke 5/6 tror kunne de ikke se foster i fostersekken. Det var skremmende... og det bekreftet igjen mine følelser om at noe var galt. Det ble utskraping. Svangerskapsproduktene skulle de sende til undersøkelse. Det ble konstatert at dette var blæremola. Graviditet uten foster med kreftsvulster på morkake. Fikk beskjed om å vente 6 mnd pga fare for gjentagelse.

 

Graviditet 4:

Gravid pp 2.

Nå er vi begge 29 år. Vi ventet 1 mnd ekstra pga oppussing, ble gravid 8 mnd etter blæremola. Godt forberedt med akupunktur, folat, vitaminer for gravide. Hadde godfølelse hele tiden. Symptomene kom tydeligere og tidligere enn før. Vi ble fulgt opp på sykehus med UL hver onsdag. Første UL hjerte banket 3mm langt embryo. Andre UL hjertet banket 5mm embryo. Gyn satt oss til ca 6+2, altså satt 1 uke tilbake. Symptomene begynte å forsvinne et par dager etter den siste ultralyden. UL uka etter, embryo hadde ikke hjerteslag og hadde ikke vokst siden forrige UL. Det ble cytotek igjen. Syntes hjemmeaborten gikk veldig bra. Det kom mye blod og flere klumper enn ved de forrige hjemmeabortene. Så 2,5 uker etter, på en lørdag, startet jeg å blø, kraftig! Skulle på trening, men kjente denne følelsen av å tisse på seg, som når mensen kommer. Satt meg på do og ble sittende i 4 timer. Telte 23 klumper, med blodsprut som kom før hver av dem. Begynte å bli nummen i ansiktet og forferdelig tørst. Ringte til sykehus og ble bedt om å dra til akuttmottaket. UL viste at det var mye rester. Mens gyn undersøkte satt mannen å så rett inn herligheten, mens blodet rant. Jeg klarte ikke la være å le! Gyn var sååå lite diskré! Han sa nesten ingenting, bare mumla litt innimellom, heva stolen før jeg hadde satt meg så jeg holdt på å dette av! Jeg ble innlagt og skulle bytte seng. Da jeg reiste meg opp så rant blodet i strie strømmer nedover beina. Sykepleier dro meg i armen og løp inn på do, dro av meg trusa, jeg måtte le igjen! Vet ikke hvorfor jeg syntes det var så morsomt. Fikk cytotek etter eget valg og det funket fint synes jeg, kom 4 klumper, så sluttet det nesten å blø. Tok ny UL dagen etter, det var likemye rester som dagen før. Så da ble det utskraping.

Før utskraping var BT 98/54.                    Etter utskraping var BT 91/53.                        Normalt for meg er 120/70.                  Jernnivå var på 9, minste verdi bør være 12. Blodmangel fikk jeg og, verdi på 75, vanlig er 95-100. 

 

Ble sykmeldt etter denne. Symptomer på blodmangel var svimmel, mistet plutselig hukommelse, utmattet, gråt lett, orket lite sanseinntrykk. Fikk en psykisk knekk. Nå ville jeg slutte på jobb. Finne noe roligere, hvor det ikke er totalt krise om man er syk. Skal lite til før jeg blir sliten nå. En time på besøk hos søsters så må jeg hjem igjen. Som en baby begynner jeg å gråte når jeg er sliten:) Det er vondt å se alle dulle med den 4 uker gamle jenta hennes...

Neste graviditet skal vi prøve crinone. Høster positive erfaringer fra forum:) Må bare vente på første mens først.

 

Graviditet 5:

Gravid pp 2 

Viste seg å være kjemisk "heldigvis". Den kom som en vanlig TR 5+6 tre dager etter jeg sluttet med Crinone. HCG stigningen var svak. 

4+0 HCG 158.

4+3 HCG 360

4+6 HCG 632

5+2 HCG 852

 

Oppdatering: (15/7)

Graviditet 6: 

Gravid pp 2.

Det som er forskjell fra denne og den forrige er at graviditetstesten er veldig positiv! Gravidstrek og kontrollstrek var nesten like sterke ved 4 uker. Er redd for blæremola denne gangen. Første dag av mens var 27 mai. Så får vi se hvordan dette går. Bruker både babyklister og Crinone. 

4+2 HCG 1318

5+2 HCG 12557

7 juli 5+6, fikk bekreftet liv❤️ 3mm med hjerteslag. Den har akkurat den størrelsen den skal ha så gyn avbestilte timen vår neste uke. Så positiv var han😁 Crinone har virket.

Ny UL 15 juli. Den har blitt 6,8mm lang, 7+0. Ble satt tilbake til 6+4... ser ut som veksten sakker ut og at det går dårlig denne gangen også.. 

 

Hei Snehvit

Hvilke medisiner har du fått for å forhindre abort?

Jeg har mistet flere barn i spontanabort og fikk hormonsprøyter en gang i uken de første 3 mnd. Dette ligger noen år tilbake i tid, så det er godt mulig de har andre metoder og informasjoner i dag om hva som nytter.

Det var vel en del snakk om om at små doser med acetylsalisylsyre skulle hindre abort, jeg har også lest at  lave doser kortison også skal være bra, fordi det roer immunforsvaret som kan være en grunn til at vi kvinner støter vekk fosteret.

Men ingen ting av dette skal prøves på egenhånd og jeg presiserer at legene må gi deg dette hvis det skal forsøkes. Man tukler ikke med slike ting på egenhånd når man er gravid.

Vil bare si at etter 5 aborter fikk jeg et barn etter å ha fått disse hormoninnprøytningene. Jeg blødde som bare det av dem i flere mnd, og jeg må innrømme at jeg ikke trodde det kunne komme et friskt barn ut av det, men det gjorde det. Han er frisk og rask som bare det.

Jeg opplevde også å få beskjed på ultralyd at barnet var dødt og at hjertet ikke slo, fire dager senere skulle jeg legge inn for utskrapning, de tok en ny ultralyd før aborten skulle gjennomføres, og der viste tydelig hjerteslag og jeg fødte et friskt barn noen mnd senere.

Men jeg kan så godt forstå hva du går igjennom, jeg mistet så mange, og når de sa at dette barnet også var dødt, forberedte jeg meg på det uunngåelige, jeg ble nesten så knust og rar at jeg bestemte meg for å avslutte selv om et mirakel skulle skje.
Når miraklet skjedde så trodde jeg de tullet med meg,  mannen min satt å utsiden og ventet, jeg trodde jo at det ikke var liv der. Nå ble han hentet og masse styr, se her, ja se her. Mitt nydelig barn levde, og alle mørke tanker ble borte der og da.

Jeg deler dette med deg fordi det kan skje deg også, ingen ting er absolutt.
Jeg ønsker det av hele mitt hjerte lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg som snikleser her.

Skal krysse fingre og tær for spiren i magen!:hjerte:

Jeg ble for øvrig også satt tilbake til 6+4 på ul 7+1, men på ul  9+1 ble jeg satt fram igjen. Marginene er så veldig, veldig små så tidlig. Men jeg forstår godt at du blir veldig nervøs med tanke på historikken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 18.13, Lille Lerke skrev:

Krysser fingre for at dette går bra. 

Har "smuglest" her inne en stund. 

Håper det🙏 Takk❤️

På 18.7.2017 den 19.48, LoveTrain skrev:

Så godt å se at du får servert en del solskinnshistorier her inne☺️ 

Ja det hjelper så mye på håpet😊 Troa nå har blitt ganske stor.

23 timer siden, N85 skrev:

Melder meg som snikleser her.

Skal krysse fingre og tær for spiren i magen!:hjerte:

Jeg ble for øvrig også satt tilbake til 6+4 på ul 7+1, men på ul  9+1 ble jeg satt fram igjen. Marginene er så veldig, veldig små så tidlig. Men jeg forstår godt at du blir veldig nervøs med tanke på historikken din.

Dette var veldig godt å lese😊 Puppene har vokst litt, fortsatt ømme og mistet matlysten igjen. Så da øker forventningene til UL i morgen! 

2 timer siden, Dragoste skrev:

Krysser fingrene for at dette går bra!! :lillesky2:

Takk❤️ Håper🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt glemt at bestevenninnen min ble satt tilbake nesten en uke da hun var 6+6, selv om hun visste nøyaktig når befruktning fant sted og var uenig med datoen. Ved OUL ble hun satt frem igjen til den opprinnelige datoen:) Skapte en del unødig bekymring i et par uker (hun har mistet to ganger), men nå har de en perfekt liten baby:) Jeg håper så inderlig det blir slik med dere også! Og du hadde jo enda mindre marginer størrelsesmessig☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2017 den 19.20, Siggrid skrev:

 

Hei Snehvit

Hvilke medisiner har du fått for å forhindre abort?

Jeg har mistet flere barn i spontanabort og fikk hormonsprøyter en gang i uken de første 3 mnd. Dette ligger noen år tilbake i tid, så det er godt mulig de har andre metoder og informasjoner i dag om hva som nytter.

Det var vel en del snakk om om at små doser med acetylsalisylsyre skulle hindre abort, jeg har også lest at  lave doser kortison også skal være bra, fordi det roer immunforsvaret som kan være en grunn til at vi kvinner støter vekk fosteret.

Men ingen ting av dette skal prøves på egenhånd og jeg presiserer at legene må gi deg dette hvis det skal forsøkes. Man tukler ikke med slike ting på egenhånd når man er gravid.

Vil bare si at etter 5 aborter fikk jeg et barn etter å ha fått disse hormoninnprøytningene. Jeg blødde som bare det av dem i flere mnd, og jeg må innrømme at jeg ikke trodde det kunne komme et friskt barn ut av det, men det gjorde det. Han er frisk og rask som bare det.

Jeg opplevde også å få beskjed på ultralyd at barnet var dødt og at hjertet ikke slo, fire dager senere skulle jeg legge inn for utskrapning, de tok en ny ultralyd før aborten skulle gjennomføres, og der viste tydelig hjerteslag og jeg fødte et friskt barn noen mnd senere.

Men jeg kan så godt forstå hva du går igjennom, jeg mistet så mange, og når de sa at dette barnet også var dødt, forberedte jeg meg på det uunngåelige, jeg ble nesten så knust og rar at jeg bestemte meg for å avslutte selv om et mirakel skulle skje.
Når miraklet skjedde så trodde jeg de tullet med meg,  mannen min satt å utsiden og ventet, jeg trodde jo at det ikke var liv der. Nå ble han hentet og masse styr, se her, ja se her. Mitt nydelig barn levde, og alle mørke tanker ble borte der og da.

Jeg deler dette med deg fordi det kan skje deg også, ingen ting er absolutt.
Jeg ønsker det av hele mitt hjerte lykke til 

Problemet mitt har vel vært at de dør i magen og kroppen ikke støter det ut. Så målet er å holde liv i de. Bruker Crinone som er progesteronstøtte fordi gyn har en teori om at noe går galt når hormonproduksjon går fra eggstokker og over til morkake. Mistanken er at eggstokkenes produksjon av progesteron avtar for tidlig. Jeg tror progesteron stimulerer til noe produksjon av voksehormoner...

Det er så bra å lese at midt oppi det umulige så går det faktisk ann!❤️

Mistet du dine barn i SA eller MA?

For en lettelse det må ha vært å få den gode nyheten! Men så skummelt at det skjer rett før det kunne gått så galt! Veldig bra de dobbeltkontrollerte det før planlagt utskraping!

Dette var rørende å lese🌞😚 Og det gir håp😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LoveTrain skrev:

Jeg har helt glemt at bestevenninnen min ble satt tilbake nesten en uke da hun var 6+6, selv om hun visste nøyaktig når befruktning fant sted og var uenig med datoen. Ved OUL ble hun satt frem igjen til den opprinnelige datoen:) Skapte en del unødig bekymring i et par uker (hun har mistet to ganger), men nå har de en perfekt liten baby:) Jeg håper så inderlig det blir slik med dere også! Og du hadde jo enda mindre marginer størrelsesmessig☺️

😘😘😘 takk som deler❤️ 

🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ny ul!

Jeg ble også satt tilbake i uke 6(4dager) så ble jeg flyttet frem igjen i uke 13(menstermin +2dager)for nå å bli satt tilbake en uke igjen i uke 20(selv om hu veier 339g som er vanlig vekt, men er litt lita i følge bpd).

Legen sa det er helt normalt at de vokser litt i rykk og napp, så krysser fingrene for at det stemmer for spira de(og min)! :)

 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sinsiew skrev:

Lykke til med ny ul!

Jeg ble også satt tilbake i uke 6(4dager) så ble jeg flyttet frem igjen i uke 13(menstermin +2dager)for nå å bli satt tilbake en uke igjen i uke 20(selv om hu veier 339g som er vanlig vekt, men er litt lita i følge bpd).

Legen sa det er helt normalt at de vokser litt i rykk og napp, så krysser fingrene for at det stemmer for spira de(og min)! :)

 

Takk😊 Godt å høre at det faktisk er slik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siggrid
6 timer siden, snehvit88 skrev:

Problemet mitt har vel vært at de dør i magen og kroppen ikke støter det ut. Så målet er å holde liv i de. Bruker Crinone som er progesteronstøtte fordi gyn har en teori om at noe går galt når hormonproduksjon går fra eggstokker og over til morkake. Mistanken er at eggstokkenes produksjon av progesteron avtar for tidlig. Jeg tror progesteron stimulerer til noe produksjon av voksehormoner...

Det er så bra å lese at midt oppi det umulige så går det faktisk ann!❤️

Mistet du dine barn i SA eller MA?

For en lettelse det må ha vært å få den gode nyheten! Men så skummelt at det skjer rett før det kunne gått så galt! Veldig bra de dobbeltkontrollerte det før planlagt utskraping!

Dette var rørende å lese🌞😚 Og det gir håp😉

Hei igjen Snehvit

Mistet i SA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! Sender rikelig med voksestøv, og håper du bare får gode nyheter fremover:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Lykke til i dag! Sender rikelig med voksestøv, og håper du bare får gode nyheter fremover:klem:

Takk😊 Håper på det beste🤞😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+6 og skal på ultralyd i dag! Nå er innstillingen mer at det skal være bra. Etter  å ha lest lignende historier, ser det at puppene har vokst og de fortsatt er ømme, pluss at matlysten er borte igjen, så gir det en positiv følelse. Jeg er ganske sikker på at hjertet slår, og tenker på dette svangerskapet som noe som skal gås helt ut. Så håper det er riktig!😮🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...