Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

20 timer siden, tweet skrev:

Hei! Hvordan har du det i dag? :) 

Hei😊 Så koselig at du spør😊

Er passe kvalm. De 6 pølsene og 6 eggene jeg inntok på søndag var nok mulig fordi jeg da var uthvilt. Tror at når jeg er sliten så blir kvalmen verre. Og når jeg er sulten blir kvalmen verre, det kjennes ut som magesekken vrenger seg noen ganger men har aldri kastet opp. Sovebehovet har de siste par dagene/nettene vært borte. Har heller hatt problemer med å sove. Sov 5 timer i natt, og fikk ikke sove etter jobben i går. Og natta før våkna jeg ofte! De gangene jeg ikke føler meg kvalm så får jeg kun ned små mengder av Utvalgte matsorter. Orker fortsatt ikke middag. Kjøpte kinesisk take away i går, og spiste halve. Det var nesten det kom opp igjen🤢

Ved å skrive om symptomene så føler jeg at jeg jinxer. De kommer sikkert til å forsvinne og gi meg panikk😬🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, snehvit88 skrev:

Hei😊 Så koselig at du spør😊

Er passe kvalm. De 6 pølsene og 6 eggene jeg inntok på søndag var nok mulig fordi jeg da var uthvilt. Tror at når jeg er sliten så blir kvalmen verre. Og når jeg er sulten blir kvalmen verre, det kjennes ut som magesekken vrenger seg noen ganger men har aldri kastet opp. Sovebehovet har de siste par dagene/nettene vært borte. Har heller hatt problemer med å sove. Sov 5 timer i natt, og fikk ikke sove etter jobben i går. Og natta før våkna jeg ofte! De gangene jeg ikke føler meg kvalm så får jeg kun ned små mengder av Utvalgte matsorter. Orker fortsatt ikke middag. Kjøpte kinesisk take away i går, og spiste halve. Det var nesten det kom opp igjen🤢

Ved å skrive om symptomene så føler jeg at jeg jinxer. De kommer sikkert til å forsvinne og gi meg panikk😬🙈

 

Det høres helt likt ut som min kvalme og matlyst jo :nigo: Høres sunt og riktig ut hvertfall ;)  Det med søvn er likt også! Jeg kan sovne langt på natt, og våkner grytidlig for å tisse eller bare...fordi liksom. Jeg kjenner ikke meg igjen i de som sover hele tiden og er stuptrøtt. Jeg kan bli helt utslitt av ingenting, men akkurat søvn får jeg ikke til annet enn på natta. Har ikke sjans på dagen. 

Når var det du skulle på ultralyd igjen? :)  Det høres ut som dette kommer til å gå meget bra. Har virkelig troen på deg og lille!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, tweet skrev:

Det høres helt likt ut som min kvalme og matlyst jo :nigo: Høres sunt og riktig ut hvertfall ;)  Det med søvn er likt også! Jeg kan sovne langt på natt, og våkner grytidlig for å tisse eller bare...fordi liksom. Jeg kjenner ikke meg igjen i de som sover hele tiden og er stuptrøtt. Jeg kan bli helt utslitt av ingenting, men akkurat søvn får jeg ikke til annet enn på natta. Har ikke sjans på dagen. 

Når var det du skulle på ultralyd igjen? :)  Det høres ut som dette kommer til å gå meget bra. Har virkelig troen på deg og lille!! 

Dette med søvn og mat er jo helt grunnleggende for oss😅 Også får det ikke til!😜

Fredag neste uke, 21 juli blir neste gang. Da er det på sykehuset. Den private gynekologen tilbød seg å ta meg inn lørdag denne uka hvis jeg skulle bli redd. Men det tror jeg ikke at jeg trenger. En liten stemme inni meg er fortsatt litt negativ. For hvis det ikke er bra på lørdag så vil jeg ikke vite det. For får ikke gjort noe med det i helga uansett. Nå er humøret passe på bånn. Sulten og trøtt! Men klarer ikke spise eller sove😆 Og puppene er tunge! 

Men jeg klager ikke altså😊 Bare litt😉

Vil ha disse symptomene enn ingen symptomer😊

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Sender en forståelsesfull klem.

Takk Hehe😇😘😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+6 i dag, og i morgen blir det ultralyd. Fikk litt panikk mot slutten av arbeidsdagen og sendte mail til privatgyn. Han er gull verdt!:lillesky2:

Er veldig veldig sliten! Arbeidsuka er hardere nå enn før jeg ble gravid. Føler jeg hangler hele dagen. Nesten på gråten.

Så tenker jeg, hva hvis det er dødt.. da vil jeg ikke vite det, for da blir arbeidsuka neste uke så belastende. Men på den annen side vil jeg vite det. Så kan det fordøyes iløpet av helga. Får ikke bestemt meg... derfor gjør jeg det bare. Tenk om alt er bra, hva er vitsen å gå å tenke på det hele neste uke da?? 

Håpet bare forsvant i stad...

 

Nå har jeg sånn fråtsetid. På formiddagen fant jeg plutselig ut at jeg ville ha klementiner! Spiste 3 og følte meg mye bedre. Så nå etter jobb har jeg spist 3 knekkebrød med leverpostei, en kiwi og en pannekake. Det føles helt sinnsykt mye ut! For meg... akkurat nå. Skal igang å spise en pannekake til. Med syltetøy selvsagt. Har funnet ut at alt med bær lindrer kvalmen. Derfor spiser jeg syltetøy, ferske bær og solbærsaft.

Puppene er like tunge, føler meg ikke kvalm... Fortsatt kresen i matveien da... men ikke så kresen som de siste dagene.. 

Kommer dette til å gå bra..:sukk:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, snehvit88 skrev:

Er 6+6 i dag, og i morgen blir det ultralyd. Fikk litt panikk mot slutten av arbeidsdagen og sendte mail til privatgyn. Han er gull verdt!:lillesky2:

Er veldig veldig sliten! Arbeidsuka er hardere nå enn før jeg ble gravid. Føler jeg hangler hele dagen. Nesten på gråten.

Så tenker jeg, hva hvis det er dødt.. da vil jeg ikke vite det, for da blir arbeidsuka neste uke så belastende. Men på den annen side vil jeg vite det. Så kan det fordøyes iløpet av helga. Får ikke bestemt meg... derfor gjør jeg det bare. Tenk om alt er bra, hva er vitsen å gå å tenke på det hele neste uke da?? 

Håpet bare forsvant i stad...

 

Nå har jeg sånn fråtsetid. På formiddagen fant jeg plutselig ut at jeg ville ha klementiner! Spiste 3 og følte meg mye bedre. Så nå etter jobb har jeg spist 3 knekkebrød med leverpostei, en kiwi og en pannekake. Det føles helt sinnsykt mye ut! For meg... akkurat nå. Skal igang å spise en pannekake til. Med syltetøy selvsagt. Har funnet ut at alt med bær lindrer kvalmen. Derfor spiser jeg syltetøy, ferske bær og solbærsaft.

Puppene er like tunge, føler meg ikke kvalm... Fortsatt kresen i matveien da... men ikke så kresen som de siste dagene.. 

Kommer dette til å gå bra..:sukk:?

Det kommer til å gå bra! Og ikke ha dårlig samvittighet for å ta mange ultralyder, jeg tok annen hver uke frem til ordinær ul nesten. Gjør det du trenger for å slappe av. 

Hos meg så endret også symtomene seg hele tiden... Var kvalm i et par dager, så var det over,  vonde pupper et par dager så gikk det over osv... Virker som kroppen testet ut alle symptomene et par dager om gangen før den byttet til et nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Det kommer til å gå bra! Og ikke ha dårlig samvittighet for å ta mange ultralyder, jeg tok annen hver uke frem til ordinær ul nesten. Gjør det du trenger for å slappe av. 

Hos meg så endret også symtomene seg hele tiden... Var kvalm i et par dager, så var det over,  vonde pupper et par dager så gikk det over osv... Virker som kroppen testet ut alle symptomene et par dager om gangen før den byttet til et nytt ;)

Det føltes litt bra å tenke sånn, gjør det du trenger for å slappe av:ninuskapus: Det er helt sant.

Takk for beroligende ord:lillesky:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust snehvit, pust!

Det kommer til å gå kjempe fint :)

Hos meg var kroppen helt vill. Kvalme kom og gikk. Noen dager hang jeg over do, andre kjente jeg den ikke. Puppene gikk fra å være ømme og tunge, til såre og så normale. Ny tilstand for hver dag. Mensmurringer, blødninger og alt var egentlig bare dritt(er fortsatt. Uke 20 nå, og fikk nettopp blod på papiret igjen). Like panikk hver gang. 

Og hver gang ringer jeg legen. Stakkars, stakkars dame. Og hu sier, igjen og igjen: alt er like normalt og unormalt i et svangerskap. Kroppen gjør som den selv vil uten at vi får gjort no med det. 

Med din historie, forstår jeg så fryktelig godt bekymringene, men alt du skriver er helt normalt! :)

Så fint gyn er så kjapp. Utrolig fint at du kan få roe nervene ved å se den lille spira :hjerte: Lykke til. Det går nok bra skal du se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vokser ikke som den skal😔 Den tilsvarer 6+4... er 7+0... den skulle vært 9mm, den er bare 6,8.

Dette er identisk med andre gangen jeg var gravid.. gyn sa at på fredag bør den vær minst 11mm. Doblet i lengde. Jeg tror ikke dette går bra😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, snehvit88 skrev:

Den vokser ikke som den skal😔 Den tilsvarer 6+4... er 7+0... den skulle vært 9mm, den er bare 6,8.

Dette er identisk med andre gangen jeg var gravid.. gyn sa at på fredag bør den vær minst 11mm. Doblet i lengde. Jeg tror ikke dette går bra😓

:klem: hva sa gyn i dag? Når er neste UL? Jeg skjønner godt at du blir bekymret med den historikken dere har, men det er vel enda noe håp? Små marginer så tidlig, og det kan vel utvikles litt i rykk og napp i starten? Jeg håper inderlig du får bedre nyheter neste gang! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LoveTrain skrev:

:klem: hva sa gyn i dag? Når er neste UL? Jeg skjønner godt at du blir bekymret med den historikken dere har, men det er vel enda noe håp? Små marginer så tidlig, og det kan vel utvikles litt i rykk og napp i starten? Jeg håper inderlig du får bedre nyheter neste gang! 

Gyn ville hverken si fra eller til. Han sa det kan fortsatt gå bra, men kan er ikke bra nok for meg. Skal på ultralyd på fredag. På sykehuset har de dårligere utstyr, så han advarte om at feilmåling var det større sjanse for der. Men det er ved denne lengden det har gått dårlig før. Så det spørs om den blir større enn den er nå. Håper det går i rykk og napp ja.. men jeg er ikke positiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Uff, jeg føler med deg.

Her er det lite du kan gjøre fra eller til. Prøv å ikke bekymre deg - lett å si, jeg vet.

Sender over "rykk og napp" voksestøv. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser fingrene og håper intenst på at den bare vokser i rykk og napp, og at alt er normalt neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blondie65 skrev:

Uff, jeg føler med deg.

Her er det lite du kan gjøre fra eller til. Prøv å ikke bekymre deg - lett å si, jeg vet.

Sender over "rykk og napp" voksestøv. :klem:

Takk❤️ Håper veksten "hopper" opp et par hakk den neste uka. 

9 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg krysser fingrene og håper intenst på at den bare vokser i rykk og napp, og at alt er normalt neste uke!

Får håpe det kan stemme at de kan vokse i rykk og napp😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siden i går kveld følt at jeg lever i et mareritt. En helt forferdelig følelse! 

Alle svangerskapssymptomene er der fortsatt, hjertet dens slår fortsatt, kanskje den også vokser fortsatt. Men når stopper det opp? 

Jeg klarer ikke å se for meg at den lille skal hente seg inn igjen og plutselig vokse fort. At nå skjer akkurat det samme igjen, akkurat samme forløp som tidligere. Veksten avtar og til slutt stopper hjertet. Crinone har ikke hjulpet... hva er da galt med oss? 

Typen nevnte donor i går. Kanskje vi kunne prøvd spermdonor, så Evt om det skulle gått bra så er det genene våre som ikke matcher. 

Så trist å ikke kunne gi kjæresten min barnet sitt.... Han har blitt så glad flere ganger, begynner å snakke om hus og økonomi... Nå klarer jeg ikke se for meg at vi noen gang kommer til å få et. På fest sa den ene kollegaen hans til meg "for en fantastisk far han kommer til å bli". For damene på jobb svermer litt om han, det vet jeg. De har sittet å snakket om han, og det er som hun sa, han kunne blitt en fantastisk far... Og der sitter jeg og tenker at pga meg er det ikke sikkert han får blitt far noen gang. Kanskje han må ha en annen dame... 

Dette er fæle destruktive tanker... Nå har jeg gitt opp og venter bare på at den lille i magen skal dø... sikkert litt tidlig å ta sorgen nå, men det handler om forhistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg får vondt av deg. Det er ikke så mye godt å si så jeg får heller dele ut en trøste klem :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff huff... Kjære deg,  jeg forstår så godt hvordan du tenker! Jeg håper så inderlig st dette går bra!! 

Men nå kan det fortsatt hende dette går bra og hvis ikke er det fortsatt mange andre muligheter der ute. Som vi har snakket om før så er det mange som mener prøverør kan hjelpe, i utlandet kan de jo selektere bort dårlige embryo osv..det er mange muligheter der ute som ikke er testet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så trist å lese. Jeg håper, håper, håper med alt av hele mitt hjerte at dette ikke skal ende slik som du frykter. Jeg kan bare ane hvor vondt du har det og alle tankene som raser igjennom hodet ditt. En stor klem sendes til deg, og så skal jeg beholde troen på at dette går bra på dine vegne så lenge. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner nokon som mista 8 gonger før dei var 30. Og dei fekk lite hjelp før 30. Men då dei endeleg fekk hjelp i form av prøverør resulterte det i to finfine jenter på første forsøk. Eg trur det er på tide at de får hjelp på riksen eller eit av dei andre store ivf miljøa, for ein vert heilt øydelagd av å ha det slik de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...